Relaatio 28!

"Satunnainen kävijä"
[QUOTE="Leena";24670711]Jännä on se, että joka sanaan pitäis antaa apua mutta itsehän mekin ollaan ne keksitty (tai ainakin joku on, ihan ilman apua) ;) Ja täälläkin on 23 sivua jo valmiita vihjeitä[/QUOTE]

Itse olen ainakin huomannut, että kun ei yritä pitää hirveää kiirettä, niin aika usein kun palaa seuraavana päivänä relaation pariin, niin moni edellisenä päivänä askarruttanut sana löytyykin aivan helposti.

Kännykkä ruudun vihjesana löytyy helposti kun siihen liittyvä sana kummaltakin puolelta on löytynyt. Tässä relaatiossa on aika monta sellaista sanaa, että ne löytyvät vasta kun kummallakin puolella oleva sana on löytynyt. Mutta annetaan nyt lisävihje, että se on siis tytön nimi.

Ööppö
Tässä relaatiossa on 323 sanaa. Niistä jokaista tuskin on täällä kysytty, vaikka varmasti monia onkin, koska eri ihmisillä töksähtää eri kohdissa. Relaatiota kuitenkin tekee muutkin, kun pienen pieni sisäpiiri, joten kysymyksiä tulee yhteensä monta. Mietinvaan sitä, että mitähän sinä Leena itse tässä ketjussa teit, kun vinkkien kysymynen / katsominen kerran on vähemmän suotavaa... Ihanko vaan tulit mainostamaan saaneesi itse relaation jo valmiiksi? Ainakin ohimennen tapoit keskustelun ketjusta jotakuinkin kokonaan...
Kiitos kuitenkin rohkaisevasta tekstistäsi, mikä oli kovinkin yhteishenkeä luova. Ja varmisti sen, että tämä palsta on lienee syytä jättää sinunlaisille vähän taitavammille tekijöille ja minunlaisten vähän huonompien, vai vähemmän viitseliäitten (kuten tekstissäsi vihjailit) on syytä siirtyä muualle. Mukavaa jatkoa relaatioiden "paremmassa" maailmassa.

(Jos laitan suosiolla kaikki vinkkaukset riviin tänne, niin en niillä yritä ainakaan saada kettuiluksi tarkoitettua tekstiä muuksi, mutta eipä ne jää käyttämättäkään ;) ;) ;) ;) )

Ja ei, minä en ollut yksikään heistä joka vinkkejä kyseli. Olen vaan relaatioita tehdessäni tykännyt täältä seurata muiden tekijöiden edistymistä. Sun teksti kaikessa omahyväisyydessään tosin nyt kyllä lopetti sen harrastuksen...

"eva"
ja minä näköjää rikon hiljasuuden ja melkeenpä rukoilen että joku auttaisi sanoja keräämään kun tökkii tällähetkellä..

Agricola:
maanvil... 13 (vasta sana on mutten saa muodostettua haettua sanaa)
luin vinkin mutta tarvis vissiin ratakiskoa että saisin tuon haetun sanan

Kännykkä:
es.. ah 5+3
pulla 10
sämppäri 9

USA pressa:
punpuu 8
paket. aut.. 10
.
Selviytyjät :
voittaj.... 3+4
voittaj.. 5
emmy 5+8 (vasta kpl on mutten ole löytänyt tuota)

Puolueet:
sdp 5+8
koivisto 7
suurläh.. 11+8 (ylös)
musa 6 (väliviivallinen)
vanhane 3+4
kokoomus 9
katanen 5+3
savo 9

Jos näihin saisi vinkkejä, olen ketjun lukenu 10x läpi mutta näihin ei ole annettu kunnon vinkkejä
vaan ollut "jaa sain sanan ,ei mtn enää" yms

Joten olisi todella ystävällistä jos näihin vinkattaisiin kunnolla eikä kettuiltaisi niille jotka tulee jälkijunassa ja joilla tökkii eri paikoissa tai mahd jopa samoissa sanoissa.

ja jos joku täällä vielä tekee niin itse koitan neuvoa jos vaan osaan suinkin.

