Oletan että suurimmalle osalle nyt ainakin selvä tuo Iltalehden vääristelevä otsikointi ja se että Ikea ei tehnyt mitään väärää. Mutta mulla ainakin heräsi noita kahta lasta kohtaan suuri myötätunto, siitä että vanhemmat tekevät asiasta (vaikka mielipahaa olisi ollutkin!) tuon tason jutun, ja lähettävät iltikseen lapsistaan kuvat. Käsi pystyyn, kuinka moni teistä oikeasti antaisi lapsistaan kuvat Iltalehdelle? Kyllä se uutinen olisi ilman niitäkin syntynyt, jos tuollaisesta kerta uutisen haluaa tehdä. Tunnen liikuntarajotteisia, ja tiedän kyllä että jopa 5v ovat useimmiten tottuneita siihen että kaikki ei ole mahdollista. En todellakaan usko että nuorempi poika olisi sanonut: "Miksi minua kohdellaan eri lailla kuin muita?" Aikuisten keksimiä sanoja nuo minun korvaan ovat. Toki voin olla väärässäkin. En myöskään usko että noin onnettomia leikkitätejä olisi että puhuisivat tuolla tavalla pyörätuolissa olevan pojan vierellä.
Tuohon kun jotku puhuvat tuosta että 10v voisi toimia 5v:n avustajana. Ei muuten voi millään tavalla virallisesti. Totta kai kotona sisarukset auttavat toisiaan, mutta kyllähän noissa leikkipaikoissa toimitaan lain vaatimalla tavalla. Ja siis esim "vessa"hommat ovat useimmilla pyörätuolissa olijoilla sen tason touhua, että kukaan täyspäinen ei menisi 10 -vuotiasta nimittämään täyspainoiseksi avustajaksi.