G: Kuinka usein käytät alkoholia?

Keskimäärin varmaan pari-kolme kertaa kuukaudessa, lasi viiniä ruualla tai saunaolut. Meillä on pieni lapsi niin en juo kotona kerralla yhtä annosta enempää, kun mies yleensä juo vähän enemmän. Vaikka tulisi sellainen tilanne, että lapsi olisi vaikka mummolassa hoidossa, ei enää tee oikeastaan edes mieli juoda itseään kunnon humalaan, mutta voisin silloin ottaa vaikka sen toisen lasin viiniä.

No hupsis, eihän täällä kukaan ota koskaan....En tunnustaudu olevani alkoholisti, vaikka juuri nyt siltä tuntuukin. Nautin hyvästä punaviinistä, en pode huonoa omaatuntoa jos illalla istahdan alas pitkän päivän jälkeen ja nautiskelen lasillisen, ja eikös joskus ollut sellainen tutkimus että 21 annosta viikossa on terveellistä??? Jakaa sen kukin sitten niinkuin haluaa.

No hupsis, eihän täällä kukaan ota koskaan....En tunnustaudu olevani alkoholisti, vaikka juuri nyt siltä tuntuukin. Nautin hyvästä punaviinistä, en pode huonoa omaatuntoa jos illalla istahdan alas pitkän päivän jälkeen ja nautiskelen lasillisen, ja eikös joskus ollut sellainen tutkimus että 21 annosta viikossa on terveellistä??? Jakaa sen kukin sitten niinkuin haluaa.

Kaikki ne enemmän juovat on nytkin sen harrastuksista parhaimman parissa :D

Juon ehkä kerran kuukaudessa humalahakuisesti, n. 10 kertaa vuodessa. Silloin menee 2-15 annosta alkoholia. Joskus jää yhteen viinilasiin ja joskus menee 10 siideriä ja siihen vielä ehkä muutama shotti päälle.

Tähän ketjuun ei ilmeisesti kehtaa kirjoittaa, jos juo enemmän ;)

[QUOTE="vieras";24693675]Juon ehkä kerran kuukaudessa humalahakuisesti, n. 10 kertaa vuodessa. Silloin menee 2-15 annosta alkoholia. Joskus jää yhteen viinilasiin ja joskus menee 10 siideriä ja siihen vielä ehkä muutama shotti päälle.

Tähän ketjuun ei ilmeisesti kehtaa kirjoittaa, jos juo enemmän ;)[/QUOTE]

Niin no, sitä juuri tarkoitin, mutta ilmaisit asian selvemmin :)

Harvoin nykyään. Joulun tienoilla tulee otettua viiniä juustojen kanssa, pullo saattaa kyllä olla vielä puolillaan pitkään kevääseen. Kerran pari tulee käytyä baarissa vuoden aikana ja silloin tulee otettua enemmän. Sen jälkeen ei tee mieli ottaa kotona mitään. En harrasta tissuttelua. Joskus aikanaan tuli otettua liikaakin eikä enää tee mieli.

[QUOTE="vieras";24693675]Tähän ketjuun ei ilmeisesti kehtaa kirjoittaa, jos juo enemmän ;)[/QUOTE]

No en mä ainakaan paheksu toisten juomista, vaikka nykyään itse käytänkin tosi vähän :) Pakko kyllä tunnustaa, että jotenkin olisin ihmetellyt, jos olisi hirveästi vastauksia että kännissä joka lauantai :D Itse aloin lukea palstaa raskausaikana ja nyt meillä on pieni lapsi, niin automaattisesti tulee oletettua, että muut on samassa elämäntilanteessa (jossa itselläni ainakaan ei olisi edes tilaisuutta kännätä monta kertaa kuukaudessa), vaikka eihän se niin ole :)

Entisessä elämässäni join yleensä yhden tai kaksi siideriä viikonloppuisin ja enemmän ehkä kerran kuukaudessa. Enemmänkin oli kuitenkin maltillista ottamista.

Nyt kun maksa ei toimi kunnolla, ei ole tehnyt mieli juuri ollenkaan. Kesällä muutaman kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24693943:
Siihen nähden, mitä määriä alkoholipitoisia juomia lähikaupoistamme rahdataan koteihin, päättelen, etteivät tämän palstan mammat käy samoissa kaupoissa kanssamme tai sitten....[saat itse täydentää]

... tänne kirjoittavat ne, jotka ovat ylpeitä vähäisestä käytöstään/absolutismistaan
a030.gif
On ilmeisesti myös olemassa se mahdollisuus, että joku valehtelee
a035.gif
Sitä emme tiedä minkä takia.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24693874:
On aika hienoa todeta, miten raitista ja kunnollista tämän palstan väki on:saint:

eikö vain? ;)

Minun "työni" estää aika tehokkaasti päihteiden käytön. Ei uskaltaisi edes.

Jaa-a, mitähän tuohon vastaisi kun mun alkoholin käyttö ei hirveän säännöllistä ole..

Humalassa tai pienessä sievässä olen viimeksi ollut lähes kaksi vuotta sitten.
Nyt juhannuksena join kaksi bisseä.

Suunnitelmissa on lähteä ehkä joulu- tai tammikuussa käymään viihteellä ja ehkä vähän siemaillakin.. Saa nähdä. :D

Keskimäärin kerran kuukaudessa käyn ulkona juhlimassa ystävien kanssa. Kesällä ja lomilla useamminkin. Kotona tulee nautittua viiniä lähes joka viikonloppu -ehkä pullo tai puolikas / viikonloppu. Joskus ja / tai lisäksi saunaolut tai kaksi viikonloppuna, joskus arkena. Osa viinistä juodaan "sivistyneesti" ;) ruoan kanssa, osa nautiskellaan kun ilta rauhoittuu yöksi.

*pakkolisäys* Humalassa en kekkaloi kuitenkaan missään nimessä lapsen läsnäollessa.

Viimeksi muokattu:
... tänne kirjoittavat ne, jotka ovat ylpeitä vähäisestä käytöstään/absolutismistaan
a030.gif
On ilmeisesti myös olemassa se mahdollisuus, että joku valehtelee
a035.gif
Sitä emme tiedä minkä takia.
Mä en ole mitenkään ylpeä siitä, että tässä iässä ei enää jaksa bilettää ja tenuttaa. Enemmänkin se on vähän säälittävää, kun mieluummin ottaa vain lasin viiniä ja käärii lonkkansa villahuiviin kuin että lähtisi kavereiden kanssa kippaamaan ilolientä jonnekin Helsingin yöelämään.

Yhteistyössä