Adressi: A-klinikka pois Vuosaaresta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti Vuosaaresta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sipu";24652299]Sä olet nyt useampaan otteeseen toistanut sen saman mitä olen itse sanonut. Onko tähän joku erityinen syy?[/QUOTE]

Sä kirjoitit että seulatuloksilla ei väliä ja että hoito on ylläpitävä hoito. Sähän tässä oot toistanut mitä muut jo on kirjottanut ja samalla oot kirjottanut ihan päättömiä :D

[QUOTE="Äiti myös";24652269]siitä päästäänkin yhteen syyn aiheuttajaan... kun kaupunki lopettaa kaikki mahdolliset nuorisohotellit yms 'kodit' näille nisteille,ni ne saa stadilta kämpän, mikä on ihan älytöntä! ja just siks en asu stadin luukussa! tosin stadinasunnot.fi sivulla lukee

Tavoitteena on, että asunnot tarjotaan vuokra-asuntoa eniten tarvitseville ruokakunnille pyrkien samalla vuokratalon monipuoliseen asukasrakenteeseen ja sosiaalisesti tasapainoiseen asuinalueeseen.
eli ne lykkää mätäpaiseet yhteen taloon ja duunarit toiseen, vois vielä sijottaa nää talot helvetin kauas toisistaan![/QUOTE]

Stadin aunnoilla on yli 20000 ihmistä jonossa. Meinaat, että nistit ovat jonon etupäässä?

[QUOTE="Äiti myös";24652305]sun kantsii ottaa yhteyttä tonne helsingin kaupungille,ku niilläki on ihan virheelliset nettisivut aiheesta! raukkaparat ilmottaa siellä että

Itäinen A-klinikka, Vuosaaren toimipiste
Kahvikuja 3 B, 4. krs, 00980 Helsinki, kartta
PL 7421, 00099 Helsingin kaupunki
Faksi 09 3106 2445
11.-31.7.2011 suljettu
Neuvonta 09 3106 1235, klo 8.15-16
Ajanvaraus 09 3106 2444, klo 12-13
Palvelualue koko Helsinki
Ryhmätoiminnot
Korvaushoidonpoliklinikka
Palvelut
- Huumevieroitus avohoidossa
- Läheisten tuki ja neuvonta
- Päihde- ja peliriippuvuuksien hoito
tietty voit samal kysyy jotain asiantuntijan virkaa huumeseuloissa ja kotisivupäivityksissä?[/QUOTE]

Itäinen A-klinikka, Vuosaaren toimipiste
Käy tuolta katsomassa. A-klinikan sivulta on linkki viereisen korvaushoitoklinikan tietoihin (missä on myös se puhelinnumero sinne). A-klinikan tietojen kohdalla luetellaan a-klinikan palvelut ja jostain kumman syystä korvaushoidosta ei puhuttu mitään..Mistähän on kyse?

mua kyllä vähän ihmetyttää miten lastenlehden sivuilta löytyy näin paljon huumeista ja seuloista tietävää porukkaa... onkohan ihan puhtaat jauhot pussissa kaikilla?! itse eksyin tänne facebookin kautta,ja tiedän vain yhden ihmisen joka on koskaan missään a-klinikalla edes käynyt, ja ei,se ei ole serkkuni, häntä en ole nähnyt varmaan yli 20 vuoteen... ja puolustelijoista saa sen kuvan että omassa lähipiirissä joku piikittää ja se on ok.. normaali, terve ihminen ei hyväksy sellaista missään, eikä puuttuisi siihen onko adressi tai klinikan sulkeminen oikea tapa,vaan yrittäis auttaa osaltaan...

Sä kirjoitit että seulatuloksilla ei väliä ja että hoito on ylläpitävä hoito. Sähän tässä oot toistanut mitä muut jo on kirjottanut ja samalla oot kirjottanut ihan päättömiä :D

Eikö muut silloin kirjoita ihan päättömiä jos mä vaan kirjoitan ne samat asiat? :)
Ja mähän kirjoitin että Munkkisaaressa ei yleensä edes oteta seuloja koska se on ylläpitohoitoa, toisin kuin Vuosaaressa, joten nyt en ihan pysy mukana sun jutuissa. Vai onko se niin että sä et pysy mun?

