Seroquelin/ketipinorin vähennys! Apua! Nukkumiseen syönyt vuosia, en pääs eroon =(

  • Viestiketjun aloittaja koukussa
  • Ensimmäinen viesti
koukussa
Olen syönyt tuota neuroleptiä 6v annoksilla 25mg-300mg.... Suurimman osan ajasta 50mg....
Ekan vuoden auttoi ja sitten loppui apu. 5v olen syönyt vain koska en pääse eroon vieroitusoireiden takia. Viimeksi kun yritin lopettaa kestin 6vk kun en nukkunut kuin joka toinen yö 2h =( Tällä hetkellä annos 100mg. Otan lääkkeen 10 aikaan ja nukahdan yöllä kolmen aikaan. Eli ei auta. Mutta jos en ota en nuku lainkaan. Lisäksi vierotusoireena tulee pahoinvointi, tärinä ja ahdistus...

Vihaan lääkäriä joka tämän määräsi. Unettomuus ei ollut ennen lääkettä näin pahana!!!! Pelkään että on vaurioittanut aivoja ja unikeskusta pysyvästi
 
Ni
Kuinkan nopsaan olet vähennellyt? Ketipinor vaikuttaa myös serotoniinitasapainoon ja tämän vuoksi vähennys tulisi tehdä toooosi hitaasti, kun kerran pitkään olet käyttänytkin.
 
ap
Silloin viimeksi puolittelin 25mg tabletteja.... Annos olis silloin 50mg ja vähensin 12,5mg kuukauden välein... Sekin oli kai liian nopeasti. Sen 6vk valvomisen jälkeen nostin paniikissa 100mg ja nyt kaduttaa.... Ja olen vielä raskaana vk 33. Teratologisesta sanoivat että saa syödä raskaana mutta en haluaisi. Miten vaikuttaa serotoniiniin?
 
NI
Oot kyllä mun nähdäkseni ihan tarpeeksi hitaasti tiputellut. Nyt raskaana ollessa en ottaisi kauheasti paniikkia, tiputa annosta jos pystyt, mutta ole itsellesi armollinen. Raskausaikana ja synnytyksen jälkeen hormonitkin vaikuttaa niin paljon uni-valve rytmiin, että en lähtisi siihen vaikuttaviin muihin asioihin liialti sorkkimaan. Mieti ajankohta, mikä itsestä tuntuu hyvältä vähentää, ja aloitat sitten hiljalleen. Jos tulee oireita, palaa muutamaksi päiväksi edelliseen annokseen ja yritä uudelleen. Tietysti, jos saat ennen synnytystä annosta laskettua, pienentää se vauvan vierotusoireiden riskiä.
 
Ni
Ketiapiini sitoutuu serotoniinireseptoreihin ja sitä kautta vaikuttaa mielialaa nostavasti ja ahdistusoireita vähentävästi. Jos annosta tiputtaa liian nopeasti, vieroitusoireina tulevat usein nuo samat oireet mihin lääkettä on alun perin määrättykin.
 
Jessus, Ketipinor on 100mg:n annostuksella eikä oo käyny mielessäkään että sen lopettaminen menis noin vaikeaksi, saatika että ois riskinä että jäis jotain pysyvää haittaa. :eek:
Oon vaan aatellu ettäko aika tulee niin lääkäri antaa ohjeet miten vähentää ja that's it. Ei kyllä yhtään tekis mieli alkaa taistelemaan senki asian kanssa! :headwall:

Tsemppiä nyt sulle ap kuitenki, toivottavasti taistelu päättyy hyvin.
 
