Pisetään juhlat aikuisille. Kutsuissa lukee selvästi, että ei lapsia juhliin. Nyt sitten jokainen soittaa vuorollaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piitu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä noloa on siinä että meitä on erilaisia, joillekin vaan pitää vääntää asiat rautalangasta ja kerrata vielä kerran että "no kun toivoin, että nämä on aikuisten juhlat ja olen pahoillani jos et saa tai voi nyt jättää lasta hoitoon". Järjestitpä millaiset juhlat tai koska tahansa aina on joku joka ei pääse tai jolle ei sovi juhlan viettotapa tai sisältö, joko järjestetään heille omat juhlat tai sitten kestetään se että he ovat asiasta pahoillaan, ehkä hieman loukkaantuvatkin.

onhan tuo nyt tosi noloa ap:lle, että joutuu asioita kertaamaan ihmisille ja sanomaan, että teidän lapset eivät ole tervetulleita. Varsinkin kun asia lukee selvästi kutsussa. onko nykyään kaikkilla jotain oppimisvaikeuksia, vai muuten ymmärtämisessä vikaa. Itse kyllä ymmärrän varsin hyvin jos kutsussa lukee juhlan luonne: ei lapsia. Se tarkoittaa tietääkseni kaikkia, jotka olen tuolta alakerrasta ulos pukannut.

Joskus vaan tulee sellanen olo että mussa täytyy olla jotain vikaa kun kaikki muut tässä meidän kaveriporukassa voi kevyesti jättää jopa pienen vauvankin koko illaksi hoitoon ja lähteä juhlimaan. Minusta siihen ei oo koskaan ollu eikä tule olemaan. Kyllä mä voin ruokakaupassa tai hierojalla käydä ilman vauvaa/taaperoa, taikka kaupungilla asioilla, mutta joku juhliminen, en vaan pysty rentoutumaan niin että musta olis toisille juhlijoille jotain iloa. Ei varsinkaan nyt kun pienin on siinä vaiheessa että se ahdistuu jo siitä kun menen vessaan. Konttaa heti perässä ja itkee katkerasti jos ei pääse mukaan. Isänsä kanssa pienin jää kyllä(sillon kyllä pystyn rentoutua jos lapset on isänsä kanssa) mutta jos me mentäis noihin juhliin niin silloinhan tulis isäkin mukaan ja pikkuinen joutuis jäädä jonkun mll lastenhoitajan tms kanssa kotiin.En vaan pysty ja sillä selvä.Mutta en mä ikinä kieltäydy juhlista tyyliin sori en tuu kun ei kerran lapsia saa ottaa vaan sillee että kiitos mutta emme pääse lastenhoidollisista syistä.

Mutta voisithan sina menna tuollaisiin juhliin yksin, siis niin etta miehesi hoitaa lapsia jotta voit rentoutua kunnolla.

Joskus vaan tulee sellanen olo että mussa täytyy olla jotain vikaa kun kaikki muut tässä meidän kaveriporukassa voi kevyesti jättää jopa pienen vauvankin koko illaksi hoitoon ja lähteä juhlimaan. Minusta siihen ei oo koskaan ollu eikä tule olemaan. Kyllä mä voin ruokakaupassa tai hierojalla käydä ilman vauvaa/taaperoa, taikka kaupungilla asioilla, mutta joku juhliminen, en vaan pysty rentoutumaan niin että musta olis toisille juhlijoille jotain iloa. Ei varsinkaan nyt kun pienin on siinä vaiheessa että se ahdistuu jo siitä kun menen vessaan. Konttaa heti perässä ja itkee katkerasti jos ei pääse mukaan. Isänsä kanssa pienin jää kyllä(sillon kyllä pystyn rentoutua jos lapset on isänsä kanssa) mutta jos me mentäis noihin juhliin niin silloinhan tulis isäkin mukaan ja pikkuinen joutuis jäädä jonkun mll lastenhoitajan tms kanssa kotiin.En vaan pysty ja sillä selvä.Mutta en mä ikinä kieltäydy juhlista tyyliin sori en tuu kun ei kerran lapsia saa ottaa vaan sillee että kiitos mutta emme pääse lastenhoidollisista syistä.

