Paljon on $14 ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kertokaas nyt tyhmälle että jos tilaa ebaysta niin tuleeko siihen lisäksi vielä jotain tulli maksuja tai muita lisä maksuja?

Mullao n TODELLA huono kielipää, joten en tiedä uskallanko tilata sieltä mitään, vaikk aois parit ihanat paidat muksuille...

Alkuperäinen kirjoittaja ap vielä:
kertokaas nyt tyhmälle että jos tilaa ebaysta niin tuleeko siihen lisäksi vielä jotain tulli maksuja tai muita lisä maksuja?

Mullao n TODELLA huono kielipää, joten en tiedä uskallanko tilata sieltä mitään, vaikk aois parit ihanat paidat muksuille...

Nyrkkisääntö on, että jos ostos on postikuluineen alle 45 euroa niin tullimaksuja ja veroja ei tarvitse maksaa, koska tulli ei veloita alle 10 euron maksuja. Yli 45 eurosta siis menee vähintään se 10 euroa jos ostos juuttuu tulliin. Mulla on tullut kalliimpia ostoksia kyllä tullin ohi. Tulliin on juuttunut vain jos ostos on ollut myös vakuutettu. alle 150 eurosta siis menee vain alvi noin 22 % ja yli 150 ostosta meneen lisäksi 12.5 % tullimaksua jos ostaa vaatteita. Mä itse ostan eniten englannin ebaystä, koska se on eu:n sisällä, niin tullimaksuja ym. ei tarvitse pelätä. englannin postimaksut on myös edulliset ja paketit tulee nopeasti englannista suomeen.

Sivustojen käyttö on helppoa, sieltä lähtee automaattiset tekstin myyjälle kun vain osaa klikata oikeaa kohtaa. Ei tarvitse kirjoitella mitään.

JOs myyjä ei ole ilmoittanut postikuluja, niin ne kannattaa selvittää ennen huudon tekemistä. Jotkut pyytää tosi korkeita hintoja. Ebayssä on normaalia myös veloittaa pakkauskuluista.

paypalin käytöstä maksut veloitetaan maksun saajalta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap vielä:
oisaisko joku valistaa tuolta ebaysta ostamisen kanssa?

Niin ja suuri kiitos jo vastanneille :) ?

Jos ostokset yli 50? sis postarit tulee tulleja mutta jos alle niin ei tuu...paypal tili pitää olla sitä varten tietty master tai visa.
Jos ilmotuksessa ei lue selkeesti postareita suomeen ne pitää AINA kysyä enne kun ostat / teet huudon...muuten voi olla kulut mitä vaan :/
Olisko muuta?

kiitos kaikille, siis pitääkö kohteesa lukea erikseen mitä on postikulut suomeen?

Vaikuttaa kyllä liian monimutkaselta ja riskialttiilta mulle (mulla siis enkku tosi huono) tilata tuolt amitään, et höh, taidan antaa olla, muuta kiitos kuitenkin kaikille...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos kaikille, siis pitääkö kohteesa lukea erikseen mitä on postikulut suomeen?

Vaikuttaa kyllä liian monimutkaselta ja riskialttiilta mulle (mulla siis enkku tosi huono) tilata tuolt amitään, et höh, taidan antaa olla, muuta kiitos kuitenkin kaikille...

Jotkut myyjät ilmoittaa postikulut siellä kohteen alareunassa esim. on sellainen sarake, johon voi valita lähetysmaan.

ebaystä ostaminen on mielestäni helpompaa kuin huutiksen käyttö. Rohkeasti vain kokeilemaan. Mulla itsellä on ihan huono kielitaito ja pärjään siellä ihan hyvin.