Pisetään juhlat aikuisille. Kutsuissa lukee selvästi, että ei lapsia juhliin. Nyt sitten jokainen soittaa vuorollaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piitu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="eräs";24712539]Mää kuulun sellaiseen ihmisjoukkoon, että mun käsitys on se, että minne ei lasten kanssa pääse, sinne ei tarvitse mennäkään. Mulla on lapset ja sen mukaan elellään. Elikkäs ei ole tarvetta itsellänikään mennä alkotäytteisiin illanistujaisiin. Illanistujaisia voipi pitää ilman alkoa ja lapsiperheinäkin. Ei ne lasten kemuja välttis ole, jos kerta aikuisetkin saa relata[/B] ja lapset olla keskenään, aikuiset lähettyvillä. Että jos mulle kyseinen kutsu olis tullu, oisin ilmoittanu, että emme tule, kiitos kutsusta silti.[/QUOTE]

ei voi käyttää samassa lauseessa. En mä ainakaa pysty relaamaan täysin jos juhlissa on kauhee liuta lapsia mukana.

ja juhlissa täytyis kuitenkin olla lapsille suunnattua tekemistä jotta riehumistaso pysyis edes kohtuudessa. Kyllä muksut tylsistyy aika nopeesti jos ei oo mitään tekemistä ja sit alkaa riehuminen. Relaa sit siinä.

[QUOTE="eräs";24712553]Ei ole tarkoitus olla ilkeäkään, joten toki ilmaisisin kieltäytymisen niin, että kiitos kutsusta, emme tule. Mitä sitä selittelemään. Tosin kaikki meidän ystävät tietää tämän, joten me ollaan aika varmoja lastenhoitajia ;), ollaan kai joidenkin mielestä "hulluja", tykätään puuhata nuiden kanssa kaikkea ja muiden lapset tuo sitä juhlan tuntua meille omille lapsille =)

Mutta mua ei tartte ymmärtää, en vaan tajua, miksi ei voi kokoontua perheinä, oikeesti. Mutta en mä haasta mittään kinaakaan, kunhan ihmettelen. Relata voi niiden lapsostenkin kanssa. Tai heidän nukkumaan mentyä ilman.[/QUOTE]

Tuskin nyt satunnaiset aikuisten juhlat tarkoittaa sitä ettei voi kokoontua perheinä... Kyllä meidän tuttavapiirissä varmaan 85% kaikista juhlista jne on tarkoitettu koko perheille, välillä sitten välissä joitain pelkästään aikuisille suunnattuja.

[QUOTE="eräs";24712553]Ei ole tarkoitus olla ilkeäkään, joten toki ilmaisisin kieltäytymisen niin, että kiitos kutsusta, emme tule. Mitä sitä selittelemään. Tosin kaikki meidän ystävät tietää tämän, joten me ollaan aika varmoja lastenhoitajia ;), ollaan kai joidenkin mielestä "hulluja", tykätään puuhata nuiden kanssa kaikkea ja muiden lapset tuo sitä juhlan tuntua meille omille lapsille =)

Mutta mua ei tartte ymmärtää, en vaan tajua, miksi ei voi kokoontua perheinä, oikeesti. Mutta en mä haasta mittään kinaakaan, kunhan ihmettelen. Relata voi niiden lapsostenkin kanssa. Tai heidän nukkumaan mentyä ilman.[/QUOTE]

juhlia on monenlaisia. tarviiko jokainen juhla olla samanlainen?

[QUOTE="eräs";24712553]

Kyllä mäki tykkään perheenä tehdä asioita ja kokoontua mutta nautin myös aikuisten seurasta. Saa rauhassa nauttia ruuasta, juomasta ja seurasta ja voi viipyä pitkälle yöhön saakka jos meno on mukavaa ( ja sitäpaitsi mä en juo koskaan kännejä ).

