Paljonko teillä on ulosotossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AAASI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja 25 v laina alaikäiselle;24657030:
Vanhemmat laittoivat minulle 110 000 euron velan josta osa mulla välillä ulos-otossa mutta jotenkin selvisin ja nyt enää 3v ja laina maksettu. Laina 25v ja laitettu minulle ala-ikäisenä.

Kauheeta!!

Alkuperäinen kirjoittaja 25 v laina alaikäiselle;24657030:
Vanhemmat laittoivat minulle 110 000 euron velan josta osa mulla välillä ulos-otossa mutta jotenkin selvisin ja nyt enää 3v ja laina maksettu. Laina 25v ja laitettu minulle ala-ikäisenä.

Juu, mulla oli kans luottotiedot mennyttä heti kahdeksantoistavuotiaana vanhempien ansiosta. Niillä oli paljon velkaa, olivat velkajärjestelyssä ja olivat sitä mieltä, etten olisi saanut maksaa ko. summaa edes itse pois, ettei heidän velkajärjestelynsä olisi mennyt pilalle. Maksoinpa silti.

Kyse oli tosin paljon pienemmästä summasta kuin sulla.

Eikös sen pitäisi olla jo tätä nykyä laitonta ottaa lainaa tai hankkia mitään alaikäisen lapsensa nimissä? Vai olenko ihan hakoteillä?

[QUOTE="hmm";24656674]0€ 34v.
Viisi vuotta sitten vielä luottotiedoton ja noin 9000€ ulosotossa. Kituutin ja maksoin kaikki puolessatoista vuodessa pois. Nyt puolisen vuotta tiedot olleet puhtaat.[/QUOTE]

Wau, hienoa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;24658056:
Ei siis muuten? Miehen vanhemmilla likainen ero prosessi ja uhkaavat laittaa kaiken ulos ottoon. Jos niistä joku kupsahtaa ni jääkö ne ulos-otto velat perillisille??? Miten saa velkaa ala-ikäisen nimiin? Melko hurjaa touhua :(

Sairastahan toi on että saa lapsen nimiin velkaa, en sitten tarkemmin tiedä miten onnistuu ja saako nykyäänkin. Velat ei periydy jos kieltäytyy vastaanottamasta kuolinpesää tms. Jotenkin niin se meni, en muista muttei automaattisesti periydy kuitenkaan.