Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

kauhee väsymys ollu täällä tänä aamuna, meinasin jo soittaa neuvolaanki et en mie jaksa tulla, ku en saa itteeni sängystä ylös :D pakkohan se oli sit raahautua....

täällä siis neuvola takana ja saatu lähete äippäpolille painoarvioon.. (kannatti kiukutella) ihmettelin siis ääneen et miks sf-mitta jatkaa vaan kasvuaan yläkäyrillä (ja vähän ylikin) jos pää on jo kiinnittynyt lantioon..? ja muutenkin tuskailin et jos tää menee yliaikaseks, et tulee varmaan joku kuuskilonen lapsi sielt sitten!! terkkarilla ei oikein ollut muuta sanottavaa kun että jos hän sit laittaa lähetteen... :D

muuten kaikki niinkuin pitääkin, hB lähteny nousuun ja oli nyt 146, syke 135 ja se sf-mitta 37cm! ja tosiaan rt ja pää hyvin lähtökuopissa... kyseli miun mielialoista ja sanoin ihan suoraan et päähän tässä varmaan hajoaa jos yliajalle mennään, ku nyt on jo tuskaa odottaa et millon alkaa tapahtumaan. :stick:

omanapainen tiikkonen ja jättivauva(?) "JD" 38+6
 
Monella tosiaan jo tuskaiset oltavat.. Lähtö lähenee.. =) Tsemppiä vaan jokaiselle ja jaksamisia viimeisiin odotteluihin. :hug:

Täällä myös neuvola takana. Pieni on vihdoin laskeutunut ja kiinnittynyt. Viime viikolla tunki itseään täysillä ylöspäin. Tämän seurauksena sf laskenut 39 -> 35cm. Muuuten kaikki hyvin, mutta pissassa edelleen proteiinit yhdellä plussalla ja paineet hienoisessa nousussa. Kyseli tarkkaan olot ja jos olisin halunnut, niin olisi laittanut synnärille jo lähetettä tutkimuksiin. Sanoi ettei sinällään vielä mitään tarvetta siihen ole, mutta jos itseä yhtään epäilyttää niin laittaa. Ottavat tuolla muutenkin aina erittäin tosissaan kaikki huolet mistä kertoo. Mukavampi kyllä noin päin, kuin ettei yhtään välitettäisi odottajan tuntemuksista. Mutta päätin kuitenkin vielä mittailla valkuaisia ja paineita kotona. Tiistaina sitten uudelleen neuvolaan ja sieltä lähettävät lähetteen mikäli edelleen yhtenä kappaleena..

Harjoitus supistuksia ja lantiosärkyä tuli kyllä tuon reissun jälkeen. Johtuu varmasti pyöräilystä. Ei kyllä kovin kivalta tuntunut enää, mutta näköjään vaikutti... Etenkin kaikki epätasaisuus matkalla eli kaikki pyöräileen johonkin maastoon, jos supistuksia haluaa.. :D

Miranna- ja möykky 39+4
 
kiippu mulla kans saa juttu,tuntuu että ihan oon syöny ku ennenki,van paino senku nousee.... ja samassa ollu sen viimesen 2kk ennen ku nyt ruvennu nouseen.....

Mulla närästää melkosesti edellen,eli vauva taitaa olla aika ylhäällä vielä,toisaalta jalkoihin tulee niitä sukkapuikkoiskuja kokoajan ku kävelyllä on..

eilen oli masussa hiljaiseloa koko päivän,vaan ku illasta istuin koulun penkillä niin johan alko pippalot... jokasuuntaan venytteli ja koko illan.. =)

Mulla ei ne "ässät" oo auttanu tässä vielä ainakaa yhtää mittää.. tämä neiti taitaa rakastaa tuolla masusa olemista...:)

jiimii ,marja ja muut teillä joilla yliajalle menny tai muuten ongelmia,toivottavasti saatta pian nyyttinne syliin!!!!!!! tsemppiä

Pai ja tyty 38+2:heart:
 
R-M, no, samalla tavalla tätä on alulle laiteltu. Vähän tyyliin että itse tiesi päivät ja silloin aina haettiin miestä. Tosin, kolmas kierto josta tää alkunsa sai, oli normaalia viikon pitempi niin tää tais olla ihan vaan "muuten vaan seksistä" alkunsa saanut :LOL:

Mädchen, :hug: sanoiks käsistäs?