Ollaan saatu kutsuja perheenä sekä pariskuntana ja aina tarpeentullen ollaan saatu vahti tai jompikumpi jäänyt sitten kotiin. Osaamme myös kulkea juhlissa erikseen jos niin tulee.

Eikä tässäkään kyse ole mistään örvellysbileistä, vaan rauhallista keskustelua, hyvää ruokaa, rauhallinen paikka, ei lapsia ja kaikilla olisi mukavaa. Pitkästä aikaa saisi jutella ihmisten kanssa joiden kanssa ei olla ehditty juttelemaan vuosiin.

Eikä tässäkään kyse ole mistään örvellysbileistä, vaan rauhallista keskustelua, hyvää ruokaa, rauhallinen paikka, ei lapsia ja kaikilla olisi mukavaa. Pitkästä aikaa saisi jutella ihmisten kanssa joiden kanssa ei olla ehditty juttelemaan vuosiin.
Kyllä niistä mukavat juhlat tuleekin, kun paikalle tulee niitä, jotka tahtovat samaa. Ehkä vierasjoukko ei ole niin iso, kuin olitte ajatelleet ja kutsuja lähettäneet, mutta niinhän se muutenkin on, aina kaikki eivät pääse tai halua tulla.

Mä olisin ehkä vauva-aikana saattanut tuollaisen kutsun lähettäjälle soittaa ja kysyä, että käykö jos piipahdan hetken vauvan kanssa ja lähden sitten kotio nopsaan... Tuollaisia käyntejä tein, ihan siis niin, ettei mua oltu kielletty ottamasta lasta mukaan ;) mutta koska bileiden pitäjä ja kaikki muut vieraat olivat lapsettomia niin arvasin kyllä illanistujaisten luonteen ihan oikein. Tein siis niin, että jos juhlat alkoivat esim 18:30, niin olin itse paikalla jo 18:00, saatoin auttaa emäntää järjestelyissä yms. Sitten alkoi saapua muita siinä 18:30-19:00, vaihdoin pari sanaa tuttujen kanssa ja kaikki ihastelivat vauvaa/pikkutaaperoa. Sitten siinä seitsemän kieppeillä lähdimme kotio ja muut jäivät juhlimaan.

Tuo nyt ei kaikille sovi, jos porukassa esim kaikilla on pieniä lapsia niin aika turhaa tehdä noin, mutta jos on yksi tai kaksi tuoretta äitiä pienen vauvan kanssa niin tuo on hyvä tapa näille äideille saada nähdä tuttuja edes hetken kaikki samassa paikassa, ja silti itse juhlat ovat aikuisten juhlat. Jos pariskunnan mies on tulossa niin äiti voi heittää hänet, käydä sisällä, juoda kupponen teetä ja lähteä sitten kotiin. Yli 1,5-vuotiasta lasta en kyllä tuollaiseen tilanteeseen toisi, sillä heillä on jo tapana sotkea ja pitää meteliä sen verran, ettei se sovi edes illanistujaisten alkumaininkeihin.

• Tykkää
Reactions: Huspati Huta
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24712574:
juhlia on monenlaisia. tarviiko jokainen juhla olla samanlainen?

Ei tarvitse. Ja edelliseen: mä pystyn relata lasten kanssa, voin vahtia muiden jne. Mut mä oon se outo, eiks je!! Jokainen saattaa tarvita jonkinlaista aikaa ilman lapsia, entä jos se on mulle esim. yksinolo tai kaksin ystävän kanssa jossain. Me ollaan erilaisia, en haasta, sanoin vaan, millainen mä oon. Ap.lle hauskoja juhlia!! =)

• Tykkää
Reactions: Squawe
Ymmärrän kyllä pointtisi aikuisten juhlista. Mutta mitä pahaa on siinä että soittaa ja kysyy? Ne ei sentään paukannut paikalle niiden lasten kanssa :D

Mutta kun kutsussa lukee kaikki hyvin selkeästi. Jo kutsun päällä on nimet. Tämän takia laitettiin selkeästi kaikki, että ei tarvitse koko iltaa istua puhelimessa vaivautuneena. Ja kyllä, minä vaivaannun tuolaisesta kun joudun selittämään asiat uudestaan ja uudestaan. tuntuu kuin minä tekisin jotain väärin tai olisin tehnyt. :(

Minusta on törkeää soitella kun kerta kaikki lukee selkeästi kutsussa.