Et pysty rentoutumaan ystävien kanssa mutta hierojalla kyllä voit käydä yksin ilman lasta?

onhan tuo nyt tosi noloa ap:lle, että joutuu asioita kertaamaan ihmisille ja sanomaan, että teidän lapset eivät ole tervetulleita. Varsinkin kun asia lukee selvästi kutsussa. onko nykyään kaikkilla jotain oppimisvaikeuksia, vai muuten ymmärtämisessä vikaa. Itse kyllä ymmärrän varsin hyvin jos kutsussa lukee juhlan luonne: ei lapsia. Se tarkoittaa tietääkseni kaikkia, jotka olen tuolta alakerrasta ulos pukannut.

No kyllä niitä oppimisvaikeuksia on ollut sitten kautta aikojen. Minä en aina ymmärrä nykyistä miellyttämisen halua, asioita ei haluta sanoa suoraan että ei kukaan vaan näyttäisi minulle harmistumistaan henkilökohtaisesti.

[QUOTE="eräs";24712553]Ei ole tarkoitus olla ilkeäkään, joten toki ilmaisisin kieltäytymisen niin, että kiitos kutsusta, emme tule. Mitä sitä selittelemään. Tosin kaikki meidän ystävät tietää tämän, joten me ollaan aika varmoja lastenhoitajia ;), ollaan kai joidenkin mielestä "hulluja", tykätään puuhata nuiden kanssa kaikkea ja muiden lapset tuo sitä juhlan tuntua meille omille lapsille =)

Mutta mua ei tartte ymmärtää, en vaan tajua, miksi ei voi kokoontua perheinä, oikeesti. Mutta en mä haasta mittään kinaakaan, kunhan ihmettelen. Relata voi niiden lapsostenkin kanssa. Tai heidän nukkumaan mentyä ilman.[/QUOTE]

Meidän porukassa on tapana kokoontua kyllä muksujenkin kanssa, kun ei noita vahteja juurikaan ole.. Tottakai ilmankin, mutta isommat kekkerit ja useammin jos nähdään, muksut aina mukana. Lapsilla on toisistaan seuraa ja aikuiset saa puhua omiaan. Ja kyllä alkoakin otetaan, mutta tietysti fiksusti, eikä alko ole se juttu noissa tapahtumissa/illanistujaisissa, vaan se että kokoonnutaan. Lapset ja perheet lähtevät usein kuitenkin hyvissä ajoin kotiin, halukkaat saavat sittem jatkaa kimpassa (lapsettomat, toiset puoliskot, lapset hoitoon saavat).

Mutta tottakai joskus on kiva lähteä ihan aikuistenkin kesken, eiköhän se ole selvä. Ap:n tapauksessa jos sanotaan, että aikuisten juhlat, se on aika simppeli juttu, luulisi tyhmemmänkin tajuavan.

No kyllä niitä oppimisvaikeuksia on ollut sitten kautta aikojen. Minä en aina ymmärrä nykyistä miellyttämisen halua, asioita ei haluta sanoa suoraan että ei kukaan vaan näyttäisi minulle harmistumistaan henkilökohtaisesti.

mutta miksi asioita pitää sanoa 10 kertaa tai edes toistaa jos kaikki on jo paperilla. Sen ymmärrän jos jostakin on vaan puhuttu ja sitten varmistetaan, mutta jos kutsu on jo tullut jossa asiat lukee selkeästi niin miksi pitää alkaa soittelemaan perään ja kyselemään tyhmiä. Käytöstävat hukassa?

mutta miksi asioita pitää sanoa 10 kertaa tai edes toistaa jos kaikki on jo paperilla. Sen ymmärrän jos jostakin on vaan puhuttu ja sitten varmistetaan, mutta jos kutsu on jo tullut jossa asiat lukee selkeästi niin miksi pitää alkaa soittelemaan perään ja kyselemään tyhmiä. Käytöstävat hukassa?

