Seroquelin/ketipinorin vähennys! Apua! Nukkumiseen syönyt vuosia, en pääs eroon =(

  • Viestiketjun aloittaja koukussa
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja läheltä seurannut;24292759:
Mahtavia neuvoja, yksi ottaa imovanea kuin leipää. Bentsodiatsepiineihin ja niiden johdannaisiin vasta riippuvaiseksi jääkin. Toleranssi nousee nopeasti ja annokset kohoaa. Opamoxeista ym. diabameista eroon pääseminen vasta taistelu onkin.
Lukutaito uupuu tältä idiootilta? Sanoin lopettaneeni ketipinorin käyttämällä noin VIIKON bentsoja lieventääkseni pahimpia vieroitusoireita. Siitä on riippuvaisuus vielä kaukana.
 
"Ulpukka"
Itse olen todella pahaan ja krooniseen unettomuuteen ja masennukseen syönyt jo kolme vuotta päivittäin zopinoxia (15-40mg, nyt olen saanut vähennettyä ja pidettyä aika hyvin 15mg) sekä ketipinoria 200-1000mg. Tuo 1000mg meni pahimpina aikoina, nyt 200 ja ajoittain 400mg. Eli todella hurjat annokset on ollut minulla. Lääkäreistä kukaan ei koskaan ole kertonut mitään muuta kun ns. hyviä vaikutuksia lääkkeistä, koska ilmeisesti ei ole ollut resursseja tutkia mikä unettomuutta aiheuttaa. Uutta reseptiä vaan putkeen eikä edes kontrollikäyntiä saa mielenterveyskeskukseen kuin puolen vuoden päähän. Pari vuotta sitten söin pahimmillaan kahdeksaa eri lääkettä päällekkäin, ennenkuin tämä yhdistelmä löytyi mikä vihdoin toimi. Nyt haluaisin lopettaa lääkkeet kokonaan mutta tiedän etten nuku ilman troppeja, olen joskus yksittäisiä öitä kokeillut olla ilman, nukkumatta. Zopeihin lienen ollut koukussa jo vuosia, mutta eniten pelottaa tällä hetkellä tuo ketipinorin lopettaminen, sillä luin wikipediasta että lääkkeen lopettaminen voi johtaa jopa kuolemaan. Alan olla epätoivoinen, pelkään että olen loppuikäni riippuvainen lääkkeistä. Ketipinor lukeman mukaan myös kaksinkertaistaa sydäninfarktin riskin. En tiedä mitä tehdä, lääkäreistä ei ole täälläpäin mitään apua. Alan olla epätoivoinen koska en haluaisi loppuikääni elää näin. Lääkkeistä olen saanut sivuvaikutuksia paljon, mm. 30kg painonnousun.
 
"vieras"
Olin nuorempana todella herkkäuninen ja ensimmäisen lapsen saatuani uniongelma paheni. Sain siihen silloin jonkun aikaa zopinoxeja, mutta sitten lääkäri suositteli mirtazapiinia. Mirtazapiini auttoi uneen tosi hyvin, enkä tarvinnut enää nukahtamislääkkeitä. Jouduin lopulta syömään mirtazapiinia pari vuotta, välissä yritin lopettaa, mutta en saanut unta sitten ja ahdistuin siitä, joten jatkoin.

Sittemminn lopetin ja nyt olen ollut jo vuosikausia ilman lääkkeitä, joskus satunnaisesti pyydän lääkäriltä zopinoxeja, jos uhkaa tulla valvomiskierre päälle, katkiasen sen niillä. Mutta tosi harvoin joudun enää käyttämään.

Mirtazapiini topimi uniongelmaan, mutta muuten olin jotenkin vähän "turtunut" ja alussa tolkuttoman väsynyt myös päivisin. Mutta silloin oli parempi siis olla turtunut kuin ahdsitunut unettomuudesta...
 