Mun on pakko tunnustaa että mä oon niitä jotka ei osaa rentoutua jos lapset on jossain muualla. Tai siis nuorimmainen. Kyllä mä ilman 4v ja 7v:tä voin hyvin lähteä johonkin mutta jos 1vee pitäis jättää lastenhoitajalle niin mun juhlat menis siihen että vaan mietin onko sillä kaikki ok ja tuijottaisin kelloa ja oottaisin että koittaa aika että voi lähteä kotiin sen luo. En tiiä onko mussa joku vikana, isompienkin lasten kohdalla tälläinen hössövaihe kesti sinne ku muksu tuli noin 3vee, sen jälkeen tilanne muuttui. Varmaan sama tämänkin kanssa. En tiiä onko mussa jotain vikana kun näin on. Juuri kans saatiin kutsu illanviettoon jonne ei oteta lapsia (samalla porukalla siis yleensä kokoonnutaan lasten kera mutta nyt on tarkoitus pitää illanvietto niin että on vain aikuiset paikalla). Tiedän jo valmiiksi että en mene sinne. Illan tarkoitus olis "rentoutua kunnolla kun lapset on hoidossa". Mutta mä en pysty rentoutumaan jos tiedän että meidän pahassa eroahdistusvaiheessa oleva 1vee itkee ittensä uneen jonkun lastenhoitajan seurassa.

Mulla siis ei oo mitään sitä vastaan että pidetään juhlia ilman lapsia ja varmaan parin vuoden päästä meidänkin nuorin on jo niin iso että en stressaa vaan pystyn rentoutumaan, mutta mä henk koht nyt vaan oon tälläinen kuin oon ja tuliki mieleen että oisko niissä ap:lle soittelijoissa sitte kans sellaisia jotka tämän takia kyselee voiko muksu tulla mukaan. Tosin en ymmärrä miksi soittelevat koska jos kutsussa on selvästi mainittu että juhlat on aikuisten niin kyllä se pitäis kerrasta ymmärtää. Ei mulla ainakaan tuu mieleen soitella ja kyselllä voisinko sittenki ottaa 1veen mukaan kun kerran on sovittu että vain aikuisten kesken tavataan. Mä vaan jään sitte pois sieltä ja sillä selvä.

Mutta kun kutsussa lukee kaikki hyvin selkeästi. Jo kutsun päällä on nimet. Tämän takia laitettiin selkeästi kaikki, että ei tarvitse koko iltaa istua puhelimessa vaivautuneena. Ja kyllä, minä vaivaannun tuolaisesta kun joudun selittämään asiat uudestaan ja uudestaan. tuntuu kuin minä tekisin jotain väärin tai olisin tehnyt. :(

Minusta on törkeää soitella kun kerta kaikki lukee selkeästi kutsussa.
Miltä tuo viestin nro 35 ajatus tuntuu sinusta ja onko kutsutuissa sellaisia, joitten kohdalla voisi toimia? Sitten tietysti joku muu, isomman lapsen vanhempi voisi närkästyä. Mutta toisaalta, tuttavapiirissä nyt yleensä tiedetään vähän toisten tilanteista eikä suututa siitä ja tästä, etenkään kun kyse on siitä, että joku näkee vaivaa saada ystävät yhteen ja järjestään juhlat.