Kannattaa työskennellä hoitoalalla (tai muussa asikaspalvelussa) Niitä tilanteita jotka yllättää siinä että yksinkertaisintakaan ohjetta ei ymmärretä tulee ihmisten kanssa joiden kohdalla niin ei uskoisi käyvän, eikä ne tilanteet edes ole harvinaisia.

• Tykkää
Reactions: chrissy
Kannattaa työskennellä hoitoalalla (tai muussa asikaspalvelussa) Niitä tilanteita jotka yllättää siinä että yksinkertaisintakaan ohjetta ei ymmärretä tulee ihmisten kanssa joiden kohdalla niin ei uskoisi käyvän, eikä ne tilanteet edes ole harvinaisia.

olen sairaanhoitaja ja tiedän, että hoito-ohjeet pitää kerrata useaan otteeseen potilaiden kanssa. Tämä nyt on ihan selvää, koska kyse sairaista tai toipumassa olevista ihmisistä tai omaisista jotka ovat huolesta sekaisin. lapsen saaminen ei kuitenkaan tietääkseni vähennä ajattelukykyä ja lukemisen ymmärtämistä.

olen sairaanhoitaja ja tiedän, että hoito-ohjeet pitää kerrata useaan otteeseen potilaiden kanssa. Tämä nyt on ihan selvää, koska kyse sairaista tai toipumassa olevista ihmisistä tai omaisista jotka ovat huolesta sekaisin. lapsen saaminen ei kuitenkaan tietääkseni vähennä ajattelukykyä ja lukemisen ymmärtämistä.

Aina ei ole kysymys toipuvista tai sairaista ihmisistä he vain ajattelevat asiat eritavalla kuin minä.

Käytöstavat taas on minusta hukassa siinä vaiheessa jos asiaa ei kunnioiteta siinäkään vaiheessa että olen varmistanut että minun näkemykseni/tarkoitukseni on ymmärretty. Toisaalta myös siinä vaiheessa jos sitä tarkoitusta ei uskalla, viitsi tai halua kertoa suoraan uudelleen puhelimessa tai muuten, mutta palstalla voi arvostella ihmisiä tyhmäksi. Tyhmiin kysymyksiin harvemmin törmää, tyhmiin vastauksiin useammin.

Viimeksi muokattu:

Ei pitäisi ainakaan, mutta välillä kyllä tuntuu että naisilta haihtuu se viimeinenkin järjenhiven kun esikoisensa saa. :)

[QUOTE="asd";24712945]Ei pitäisi ainakaan, mutta välillä kyllä tuntuu että naisilta haihtuu se viimeinenkin järjenhiven kun esikoisensa saa. :)[/QUOTE]

Olen samaa mielta. Ja mielestani on aivan poyristyttavaa etta joku haluaisi kayttaa toisen juhlia esitellakseen uutta vauvaansa.

Jos kutsussa lukee "ei lapsia", niin miksi sitä tarvii soittaa perään ja kysyä että saako tuoda lapsia. Siis häh?! Eikö tuo ole jo vähän noloa. Ja etenkin minusta on aika loukkaavaa ettei edes viitsitä lukea koko kutsua läpi.

Tässäkin ketjussa on niitä jotka ovat vähän loukkaantuneita kun lapsia ei saa tuoda. Siis ne ovat aikuisten juhlat, ja se on vain kutsu. Ei ketään pakoteta osallistumaan niihin! Jos ei halua jättää lasta hoitajalle, niin hyvä on, jää kotiin sitten, mikä se ongelma on? Miksi siitä täytyy jäädä mussuttamaan "voi yhyy kun ton Lissun bileisiin ei saanu tulla ku hanimussukka Nico-Petteri ei saanu tulla mukaan".
NOLOA

Aina ei ole kysymys toipuvista tai sairaista ihmisistä he vain ajattelevat asiat eritavalla kuin minä.

Käytöstavat taas on minusta hukassa siinä vaiheessa jos asiaa ei kunnioiteta siinäkään vaiheessa että olen varmistanut että minun näkemykseni/tarkoitukseni on ymmärretty. Toisaalta myös siinä vaiheessa jos sitä tarkoitusta ei uskalla, viitsi tai halua kertoa suoraan uudelleen puhelimessa tai muuten, mutta palstalla voi arvostella ihmisiä tyhmäksi. Tyhmiin kysymyksiin harvemmin törmää, tyhmiin vastauksiin useammin.

eihän ap täällä ketään arvostele!