Stadin aunnoilla on yli 20000 ihmistä jonossa. Meinaat, että nistit ovat jonon etupäässä?

no mä oon ihan työssäkäyvä ihminen ollut aina, hakenut 16-vuotiaasta asti kaupungin asuntoa, laajoillakin hakualueilla, en koskaan ole saanut, duunikaverit kyllä valittaa että nistiä muuttaa naapuriin toisen perään... samoin somaleita.. kai ne kattoo et voin ostaa oman..

[QUOTE="sipu";24652327]Itäinen A-klinikka, Vuosaaren toimipiste
Käy tuolta katsomassa. A-klinikan sivulta on linkki viereisen korvaushoitoklinikan tietoihin (missä on myös se puhelinnumero sinne). A-klinikan tietojen kohdalla luetellaan a-klinikan palvelut ja jostain kumman syystä korvaushoidosta ei puhuttu mitään..Mistähän on kyse?[/QUOTE]

Korvaushoito

huomaatko ton osotteen a-klinikat/korvaushoito?!
vähän niinku vuosaaren terveysasema/aurinkolahti

ei niinku www.anttilaseppäläpukevajamaxi.fi

[QUOTE="Äiti myös";24652331]mua kyllä vähän ihmetyttää miten lastenlehden sivuilta löytyy näin paljon huumeista ja seuloista tietävää porukkaa... onkohan ihan puhtaat jauhot pussissa kaikilla?! itse eksyin tänne facebookin kautta,ja tiedän vain yhden ihmisen joka on koskaan missään a-klinikalla edes käynyt, ja ei,se ei ole serkkuni, häntä en ole nähnyt varmaan yli 20 vuoteen... ja puolustelijoista saa sen kuvan että omassa lähipiirissä joku piikittää ja se on ok.. normaali, terve ihminen ei hyväksy sellaista missään, eikä puuttuisi siihen onko adressi tai klinikan sulkeminen oikea tapa,vaan yrittäis auttaa osaltaan...[/QUOTE]

Onko ihmeellistä jos myös lastenlehden sivuilla on entisiä narkkareita jai korvaushoitolaisia? Eikö entiset narkkarit sais sun mielestä lisääntyä? (Ei tarvi oikeasti vastata, voin arvata mitä vastaat).

Onko ihmeellistä että lastenlehden sivuilla käy päihdepuolen työntekijöitä, entisiä tai nykyisiä?

Ja kukaan ei ole PUOLUSTANUT HUUMEIDENKÄYTTÖÄ vaan tuominnut tuon idean että A-klinikka pitäs lopettaa ja paheksunut joidenkin kirjoittajien tappouhkauksia käyttäjille ym. paskapuhetta.

[QUOTE="Äiti myös";24652331]mua kyllä vähän ihmetyttää miten lastenlehden sivuilta löytyy näin paljon huumeista ja seuloista tietävää porukkaa... onkohan ihan puhtaat jauhot pussissa kaikilla?! itse eksyin tänne facebookin kautta,ja tiedän vain yhden ihmisen joka on koskaan missään a-klinikalla edes käynyt, ja ei,se ei ole serkkuni, häntä en ole nähnyt varmaan yli 20 vuoteen... ja puolustelijoista saa sen kuvan että omassa lähipiirissä joku piikittää ja se on ok.. normaali, terve ihminen ei hyväksy sellaista missään, eikä puuttuisi siihen onko adressi tai klinikan sulkeminen oikea tapa,vaan yrittäis auttaa osaltaan...[/QUOTE]

