Mitä ystäväsi kasvatustapaa et ymmärrä?

• Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti
"Kaisla"
Kerran tuttavan kyläillessä lapsensa pomppivat meidän parisängyssä. Tuumasi minulle että: "Minä kyllä kieltäsin jos olis minun sänky!" VAAN kenen lapset? Kieltämisvastuu on mielestäni ensisijaisesti vanhemmilla. Varsinkin kun saa sitten tiukkoja tuijotuksia jos erehtyy komentamaan toisten lapsia omassa kodissaan.
Täh? Eihän se äiti ja lapset voi teidän sääntöjä tietää, jollet saa suutasi auki. No ehkä se äiti olis voinut sulta kysyä, saako sängyssä pomppia, mutta mikäs sua esti sanomasta lapsille, jollei pomppiminen teillä käy? Sun koti, sun säännöt.

"Kaisla"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24728855:
Mistä ne käyrät löytää?
Meidän tyttö on mennyt syntymästään asti "hoikan käyrillä", neuvolassa ei oo koskaan puhuttu mistään miinuksista tai plussista käyrissä.
Neuvolassa meille niitä käyriä aina näytellään. Eihän sillä, kasvaako lapsi miinus- vai pluspuolella ole niinkään väliä, vaan sillä, että kasvu on tasaista, eikä pituuden ja painon suhde heittele miten sattuu.

Mä uskon, jos lääkäri sanoo, että lasta on patistettava syömään esim. äkillisen painon romahduksen vuoksi, mutta en kyllä omaa tahtiaan tasaisesti kasvavaa lasta lähtisi painostamaan syömisessä vain oman "ei se jaksa jollei syö" -tulkintani pohjalta. Terve lapsi ei lautasen ääreen näänny ja sairaudet jätän lekurien tutkittaviksi.

Yhteistyössä