Nyt tekee mieli pistää lopullisesti välit poikki omiin vanhempiin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä. Miehen vanhemmat ovat auttaneet kaikin tavoin miehen sisaruksia, koska heillä on sama koulutustaso kuin miehen vanhemmilla ja lisäksi asuvat lähellä. Siis on hoidettu lapset (välillä ei ollut päivähoitoa ollenkaan, vaan joka päivä mummolassa) ja tehty jopa miehen sisaren perheen yritystoimintaan liittyviä asioita, eli todella suurta taloudellista tukea monen vuoden ajan, jopa kymmeniä vuosia.

Äitini auttaa niitä, jotka ovat tehneet paljon lapsia.

joo provo kai tämä on mutta mikä palstatotuus tuo HOIDA ITE OMAT ÄPÄRÄS oikein on?
Minä voin sanoa että olen pettynyt kun lasten toinen mummo ei hoida koskaan lapsenlapsia. Onneksi äitini hoitaa. Se on muuten iso apu ja rikkaus kun isovanhempi panostaa niinkin lapsenlapsiinsa.
Jos äitini menee joskus heikkoon kuntoon, aion hoitaa häntä mahd pitkään ihan itse - onhan hänkin hoitanut minut ja vielä jaksanut hoitaa lapsenlapsiaankin.
Sitä saa mitä tilaa jne.

[QUOTE="hmm";24722202]Kuka laittaa lapsensa hoitoo mielenvikaisille vanhemmilleen? Mä olisin pannu välit poikko jo kauan sitten.[/QUOTE]

No siis sairaisiin välit poikki vaan? ei meistä kukaan ihan terve ole, tai se joka on vaivaton niin nostaa käden ylös. mielenterveydenraja on häilyvä.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
[QUOTE="pettynyt";24722101]NIin voihan yrittäjyys kuulostaa pikku ongelmalta. Mutta jos vanhemmat haluavat keskittyä vaan pelkästään työhönsä niin miksi hankkia sitten lapsia? Itse olen ainakin kärsinyt koko ikäni tästä.[/QUOTE]

Maailmassa monta, on ihmeellistä asiaaaa.....

Oikeesti. Ei voi olettaa, että edes omat eläkeikäset vanhemmat olis aina hälytysvalmiudessa. Ei vaan voi.

Minulla on ihan yhtälailla edelleen yritystään pyörittävät eläkeikäiset vanhemmat. He kyllä hoitavat lapsiamme, mutta ihan omien aikataulujensa mukaan. Me sitten ymppäämme menomme sen mukaan. He eivät koskaan voi yli 5h eteenpäin luvata mitään ja sovitutkin jutut saattavat peruuntua tuosta noin vaan, jos tulee työkeikka. Ottaa se pannuun, mutta minkäs teet.

Et sinä voi odottaa kenenkään olevan passissa vain sen varalta, että sattuisit tarviimaan apua - varsinkaan sellaisia ihmisiä, joiden puoleen et ennen ole edes kääntynyt. Vaikka se heille olisi ollut vain järjestelykysymys, on kohtuutonta vaatia ketään järjestämään kaikki omat menot uudelleen, vain että voi hoitaa sinun lapsiasi. Ja noin lyhyellä varoitusajalla kaikenlisäksi.

Tämä palsta oikein pursuaa kouluttamattomien ihmisten elämän kokemusta, sydämen sivistystä ja empatiakykyä.

Aloittajalle: Ymmärrän kyllä täysin ärtymyksesi ja tämä palstan pätemislinja vetää taas hiljaiseksi. Mieti kuitenkin, tahdotko oikeasti antaa lapsesi vanhempiesi huollettavaksi? He ovat tärkeintä, mitä sinulla on. Etkö myös ennemmin tahtoisi heille sellaisen hoitajan, johon voit luottaa? Voisitteko mitenkään saada hoitoa järjestettyä mitenkään muulla tavoin?

Siis en tajua, kun tänne jotain asiaa selvittää niin toiset eivät osaa kommentoida muutaku "kappalejako" "ei osaa lukea yhtäpötköä" eihän tossa ole edes paljon tekstiä!!!!!! olkaa sitte lukematta, jos Ei silmät pysy rivillä! Ja kommentti asiaan. Ymmärrän ärtymyksen. Mun anoppi ja appiukko maksavat yhden viiskymppisen lapsen velat ja asumiskulut ja valittavat siitä sitte vielä meille.