Tottakai asioihin pitäisi puuttua JÄRKEVÄLLÄ tavalla. Ei tekemällä hätiköityjä päätöksiä jotka aiheuttavat lisää ongelmia. Miksi kukaan haluaisi sellaisen yhteiskunnan missä esim. kerran pohjalle jouduttuaan ei enää SAISI nousta sieltä ylös. Ihmisistähän tulisi aivan epätoivoisia ja millään ei olisi enää väliä, kun eihän olisi enää mitään toivoa muuttaa asioita parempaankaan..? Ihmisiä ovat myös nää nistit ja alkoholistit ja mielenterveysongelmaiset apua he tarvitsevat jotta heillä olisi edes mahdollisuus elää joskus normaalia elämää. Kaikki ei siihen tietenkään ikinä pysty ja silloin on tärkeintä vähentää haittoja. Väärin on tietenkin se että kaikki ei tätä apua arvosta, tai ylipäätänsä mitään kun heittelevät neuloja ympäriinsä. Ja se ei tietenkään ole ikinä oikein eikä mitenkään perusteltavissa. Suurin osa päihdeongelmaisista eivät näin kuitenkaan toimi eikä heitä voi kaikkia samanlaisiksi leimata.

[QUOTE="Äiti myös";24652355]Korvaushoito

huomaatko ton osotteen a-klinikat/korvaushoito?!
vähän niinku vuosaaren terveysasema/aurinkolahti

ei niinku www.anttilaseppäläpukevajamaxi.fi[/QUOTE]

Mitä tähän nyt enää voi sanoa..Jos et pysty sitä tuolta lukemaan ja ymmärtämään niin ehkä parempi että elät siinä uskossa että ovat sama paikka. Ei sillä onneksi niin oleellista väliä ole tämän keskustelun kannalta. Paitsi jos adressissa vaaditaan nimenomaan A-klinikan poistamista koska siitä nyt tuskin on kenellekkään haittaa, vaan nimenomaan korvaushoitoklinikasta.

Onko ihmeellistä jos myös lastenlehden sivuilla on entisiä narkkareita jai korvaushoitolaisia? Eikö entiset narkkarit sais sun mielestä lisääntyä? (Ei tarvi oikeasti vastata, voin arvata mitä vastaat).

Onko ihmeellistä että lastenlehden sivuilla käy päihdepuolen työntekijöitä, entisiä tai nykyisiä?

Ja kukaan ei ole PUOLUSTANUT HUUMEIDENKÄYTTÖÄ vaan tuominnut tuon idean että A-klinikka pitäs lopettaa ja paheksunut joidenkin kirjoittajien tappouhkauksia käyttäjille ym. paskapuhetta.

en tiedä mikä kohta oli epäselvä?
lastenlehden sivuilta löytyy näin paljon huumeista ja seuloista tietävää porukkaa.. eli teitä ON PALJON niin nousee kysymys : onkohan ihan puhtaat jauhot pussissa KAIKILLA.. osalla varmasti on, ehkä suurellakin osalla... mä oon jotenki kuvitellu et ihmiset jotka on kiinnostuneita lsten asioista, olis täällä, mut näyttää olevan nistien puolustajia, ja ihmisiä joiden mielestä pitää vaan muuttaa pois ja luovuttaa... EIPÄ OLE PArEMPAAKAAN IDEAA KUULUNUT???!!! kukin tavallaan, minä en jää odottelemaan että lapseni saa jonkun taudin, vaan nousen barrikaadeille aina kun lapsia on pulassa!

[QUOTE="viera";24652374]Muista sitten että jos sun lapsi ajautuu huumekoukkuun niin sitä ei saa auttaa kun yhden kerran![/QUOTE]

Ja varmaan tulee, kun vuokissa kasvaa..

[QUOTE="Äiti myös";24652378]en tiedä mikä kohta oli epäselvä?
lastenlehden sivuilta löytyy näin paljon huumeista ja seuloista tietävää porukkaa.. eli teitä ON PALJON niin nousee kysymys : onkohan ihan puhtaat jauhot pussissa KAIKILLA.. osalla varmasti on, ehkä suurellakin osalla... mä oon jotenki kuvitellu et ihmiset jotka on kiinnostuneita lsten asioista, olis täällä, mut näyttää olevan nistien puolustajia, ja ihmisiä joiden mielestä pitää vaan muuttaa pois ja luovuttaa... EIPÄ OLE PArEMPAAKAAN IDEAA KUULUNUT???!!! kukin tavallaan, minä en jää odottelemaan että lapseni saa jonkun taudin, vaan nousen barrikaadeille aina kun lapsia on pulassa![/QUOTE]

Pakko huomauttaa että tässä keskustelussa oon tiennyt n. 2 ihmistä jotain huumeista ja seuloista, onko se PALJON? Itse kyllä ajattelen välittäväni ihmisten (myös niiden päihdeongelmaisten) lisäksi myös lapsista, muistakin kuin omista. Kerään mm. aina likaiset neulat ja ruiskut kun näen, samoin kuin lasinsirut, ja koitan omalta osaltani vaikuttaa niin että lapset saisivat elää edes vähän paremmassa yhteiskunnassa kuin nykyinen. Sellaisessa joissa jokaisella olisi ihmisarrvo ja muista välitettäisiin, ei pelkästään itsestä ja omista lapsista.

