Joko talvihaalarit hommattu? Mihin merkkiin päädyit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tatata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eskarilaiselle ostin Ticketin outletistä takin ja siihen pitäis löytää housut kaveriksi vielä. Toisena settinä menee (käytettynä ostettu) ihana Timberlandin takki ja mustat housut (joiden merkkiä en nyt yhtäkkiä muista..). Molemmat takit ovat tummansinisiä.

3-vuotiaalle ostin uuden Everest-haalarin (musta, turkooseilla tehosteraidoilla) ja saa käyttää isoveljen vanhaa ruskeaa H&M-haalaria kakkoshaalarina.

Viimeksi muokattu:
Kuopukselle ostin LassieTechin haalarin
Keskimmäisellä on ReimaTechin kaksiosainen puku
Esikoisella on IcePeakin kaksiosainen puku

Kaikki hankittu jo viime kevään alennusmyynneistä.

No tiedän kyllä, että MoloKids-haalarin ostan pojale. En oo vaan saanu vielä aikaseks hankkia :whistle:

Tytölle pitäis löytää toppatakki ja se onkin sit kinkkisempi juttu, kun tyttö haluaa itsekin jo vaikuttaa kuosiin.......

Vauvalle ostin huutiksesta Reimatecin ja lisäksi on kolmosen peruja äp-haalari varalle. Kolmoselle ostin jo aikaa sitten alesta Green Hill-haalarin. Ei ole aiempaa kokemusta ko. merkistä, joten katsellaan. Esikoinen ja kakkonen kulkee Jonathaneissa, tosin ei haalareissa enää :)

Viime keväänä (maaliskuussa ? ) ostin kun edellinen meni rikki, ostin vähän reilumpaa kokoa niin menee nyt ainakin alkutalven. LassieTec tuo on, .. makso 30 euroa, oli yli puoleen hintaan :-)

Anteeks nyt arvon äidit kun tulen sorkkimaan, mutta mitä väliä oikeasti on haalarin merkillä? Ihan rehellisesti, ostatteko haalarin suositun merkin takia, joka antaa tietyn mielikuvan perheenne varallisuudesta vai haalarin teknisten ominaisuuksien? Mä en vaan ikikuuna ostais yli sadan euron, en edes lähelle sadan euron vaatteita lapsilleni, vaikka niihin varaa olisikin, merkin takia enkä etes niitten teknisten ominaisuuksien. Lapsilla on siis ollu uutena Lassieta, jonka saa 50-60€:lla ja käytettynä millon minkäkin merkkistä, enkä ole huomannu teknisesti niissä mitään eroa! Viime talven paukkupakkaset ulkoiltiin Löytötexin Lassiella ja kirpparin Lennellä, yhteensä kahden lapsen haalareihin meni n. 62€ ja kumpikaan muksu ei palellu, syy: KERROSPUKEUTUMINEN. Eikä noissa aluskerroksissakaan ollu mitään kalliita teknisiä vaatteita, vaan ihan perus puuvillakerrastoa, college asua, villahaalaria, pakkaslukemien mukaan lisättynä tai vähennettynä. Ja jos nyt vähän loskassa polvet tai takamus alkaa kostua, niin entä sitten? Pienemmälle kurahousua suojaks, isompi liikkuu niin paljon ettei se palele vaikka vähän housunpuntti märkä oliskin. Miten me itse ollaan selvitty lapsuudesta ilman teknisiä huippusuojaavia vaatteita? Kuinka monella teillä on pakkasen aiheuttamia paleltumia tai märkien haalareiden aiheuttamia vaivoja? Niin ja möin sen Lennen haalarin 15€:lla kirpparilla, Lassie menee vielä toisenkin talven, lasten serkulta on tulossa toiselle haalari talveksi, en etes muista minkä merkkinen, joten olen tämän talven haalarikuluista 3€ plussan puolella ;).

Kellään kokemusta Stadiumin haalareista?
Kävin katselemassa ja vaikuttivat TODella hyviltä kestäviltä, halvimmat 69e

Meillä oli viime vuonna sellanen Everestin toppahaalari ja todella hyvä ja lämmin oli.. mutta omaa tyhmyyttäni ostin liian ison ja jaloista hankasi kankaan rikki :( niin ja meän pojan käteen oli tosi surkeat ne pitkät resorit hihansuissa.. ei meinannut saada hanskoja hihan alle ollenkaan ja todella tiukat olivat..

Meillä oli viime vuonna sellanen Everestin toppahaalari ja todella hyvä ja lämmin oli.. mutta omaa tyhmyyttäni ostin liian ison ja jaloista hankasi kankaan rikki :( niin ja meän pojan käteen oli tosi surkeat ne pitkät resorit hihansuissa.. ei meinannut saada hanskoja hihan alle ollenkaan ja todella tiukat olivat..