"vieras"
Itse lopetin seroquelin 2 kk sitten, annos 300 mg, lopetin täysin seinään ja hirveät vieroitusoireet noin 2-3 vko (ei pystynyt nukkumaan, ei ruokahalua, hirveä kuuma, hirveä kylmä, päätä särki, levottomuus, jne.) sitten loppuivat ja sen jälkeen ollut hyvä olo. Kuudessa viikossa jos olet ollut täysin ilman niin lääkkeen olisi myös jo pitänyt hävitä elimistöstä mutta tietysti aivojen kestää totutella. Mutta menisin kyllä lääkäriin etsimään jotain muuta lääkettä ja perinpohjaisiin tutkimuksiin esim. unitutkimuksiin. Seroquel alle 25 mg pitoisuuksina toimii samalla tavalla kuin antihistamiinit ja moniahan allergialääkkeet väsyttävät joten suosittelen kokeilemaan pahinpiin oireisiin allergialääkettä. En siis sano että tämä korjaisi unettomuuden mutta saattaisi helpottaa vieroitusoireita.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";21984143]Itse lopetin seroquelin 2 kk sitten, annos 300 mg, lopetin täysin seinään ja hirveät vieroitusoireet noin 2-3 vko (ei pystynyt nukkumaan, ei ruokahalua, hirveä kuuma, hirveä kylmä, päätä särki, levottomuus, jne.) sitten loppuivat ja sen jälkeen ollut hyvä olo. Kuudessa viikossa jos olet ollut täysin ilman niin lääkkeen olisi myös jo pitänyt hävitä elimistöstä mutta tietysti aivojen kestää totutella. Mutta menisin kyllä lääkäriin etsimään jotain muuta lääkettä ja perinpohjaisiin tutkimuksiin esim. unitutkimuksiin. Seroquel alle 25 mg pitoisuuksina toimii samalla tavalla kuin antihistamiinit ja moniahan allergialääkkeet väsyttävät joten suosittelen kokeilemaan pahinpiin oireisiin allergialääkettä. En siis sano että tämä korjaisi unettomuuden mutta saattaisi helpottaa vieroitusoireita.[/QUOTE]

Jatkan vielä kirjoitustani sanomalla että en syönyt seroquelia unettomuuteen ja että lääkkeiden lopettaminen seinään ei ole terveellistä ja se tulisi tehdä omalla vastuulla. Itse olen kuitenkin kokenut sen helpommaksi kuin asteittain lopettamisen. Kysyisin lääkäriltä että onko siitä haittaa ja millaista koska olen nyt jälkeenpäin lukenut jostain (mutta en enää muista mistä) että se voi vahingoittaa jollain tavalla sitä osaa aivoista joka säätelee nukkumista ja valveillaoloa. En muista oliko väliaikaisesti vai pysyvästi enkä tiedä onko tämä paikkansapitävä fakta.
 
ap
Kävin itseasiassa unitutkimuksissa ja todettiin vaan ettei ole uniapneaa, levotomia jalkoja tms...
Ja että nukahtaminen kestää hirmu kauan ja havahdun unesta jopa tunnin aikana 16krt. Kärsin aluksi ajoittaisesta unettomuudesta ja sitten eräs lääkäri järkevänä määräsi seroquelia ja ongelma räjähti käsiin sen jälkeen... Tämä unitutkimus oli siis viime vuonna eli olin syönyt jo vuosia seroquelia ennen sitä. Olen alkanut epäilemään että lääke tuhosi loputkin minun unesta. Olen kokeillut melatoniinit ja kaikki luomu keinot. Ei auta ja lääkkeestä vaikea päästä eroon...


Olen lueskellut netistä lääkkeestä ja moni sen koukussa vieroitusoireiden takia. Tuskin olen ainoa =( Typerää syödä lääkettä turhaan....

Ja olin niin tyhmä että nostin lääkkeen takas noin ylös kun kärsin sen 6vk niistä järkyttävistä vieroitus oireista.....

En tiennytkään että tuokin lääke vaikuttaa serotoniiniin..... Käsittääkseni kumminkin eri tavalla kuin masennuslääkkeet?
 
