Alkuperäinen kirjoittaja näin;24729888:
Kaikki lapset eivät olsaa säännöstellä ravinnon määräänsä. Tuttavallani on kaksi lasta, jotka näännyttäisivät itsensä nälkään, mikäli saisivat itse valita. Painokontrolleissa ravataan neuvolassa. Fyysinen kehityskin on hidastunut lasten syömättömyyden takia. Esikoisella ei yksinkertaisesti ole riittävästi voimaa jaloissaan, että oppisi pyöräilemään. Se kun vaatii riittävän vauhdin.
Tämä on kyllä melko poikkeuksellista, en ole aikaisemmin kuullutkaan? Jospa onkin juuri pakottamisen syytä että lapsi ottaa edes jossain (syömis)tilanteen hallintaansa ja ei suostu syömään?
Näissä ruokailuasioissa ärsyttää sellaiset vanhemmat (useimmiten äiti) jotka tosiaan pokkana väittävät ettei miedän Jimi oikein syö ja kun arkea seuraa, poika syö kyllä mutta keksejä, muroja, sipsejä yms herkkuja vaan ei sitä oikeaa ruokaa. Myös jotkut hoitavat lemmikeitään näin
Olenpa seurannut viereltä myös tilannetta jossa äiti huolissaan lapsen painosta kun laskusuunnassa hänen mielestään ja tilasi ihan lääkäriajan. Lapsi olikin kutistunut normaalipainoiseksi kun aiemmin ollut pullukka.
Kerran tuttavan kyläillessä lapsensa pomppivat meidän parisängyssä. Tuumasi minulle että: "Minä kyllä kieltäsin jos olis minun sänky!" VAAN kenen lapset? Kieltämisvastuu on mielestäni ensisijaisesti vanhemmilla. Varsinkin kun saa sitten tiukkoja tuijotuksia jos erehtyy komentamaan toisten lapsia omassa kodissaan.
Myös lapsen terveyden vaarantaminen on mielestäni ällöttävää. Tähän kategoriaan kuuluu rytmittömyys, lisäaineiden tahallinen syöttäminen einesten ja herkkujen seassa jatkuvasti, hygienian laiminlyönti tai esim lusikan käyttäminen omassa suussa kun kokeillaan ruoan lämpötilaa, tupakointi ja päihteet sekä lapsien käyttäminen aseena/pelinappulana erotilanteissa ja se että lasten ei anneta olla lapsia vaan tuodaan liian aikaisin aikuisten maailmaan kertomalla liikaa (on vanhempiensa terapeutti) ja pukemalla aikuismaisiin vaatteisiin.
Mutta jokainen tyylillään.