Auttakaa ny!! Mä en kekesi millään mitä tänään teksisi ruuaksi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvää tekee mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvää tekee mieli

Vieras
Tekisi mieli jotain tosi tosi hyvää, mutta pää lyö tyhjää ja en tiedä mitä tekisin. Kauppaan olen vielä menossa joten kaikkea saa ehdottaa,mut ei siniruokia ( poika ei syö)

Täällä pohdin samaa. Viime viikolla tuli hirveä makkarakeittohimotus. Sitä sitten söin muutaman päivän. Mitähän nyt söis? Joka tapauksessa se tietää kauppareissua.
Taidan perustaa tänne periferiaan kunnon vanhanaikasen nakkikioskin. Mikäs sen parenpaa olis kun lihis + kaks nakkia tai pyttipannu tai hodari tai hampurilainen tai tai tai....
NE KAIKKI!

[QUOTE="viiru";24701866]Meillä on tänään illalla lasagnea alusta asti itse tehtynä. Raikasta salaattia tietty kaveriksi.

Jälkkäriksi aion tehdä mokkapiirakkaa.[/QUOTE]

Nams.. Ja teidän osoite oli? :P :D :D

Lasagne,nam.Mitä josminäkinalusta alkaen tekisin senitse,kerrankin.Yleensäolen tehnyt pikaisesti sen Knorrin valmislaatikoista.Ihanaa valkokastiketta, valkosipulia,mausteistajauhelihaa. Apua multa tippuu kieli kohta suusta ku livon:)

Kaunis kiitos :)

[QUOTE="viiru";24701893]Espoossahan me... Tänne vaan. ;)

Tämä keittiöintoilu johtuu siis puhtaasti siitä, että huomenna on tentti. Olen mestari keksimään vaivalloisia ruokalajeja silloin, kun pitäisi oikeasti lukea. :D[/QUOTE]
Tarkempaa osotetta kitoooos!

Alkuperäinen kirjoittaja hyvää tekee mieli;24701902:
Lasagne,nam.Mitä josminäkinalusta alkaen tekisin senitse,kerrankin.Yleensäolen tehnyt pikaisesti sen Knorrin valmislaatikoista.Ihanaa valkokastiketta, valkosipulia,mausteistajauhelihaa. Apua multa tippuu kieli kohta suusta ku livon:)

Kaunis kiitos :)

Ja vielä jos jaksat, niin tomaattikastike tuoreista tomaateista. Aiai...

[QUOTE="viiru";24701866]Meillä on tänään illalla lasagnea alusta asti itse tehtynä. Raikasta salaattia tietty kaveriksi.

Jälkkäriksi aion tehdä mokkapiirakkaa.[/QUOTE]

Meillä sama menu paitsi ilman jälkiruokaa. Paitsi että periaatteessa vois vaikka mutakakun vääntää...

[QUOTE="viiru";24701907]Ja vielä jos jaksat, niin tomaattikastike tuoreista tomaateista. Aiai...[/QUOTE]

Ihan noin rankaan hifistelyyn en ole vielä sortunut :D Teen kyllä aina valkokastikkeen ja tomaattikastikkeen alusta loppuun itse, mutta tomaatti tulee kyllä aina tölkistä. Lasagnelevyjä en myöskään ole alkanut itse vääntämään :D Ehkä joskus eläkkeellä sitten... :D

[QUOTE="viiru";24701907]Ja vielä jos jaksat, niin tomaattikastike tuoreista tomaateista. Aiai...[/QUOTE]

Jee kuulostaa hyvälle. Olisiko sulla laittaa ohjetta miten sinä sen teet, voisin kokeilla samaa. Jokasisella kun kuitenkin on omanlaisia ohjeita ja on kiva kokeilla jotain uutta ohjetta.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvää tekee mieli;24701913:
Mä laitoin ensimmäistä kertaa viime kerralla kun tein j.liha-perunavuokaa niin sinne sekaan kolmensipulin ruokakerman ja voi vitsi miten se oli ihan sikahyvää.Kokeilkaas joskus jos ette kaihda ruokakerkmoja :)

Tuota kokeilenkin seuraavalla kerralla. Kiitos vinkistä. Mä laitan perunaviipalelootaan lihalientäkin.

Hitto ja nyt tuli mieleen perunatuuvinki! Onneks kohta on joulu :p

Mä teen silleen et ruskistan jauhelihan ja sipulin, heitän pussin tätä Maustemekka - 1334 Lasagne- ja pastakastikeainekset sekaan ja sitten Rainbow-chilimaustettua tomaattimurskaa ja n. litra vettä. Haudutan hyvin.

Juustokastikkeen teen aina alusta asti itse (joskus laiskana käytän saman firman juustokastikejauhetta ja lisään sit vaan auraa tai juustoraastetta). Tällä kertaa laitoin jauhelihakastikkeen, juustokastikkeen ja lasagnelevyjen lisäksi vielä joka väliin pieneksi kuutioitua kesäkurpitsaa. Hyvin usein korvaan myös lasagnelevyt kokonaan viipaloillulla kesäkurpitsalla.

Vaikka minulta nyt ei reseptiä pyydettykkään niin laitampa kuitenkin :)

VALKOKASTIKE
4rkl voita sulatetaan kasarissa
1dl jauhoja sekoitetaan sulaneeseen rasvaan.
Maitoa 5-6dl vispataan pikku hiljaa jauhorasvaseokseen
Mausteeksi mustapippuria, suolaa ja 4 hyppysellistä muskottia

TOMAATTIKASTIKE
1 sipuli (kuullota)
400g jauhelihaa(paista)
mausta jauheliha suolalla, pippurilla, basilikalla ja paprikajauheella.
Kaada joukkoon 1 tölkki tomaattimusrkaa
1 purkki tomaatti pyrettä
1 lihaliemikuutio
1/2 tl mustapippuria ja 2 tl oreganoa
3-4 valkosipulinkynttä murskattuna

Lisäksi 1 iso pusii juustoraastetta

Lado vuokaan järjestyksessä:
Valkokastike
lasagnelevy
valkokastike
tomaattikastike
juustoraaste