Ja toistaki on autettu rahallisesti, mutta mun mies on nuorin katraasta ja meille ei ole annettu senttiäkään, vaikka olis mitä jakaa ja oltas tarvittu. Eli mun mielestä niitten ei pitäis antaa kellekään, jos kerran ei tasapuolisesti anneta. Tuhlaisivat rahat itse. Ei ole edes takaamaan lähdetty, vaikka me ollaan aina hoidettu raha-asiat hyvin. Eli kyllä tollanen ottaa päähän.

Tarjositko lainkaan mahdollisuutta että veisit lapset sinne? Jos ja kun siis asuvat kauempana? Kuulosti kuin olisit käskyttänyt heitä teille. Voin olla väärässä.

Mielipuoli- sana on muuten aika kamala. Kuka sellaista enää käyttää, ei ainakaan ole diagnosoitavissa "mielipuolisuus"....

[QUOTE="vieras";24721945]Ja pidä sinä ne säälittävät kommenttisi itselläsi. Harmi ettei sinulla ole tukiverkostoa, mutta se ei ole ap:n eikä kenenkään muunkaan vika. Naurettavaa kiillottaa omaa kruunua tollaisella asialla. Annat itsestäsi kuvan, että luulet olevasi täydellinen koska lapsesi eivät ole koskaan hoidossa. Newsflash: se ei tee sinusta edes hyvää vanhempaa. Ne ovat ihan muut asiat jotka siihen vaikuttavat onko hyvä vanhempi vai ei.[/QUOTE]

samaa mieltä B. mun mielestä ne jopa voi olla parempia vanhempia,jotka välillä antaa isovanhempien hoitaa lapsia ja käyttää aikaa parisuhteen ja oman itsensä hoitamiseen.mulle ne hetket on elintärkeitä ja oon ilonen että isovanhemmatkin on läheisiä lapseni kanssa.silti ne ei todellakaan oo mitenkään "vastuussa" lapsen hoidosta paitsi siis silloin kun itse pyytävät saada pojan hoitoon,tai kun on ennalta sovittu niin.

mutta a.p:n tilanteeseen:ymmärrän kyllä tuon,mutta ehkä sun ei ensimmäisen kerran jälkeen kannata vetää johtopäätöksiä? :) sattu ikävästi kun heille ei sopinut kun oisitte tarvinneet,mutta voihan olla että ens kerralla ovat ihan mielellään hoitoapuna!

Ei tämä ole mikään provo.

Mielipuoli sanaa käyttää oma vanha äitini, ehkä se siksi on juurtunut myös omaan sanastooni. Jos äitini ja isäni ei olisi yhdessä vielä en pitäisi mitään yhteyttä isääni.

Mutta joo, minun vanhempani saavat sitten kun eivät enää kykene töitä tekemään muistella kiikkus tuolissa vain töitään. Tuskin niillä mitään mukavia muistoja tulee olemaan minun lasten kanssa koska aikaa eivät heille suo. Kun olin lapsi niillä oli varmaan luulo että lapset kasvaa itekseen ei niiä tarvi kasvattaa. Ei kait sit lasten lasten kanssakaan tarvi touhuta tolla asenteella. No onneks toiset isovanhemmat ovat olemassa.

Ja tosiaan kyllä siskoni lapsista pidetään huoli ja niistä puhutaankin päälle heti vaikka jotain yritän kertoa omista lapsista esim. puhelimessa. Ei tunnu kiinnostavan mun lasten tekemiset pätkn vertaa.. mut näin ensimmäiset lasten lapset taitaa olla parhaita. On se vaan outoo..

Tota noin - kannataskohan siun mennä johonkin purkamaan tuntojasi, ammattiauttajalle. En sano siksi että olisit väärässä vanhempien suhteen. Vaan ihan siksi että saisit rauhaa elämääsi. Tuo katkeruus ei ole hyvästä pitkässä juoksussa.

