Tulihan tänne joku järjen äänikin.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;24716150:Miksi hormoonipistosten ottaminen siksi että voisi luovuttaa rahaa vastaan munasolujaan jollekin tuntemattomalle olisi elämän paras päätös?
Siksi varmaan että nykysin kaikki on kaupan, jopa munasolut.
Minulla on yksi tuttava pariskunta joka on yrittänyt 3 kertaa lasta Väestöliiton kautta. Vaikka spermaa he tarvitsevat, eikä munasoluja, on hoidot (tuloksetta) maksaneet tähän mennessä 3000e luokkaa. Ei ole halpaa lystiä ei..Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;24716150:Miksi hormoonipistosten ottaminen siksi että voisi luovuttaa rahaa vastaan munasolujaan jollekin tuntemattomalle olisi elämän paras päätös?
Siksi varmaan että nykysin kaikki on kaupan, jopa munasolut.
Mutta miten heidän maksunsa vaikuttavat niihin maksuihin mitä luovuttaja saa? Miksi puhutaan luovuttamisesta kun kyseessä on kuitenkin munasolujen myyminen?Minulla on yksi tuttava pariskunta joka on yrittänyt 3 kertaa lasta Väestöliiton kautta. Vaikka spermaa he tarvitsevat, eikä munasoluja, on hoidot (tuloksetta) maksaneet tähän mennessä 3000e luokkaa. Ei ole halpaa lystiä ei..
Onpa spermalla hintaa!:OMinulla on yksi tuttava pariskunta joka on yrittänyt 3 kertaa lasta Väestöliiton kautta. Vaikka spermaa he tarvitsevat, eikä munasoluja, on hoidot (tuloksetta) maksaneet tähän mennessä 3000e luokkaa. Ei ole halpaa lystiä ei..
Kai se on "mediatemppu" jolla saadaan kaikille osapuolille parempi mieli, eikä veren makua suuhun.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;24716257:Mutta miten heidän maksunsa vaikuttavat niihin maksuihin mitä luovuttaja saa? Miksi puhutaan luovuttamisesta kun kyseessä on kuitenkin munasolujen myyminen?
Sama toisin päin. Miksi niin moni lapsi etsii biologisen isänsä, vaikka lapsella olisikin kasvatti-isä/isäpuoli. Mieti vaikka ihan Kadonneen jäljillä -sarjaa. Eihän biologinen isäkään ole periaatteessa muuta kuin sukusolu, mutta silti ihmisiä kiinnostaa se mistä he ovat kotoisin ja minkä näköisiä ja millaisia on lähisuku. Niin se usein menee, että veri on vettä sakeampaa.Lahjoitin munasoluja viisi kertaa. En Väestöliitolla, vaan Avalla.
Ei mainittavia kipuja, tai muutakaan mainittavaa vaivaa. Kiva kokemus kaiken kaikkiaan.
Tiedän että joka kerrasta on alkanut raskaus. Tiedän myös, että jokaiselta parilta jäi alkioita pakastettavaksi, eli "biolapsia" saattaa mulla olla vaikka tusinan verran tuolla jossain. Mutten todellakaan mieti asiaa - ainoastaan silloin kun joku kysyy, niin vastaan. Ei mulla sukusoluihini ole tunnesidettä, ja omaksi lapsekseni pääsee vain jos kasvaa mun kohdussani.
Joitain lapsia kiinnostaa, toisia taas ei.Sama toisin päin. Miksi niin moni lapsi etsii biologisen isänsä, vaikka lapsella olisikin kasvatti-isä/isäpuoli. Mieti vaikka ihan Kadonneen jäljillä -sarjaa. Eihän biologinen isäkään ole periaatteessa muuta kuin sukusolu, mutta silti ihmisiä kiinnostaa se mistä he ovat kotoisin ja minkä näköisiä ja millaisia on lähisuku. Niin se usein menee, että veri on vettä sakeampaa.
Tuohon ohjelmaahan on hakemalla heattu ihmisiä etsimään kadonneita sukulaisiaan. Kuinka moni heistä olisi lähtenyt vaikka nyt sitä isäänsä etsimään ilman ohjelmaa. En usko että kovinkaan moni. Olisihan ne sen tehnyt jo ilman sitä ohjelmaakin jos kiinnostusta olisi ollut niin paljon.Sama toisin päin. Miksi niin moni lapsi etsii biologisen isänsä, vaikka lapsella olisikin kasvatti-isä/isäpuoli. Mieti vaikka ihan Kadonneen jäljillä -sarjaa. Eihän biologinen isäkään ole periaatteessa muuta kuin sukusolu, mutta silti ihmisiä kiinnostaa se mistä he ovat kotoisin ja minkä näköisiä ja millaisia on lähisuku. Niin se usein menee, että veri on vettä sakeampaa.
sori, en mä näe mitään eroa noissa.Alkuperäinen kirjoittaja ajatelkaas sitä;24716517:Jotkut jopa luovuttaa alkioita, kauheeta, eiks oo?? munasolun luovutus ei ole mitää tuohon verrattuna :O
sori, en mä näe mitään eroa noissa.
ei ole kallista siihen nähden mitä lasten elättäminen maksaa. Perheet pitäisi laittaa maksamaan koko lysti itse.Minulla on yksi tuttava pariskunta joka on yrittänyt 3 kertaa lasta Väestöliiton kautta. Vaikka spermaa he tarvitsevat, eikä munasoluja, on hoidot (tuloksetta) maksaneet tähän mennessä 3000e luokkaa. Ei ole halpaa lystiä ei..
Ja hyvä että sinä Mensan jäsen pääsit palstalle jakamaan suurta viisauttasi.Alkuperäinen kirjoittaja ajatelkaas sitä;24717061:Hahhhaaah, ei niitä voi nähdäkkään ja sä tavan tampio et edes tiedä niiden eroa Vitun Nuija!!