"kisuliini"
En olisi tätä paskaa suostunut aloittamaan,jos olisin tiennyt tämän lääkkeen tuhoavan vaikutuksen(muisti ym)vähentää kerran yritin,pää meni ihan pihalle.Sitä se ei ollut kun tämä lääke määrättiin.Vituttaa ja en pysty lopettaa,mut varmaan jos sais nukahtamislääkkeitä väliaikaisesti.Tää ketipinor on pahempi kuin huumeet,nekin oli helpompi lopettaa.Jos tulee 6 viikon vieroitusoireet,miten hoidan lapseni silloin.Olen päättänyt ainkin vähentää 25.Nyt menee100-200 vrk.Kyl pitäs kieltäytyy tämmösist hoidoista.Alunperin menin väsymystä valittaa...kierre johti tämän lamaannuttavan ja voimakasta aamuväsymystä aiheuttavan lääkkeen määräämiseen?siellä hoidoissa kuunnellaan vähän huonosti.Höritään ja horitaan.Eikö muille tule aamuisin painavaa väsymystä?Minulle tulee ja töitä ei voi ajatella edes tän takia.Ottaa niin päähän tää touhu.Valehtelemalla heikkoa ihmistä saadaan syömään ties mitä paskaa.
 
"Vieras"
Mulle lääkäri suositteli Ketipinoria koska sillä nukkuu hyvin eikä mitään riippuvuusriskiä...ei kuulosta siltä. Nukahtamislääkkeitä olen käyttänyt, enkä jäänyt riippuvaiseksi. Opamoxia kokeilin, ei tehoa, eikä myöskään riippuvuutta, niinkuin olis kalkkitablettia syöny.
 
seroquel_kills
Unettomuus johtuu monesta seikasta:

* aivot ovat tottuneet seroquelin avulla nukkumiseen (normaali unirytmi sekaisin kun seroquel on nukuttanut)
* aivojen kyky prosessoida aktivaatiota/stimulaatiota on pysyvästi(?) vaurioitunut*
* lisäksi tulehdus/kehon korjaus järjestelmä on epätasapainossa (inflammation/cytokines/..)

Benzot koukuttaa ja lopettaminen ei ole mahdollista. Samoin seroquelin rinnalla. Lopettaaksenu käsittääkseni kuolee jos lääkkeitä on syönyt liian kauan. Mitään päähän vaikuttavia lääkkeitä ei voi syödä pitkään ja olettaa että ne voisi lopettaa. Keskushermosto (tai keho) ei sitä kestä vaan kuolet hitaasti tai nopeasti pois.

Jotain hyötyä voi olla tästä:
http://seroquelwithdrawal.blogspot.com/2011/10/seroquel-miniwithdrawalguide-everything.html
 
tärisiä
lisäys edelliseen, minulla on 25m kertaa 6 lopetin 50m ja nyt tärinä on kova, miten jatkossa pelkään tosi paljon lopettamista kun nyt jo tälläinen olo. Minulle tuli julkisten paikkojen kammo ketipinorista, on pakko lopettaa mutta pelkään mitä vielä tulee auttakaa miten jatkan lääkäriltä ei apua.
 
Ite käytän kans ketipinoria ja tsolpideemia nukkumiseen. Nyt on semmonen vaihe että oon vähentänyt ketipinor-annosta ja tsolpideemi auttaa siinä kyllä hyvin.

Imovanea käytin aiemmin mut toleranssi kasvo tosi nopeasti ja sivuvaikutukset oli turhan rankat; viikon mittainen jaksamattomuus/ahdistus ja kuvottava olo. Tsolpideemista ei tullu mitään sivuoireita.
 
"vaivainen"
Söin puoli vuotta Ketipinoria (loppuaikana 200mg) pääasiassa unettomuuteen, rinnalla Lamictal muuhun ongelmaan. Sivuoireina lihasten nykiminen yms. Aluksi lääke oli hyvä ja nukuin mukavasti, mutta sitten alkoi ilmetä rytmihäiriöitä, jotka vaan paheni. Lopulta meni kammiovärinäksi ja lääke piti lopettaa seinään. Nyt vierotusoireet juoksuttavat vessassa ja palelee jne. Mutta ikinä en enää tuohon pilleriin koske pitkällä tikullakan.