Itse olen alkoholisti-vanhempien lapsi - ja asian kanssa nykyisin sinut. Olen oppinut ymmärtämään joitain ratkaisuja joita vanhempani ovat tehneet ja perusteita niille. En silti toki hyväksy niitä ja itse meinaan olla lapsilleni parempi. Mutta jos en olisi selvittänyt mennyttä, en ehkä osaisi niin hyvin vältää kuoppia joihin vanhempani aikanaan astuivat.

Älä välitä, elämä vaan on oikeesti epäreilua! Yritä etsiä hoitoapua muualta. Jonkun elämän huume on yrittäjyys, toisen alkoholi, uskonto työ tai joku muu. Lopputulos on vaan ihan yhtä ruma, syystä viis.

Meidän lasten isovanhemmat ovat työnarkomaaneja (minun) ja alkoholisteja (miehen).Ovat aina olleet ja me olemme kasvaneet sen varjossa. Työ tai oma elämä menee AINA meidän tarpeiden edellle. Harvoin pyydettyä apua ei ole saatu tai sitten se on tullut ehdollisesa ( jos ei tule muuta... tärkeämpää). Pahoitettuamme mielemme ja tästä viisastuneina olemme oppineet pärjäämään ilman isovanhempien apua. Me lapset ja lastenlapset olemme kivoja valokuvissa joita katsellessa voi huokailla ja kaukaa kaivata. Olen kyllä ajatellut muistavani tulevaisuudessa, että en pakota ketään lapsistani vastoin tahtoa tapaamaan jotain vanhaa tuntematonta kääkkää ja hoitakoon työ tai ostakoon työllä hankkimilla rahoilla itselleen hoitoapua, kun ei enää itse pärjää!

Älä välitä, elämä vaan on oikeesti epäreilua! Yritä etsiä hoitoapua muualta. Jonkun elämän huume on yrittäjyys, toisen alkoholi, uskonto työ tai joku muu. Lopputulos on vaan ihan yhtä ruma, syystä viis.

Meidän lasten isovanhemmat ovat työnarkomaaneja (minun) ja alkoholisteja (miehen).Ovat aina olleet ja me olemme kasvaneet sen varjossa. Työ tai oma elämä menee AINA meidän tarpeiden edellle. Harvoin pyydettyä apua ei ole saatu tai sitten se on tullut ehdollisesa ( jos ei tule muuta... tärkeämpää). Pahoitettuamme mielemme ja tästä viisastuneina olemme oppineet pärjäämään ilman isovanhempien apua. Me lapset ja lastenlapset olemme kivoja valokuvissa joita katsellessa voi huokailla ja kaukaa kaivata. Olen kyllä ajatellut muistavani tulevaisuudessa, että en pakota ketään lapsistani vastoin tahtoa tapaamaan jotain vanhaa tuntematonta kääkkää ja hoitakoon työ tai ostakoon työllä hankkimilla rahoilla itselleen hoitoapua, kun ei enää itse pärjää!
Kostohan se onkin kypsää - ja hieno asia opettaa lapselle.

Vanhempieni alkoholismi on koskenut mua, ei mun lapsia. Mun ei lapsilleni tavitse mässäillä kurjuudellani,mitä minulla on ollut lapsena. Sillähän jo omat vanhempani mässäili ja sen "vuoksi" joivatkin, kun heillä oli ollut niin paha lapsuus ja rankka elämä. Sitä tarinaa kuuntelin vuosia, katkeruutta heidän katkeruutta isovanhempiani kohtaa(jotka muuten aina olivat minulle hyviä).

En saannut lainkaan muodostaa omaa mielipidettä isovanhemmistani, vaan se oli vanhempieni manipuloima totuus. Totta, eivät isovanhemmat olleet kultaisia olleet isälleni ja äidilleni. Mutta miksi se katkeruus pitää siirtää lapsiin.

Historiahan vaan toistaa itseään, muodossa tai toisessa.

Kostohan se onkin kypsää - ja hieno asia opettaa lapselle.