ON Mä en ala!!!! Yks tuttu jolla la mun jälkeen, on saanu kaks pvää sitten vauvansa! Mitä mä oon tehny pahaa!!! Mä alan olla ihan hormonihirviö ja kauhee valittaa ku täällä on yliajalle menneitäkin niin paljon, mutta kun oma olo on ihan perseestä!
Käsi menee vaan pahemmaks eikä se tunne mitään, purin sormeeni ja missään ei tuntunut. Testasin siis tunnon ;)

Turvotus kasvaa ja paino nousee vaikka samoin syön, oon ihan porsaan näköinen... Kävin äsken kaupassa kiertelemässä ja kohta alan siivoamaan ja luuttuamaan ja sitten menen kävelylle. Josko edes alkaisi supistelemaan.
 
Onnittelut Yanikselle pikku prinsessalta, ihanaa, että synnytys mennyt noin nappiin!

Täällä supistelut eilen lopahtivat ja yöllä tuli ruhtinaalliset kaksi kunnon supistusta monen tunnin välillä...hiphei!

Oon huomannu, että mun pitäisi olla paastolla varmaan, että supistuksia tulisi. Vauva viihtyy paljon paremmin masussa, ku syön...kiva vaan lähteä sit synnyttää, jos ei ole syönyt moneen päivään mitään :)

Jemmiksi: supistuksista en oikein nähny niitä lukuja, mutta kun katsoin siitä paperilta, niin hyvät jäävuoret siellä näkyi ja kovimmat meni sen sille varatun tilan yli, mut luvuista en osaa sanoa...

Täällä keitellään vadelmanlehtiteetä...epätoivoista, mutta minkäs teet, ku kaveri kertoi, että sillä käynnistyi sitä juodessa :)

Hyviä vointeja tähän päivään ja paaaljoon supistuksia meille kaikille!!

MioMio & pikkujättiläinen 40+4
 
Onnea yanis! :flower:

MioMio: mä en oikeasti usko yleensä mihinkään "hömppäjuttuihin" tai muutenkaan ole mitenkään "luonnonmukainen", mutta ehkä siinä oksetuksen makuisessa vadelmanlehtiteessä on jokin taika: kirjoitinkin aikaisemmin että esikoisen synnytys käynnistyi lapsivesien menolla n. 2 vrk:tta sen jälkeen kun olin teetä juonut ensimmäisen kerran ja huvikseen kokeilin nyttenkin niin 3 vrk:tta siihen meni :) join 2-3 kuppia päivässä... Tottahan se on, että sattumaan se varmasti on, mutta mitä sitä ei epätoivoisena kokeilisi :whistle: :D haittaahan siitä ei kuitenkaan ole!

JiiMii on tainnut päästä vihdoin ja viimein tositoimiin kun ei ole aamun jälkeen mitään kuulunut :)
 
Yanikselle onnea !

Zophie, täällä ainakin tissit aristaa ihan hitosti!

Ja mitä tohon teeasiaan tulee, ni maistoin sitä, mut siihen sitte jäikin. Hyi hitto. Uskon sen tehoon melkei yhtä paljon ku siihe panadoliin, ni tässäki tapauksessa sit ennemmi jotai mikä maistuu hyvältä.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: MioMio ja Zophie
Onnea Yanis :flower:

Zophie, sanoin toki, mutta eipä se muuta saanut aikaan kuin myötätuntoa.
Turvotusta mullakin kertynyt nyt käsien ja jalkojen lisäksi ainakin kasvoihin, aikamoiset pusuhuulet ja sirrisilmät katsoi peilistä. Ja painoa oli tullut viikossa +500g, ei sinänsä paljon, mutta kaikki varmaan nassuun :p
Rinnat mullakin vasta nyt arat ja paisuneemmat, koko muun odotusajan ovat olleet ihan tavalliset.
Purin esimerkin innoittamana sormiani ja hampaissa tuntui :LOL: Seko.
 
