Auttakaa viisaammat tulkitsemaan vuokrasopimusta- irtisanomisajasta kysymys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pystytkö faxaamaan vuokranantajallesi (tai skannaamaan ja lähettämään sähköpostitse) kirjallisen, allekirjoitetun vuokrasopimuksen irtisanomisilmoituksen? Jos vuokranantajallasi ei ole tarjota valmista pohjaa, niin etsi netistä. Niistä selviää, mitä tietoja ilmoitukseen pitää laittaa.

Muista, että allekirjoitus tarvitaan ilmoitukseen kaikilta sopimusosapuolilta, siis sinun lisäksi esim. puolisolta jos on aikoinaan nimen vuokrasopimukseen laittanut.

Oleellista on, milloin olet tuon irtisanomisesi lähettänyt ja vielä on tätä päivää jokunen tunti jäljellä.
Meinaan viedä irtisanomisilmoituksen toimiston postilaatikkoon.Silloinhan olen sen tänään tehnyt, koska vuokrasopimuksessa ei sanottu että se pitäisi tehdä toimistoaikana.
 
[QUOTE="alma";24734942]Olen eri mieltä aiempien kanssa. Ei tuossa sopimuksessa puhuta mtään toimistoajan päättymisesta tai klo 14:00 mennessä, vaan kalenterikuukauden viimeisestä päivästä. Eli mielestäni pitäisi riittää, että sähköpostisi on lähtenyt tämän vuorokauden aikana.[/QUOTE]

Samaa mieltä, kyllä siellä pitää lukea että toimiston aukioloaikana jos näin.
Riittää että tämä vuorokauden aikana laitat ihan vapaamuotoisen viestin Asunnon irtisanominen ja minkä asunnon irtisanot ja kuka olet. :)
 
Jos vuokrasopimus on solmittu sähköpostilla, niin kyllä sen irtisanomisenkin pitäisi onnistua samalla tavalla. Itse en ole ikinä asunut asunnossa, jossa tuollaista irtisanomista olisi vaadittu paperilla allekirjoitettuna. Nyt kun vielä viet sen lapun tänään sinne postilaatikkoon, niin tuskinpa joudut maksamaan. Ja soitat vielä maanantaina ystävällisesti, että tulihan perjantaina laittamani irtisanominen perille.
 
Tuo nyt riippuu täysin vuokranantajasta. Minä olin kaupungilla vuokralaisena ja tipalleen sama tilanne, minulla onnistui että kävin seuraavana maanantaina allekirjoittamassa irtisanomisen.
 
Mikälie huoneen vuokralaki tms. sanoo, että vuokrasopimuksen irtisanominen pitää olla kirjallinen. Eli siis sähköposti kelpaa. Vuokrasopimuksen lainauksessa ei ollu sanottu, että vuokra pitää sanoa kuun viimeisen päivään mennessä toimistoaikana, vaan pelkästään tuo kuun viimeinen päivä.

Eli siis vuokrasopimus raukeaa 14.10. Jos ei raukea, niin kuluttaja-asiamiehen asia. Kuluttaja-asiamieheen saa yhteyden soittamalla esim. oman kunnan vaihteeseen. A vot.
 
Jos vuokrasopimus on solmittu sähköpostilla, niin kyllä sen irtisanomisenkin pitäisi onnistua samalla tavalla. Itse en ole ikinä asunut asunnossa, jossa tuollaista irtisanomista olisi vaadittu paperilla allekirjoitettuna. Nyt kun vielä viet sen lapun tänään sinne postilaatikkoon, niin tuskinpa joudut maksamaan. Ja soitat vielä maanantaina ystävällisesti, että tulihan perjantaina laittamani irtisanominen perille.

Joo näin teen,toivotaan parasta. Jos ei onnistu, ei auta kuin vain todeta että paska tsägä, ja maksaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24735155:
Ja näinpäs näppärästi pystyisit irtisanomaan vaikka kaverin asunnon, kätsyä :p

Sinulla on oikeasti joku ongelma.

Eikö sulle mene jakeluun mitä jo moni on täällä kirjoittanut, että kun ap tekee irtisanomisen kirjallisesti , allekirjoituksineen tänään ja vie sen toimiston postilootaan, irtisanominen on virallinen, koska sopimuksessa ei sanottu että se pitäisi tehdä toimiston aukioloaikana, ainoastaan että kuukauden viimeisen päivän aikana.