"Satunnainen kävijä"
Joitakin noista tiedän, joten pari vinkkiä

Punpuu 8 on puun nimi ja löytyy sieltä sen wikistä.
Es... Ah... 5+3 sama sukunimi, allaolevan firman perustaja muistaaksenk
Vanhan... 3+4 samanniminen kaver on eräässä yhtyeessä, tää on se yhtye

Nuo nyt ainakin muistan

"eva"
[QUOTE="Satunnainen kävijä";24671923]Joitakin noista tiedän, joten pari vinkkiä

Punpuu 8 on puun nimi ja löytyy sieltä sen wikistä.
Es... Ah... 5+3 sama sukunimi, allaolevan firman perustaja muistaaksenk
Vanhan... 3+4 samanniminen kaver on eräässä yhtyeessä, tää on se yhtye

Nuo nyt ainakin muistan[/QUOTE]

Mie kiitän suurestin,sain jumit heti noista auki.

päivitän varoiksi listan jotka nyt puuttuu

Agricola:
maanvil... 13 (vastasana on mutten saa muodostettua haettua sanaa)
luin vinkin mutta tarvis vissiin ratakiskoa että saisin tuon haetun sanan

Selviytyjät :
voittaj.... 3+4
voittaj.. 5

Puolueet:
musa 6 (väliviivallinen)
kokoomus 9
katanen 5+3
savo 9

Jos jollain on vinkkejä antaa niin ottaisin kiitollisena vastaan

newman
[QUOTE="eva";24671849]ja minä näköjää rikon hiljasuuden ja melkeenpä rukoilen että joku auttaisi sanoja keräämään kun tökkii tällähetkellä..

Agricola:
maanvil... 13 - kirjoita ylempi sana googleen ja katso niitä ehdotuksia, mulla se on siellä seassa kahteenkin kertaan

Kännykkä:
es.. ah 5+3 - alla olevan firman tj
pulla 10 - kuljettaa näitä
sämppäri 9 - pikaruokaketju

USA pressa:
punpuu 8
paket. aut.. 10
.
Selviytyjät :
voittaj.... 3+4
voittaj.. 5

Puolueet:
sdp 5+8 - viime vaaleissa pudonnut kansanedustaja, nimikirjaimet K.K.
koivisto 7 - korkea yliopistotutkinto
suurläh.. 11+8 (ylös) - K.K:n vaimo
musa 6 (väliviivallinen)
vanhane 3+4
kokoomus 9 - ex-pressa
katanen 5+3 -laulu
savo 9 - paikka Pohjois-Savossa, tunnettu muusikko sieltä

Jos näihin saisi vinkkejä, olen ketjun lukenu 10x läpi mutta näihin ei ole annettu kunnon vinkkejä
vaan ollut "jaa sain sanan ,ei mtn enää" yms

Joten olisi todella ystävällistä jos näihin vinkattaisiin kunnolla eikä kettuiltaisi niille jotka tulee jälkijunassa ja joilla tökkii eri paikoissa tai mahd jopa samoissa sanoissa.

ja jos joku täällä vielä tekee niin itse koitan neuvoa jos vaan osaan suinkin.[/QUOTE]

Tossa joitain mitä muistin.

"eva"
Tossa joitain mitä muistin.
Kiitos!

ainoa joka jäi auki on tuo agricola ruudun: maanvi 13 , mun googlessa ei tuo mtn 13 kirjaimista sanaa.. ei siulla ois rautalankaa tuohon?
oon maitotuet,arvonlisäverot,myyntivoitto sun muut koittanu mut peli ei vain hyväksy mtn..