Ja hei, lääkkeitä, joissa ei ole puolituskohtaa ei saa puolittaa. Lääkeaine ei jakaudu tasan semmoisessa pillerissä.
 
yks kanssa
Mullakin oli vaikea-asteiseen masennukseen ja ahdistukseen aikanaan Efexor ja Ketipinor. Efexorin annostusta en muista mutta sen lopetin ensin. Ketipinor sitten sen jälkeen. Lopetukseen kului yhteensä 3kk. Lähtöannos oli mulla 275mg illalla, ja siitä alettiin tiputella pikkuhiljaa. Ihan hirveetähän se oli ja lopetuksen jälkeen oli pari viikkoa aivan sekaisin, päässä naksui ja niskassa tuntui sähköiskuja ja hyvä kun pystyin töissä käymään (onneksi on sellainen työ ettei tarvinnut olla ihmisten kansa paljoa siinä vaiheessa). Mutta onneksi pääsin siitä eroon! Nyt pienempiin uniongelmiin auttaa ihan melatoniini, mahtava tunne. Suurin apu varmaan omalla kohdalla on vuosien terapia ja masennuksen syiden selvittäminen, aika ja täydelliset elämänmuutokset (ei pisaraakaan alkoholia, tupakoinnin lopetus, perheen perustaminen jne).

Haluan vain sanoa, että kyllä se on mahdollista, se Ketipinorista eroon pääseminen.

Itse muistan jossain vaiheessa jakaneeni kapseleista niitä lääkeainerakeita kolmeen osaan kun vähennettiin niin hissun kissun.
 
"Vastaus"
Seroquel ei ole etupäässä unilääke (ja et halua nukahtamislääkkeitä vaan lääkkeitä, jotka parantaa unenlaatua).
Seroquel on psykiatrinen lääke.
Psykiatriassa EI OLE usein mitään neurologisia perusteita hoidolle, jos aivoissa on vikaa mennään neurologin luokse.

http://www.youtube.com/watch?v=gvdBSSUviys

Lopetus: etsi lääkäri jonka mielestä et ole mielisairas (ja ole varma tästä). Jos näin on, voit kokeilla kysellä apua mielenterveysjärjestöiltä lääkärin löytämiseksi.

Lopettamisessa voi käydä pidemmän päälle huonosti. Lue myös lääkkeen käyttöohje HYVIN tarkasti.

Lääkärit kirjoittaa lääkkeitä, jotka koukuttaa ja apua tähän ei lääkäreiltä helposti saa (jos edes osaavat korjata aiheuttamaansa sotkua).

Asioita:
1) reseptoreita, joihin lääke vaikuttaa on myös muualla kehossa kuin aivoissa
2) jotkut ihmiset ilmeisesti vain kuihtuu jos lääkkeet lopetetaan (kuten huumeiden käyttäjät?)
3) seroquel ei ole addiktiivinen, mutta tämä on kusetusta, koska lopettamisessa syntyy ongelmia (mutta ei tarvetta käyttää lääkettä lisää = addiktiisuus)
 
velimatti
Ketipinorin kauppanimike ( vaikuttava aine quetapin)

Hyvä ja turvallinen lääke, oikein anosteltuna. Hyvä hoitovaste .
Erittäin yleinen lääke, sekä avo että erikois-sairaanhoidossa . Vaatii
huolelista paneutumista potilaan ongelmiin..


Haettava aina yksilöllinen terapeuttinen määrä. Yleensä alotus määrä on korkea vähennetään asteittain kun oireita ilmenee nostetaan lieväsi jolloin löydetään paras hoito vaste.