• Tykkää
Reactions: persvakoonasana

Mä en ainakaan puolusta mitään muuta kuin tasa-arvoisia sosiaalipalveluita kaikille kansalaislle erityisyyteen liittymättä. Työni puolesta tiedän jonkin verran asioista -myös siitä, että ei päihdepolitiikka ihan niin helppoa ole kuin maallikosta tuntuisi. Ja minusta on hölmöä alkaa adressoimaan jonkin tietyn alueen puolesta, jollei ole esittää realistista vaihtoehtoa uudelle sijoituspaikalle.

[QUOTE="Äiti myös";24652378]en tiedä mikä kohta oli epäselvä?
lastenlehden sivuilta löytyy näin paljon huumeista ja seuloista tietävää porukkaa.. eli teitä ON PALJON niin nousee kysymys : onkohan ihan puhtaat jauhot pussissa KAIKILLA.. osalla varmasti on, ehkä suurellakin osalla... mä oon jotenki kuvitellu et ihmiset jotka on kiinnostuneita lsten asioista, olis täällä, mut näyttää olevan nistien puolustajia, ja ihmisiä joiden mielestä pitää vaan muuttaa pois ja luovuttaa... EIPÄ OLE PArEMPAAKAAN IDEAA KUULUNUT???!!! kukin tavallaan, minä en jää odottelemaan että lapseni saa jonkun taudin, vaan nousen barrikaadeille aina kun lapsia on pulassa![/QUOTE]

Niin... se sun lapsesi ja se naapurin lapsi, jota nyt 'puolustat', voi olla pian se nisti jonka kuuluis teidän (en nyt muista olitko se sinä vai joku muu äiti Vuokista) mielestä kuolla. En kyllä usko että sitten enää sanotte noin kun on se oma lapsi kyseessä :)

Ap:lle vielä: Päihdepolitiikan yksi tärkeimpiä tavoitteita on yhteiskuntarauhan säilyttäminen -eli sillä, että narkkarit saavat korvaushoitoa ei ajatella pelkästään narkkarin vointia, vaan varmistetaan turvallisempaa yhteiskuntaa siten, että narkkarin ei tarvitse tehd niin paljon rikoksia annoksensa eteen.

Ap:lle vielä: Päihdepolitiikan yksi tärkeimpiä tavoitteita on yhteiskuntarauhan säilyttäminen -eli sillä, että narkkarit saavat korvaushoitoa ei ajatella pelkästään narkkarin vointia, vaan varmistetaan turvallisempaa yhteiskuntaa siten, että narkkarin ei tarvitse tehd niin paljon rikoksia annoksensa eteen.

Tämäkin on jo sanottu, muttei se ap:ta haittaa että nistit ryöstävät hänet kun sitten ne on vankilassa säilössä.. Vai oliko se se toinen mamma Vuokista, en enää muista kun kahdella tyypillä oli melkein samat nimet.

Olen itse asunut koko elämäni, reilut 30 vuotta, Vuosaaressa. Olen kasvanut nistien ja diilereiden ympäröimänä, itse en ole koskaan käyttänyt mitään. Lapsuudenystäväni jakautuvat melko tasaisesti kolmeen ryhmään : normaalit, nistit ja kuolleet/vankilassa. Ikinä lapsuudessani en löytänyt piikkiä maasta. Olen nähnyt monen käyvän katkolla, useastikin, tuloksetta. Alku menee hyvin, siihen asti kun menee Vuosaaren A-klinikalle ryhmärerapiaan, siellä sitten nähdään tuttuja, sitten viikonloppuna verestetään muistoja, ja oravanpyörä alkaa alusta. Näin ei varmasti olisi, jos vertaistukea voisi saada monesta paikasta, ns "vähän sivummalta". Minulla on myös omia lapsia, jos joku heistä joskus ajautuu huonoille teille, olen valmis maksamaan kalliinkin yksityisen päihdehoidon jossain pohjoisessa, mutta jos lapseni palaa takaisin huume-elämään, rahahanat kiinni, olet omillasi! Se on aitoa välittämistä, ei se, että rahoitat huonon elämän. Hyvinkin läheisissä piireissä tämä on huomattu parhaaksi, usein.