Selviytyjät :
voittaj.... 3+4
voittaj.. 5

Puolueet:
musa 6 (väliviivallinen)

ja nämä kans auki, sais ees puolue ruutuun vinkin jolla avaisi,niin saisi todenäkösesti muutamat putkeen sen jälkeen itse

"Leena"
Ööppö vedäppäs henkeä välissä. Joku kalikka taisi kalahtaa kun noin suivaannuit.

Kyllä, itsekin olen apuja kysellyt tässä ketjussa, en ole muuta väittänytkään. Mutta suuren osan sanoista keksin itse ilman vihjeitä tai apuja, uskon että niin teki moni muukin tässä ketjussa. Ainahan joku keksii sanan "ensimmäistä kertaa", ilman vinkkejä. Tämä pätee ihan jokaisen sanan kohdalla. Ei siis ole täysi mahdottomuus täyttää tuota jopa kokonaan ilman apuja, ja eikö se tavallaan ole tämän pelin tarkoituskin?

En vain ymmärrä sitä mentaliteettia että jos en viidessä minuutissa keksi oikeaa sanaa, alan täällä valittaa miten on "epäreilua" kun ei saa vihjettä kyseiseen sanaan (tai vielä mielummin suoraa vastausta). En vain käsitä mitä iloa relaation pelaamisesta on, jos mitään ei halua itse pohtia tai yrittää löytää. Toki ymmärrän jos on kolme päivää miettinyt yhtä sanaa, niin turhautuminen voi olla suurta. Tuossa edellisellä sivulla kuitenkin kysyttiin sellaisia, mihin oli jo aiemmilla sivuilla annettu vinkkejä ja jopa suora vastaus, ja silti valitettiin että eikä kun ei löydy oikeaa ratkaisua.

Ja tuskin se että ratkaisin tuon relaation eilen, tappoi kokonaan keskustelua. Näköjään muutama muukin sen ratkaisi jälkeeni, ja yhtälailla lopetti keskustelun. Ei vain välttämättä ole mitään intressiä olla täällä sen jälkeen kun tehtävä on tehty. Toisilla kun voi olla muutakin elämää kuin relaatiot ;)

(huvittavaa tässä on se, että tämä oli vasta toinen relaatio jonka olen kokonaan ratkonut, ja heti olen "parempien joukossa" joidenkin mielestä :D on se jännää tää nettimaailma!)

Rauhaa ja rakkautta, joskus kannattaa vetää mielummin ilmaa sieraimiin kuin niitä palkokasveja! :kukkia:

vieraileva
Selviytyjät :
voittaj.... 3+4
selviytyjien voittaja kaudella 13

voittaj.. 5
selviytyjien voittaja kaudella 8

Millainen se juontaja on kun se saa sen pystin? :D

"Leena"
[QUOTE="eva";24672208]
maanvi 13 tämän sanan yläpuolella oleva sana+"summa tai arvo"
voittaj.... 3+4 löytyy wikipediasta, kausi 13
voittaj.. 5 löytyy wikipediasta, kausi 8
emmy 5+8 Millainen juontaja palkitaan?

Puolueet:
musa 6 (väliviivallinen) J-Kwon
[/QUOTE]

Autetaas nyt, niin saan ehkä synnit anteeksi ;)

vieraileva
jos nyt sitten sais ite vinkkejä. Oon tyhmä, laittakaa helppoja vinkkejä ;P

Selvityjät:
alkusanasta 6+8 ja 10+8

Amazin race:
Maltan haukka 7+6

Lentoyhtiö:
Alkusanasta lähtevät kaikki paitsi finnair. En vaan jaksa ruveta kahlaan sitä luetteloa lentoyhtiöistä läpi ja laskemaan kaikista kirjaimia. Saisko vaikka maita minkä alta löytyy?

Pressa:
James Fenimore Cooper 5+9
Merijalkaväki 6+7 ja 8
ford 4+7
lincoln 7+5

Kännykkä:

alkusanasta 17 ei ole vastasanoja...