[QUOTE="...";24713011]Jos kutsussa lukee "ei lapsia", niin miksi sitä tarvii soittaa perään ja kysyä että saako tuoda lapsia. Siis häh?! Eikö tuo ole jo vähän noloa. Ja etenkin minusta on aika loukkaavaa ettei edes viitsitä lukea koko kutsua läpi.

Tässäkin ketjussa on niitä jotka ovat vähän loukkaantuneita kun lapsia ei saa tuoda. Siis ne ovat aikuisten juhlat, ja se on vain kutsu. Ei ketään pakoteta osallistumaan niihin! Jos ei halua jättää lasta hoitajalle, niin hyvä on, jää kotiin sitten, mikä se ongelma on? Miksi siitä täytyy jäädä mussuttamaan "voi yhyy kun ton Lissun bileisiin ei saanu tulla ku hanimussukka Nico-Petteri ei saanu tulla mukaan".
NOLOA[/QUOTE]

Niin minusta se ei olisi noloa tai "tyhmää", jos joku varmistaisi voinko tulla juhliisi lapsen kanssa (muuten ei ole mahdollisuutta osallistua) Minusta ei olisi mitenkään noloa vastata että nyt nämä ovat aikuisten juhlat, ehkä voisimme tavata jokus muuna ajankohtana.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Niin minusta se ei olisi noloa tai "tyhmää", jos joku varmistaisi voinko tulla juhliisi lapsen kanssa (muuten ei ole mahdollisuutta osallistua) Minusta ei olisi mitenkään noloa vastata että nyt nämä ovat aikuisten juhlat, ehkä voisimme tavata jokus muuna ajankohtana.

Mutta MIKSI?? Jos kutsussa lukee "ei lapsia", niin eikö se tarkoita että ei lapsia? Miksi pitää vielä erikseen kysyä että saako lapsiakin tulla juhliin, kun selvästikin on kutsussakin mainittu että EI SAA.

[QUOTE="...";24713072]Mutta MIKSI?? Jos kutsussa lukee "ei lapsia", niin eikö se tarkoita että ei lapsia? Miksi pitää vielä erikseen kysyä että saako lapsiakin tulla juhliin, kun selvästikin on kutsussakin mainittu että EI SAA.[/QUOTE]

Oikeastaan se ei ole minun tehtävä analysoida miksi joku haluaa varmistaa jokun asian, minä vaan vastaan hänen esittämään kysymykseensä.

Oikeastaan se ei ole minun tehtävä analysoida miksi joku haluaa varmistaa jokun asian, minä vaan vastaan hänen esittämään kysymykseensä.

Jaa, no ei kai sille minkään voi. Mutta toivottavasti sentään ymmärrät että kutsun lähettäjää saattaa harmittaa tuollainen tapa? Siis voisi olettaa että keskivertoälyinen ihminen osaa lukea, ja sitten kuitenkin osa soittelee perään. Olisihan tuo rasittavaa, ja jollain tasolla ehkä jopa loukkaavaa kun ei ensimmäisestä kiellosta uskota.

Vähän kuin jos jo kutsussa olisi meny liitteenä, ja siinä olisi lohta pääruokana. Sitten porukka soittaa perään että eihän siellä kai ole kalaa ruokana?! Öööh?

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Huoh, miten mustavalkoista välillä. "En ymmärrä, miksei voida kokoontua perheiden kesken.." No onhan niitä nyt vaikka kuinka paljon tilaisuuksia, joihin vauvaa tai lasta ei voi viedä, työpalaveriin, elokuviin, teatteriin, baariin... Ap:n juhlat ovat tällainen tilaisuus. Varmasti niitä perhejuhlia on paljon enemmän kuin näitä aikuisten juhlia. Ymmärrän siis ärsytyksen.