Mun on pakko tunnustaa että mä oon niitä jotka ei osaa rentoutua jos lapset on jossain muualla. Tai siis nuorimmainen. Kyllä mä ilman 4v ja 7v:tä voin hyvin lähteä johonkin mutta jos 1vee pitäis jättää lastenhoitajalle niin mun juhlat menis siihen että vaan mietin onko sillä kaikki ok ja tuijottaisin kelloa ja oottaisin että koittaa aika että voi lähteä kotiin sen luo. En tiiä onko mussa joku vikana, isompienkin lasten kohdalla tälläinen hössövaihe kesti sinne ku muksu tuli noin 3vee, sen jälkeen tilanne muuttui. Varmaan sama tämänkin kanssa. En tiiä onko mussa jotain vikana kun näin on. Juuri kans saatiin kutsu illanviettoon jonne ei oteta lapsia (samalla porukalla siis yleensä kokoonnutaan lasten kera mutta nyt on tarkoitus pitää illanvietto niin että on vain aikuiset paikalla). Tiedän jo valmiiksi että en mene sinne. Illan tarkoitus olis "rentoutua kunnolla kun lapset on hoidossa". Mutta mä en pysty rentoutumaan jos tiedän että meidän pahassa eroahdistusvaiheessa oleva 1vee itkee ittensä uneen jonkun lastenhoitajan seurassa.

Mulla siis ei oo mitään sitä vastaan että pidetään juhlia ilman lapsia ja varmaan parin vuoden päästä meidänkin nuorin on jo niin iso että en stressaa vaan pystyn rentoutumaan, mutta mä henk koht nyt vaan oon tälläinen kuin oon ja tuliki mieleen että oisko niissä ap:lle soittelijoissa sitte kans sellaisia jotka tämän takia kyselee voiko muksu tulla mukaan. Tosin en ymmärrä miksi soittelevat koska jos kutsussa on selvästi mainittu että juhlat on aikuisten niin kyllä se pitäis kerrasta ymmärtää. Ei mulla ainakaan tuu mieleen soitella ja kyselllä voisinko sittenki ottaa 1veen mukaan kun kerran on sovittu että vain aikuisten kesken tavataan. Mä vaan jään sitte pois sieltä ja sillä selvä.

Ei, sussa ei ole mitään vikaa!!
Oot sellainen huolehtija tyyppi, ihana äiti varmasti. Ehdithän sitten kun eroahdistus kausi on ohi. Jotain sun tekstissä oli minua =), paitsi, että olen rennoimmillani lasten seassa ;)

Miltä tuo viestin nro 35 ajatus tuntuu sinusta ja onko kutsutuissa sellaisia, joitten kohdalla voisi toimia? Sitten tietysti joku muu, isomman lapsen vanhempi voisi närkästyä. Mutta toisaalta, tuttavapiirissä nyt yleensä tiedetään vähän toisten tilanteista eikä suututa siitä ja tästä, etenkään kun kyse on siitä, että joku näkee vaivaa saada ystävät yhteen ja järjestään juhlat.

kuten sanottu juhlapaikka on hankala eikä sinne mitään vaunuja ym. saisi raahattua. Olemme toki valmistautuneet siihen, että osa ei tule ja ymmärrämme sen hyvin. Jokainen voi sitten kotonaan pitää vauvakutsut jonne tullaan vauvaa ihastelemaan. Nämä juhlat ei sovellu sellaiseen.

kuten sanottu juhlapaikka on hankala eikä sinne mitään vaunuja ym. saisi raahattua. Olemme toki valmistautuneet siihen, että osa ei tule ja ymmärrämme sen hyvin. Jokainen voi sitten kotonaan pitää vauvakutsut jonne tullaan vauvaa ihastelemaan. Nämä juhlat ei sovellu sellaiseen.
Niin ja sekin, että jos on ruoat tilattu eikä olla kenenkään kodissa vaan jossain muualla, ei ole välttämättä sitäkään, että voisi osallistua viime hetken valmisteluihin leppoisasti keittiössä jne.