Mikko:
Leimikko 11 ja 8
siili 8
kivi 12

VHS:
Keitto 12

"eva"
[QUOTE="Leena";24672305]Autetaas nyt, niin saan ehkä synnit anteeksi ;)[/QUOTE]

Kiitän!!!

huomattavasti helpommin sanat aukee kun tietää ees suuntaa mitä haetaan,esim juur toi 13 kirj..

mulla ois 2 ruutua vaille valmista

mikko ruutu kaipais
Mikko 8 (ylös)
mikko 8 (alas)
mikko 7 (vasen)

noita mikkoja on hirmusesti,et miltä listalta noita pitäs sitte taikoa esiin?
jos noihin sais vinkkiä niin saisin auki noita ketjuja, EN tohdi vielä kysellä neuvoja enempiä tuonne..

Amazing Race:
Amazing Race 7+5
victor ja Tammy 5+7
olut 10
mallas 7+6
elokuva 6+6
tuottaja 3+2+6

"Satunnainen kävijä"
jos nyt sitten sais ite vinkkejä. Oon tyhmä, laittakaa helppoja vinkkejä ;P

Selvityjät:
alkusanasta 6+8 ja 10+8 suomen ja ruotsin versiot samasta ohjelmasta

Amazin race:
Maltan haukka 7+6 yhtyä jonka nimi muistuttaa tuota

Lentoyhtiö:
Alkusanasta lähtevät kaikki paitsi finnair. En vaan jaksa ruveta kahlaan sitä luetteloa lentoyhtiöistä läpi ja laskemaan kaikista kirjaimia. Saisko vaikka maita minkä alta löytyy? Ne maat löytyvät kun saat muista ruuduista vastasanoja, ja sitten saa yhtiöt.

Pressa:
James Fenimore Cooper 5+9 missä opiskeli
Merijalkaväki 6+7 ja 8
ford 4+7 auton mallk
lincoln 7+5 kirjailika

Kännykkä:

alkusanasta 17 ei ole vastasanoja...

Mikko:
Leimikko 11 ja 8
siili 8
kivi 12

VHS:
Keitto 12
Tuossa joitakin.

"Satunnainen kävijä"
[QUOTE="eva";24672405]Kiitän!!!

huomattavasti helpommin sanat aukee kun tietää ees suuntaa mitä haetaan,esim juur toi 13 kirj..

mulla ois 2 ruutua vaille valmista

mikko ruutu kaipais
Mikko 8 (ylös)
mikko 8 (alas)
mikko 7 (vasen)

noita mikkoja on hirmusesti,et miltä listalta noita pitäs sitte taikoa esiin?
jos noihin sais vinkkiä niin saisin auki noita ketjuja, EN tohdi vielä kysellä neuvoja enempiä tuonne..

Amazing Race:
Amazing Race 7+5
victor ja Tammy 5+7
olut 10
mallas 7+6
elokuva 6+6
tuottaja 3+2+6[/QUOTE]

Noi mikot on ovelampi juttu, ne ovat mikko-loppuisia sanoja. Itse en ainakaan löytänyt mitään listoja, piti vain miettiä tuollaisia sanoja.

"eva"
[QUOTE="Satunnainen kävijä";24672431]Noi mikot on ovelampi juttu, ne ovat mikko-loppuisia sanoja. Itse en ainakaan löytänyt mitään listoja, piti vain miettiä tuollaisia sanoja.[/QUOTE]
niimpä tietty.. vasta 1 "mikon" sain alaspäin.
hitaasti näköjää tästä vaikeesta relasta suoriudun.

"eva"
noniin jonkin verran sanoja parsittu kasaan joten nämä tarvisi selkeitä vinkkejä,jotta saisi parsittua tämänkin kasaan jossain vaiheessa..

mikko:
***mikko 8 (Ei mikosta ylös oleva 8, vaan sen jatko vasemmalle)
paperi 6
puu 8 (alas)
kivi 12
komedia 10
wellington 6+2+3+9

Amazing Race:
Amazing Race 7+5
victor ja Tammy 5+7
olut 10
mallas 7+6
elokuva 6+6
tuottaja 3+2+6

"eva"
Päivitän listan,kun sain parit sanat, niitä vinkkejä oikeesti kaivattaisiin ,saisi viimeset sanat.
voisiko joku ystävällinen selkeesti vinkata alla olevia sanoja??