Voidaan käyttää useissa sairauden hoidossa. ( HUOM EI KÄYTETÄ PELKÄSTTÄN
SKITSOFRENIA SAIRASTAFILLA.). Saman lailla kun aspiriinia käytetää ensihoidossa liotus hoitona sydäninfartissa. Eikä pelkästään särkylääkkeenä.

Lopettaminen asteittain vähentämällä, yksilöllisesti 4kk-12kk ajalla suosittelen asiantuntian ohjannassa. ( ihminen ei ole kone on ja off katkasin)


Tämä kirjoitus siksi että paljon asiatonta kirjoitusta tietämättömiltä(niin sanotuita asiantuntioilta)

Aiheutaa turhaa ahdistusta ja pelkoa lääkeen käytöstä .


Velimatti. N .ESH 25v Ensiavussa yo keskusairaala.
 
"vieras"
Mulla on vain hyviä kokemuksia tuosta lääkkeestä. Auttaa hyvin ahdistukseen ja tuo hyvin unen. Ja jos lääkettä on syönyt tosi kauan, niin kyllä lääkkeen vähentämisessä kuukauden verran on liian nopeaa.
 
"Ninni"
Apua! Luin Wikipediasta (vapaa tietosanakirja), että seroquelia (ketiapiiniä) tulisi käyttää alle 150 mg
annoksenna enintään 30 päivää (lääkitystä aloitettaessa ja lopetettaessa). Minulle tehtiin vähennys 200 mg:stä 100 mg:en nyt kesän ajaksi (lääkettä lopetetaan). Lääkäri lomalla, tulin ahdistuneeksi tästä,
mitä teen?
 
"minna80"
seroquel ja monet vanhemmat antihisramiinit sotkee immuunijärjestelmää ja voi syntyä autoimmuunisairauksia (tnf-a, th1/th2 epäbalanssi)

Tätä vastaan oliiviöljy ja colostrum tehoavat parhaiten + reishi (ace inhibitor).

Tasaisesti seroquelia voi kyllä käyttää vuosikausia, mutta annoksen laskeminen aiheuttaa usein ongelmia.

Parempi väki käyttää muita lääkkeitä kuin nämä joilla köyhiä ja typeriä lapsia tapetaan.

Itse käytän oliiviöljyä, bacopa monnieria ja muira puamaa ja kahvia unettomuuteen (aamuisin piristää joten illalla on sitten väsy).
 
"onnellinen"
Hei kaikille joita pelottaa tuo lääkkeen lopetus. Luin keskusteluja lopetuskokemuksista ja kerron omani. Söin yli puolitoistavuotta ketipinoria unettomuuteen ja epävakaaseen persoonallisuushäiriöön, lisäksi venlafaksiini 150mg aamuisin. Lihoin tuon puolentoistavuoden aikana 10 kiloa vaikka liikuin säännöllisesti. RUokahalua ja turvotusta lisäävät sivuvaikutukset alkoivat huolettaa siiinä vaiheessa kun olin jo muuten niin hyvässä hyvän terapian ja hyvän perhe-elämän ansiosta mutta peiliin katsominen alkoi ällöttää. Psykiatrini luvalla sain vähentää ensin 100mg:aan viikko, sitten 50mg:aan viikko ja sitten kokonaan pois. Mahani meni sekaisin, oli sitä monta viikkoa. Kun sitten koitti yö ilman lääkettä uni ei meinannut tulla millään, torkahtelin vain. Ensimmäiset päivät olin kireä mutta en mitenkään ylireagoivasti. Nyt uni tulee itsestään, lääkkeen lopetuksesta siis 3 viikkoa ja paino tippunut 3 kiloa! Olen aloittanut joogan, syön vähemmän ja teen pieniä kivoja asioita päivittäin ja kyllä, olen päässyt siitä eroon! Eikä taivas pudonnut niskaani.
 
real_deal_4234
Lääkärit ovat keskenkasvuisia lapsia:

- seroquel ei ole hyvä lääke unettomuuteen, unettomuudesta tulee vain paljon huonompi lääkkeen käyttämisen jälkeen ja se ei korjaa mitään