"vieras"
Sinuna menisin ja pyytäisin lääkäriltä jotain muuta lääkettä ja lopettaisin yhtäaikaa seroquelin. Ei ole mitään järkeä syödä lääkettä joka ei enää muutenkaan toimi, eikä nukkumattomuus myöskään ole terveellistä. Ja menisin jonnekin neurologille joka on erikoistunut uniongelmiin ja pyytäisin häneltä ratkaisua asiaan vaikka sitten yksityisellä kävisin.
 
"vieras"
Enkä kyllä yhtään kritisoi sinua siitä että jatkoit lääkkeen otto 6 vko:n jälkeen. Jos en itse olisi nukkunut kuuteen viikkoon niin itsekin olisin varmaan aloittanut uudestaan. Että älä syyttele liikaa itseäsi, lääkitysasiat on aina vaikeita ja monimutkaisia. Tsemppiä taisteluun :)
 
ap
Kiitos.... Sain Opamoxia nyt tuon Seroguelin rinnalle. Sen avulla varmaan saisin jonkin verran laskettua lääkettä. Mutta kun raskaana olen niin harmittaa. Mihinkään muuhun neuroleptiin en aio koskea. Ja masennuslääkkeistä vaan olen saanut kovia sivuoireita, niin nekään ei auta nukkumiseen. Ja ei tässä masennuksesta ole kyse vaan unettomuudesta. Yksityisellä neurologilla olen käynyt mutta ei sieltä apuja ole herunut... Sain aikoinani lyricaa kokeiluun mutta ei autanut...

Inhoan tätä ongelmaa!!!!! Viime yönäkin nukahdin neljän aikaan vasta kun ollaan reissussa ja vieraassa paikassa. Nukuin puolen tunnin pätkiä 8 asti... Tämä hajotaa...
 
"vieras"
Pyydä lääkäriltä resepti 25 mg tableteille, niillä on helpompi lopetella kun voi pienentää annosta vähitellen. Kyllä se onnistuu, laitat vaikka tarvittaessa sen 25 mg tabletinkin vielä puoliksi. Oletko mirtatsapiinia kokeillut? Se on mulla ollut jo monta monta vuotta nukahtamiseen, annos pysyy pienenä ja tehot pysyy silti ennallaan. Raskaana ollessa en tietty suosittele sitä (en tiedä voiko sitä ottaa sillon) mutta sen jälkeen, jos sun uniongelma jatkuu. Mirtatsapiini ei siis ole neurolepti. No, toivotaan että opamoxista olisi sulle apua. Koita jaksaa! :hug:
 
Kataa
Aika järkyttävää lukea, että vaihdetaan seroquel mieluummin opamoxiin ja mirtatsapiiniin. Niitä jos pystytte käyttämään niin, että ei tarvitse pikkuhiljaa annostusta nostaa ja , jos selviätte ilman pikkuhiljaa tulevia paniikkioireita niin onneksi olkoon. Toivon hartaasti, että pääsette niistä joskus vielä eroon. Miten voikaan olla näin, että ihmisten ei tulisi luottaa lääkäreiden määrämien lääkkeiden olevan turvallisia tai että ne ylipäänsä auttaisi heidän vaivoihinsa. Todella surullista. Joo, itse en mistään hinnasta alkaisi syömään niitä. Heroiinistakin on helpompi päästä eroon.
 
"timppa"
no voihan helvetti. Itelläni on 7,5mg mirtatsapiinia, 20mg citalopramia, 200mg ketipinoria ja 600mg seroquel. En kyllä tienny että noin helvetin hullua päästä eroon noista? Lääkäri ei sanonnu mulle mitään että noin kovat vierotusoireet:O hitto olis pitäny ottaa ite enemmän selvää ennenku alotin mitään noista
 