Itse olin täsmälleen samassa tilanteessa jokin aika sitten. Lähettämässäni kutsussa luki selvästi, että kyseessä aikuisten juhlat. Juhlan luonne ei sopinut lapsille ja juhlapaikan fasiliteetit olivat aika heikot lapsia ajatellen. Huomasin kuitenkin, että elämää helpottaa, kun vähän joustaa. Soitin siis itse niille lapsellisille, joiden tiesin pähkäilevän nyt kovasti, että mitä tekisi. Kerroin vielä juhlan luonteesta ja juhlapaikasta. Meidän juhlissa sylivauvat eivät kauheasti haitanneet, joten yhden läheisen ystävän kanssa sovin, että tulevat esikoisen kanssa (rintaruokinnassa), viipyvät alkuillan ja lähtevät ennen bilemeininkiä. Minulle oli tärkeää, että tämä ystävä oli mukana. Vieraammille en soitellut. Yksi perhe otti lapset mukaan kyselemättä ja tämä vähän ärsytti, mutta siedin sen eikä juhlani mennyt pilalle. Päätavoite kuitenkin saavutettiin: juhlat olivat selvästi aikuisten juhlat.

Mulle on joskus kaverit sanonu, että voit alkuillasta tulla poikien kanssa :) En oo koskaan kemuihin menny poikien kaa, ei kuulu lapset aikuisten juhliin.

Ne ihmiset jotka haluaa meidän lapsia nähdä, näkee niitä ihan muinakin aikoina. Oon ollu jossain juhlissa käymässä kun pienin on ollu vasta kuukauden ikänen. Laitoin pariks tunniks hoitoon, kävin näyttäytymässä ja sitten vauvaa imettämään. Ei olis tullu mieleenkään viedä lasta mukaan, vaikka se ois nukkunu koko ajan turvakaukalossa.

Varminta olisi sanoa kutsussa että juhlat ovat ryyppäjäiset ja että illan aikan juhlissa vierailee sekä miespuolinen että naispuolinen strippaaja. Tuskin kukaan edes ajattelisi tuoda lapsia :)

Itse en edes ajattelisi viedä lapsia selkeästi aikuisille tarkoitettuihin juhliin. En halua että lapset joutuu katsomaan vieraiden kännäämistä ja örveltämistä. Yleensä jututkin näissä juhlissa on sellaisia ettei ne sovi pienten korville.

Mielestäni tuollainen toiminta on erittäin ärsyttävää.

Ystäväpariskuntani järjesti kesällä aikuistenjuhlat, ovat ainoat suuresta kaveripiiristä joilla ei ole lapsia. Ilmoittivat kutsussaan että vain aikuisille, koska oli juurikin iltajuhlat kera alkoholin. Juhlista ilmoitettiin yli 2kk etukäteen, eli hyvissä ajoin. Suuri osa kutsutuista jätti tulematta, koska lapsia ei saanut tuoda. Tiedän varmaksi sen, että suurin osa näistä kutsutuista olisi saaneet lapsensa helposti hoitoon vaikka isovanhemmille, mutta eivät edes kysyneet tätä. Monet olivat loukkaantuneet tästä juhlien lapsettomasta luonteesta tai eivät vaan "jaksaneet järkätä mitään".

Ja nää tyypit järjesti ne juhlat siksi koska olivat niin kovasti ikävöineet näitä ystäviään (ja tunteneet olonsa tästä syystä hieman yksinäisiksi), joiden ajan vie nykypäivänä aina perhe ja ei keretä nähdä juuri koskaan. Ja tosiaan, näistä ystävistä ehkä viidesosa viitsi laittaa sen oman perheensä "sivuun" (eli lapset hoitoon mummolaan joka oli vaan kivaa niille) sen KERRAN VUODESSA, vanhojen ystäviensä vuoksi... Needless to say, mutta juhlien pitäjät olivat todella pettyneitä ja harmissaan.

Pointtini on lähinnä se, että vaikka tietenkin omat lapset ovat etusijalla, ei mielestäni ole yhtään pahitteeksi ajatella joskus muitakin. Kuten vaikka niitä ystäviä.

Yhteistyössä