Sinä vaan provoilet tahallasi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24735207:
Kyllä se on ihan yksilön oikeusturvan mukaista, että henkilökohtainen käynti vaaditaan. Tämä oli se kohta, jota sinä et tajunnut, sillä muuten en olisi nyt sitä tähän kirjoittanut.

Kun sopimuksessa ei lukenut että henkilökohtainen käynti vaaditaan, niin mistä niin päättelet? Allekirjoitettu, tänään päivätty irtisanomis-ilmoitus riittää.

Ja oikeasti, minä tiedän työni kautta näistä asioista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24735207:
Kyllä se on ihan yksilön oikeusturvan mukaista, että henkilökohtainen käynti vaaditaan. Tämä oli se kohta, jota sinä et tajunnut, sillä muuten en olisi nyt sitä tähän kirjoittanut.

Öh... joo. Menehän nyt johonkin toiseen ketjuun pätemään siitä omalla asiantuntemattomuudellasi. Hus hus.
 
[QUOTE="sanna";24735220]Sinulla on oikeasti joku ongelma.

Eikö sulle mene jakeluun mitä jo moni on täällä kirjoittanut, että kun ap tekee irtisanomisen kirjallisesti , allekirjoituksineen tänään ja vie sen toimiston postilootaan, irtisanominen on virallinen, koska sopimuksessa ei sanottu että se pitäisi tehdä toimiston aukioloaikana, ainoastaan että kuukauden viimeisen päivän aikana.

Sinä vaan provoilet tahallasi.[/QUOTE]

Miten ap todistaa että on vienyt ilmoituksen postilaatikkoon kuun viimeinen päivä?
 
[QUOTE="alma";24734942]Olen eri mieltä aiempien kanssa. Ei tuossa sopimuksessa puhuta mtään toimistoajan päättymisesta tai klo 14:00 mennessä, vaan kalenterikuukauden viimeisestä päivästä. Eli mielestäni pitäisi riittää, että sähköpostisi on lähtenyt tämän vuorokauden aikana.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Kello 14 ei ole mikään virallinen virastoajan loppumisajankohta, päinvastoin, melko aikaisin mennyt kiinni. Eli mielestäni se, että sähköposti on tullut normaalin virastoajan puitteissa, riittää hyvin.
 
Samaa mieltä. Kello 14 ei ole mikään virallinen virastoajan loppumisajankohta, päinvastoin, melko aikaisin mennyt kiinni. Eli mielestäni se, että sähköposti on tullut normaalin virastoajan puitteissa, riittää hyvin.

Kyllä lähetin sähköpostin virastoajalla.

Enkä olisi millään päässyt töistä sinne toimistolle ennen kahta.

Ja en minä kyllä koskaan ole irtisanonut vuokrasopimusta henkilökohtaisesti käymällä, oli sitten vuokranantaja yritys (kuten nyt) tai yksityinen. Aina olen soittamalla irtisanonut vuokrasopimuksen, ja se on riittänyt. En siis usko että nytkään pitää henkilökohtaisesti olla käynyt, varsinkin kun toimiston työntekijä on ollut paljon poissa toimistolta ettei vastannut puheluihinkaan. (kännykkää ei ole)

Sähköpostin lisäksi jätin irtisanomis-ilmoituksen toimiston postilaatikkoon.
 
Et ole ollut myöhässä. Sähköpostiin jää päivä ja aika koska olet irtisanoutumisen tehnyt joten se pätee. Itse olenaikoinani irtisanonut asunnon 1. päivä aamusta ja se on katsottu irtisanotuksi ajan puitteissa.
 
Pitää vielä lisätä,ettäjos esim.postittaisitniin riittääettä leima on viimeiselle päivälle vaikka tieto menisi vasta seuraavana päivänä toimistolle. Näinhän se toimii joka paikassa. Toinen asia on,että normi toimistoaika loppunee 15.45 ei klo 14
 
Et ole ollut myöhässä. Sähköpostiin jää päivä ja aika koska olet irtisanoutumisen tehnyt joten se pätee. Itse olenaikoinani irtisanonut asunnon 1. päivä aamusta ja se on katsottu irtisanotuksi ajan puitteissa.

Huh helpotusta, tiukille kyllä meni. :-D Olisi ollut aika kolkkoa maksaa kahdesta asunnosta päällekkäin niin kauan, kun ei rahaa edes ole mitenkään liikaa...
 

Yhteistyössä