"Jari"
ON tässä vuosien aikana käytetty vaikka mitä lääkkeitä tähän mun sairauteen masenukseen ja unettomuuteen, eri laisia masennuslääkkeitä sun muita ja vaikka miten on sanottu että kun lopettaa masennuslääkkeet niin tulee erilaisia lopettamisoireita, minä en ole saanut niistä mitään lopettamisoireta vaikka ovat kuulema olleet mitenkin pahoja. mutta nuo neuroleptit söin aikoinaan zyprexaa unettomuuteen ja olin aika hyvässä kunnnossa ja ahdistus väheni mutta kun menin työelämään niin kun ensimmäisen yön valvoin kun oli työtä niin paljon niin en sitten ottanut ilta zyprexaa peläten että nukun liian sikeästi ja en herää sitten hälytykseen, mutta auta armias sitten seuraava päivä, ihan kamala tärisin ja vapisin koko ajan ja jouduin lopettamaan työn ja sain pelon sitten sitä työpaikkaa kohtaan jota pelkään vieläkin.

Sen jälkeen kokeiltiin truxaalia unta antamaan ja antoikin hyvin unen ja samalla laski verenpainetta niin että kerran kun nukahdin sohvalle ja nousin siitä niin taju pois ja kaaduin ja solisluu poikki ja jatkoin edelleen sitä käyttöä sitten siihen asti kunnes tuli aktasia eli levottomuus ja psykiatri lopetti sen sitten ja aloitettiin ketipinor/seroquel alussa ihan 25mg annostuksella ja aluksi auttoi, vaikka teki sekavan olon ja kerrankin kun menin apteekkiin hakemaan lääkkeitä, kun oli lappu mukana , niin sitä ei sitten ollutkaan kun menin sinne ja menin sitten kotiin ja huomasin että olin jo sinä päivänä hakemut ne lääkkeet, ei yhtään ole muistissa missä vaiheessa mä ne olen hakenut ihan pimennossa ja nyt on tilanne se että toleranssi on kasvanut ketipinoriin ja syön sitä 300 mg illassa ja haluan siitä erooon lopetin sen nyt sitten 2 päivää sitten ja olen nukkunut unilääkkeiden avulla, kylläkin huonosti mutta en halua enää sellaista myrkkyä joka lyhentää elinikää ja joiden todelliset haittta vaikutukset ilmenevät vasta vuosien kuluttua ja se on ihan ylimainostettu lääke, eräs potilas joka oli skitrofreenikko sai sitä siihen ja se ei auttanut sitä ja meni hullummaksi ja menin hakemaan sitä niin ei lähtenyt kyytiin vaan ajoi mut pois sieltä sitten ja odotettiiin sitten poliisia niin ampui sitten itsensä vaikka ei sillä pitänyt olla aseita, onneksi kuitenkin niin teki koska oisi ampunut poliisiit kun puheissa kävi ilmi että on poliisivastainen ja uhannut tappaa ne.

Ketipinori ei ole tosiaankaan mikään unilääke, vaan psykoosilääke joka muuttaa aika vahvasti aivojen toimintaa, en mistään hinnasta niitä määräisi kenellekään, koska toleranssi kasvaa nopeasti joillekin ja mitä olen keskutellut käyttäjien kanssa niin ei se oikein ole hyvä lääke, alussa saadaan hyviä tuloksia ja potilaat tyytyväisä mutta toleranssi tulee nopeasti vastaan ja niin paljon niitä nykyään kirjoitetaan että taitaa olla jo nro.1 itsemurhayrityksissä ja onnistumisissa, jostain sen luin ja mua ketipinori ei nukuttanut aiheutti kylläkin älytöntä nälkää ja kun syö oikein niin se unikin kyllä sitten tulee koska parasympaattinen hermo saa vallan joka aiheuttaa sitten väsymystä.
tosiaan saa nähdä nyt sitten minkälaisia viekkareita saan tän lopettamisesta, unet on nyt ainakin tosi pinnallisa ja enmmänki nukkuu vähän kuin horroksessa ja parin tunnin välein pitää käydä tupakilla, vaikka otinkin imovanea 3 tablettia yli annostuksen mutta kyllä siitä eroon pääsee sitten kun normalisoittuu tuo unikeskus mitä vähän epäilen ton neuroleptin jälkeen. Neuroleptit kuuluvat sellaisille jolla on todettu joku sairaus johon sitä tarvitaan, olihan se seroqueli aikoinaan tarkoitettu skitsofreenikoille, huonolla menestyksellä ja sitten keksivät uuden indikaation unilääkkeeksi ja kaksisuuntaisille..
 