Mikko:
pos...merk.. 11
paperi 6
puu 8 (alas)
kivi 12

Amazing Race:
Amazing Race 7+5
victor ja Tammy 5+7
olut 10
mallas 7+6
elokuva 6+6
tuottaja 3+2+6

rockmam
Alkuperäinen kirjoittaja Ööppö;24671722:
Tässä relaatiossa on 323 sanaa. Niistä jokaista tuskin on täällä kysytty, vaikka varmasti monia onkin, koska eri ihmisillä töksähtää eri kohdissa. Relaatiota kuitenkin tekee muutkin, kun pienen pieni sisäpiiri, joten kysymyksiä tulee yhteensä monta. Mietinvaan sitä, että mitähän sinä Leena itse tässä ketjussa teit, kun vinkkien kysymynen / katsominen kerran on vähemmän suotavaa... Ihanko vaan tulit mainostamaan saaneesi itse relaation jo valmiiksi? Ainakin ohimennen tapoit keskustelun ketjusta jotakuinkin kokonaan...
Kiitos kuitenkin rohkaisevasta tekstistäsi, mikä oli kovinkin yhteishenkeä luova. Ja varmisti sen, että tämä palsta on lienee syytä jättää sinunlaisille vähän taitavammille tekijöille ja minunlaisten vähän huonompien, vai vähemmän viitseliäitten (kuten tekstissäsi vihjailit) on syytä siirtyä muualle. Mukavaa jatkoa relaatioiden "paremmassa" maailmassa.

(Jos laitan suosiolla kaikki vinkkaukset riviin tänne, niin en niillä yritä ainakaan saada kettuiluksi tarkoitettua tekstiä muuksi, mutta eipä ne jää käyttämättäkään ;) ;) ;) ;) )

Ja ei, minä en ollut yksikään heistä joka vinkkejä kyseli. Olen vaan relaatioita tehdessäni tykännyt täältä seurata muiden tekijöiden edistymistä. Sun teksti kaikessa omahyväisyydessään tosin nyt kyllä lopetti sen harrastuksen...
Tuo Leena on joku uusi ratkoja tai sitten on ihan eri nimellä ennen ratkonut tai on seurannut muiden vinkkejä, mutta ei itse ole kirjoittanut

Ärsyttävä tyyppi kuitenkin, pysyisi poissa.... todellakaan kaikki eivät tökkää SAMAAN kohtaan !

"eva"
[QUOTE="ruu";24674348]karhu 6+7
autopeli 11

ja sit tämä ruutu full[/QUOTE]

karhu 6+7 eräs nokian jalkineiden malli,löytyy heidän kotisivultaan heti.
autopeli 11 yhdistäs teemasana ja peli.. :)

Itse sain tuossa ~2h sitten valmiiksi relan joten voin auttaa apua tarvitsevia.

"tinde"
finnair ja halpalentoyhtiön väli puuttuu ( joku helppo varmaan kun kukaan ei ole sitä kysynyt ,-)

vilja 6+7 ja 12 ( sama juttu)

juha föhr 12, miksi siihen ei sovi metorologit eikä sääennustajat

pelikö ?
[QUOTE="eva";24674365]karhu 6+7 eräs nokian jalkineiden malli,löytyy heidän kotisivultaan heti.
autopeli 11 yhdistäs teemasana ja peli.. :)

Itse sain tuossa ~2h sitten valmiiksi relan joten voin auttaa apua tarvitsevia.[/QUOTE]

mutta autopeli alas 11 (väliviivallinen)

Yhteistyössä