[QUOTE="näin on";24651419]paras olisi jos nää menetetyt ihmissielut kuolis pois.[/QUOTE]

Kyllä ne kuoleekin. Suomi on euroopan kärjessä huumekuolemissa.

Kuitenkin tulijoita riittää. Ja ne on nuoria. Helsingissä on paljon enemmän ruiskuhuumeiden käyttäjiä kuin Amstrerdamissa. Vaikka Helsinki on pikkukaupunki.

Maria G:n tehtäväksi annettiin korjata tilannetta, mutta hän sanoi ettei ole se ministeri joka tekisi asianhyväksi mitään

Joo narkit ja muut menetetyt sielut joutuais kuolla pois. Hieno asenne jollain. Entäs jos siitä omasta piltistä tuleekin päihteiden väärinkäyttäjä? Veikkaan kuitenkin monen A-klinikkaa paheksuvien kuuluvan itse ns päihteiden oikeinkäyttäjiin.
Niin kauna kun yhteiskunta tarjoaa mahdollisuuden juoda viinaa ja syödä lääkkeitä niin ongelmia seuraa. Ja siihen päälle vielä aineet mitkä ei ole laillisia, mutta joiden maahantuontia tai valmistusta ei kuitenkaan saada kuriin.
Pitäiskö päihdepolitiikan ja hoitomuotojen olla tasoa saunan taa ja telotus?

Olen itse asunut koko elämäni, reilut 30 vuotta, Vuosaaressa. Olen kasvanut nistien ja diilereiden ympäröimänä, itse en ole koskaan käyttänyt mitään. Lapsuudenystäväni jakautuvat melko tasaisesti kolmeen ryhmään : normaalit, nistit ja kuolleet/vankilassa. Ikinä lapsuudessani en löytänyt piikkiä maasta. Olen nähnyt monen käyvän katkolla, useastikin, tuloksetta. Alku menee hyvin, siihen asti kun menee Vuosaaren A-klinikalle ryhmärerapiaan, siellä sitten nähdään tuttuja, sitten viikonloppuna verestetään muistoja, ja oravanpyörä alkaa alusta. Näin ei varmasti olisi, jos vertaistukea voisi saada monesta paikasta, ns "vähän sivummalta". Minulla on myös omia lapsia, jos joku heistä joskus ajautuu huonoille teille, olen valmis maksamaan kalliinkin yksityisen päihdehoidon jossain pohjoisessa, mutta jos lapseni palaa takaisin huume-elämään, rahahanat kiinni, olet omillasi! Se on aitoa välittämistä, ei se, että rahoitat huonon elämän. Hyvinkin läheisissä piireissä tämä on huomattu parhaaksi, usein.

Juuri tätä samaa olen itse kokenut ja yrittänyt täällä kertoa... olen asunut täällä yli 20 vuotta, käyny ala- ja yläasteen ja kolmeen osaan on nimeen omaan menny porukan jakautuminen! Ja jos lapsistani tulee käyttäjiä autan kerran ja sit sulkeutuu ovet, en einakaan edesauta käyttämistä! Puhut niin asiaa!!! Ja nyt ei ole kyse pelkästään siitä että A-klinikka poistettaisiin vaan että saataisiin PÄÄTTÄJÄT KUUNTELEMAAN JA TEKEMÄÄN ASIOIDEN ETEEN MUUTOKSIA! näin ei voi jatkua! Ja kyllä yritän tehdä oman osani että piikit ja sun muut pysyisivät poissa lasten paikoista ja en käännä selkääni pois näiltä asioilta!

Yhteistyössä