"Jari"
No niin 2 päivää oltu ilman ja olo ollut aika kamala ja yö unet tosi huonot ehkä viime yönä oli vähän paremmat, mutta kahden tunnin välein tuli herättyä ja ajatuksia hulluja pää täynnä heti herätessä ei muuta kuin puoliska imovanea sitten ja uudelleen nukkumaan, päänsärkyäkin on ollut ja pahoinvointia ja särkyä joka puolealla kehoa, uskon kuitenkin että tämä lopetus kannattaa, vaikka vaikealta se tuntuukin ja saattaa mennä viikkoja ennenkuin aivotoiminta normalisoituu, tiedän kokemuksesta jos lopetan tupakinpolton niin 2 viikkoa menee siinä hikoillessa ja pyöriessä sängyssä eli kaikesta saa loppujen lopuksi maksaa ja kaikella hyvällä on joku haitta, hetken hurma ja pitkä kärsimys sen jälkeen.
 
läheltä seurannut
Mahtavia neuvoja, yksi ottaa imovanea kuin leipää. Bentsodiatsepiineihin ja niiden johdannaisiin vasta riippuvaiseksi jääkin. Toleranssi nousee nopeasti ja annokset kohoaa. Opamoxeista ym. diabameista eroon pääseminen vasta taistelu onkin.
 
"Jari"
Ei se ole kuin leipää söisi jos ottaa imovanea jos ei saa nukuttua ketipinorin lopetusoireiden takia, se on hetkellisesti suurempi annos kuin suositellaan mutta tuo unen, minkä ketipinori vei ja siitä sentään pääsee aika helposti eroon jahka lähtee toimimaan tämä normaali aivotoiminta ja rauhoittuu lopetusoire´sta eri asia jos pitää itsestään selvänä sitten ottaa niitä imovaneja säännöllisesti, mutta niiden tarve sitten loppuu kun saa nukuttua yöt hyvin, mulle ei tuota vaikeuksia päästä rauhoittavista eroon tai jostain masennuslääkkeistä jotka joille aiheuttaa paljonkin vieroitusoireta mutta neuroleptit on mulle myrkkyä mistä ei meinaa millään päästä eroon. Järki käteen ei kaikki ole samasta puusta veistetty ja ei ole järkeä syödä sellaissta lääkettä joka ei auta, päiin vastoin pahentaa ongelmia ja aiheuttaa älytöntä syömistä ja pitää yölläkin herätä sitten syömään, seon sitten mukavaa olla 20 kiloa ylipainoinen ja kärisä sitten siitä tuomasta riskitekijöistä.
 
"jari"
Ketipinori kuivattaa tehokkaaasti suuta ja aiheuttaa sitten reikiä hampaisiin, itsellä kävi niin että todettiin reikä ja annettiin aika kuukausia päähän ja sitten reikä olikin niin paha että piti ottaa koko hammas pois ja multa poistettiin sen takia 5 hammasta eli se siitä ketipinorista.
Ja ei ole takeita siitä että et saisi siitä mitään pysyviä vaurioita kun vuosia sitä käyttää, mielisairaalassa näkee niitä jotka ovat syöneet neuroleptejä kuinka heille on kehittynyt sivuvaikutuksia ei kivaa nähtävää ja se voi iskeä myös ketipinorin käyttäjille.

JOku sanoikin jossain että oli huumeiden käyttäjä ja sanoi että niistä on helpompi päästä eroon kun ketipinorista.
 

Yhteistyössä