Toisessa ketjussa pähkäillään miks perheellisten pitää rampata baareissa (ilman lapsia luonnollisesti..), mutta mun mielestä on yhtä omituista miks jotkut on tunkemassa joka paikkaan lasten KANSSA... ??? Jos on bileet, joissa juodaan alkoholia ja kestää myöhään, niin sinne EI viedä lapsia. Jos ei halua/saa lapsenvahtia, niin sitten varmaan jätetään juhlat väliin.

Niin. Itsekään en oikein ymmärrä sitä, että vauva pitäisi tuoda ihasteltavaksi jonkun toisen kutsuille, vaikka ajatus sinänsä on hyvä, että itse piipahtaa vain juhlilla ja lähtee sitten kotiin. Toki näin voisi varmaan moni toimia sitenkin, että jos lapsesta on vaikeaa/mahdotonta olla erossa, niin jättää hänet hoitajalle (jos sellainen on mahdollista järjestää) tunniksi-pariksi ja lähtee sitten tuttuja tavattuaan kotiin. Ja jos hoitajan järjestäminen hetkeksi tai koko illaksi on mahdotonta, niin sitten jätetään vaan kutsut väliin. :) Sellaista se on. Mielestäni kutsujalla on ihanat ajatukset tässä taustalla ja on ikävää, ettei niitä kunnioiteta.

[QUOTE="eräs";24712610]Ei, sussa ei ole mitään vikaa!!
Oot sellainen huolehtija tyyppi, ihana äiti varmasti. Ehdithän sitten kun eroahdistus kausi on ohi. Jotain sun tekstissä oli minua =), paitsi, että olen rennoimmillani lasten seassa ;)[/QUOTE]

Joskus vaan tulee sellanen olo että mussa täytyy olla jotain vikaa kun kaikki muut tässä meidän kaveriporukassa voi kevyesti jättää jopa pienen vauvankin koko illaksi hoitoon ja lähteä juhlimaan. Minusta siihen ei oo koskaan ollu eikä tule olemaan. Kyllä mä voin ruokakaupassa tai hierojalla käydä ilman vauvaa/taaperoa, taikka kaupungilla asioilla, mutta joku juhliminen, en vaan pysty rentoutumaan niin että musta olis toisille juhlijoille jotain iloa. Ei varsinkaan nyt kun pienin on siinä vaiheessa että se ahdistuu jo siitä kun menen vessaan. Konttaa heti perässä ja itkee katkerasti jos ei pääse mukaan. Isänsä kanssa pienin jää kyllä(sillon kyllä pystyn rentoutua jos lapset on isänsä kanssa) mutta jos me mentäis noihin juhliin niin silloinhan tulis isäkin mukaan ja pikkuinen joutuis jäädä jonkun mll lastenhoitajan tms kanssa kotiin.En vaan pysty ja sillä selvä.Mutta en mä ikinä kieltäydy juhlista tyyliin sori en tuu kun ei kerran lapsia saa ottaa vaan sillee että kiitos mutta emme pääse lastenhoidollisista syistä.

Onhan tuo ihan käsittämätöntä, että jotkut eivät ymmärrä lukemaansa. Minulla on 5kk ikäinen vauva ja joutunut nyt useasta juhlasta jäämään pois, koska kutsu koskenut aikuisia. Ei olisi tullut mieleenkään soittaa ja kysyä voinko tulla vauvani kanssa. Minusta on jopa epäkohteliasta juhlakalua kohtaan, että juhlat kohdistuisivat minun vauvaani ( joo ehkä hassu ajatus ) mutta useinhan näin käy esim. häissä missä paljon vauvoja. kaikki aika menee vauvoja sylitellessä ja ihastellessa. morsian jää toiseksi :)

Minulla huomenna yhdet eläkejuhlat ja samalla muutaman työkaverin synttärit ja vaikka minulle sanottiin, että vauva voi tulla mukaan niin minusta se olisi epäkohteliasta juhlakaluja kohtaan, joten vauva jää isänsä hyvään huomaan ja tulen kotiin n. kahden tunnin päästä. Voin mennä esittelemään vauvaani työkavereille sitten työpaikalle ja muualle.