Vanhempieni alkoholismi on koskenut mua, ei mun lapsia. Mun ei lapsilleni tavitse mässäillä kurjuudellani,mitä minulla on ollut lapsena. Sillähän jo omat vanhempani mässäili ja sen "vuoksi" joivatkin, kun heillä oli ollut niin paha lapsuus ja rankka elämä. Sitä tarinaa kuuntelin vuosia, katkeruutta heidän katkeruutta isovanhempiani kohtaa(jotka muuten aina olivat minulle hyviä).

En saannut lainkaan muodostaa omaa mielipidettä isovanhemmistani, vaan se oli vanhempieni manipuloima totuus. Totta, eivät isovanhemmat olleet kultaisia olleet isälleni ja äidilleni. Mutta miksi se katkeruus pitää siirtää lapsiin.

Historiahan vaan toistaa itseään, muodossa tai toisessa.

Kirjoitin, että en aio PAKOTTAA lapsia menemään vieraan kääkän luo! Isovanhemmat ovat olleet AINA tervetulleita meille, mutta eipä ole näkynyt. He ottavat kyllä mielellään meidät käymään vierailulle, mutta heti kun vähänkin lapset äännähtävät tai tapahtuu jotain (normaalien lasten elämään kuuluvaa) alkaa isovanhempien ähinä ja voivottelu.

Pidän tärkeänä, että sukulaisiin pidetään yhteyttä, mutta minkäs teet, kun isovanhempia ei kiinnosta...

Enkä osaa ajatella kostavani, vaan että kukin pärjätköön omillaan!

Oon mä monesti miettinytkin että olis viisasta keskustella jonkun ammattiauttajan kanssa, koska olen aika katkera lapsuudestani.

Itse olen kuitenkin päättänyt että omia lapsiani aion kasvattaa ja olla läsnä. Siksi olen hankkinut 8-16 päivätyön ja kotona ei tarvi miettiä töitä.

Oon miettuniyt että haluaisin että lapseni saisivat mahdollisuuden viettää aikaa isovanhempien kanssa koska olishan se upeeta jos isovanhemmat haluaisivat myös. Kuitenkin olis tärkeitä aikuissuhteita mutta minäs teet kun vanhuksia ei huvita muu kuin työ ja työhön liittyvätt asiat.

Ja toi isäni mielipuolisuus on siis tyyliä välillä napsahtaa ja vain äitini pärjää sen kanssa.

Luulen, että vanhemmallasi on täysi työ auttaessaan siskoasi, joka on lyöttäytynyt yhteen juopon ja mielenvikaisen miehen kanssa, eivätkä he siksi enää jaksaisi ottaa ylimääräisiä tehtäviä yritystouhunsa lisäksi. He ovat nähneet, että siskosi ei pärjää omillaan ja yrittävät siksi auttaa. Välejä ei kannata laittaa poikki, vaikka niitä ei läheiseksi saakaan.

[QUOTE="juu";24721921]Ne muksut on sun ei sinun vanhempiesi, eli hoidappa ihan itse muksusi tai olisit ajatellut silloin kun muksuja hankit ettei isovanhemmat ole lastenhoito automaatteja[/QUOTE]

Näitä ihmeellisiä kommentteja tulee aina, kun joku harmittelee perhetilannettaan tai lastenhoitoon liittyviä ongelmia. En oikein ymmärrä pointia, miksi lyödä ihmisiä, joilla on paha mieli omista suhteistaan isovanhempiin.
Meillä vähän sama tilanne, että aika harvoin apua saa tai viitsitään edes kysellä. Tottakai hoidetaan itse omat lapsemme ja näin alunperin on ajateltukin. Silti se voi harmittaa, ettei yhteys isovanhempiin toimi. Ymmärrän ap sinua täysin, ehkä voisit asiallisesti mainita että lapset kaipaisivat yhteyttä isovanhempiinsa?

[QUOTE="pettynyt";24722766]Ja tosiaan kyllä siskoni lapsista pidetään huoli ja niistä puhutaankin päälle heti vaikka jotain yritän kertoa omista lapsista esim. puhelimessa. Ei tunnu kiinnostavan mun lasten tekemiset pätkn vertaa.. mut näin ensimmäiset lasten lapset taitaa olla parhaita. On se vaan outoo..[/QUOTE]

Niin, koska ovat läheisiä. Etkö nyt näe mitään vikaa itsessäsi?

Yhteistyössä