- psykiatrit ovat hitlereitä ja osaamattomia kusipäitä jotka leikkivät lääkäriä eivätkä osaa esimerkiksi lopettaa seroquel lääkettä turvallisesti niin että voit jatkaa elämääsi normaalisti, he eivät edes halua sanoa että seroquel on tappolääke joka ei mitään korjaa

- oikeasti lääketehtaat eivät halua kehittää ja käyttää lääkkeitä jotka korjaavat oireita vaan rahastaa ja lopulta tapattaa asiakkaansa koukuttamalla ihmisiä myrkyllisiin lääkkeisiin kuten seroquel. Unettomuuteen kannattaa käyttää nukahtamislääkkeitä (stillnoct), mutta tämäkin vaan peittää oireet

Seroquelin lopetus on varsin haastavaa puuhaa joka johtaa helposti hautaan:

- nopeahko lasku noin kuukaudessa
- kova liikunta ennen lopettamista parantaa verenkiertoelimistön toimintaa
- kun lääke lopetetaan on kehossa liikaa reseptoreita jotka aiheuttaa ongelmia
- betahistine auttaa histamiinireseptorien yliaktiivisuuteen, C vitamiini vähentää histamiinijärjestelmän yliaktiivisuutta
- berberiini vähentää serotoniini reuptakepumppuja keskushermostossa joka voi auttaa ja laskee kortisolia, se voi myös lisätä insuliinin herkkyyttä mikä voi vähentää histamiinireseptoreita
- ruusun tuoksu, hevos kastanja, taikasienet vähentää 5-HT2A reseptoreita verenkiertoelimistössä ja muualla
- sipuli voi auttaa verenkiertoelimistöä ja vähentää insuliiniresistanssia
- neuroprogrammer 3 ja binaural beats (gnaural) voi auttaa nukahtamisongelmiin ja aivojen toimintaan joka on sekaisin jos lääkkeen lopettaa, BCAA:n syöminen auttaa keskushermoston toimintaan jos lääke lopetetaan myös (TBI), kreatiini parantaa aivojen toimintaa
- oliiviöljy (maslinic acid) voi myös auttaa
- ternimaito on hyväksi vatsalle samoin kuin runsas maidon juonti (vatsan liikahappoisuus - samarin)
- punaviinin juonti (histamiini) voi myös auttaa, mutta tofu voi olla järkevämpi - vältä resveratrolin liikakäyttöä, koska se vahingoittaa munuaisia ja siitä saatavat hyödyt ovat aika kyseenalaiset, tosin lyhyen resveratrol kuurin syöminen juuri ennen lopettamista voi olla järkevää
- masturbointi voi myös auttaa (spinal cord, brainstem stimulation/reorganization)
- erillaiset autoimmuuni, sytokiini, tulehdus, allergia järjestelmän ongelmat voivat olla ongelma
- unenlaatu (rem, unen syvyys) huononee, joka huonontaa immuunijärjestelmää ja aiheuttaa muita ongelmia
- mansikka, kiwi, elektrolyytit, avokadot, tee (vältä kahvin ylijuontia jos lääkitystä on vähennetty) voi olla hyödyksi
- liikunta on hyväksi aivoille
- probiotiit ja kaikkien mahdolliset rokotusten ottaminen ennen lopettamista voi auttaa immuunijärjestelmää, probiotiit vaikuttaa epäsuorasti myös aivojen toimintaan
- auringonotto päivisin, melatoniinin ja gnaural (binaural beats) kuunteleminen ennen nukahtamista, liikunta, haukottelu jne ne voi parantaa unenlaatua ja nukahtamista, nukahtamislääkkeiden käyttö hetkellisesti voi olla suositeltavaa
- mittaa verensokeria, virtatestit, verenpaine kun nouset seisomaan jne tarkkaile huolellisesti koko kehon toimintaa

Kidney failure, narrowing of blood vessels, LDL, diabetes, internal hemorrhage (guts), "AIDS" jne voi olla huomionarvoisua juttuja, mutta oikeasti tarvitset pätevän lääkärin apua, mutta koska seroqueliin koukuttamalla tehdään sinusta rahastettava orja, ei kukaan halua auttaa seroquelin lopettamisessa tai sanoa että seroquel on dead-end lääke jolla halutaan loppuen lopuksi tappaa.