Ok, kiitti! Katsoin että niissä oli samanlaiset resorit kun Popilla, siinä se peukalon reikä ja kaikki. Minä olen kääntänyt nuo resorit ja hyvin on toiminut niin. Tosin poika on tosi hoikkaa mallia, siksi näitä Stadiumin haalareita katselinkin.
Olivat kivat kapean näköisiä:)

Alkuperäinen kirjoittaja pihi ja junttikin vielä;24666508:
Anteeks nyt arvon äidit kun tulen sorkkimaan, mutta mitä väliä oikeasti on haalarin merkillä? Ihan rehellisesti, ostatteko haalarin suositun merkin takia, joka antaa tietyn mielikuvan perheenne varallisuudesta vai haalarin teknisten ominaisuuksien? Mä en vaan ikikuuna ostais yli sadan euron, en edes lähelle sadan euron vaatteita lapsilleni, vaikka niihin varaa olisikin, merkin takia enkä etes niitten teknisten ominaisuuksien. Lapsilla on siis ollu uutena Lassieta, jonka saa 50-60€:lla ja käytettynä millon minkäkin merkkistä, enkä ole huomannu teknisesti niissä mitään eroa! Viime talven paukkupakkaset ulkoiltiin Löytötexin Lassiella ja kirpparin Lennellä, yhteensä kahden lapsen haalareihin meni n. 62€ ja kumpikaan muksu ei palellu, syy: KERROSPUKEUTUMINEN. Eikä noissa aluskerroksissakaan ollu mitään kalliita teknisiä vaatteita, vaan ihan perus puuvillakerrastoa, college asua, villahaalaria, pakkaslukemien mukaan lisättynä tai vähennettynä. Ja jos nyt vähän loskassa polvet tai takamus alkaa kostua, niin entä sitten? Pienemmälle kurahousua suojaks, isompi liikkuu niin paljon ettei se palele vaikka vähän housunpuntti märkä oliskin. Miten me itse ollaan selvitty lapsuudesta ilman teknisiä huippusuojaavia vaatteita? Kuinka monella teillä on pakkasen aiheuttamia paleltumia tai märkien haalareiden aiheuttamia vaivoja? Niin ja möin sen Lennen haalarin 15€:lla kirpparilla, Lassie menee vielä toisenkin talven, lasten serkulta on tulossa toiselle haalari talveksi, en etes muista minkä merkkinen, joten olen tämän talven haalarikuluista 3€ plussan puolella ;).

Niinpä, mitä väliä? Sinua tuntuu kovastikin häiritsevän se, että jotkut ostavat niita yli 100 €:n haalareita. Miksi? Ja noi vertaukset johonkin 30 vuoden takaisiin tai vielä kaukaisempiin aikoihin ovat jotenkin niin ontuvia: tultiinhan ennen toimeen ilman sähköäkin, mutta nykypäivänä se on ihan kiva juttu olla olemassa. Samoin tultiin toimeen ilman matkapuhelimia, mutta kyllä nekin nykyään ovat helpottaneet elämää, kun verrataan tilanteeseen, jolloin käytössä oli pelkkiä lankapuhelimia ja puhelinkoppeja. Maailma ja kehitys eri aloilla menee eteenpäin. Myös vaatteissa.

tsemppiä elämään ja tervetuloa 2000-luvulle!

Jotkut tykkää tuhlaa lastenvaatteisiin, jotkut polttaa rahat savuna ilmaan ja jotkut käy vielä baareissakin! Jotkut tekee lottoa joka viikko monta riviä (paljonka se tekeekin jo vuodessa :)), jotkut käy kampaajalla ja kosmetologilla (näihinkin uppoo helposti se 100e) jne. Mitä väliä sillä on, jos joku laittaa sen satasen lapsen haalariin?

Jokaisella on omat tuhlauksensa kohteen, ja minäkin mielelläni laitan rahaa lasten tarvikkeisiin, kuin näihin em. asioihin =)

[QUOTE="heh";24666580]Niinpä, mitä väliä? Sinua tuntuu kovastikin häiritsevän se, että jotkut ostavat niita yli 100 €:n haalareita. Miksi? Ja noi vertaukset johonkin 30 vuoden takaisiin tai vielä kaukaisempiin aikoihin ovat jotenkin niin ontuvia: tultiinhan ennen toimeen ilman sähköäkin, mutta nykypäivänä se on ihan kiva juttu olla olemassa. Samoin tultiin toimeen ilman matkapuhelimia, mutta kyllä nekin nykyään ovat helpottaneet elämää, kun verrataan tilanteeseen, jolloin käytössä oli pelkkiä lankapuhelimia ja puhelinkoppeja. Maailma ja kehitys eri aloilla menee eteenpäin. Myös vaatteissa.[/QUOTE]

Niin samaa mieltä! Mä itse ostelen usein halpispukuja, mutta ei mua yhtään haittaa se, mitä pukuja muilla on. Enkä tosiaankaan ole pohtinut muiden ostamien pukujen tarkoitusta.