• Tykkää
Reactions: moekoe
Ymmärrän ap:n pointin. Toisaalta noiden pienten lasten kanssa on vähän ristiriitainen tilanne. Monesti pienet saavat tulla esim. häihin, vaikka onkin aikuisten juhlat, koska yleensä vauva on niin äidistä riippuvainen (rintaruokinta) ettei sitten juhliin voi tulla äitiä ollenkaan. Eli meille on käynyt niinkin että esim. vain mies on mennyt vastaaviin juhliin ja sitten siellä oltu mökönä että tokihan "eevastiina" olisi voinut tulla niin molemmat kutsutut olisivat päässeet paikalle. (monesti siis kumpikaan vanhempi ei tule paikalle, jos toinen ei pääse)

Eli ymmärrän näitä pienten lasten vanhempia jotka tarkistavat tilanteen, siitä en loukkaantuisi. Mutta ikävää on jos isojen lasten vanhemmat kyselevät vaikka selvästi on vastattu.

Tsemppiä....

en ymmärrä miks joku haluaa tuoda lapsensa paikkaan, jossa porukkan nauttii alkoa ja humaltuu enemmän ja vähemmän. kutsussa mainittu. luulis jokaisen paikalle haluavan ymmärtävän, että hommaa lapsensa hoitoon. tai jos ei saa niitä hoitoon, niin sitten pitää pysyä kotona

Mitä noloa on siinä että meitä on erilaisia, joillekin vaan pitää vääntää asiat rautalangasta ja kerrata vielä kerran että "no kun toivoin, että nämä on aikuisten juhlat ja olen pahoillani jos et saa tai voi nyt jättää lasta hoitoon". Järjestitpä millaiset juhlat tai koska tahansa aina on joku joka ei pääse tai jolle ei sovi juhlan viettotapa tai sisältö, joko järjestetään heille omat juhlat tai sitten kestetään se että he ovat asiasta pahoillaan, ehkä hieman loukkaantuvatkin.

Ymmärrän ap:n pointin. Toisaalta noiden pienten lasten kanssa on vähän ristiriitainen tilanne. Monesti pienet saavat tulla esim. häihin, vaikka onkin aikuisten juhlat, koska yleensä vauva on niin äidistä riippuvainen (rintaruokinta) ettei sitten juhliin voi tulla äitiä ollenkaan. Eli meille on käynyt niinkin että esim. vain mies on mennyt vastaaviin juhliin ja sitten siellä oltu mökönä että tokihan "eevastiina" olisi voinut tulla niin molemmat kutsutut olisivat päässeet paikalle. (monesti siis kumpikaan vanhempi ei tule paikalle, jos toinen ei pääse)

Eli ymmärrän näitä pienten lasten vanhempia jotka tarkistavat tilanteen, siitä en loukkaantuisi. Mutta ikävää on jos isojen lasten vanhemmat kyselevät vaikka selvästi on vastattu.

Tsemppiä....

En kyllä kehtaisi pienenkään vauvan äitinä kysysä että voiko meidän Nico-Petteri tulla mukaan jos kerran on vain vanhemmat kutsuttu. Jos jään itse pois niin ilmoitan siitä kutsujalle että ikävä kyllä ei saada lastenhoitajaa tai en vielä voi olla tuota aikaa erossa vauvasta. Jos sitten itse tykkäävät että vauvakin on tervetullut niin eiköhän se tuossa ´vaiheessa tuoda ilmi. Muuten voi olla kutsujallekin ikävä tilanne käydä selittämään kutsutulle että juu, teidän avuva ei todellakaan ole tervetullut.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory

Yhteistyössä