Nämä neuvot voivat auttaa alkuun, mutta oikeasti tarvitset todella pätevän lääkärin neuvoa ja mahdollisesti sairaalahoitoa ja silti ennuste on todennäköisesti kehno.

Yleensä unettomuus kestää noin 1 kuukauden jonka jälkeen se pitäisi parantua, mutta muut pahemmat oireet aktivoituvat helposti 2-6 kuukaudessa lopettamisesta jolloin voi käydä huonosti.

- ei kannata koskaan lopettaa jos seroquelin on aloittanut
- jos lopetat valmistaudu hyvin, kaikkein pahinta on ylös-alas pompoilu tai liian matalat (25-200mg) annokset jolloin keskushermosto vaurioituu ja se kestää vain tiettyyn rajaan saakka muutoksia lääkityksessä (keskushermoston yliaktiivisuus).

V for Vendetta

CCHR: Big Pharma—Define 'Better' - YouTube

Up is Down!
 
"ilona"
Itse taistelin zyprexan (myös neurolepti) lopettamisen kanssa samalla tavalla. Varmaan neljä kertaa yritin lopettaa mutta unettomuus iski joka kerta. Sitten ehdin jo alistua kohtalooni että joudun lääkettä syömään loppuelämäni mutta lopulta unet paranivat niin paljon että uskalsin kokeilla vielä kerran lääkkeen lopettamista ja se onnistuikin! Nyt olen ollut vajaan vuoden ilman lääkettä. Olen raskaana ja kyllä kieltämättä jännittää miten käy synnytyksen jälkeen. Alunperin sain zyprexat lapsivuodepsykoosiin eli ilmankaan en olis pärjänny mut kyllä tuo lopettaminen oli sellanen tuskien taival et en toivos kyllä pahimmalle vihamiehellenikään. Voimia kaikille noiden lääkkeiden kanssa painiville! Vaikeita asioita ovat kun joskus niitä lääkkeitä on pakko syödä kun nukkumattakaan ei pärjää mutta tuo eroonpääseminen on sit hemmetin vaikeeta sekä fyysisen että psyykkisen riippuvuuden takia.
 
"mursu"
Tämä on tätä paskaa. Lopettamiseen kuolee helposti. Lääkäreiden monet lääkkeet ovat myrkyllisiä - esim antihistamiinit ei mitään korjaa ja lisää vaan histamiinireseptoreita. Dexamethasone hetkellisesti käytettynä downreguloi histamiinireseptoreita mutta on sivuvaikutuksia. Beta2-adrenergisen reseptorin aktivointi downreguloi histamiinireseptoreita, mutta kun beta2 adrenergisiä reseptoreita pitäisi jotenkin lisätä järkevästi jotta lisääntynyt sensitiivisyys johtaisi histamiinireseptoreiden vähentymiseen. Betahistine on todennäköisesti järkevä stimulantti joka ajaa alas histamiinireseptoreita.

Vastaavasti verenkiertoelimistön 5-HT2A reseptoreiden laskemiseksi horse chestnut voi olla järkevä ja niin edespäin. Oikeasti lääkärit ovat täysiä paskapäitä kun aiheuttavat sairauksia lääkkeillään eivätkä halua mitään korjata ja parantaa.

Psykiatriset lääkkeet ovat myrkyllisiä, etenkuin jos niitä vähentää tai ne lopettaa. Ne ei mitään korjaa ja niilla tapatetaan ihmiset, joista ei pidetä.

http://www.longecity.org/forum/topic/31636-antihistamine-withdrawal/
 

Yhteistyössä