[QUOTE="heh";24666580]Niinpä, mitä väliä? Sinua tuntuu kovastikin häiritsevän se, että jotkut ostavat niita yli 100 €:n haalareita. Miksi? Ja noi vertaukset johonkin 30 vuoden takaisiin tai vielä kaukaisempiin aikoihin ovat jotenkin niin ontuvia: tultiinhan ennen toimeen ilman sähköäkin, mutta nykypäivänä se on ihan kiva juttu olla olemassa. Samoin tultiin toimeen ilman matkapuhelimia, mutta kyllä nekin nykyään ovat helpottaneet elämää, kun verrataan tilanteeseen, jolloin käytössä oli pelkkiä lankapuhelimia ja puhelinkoppeja. Maailma ja kehitys eri aloilla menee eteenpäin. Myös vaatteissa.[/QUOTE]

Miksi? Siis hintaahan minä ihmettelin, että miksi jotkut on valmiita maksamaan niin hurjia hintoja lasten vaatteista? Ja kysyinkin että merkin vain tekniikan takia? Ja sen takia asiaan puutuin, kun noita edullisia markettimerkkejä parjataan, vaikka nekin toimii. Kylläkyllä, maailma kehittyy, mutta samalla uusavuttomuus lisääntyy ja ihmiset vieraantuvat todellisuudesta. Ja jos nyt oikein syvälle mennään niin kun jo pienestä pitäen tehdään elämä sellaiseksi että kaikki on kivaa ja siistiä ja mukavaa ja sitten ihmetellään miksi niihin "paskaduuneihin" ei riitä tekijöitä? No tämä nyt oli vähän kaukaa haettu, kenenkään ei tarvii kertoo mulle että tuskin haalarin merkillä on merkitystä ammatin valintaan... Mun mielestä vaan on asioita joissa ois ihan hyvä palautua 30 vuotta taakse päin jopa enemmänkin, kohtuullistaa asioita.

Ok, kiitti! Katsoin että niissä oli samanlaiset resorit kun Popilla, siinä se peukalon reikä ja kaikki. Minä olen kääntänyt nuo resorit ja hyvin on toiminut niin. Tosin poika on tosi hoikkaa mallia, siksi näitä Stadiumin haalareita katselinkin.
Olivat kivat kapean näköisiä:)

joo meillä poitsu onkin hieman pulskempaa mallia vieläkin käsistä niin ne oli aika tiukat resorit.. lopputalvesta ne oliki sit venyny tarpeeks niin meni helpommin :)

Jotkut tykkää tuhlaa lastenvaatteisiin, jotkut polttaa rahat savuna ilmaan ja jotkut käy vielä baareissakin! Jotkut tekee lottoa joka viikko monta riviä (paljonka se tekeekin jo vuodessa :)), jotkut käy kampaajalla ja kosmetologilla (näihinkin uppoo helposti se 100e) jne. Mitä väliä sillä on, jos joku laittaa sen satasen lapsen haalariin?

Jokaisella on omat tuhlauksensa kohteen, ja minäkin mielelläni laitan rahaa lasten tarvikkeisiin, kuin näihin em. asioihin =)

No tulihan sieltä yksi oikea vastauskin, kiitos :D Kunhan vaan ihmettelin ääneen. Sama mullekin on mitä teidän lapsilla on päällä, pääasia että pääsevät ulos.

Vastailin jo aiemmin ja vielä takki uupui esikoiselta.. nyt tuli sekin tilattua. Sorruin molo kidsiin. Syynä että takki on niin hiano ja siinä on paljon heijastimia.

Tämä on eka vuosi kun ostin kalliit satasen puvut lapsille ja en todellakaan ostanut merkin vuoksi, vaan ulkonäön vuoksi. Tosin Reimatecit olen havainnut hyväksi meillä ja kun en käytettynä ole löytänyt sellaista kuosia jonka olisin halunnut, niin ostin sitten uutena. Mulla on molemmille myös käytettynä hankitut toiset puvut, sillä pukuja pitää olla kaksi, jos toinen täytyy pestä.

[QUOTE="tiimarinvihko";24666794]Vastailin jo aiemmin ja vielä takki uupui esikoiselta.. nyt tuli sekin tilattua. Sorruin molo kidsiin. Syynä että takki on niin hiano ja siinä on paljon heijastimia.[/QUOTE]
Mä yritin tytölleni ehdottaa tuota Molo Kidsin "Cathy" -takkia, mut väri ei kuulemma passaa : / Tästä tulee vielä piitkä ja vaikea tahtojen taistelu :D

Yhteistyössä