  • Tykkää
Reactions: Zophie
Mädchen, niin tietty, myötätunto on parasta panadolin ohella ;)
Joo, no hampaissa mullakin tuntui :D Hyvää esimerkkiä täälläkin saa kun turvonneet hormonihirviöt innostuu järsimään sormiaan yhden hullun esimerkistä :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mädchen
Heips :wave:

Onnea kaikille jakautuneille, ketä en vielä ole onnitellut!

Stemppiä kaikille kärsiville ja odottaville, kannattaa muistaa että kutsuvieraat ovat aina vähän myöhässä :heart: Meilläkin 2 tuntia ja 40 minuuttia :D

Tänään ollaan kotiuduttu! Vaavelin paino noussut syntymän jälkeen 8g yli syntymäpainon eli hyvin syödään ja nukutaan :heart: Neiti on ihana ja kiltti, oikea pieni prinsessa!! Mennyt vallan aika vaan tuijotellessa pientä ihmettä :heart:
 
"Huomenta"

YANIS, ONNEA PRINSESSASTA!

Sainpa sitten nukuttua ehkä kaks tuntia viime yönä. Juoksentelin ympäri kämppää viis tuntia, vessan, keittiön ja sängyn väliä. Kaikkia kontseja millä helpottaa oloa, mutta EI.
No, onneks en soittanu eilen ä-polille. Vastaus oli niinkuin arvasinkin...vai voisko sanoa, että pahempikin!? Ainut mitä sanovat oli, että soita nlaan ja pyydä lähete jos kattovat sen tarpeelliseks... :eek: . Eipä sieltä vastata...*huokaus* Pää on täysin levinny....ei vaan kertakaikkiaan pysty! Mä en suostu synnyttämään tätä, jos mulla on tällänen tuska persiissä jo valmiiks!!!!

Hassel & Tepsukka 40+6
 
Voihan helvattu tän olon kanssa....perkeleen pukama ja turvotus! Pystyy olemaan vaan makuuasennossa ja eilisilta oli ihan järkkyä...mä luulin että on lähdettävä takas sairaalaan kun olo oli niin hirvee, mutta litalginia, verenpainelääkettä, panadolia ja sauna, niin helpotti. Mutta nyt jopa lapset sanoo, että äiti olet ihan turvoksissa ja sun silmätkään ei näytä omilta....mitähän sillä meinaa... No mut sinnittelyä enään 15h ja sit menoa ja perkele jos sanoo, että on ryysistä, niin en takaa kenet kuristan sen jälkeen...
Mun laskettuaika siirrettiin aikasemmaks, mitä ei ole ikinä tehty kenestäkään ja olen kyl ite sitä mieltä, että se 4.10 olis todellisempi...tiedä sitten häntä...tai no sekstailtu on 6.1 ja puoliväli olis ollu 9.1...mut siltikin laskettu muuttu vielä pariapvää aikasemmaks, eli et olis 4.1 saanu alkunsa...no en kyl oikein usko, mutta ei kai se uskon asia ole!

Niin ja tänään sit se 38 POKS!!!
 
Hassel, voi halvattu sun oloas...ja noita puhelimeen vastaajia ja vastaamattomia!!! Mä en kestä, ei sentään ehdottanu suihkua ja Panadolia? Jalkahierontaa? Lepoa? Seksiä? :D Mä päätin, että huomenna soitan kans ä-polille, pää leviää tän käden kanssa. Kun en onnistu kynää enää pitämään kunnolla kädessä. Saas katsoa, mitä sanoo hoitaja kun lääkäri käski olla yhteyksissä jos siltä tuntuu...

Söin toiveikkaana pippurilla höystetyn täytetyn lätyn ja toivon, että kohta alkaa hurjat supistelut. Kiersin Citymarketin ja siivosin kodin. Taidan pistää miehen vielä "hommiin" kun kotiutuu...

marja, todellakin käynnistävät huomenna, nyt ei enää ryysiskset sua kiinnosta vaan annat palaa vaan :) Mulla kans äiti sanoi tänään naaman turvonneen. Nättiä.
 
Zophie: :hug: !!!

hasselille samoin! miksei ne vastaa neuvolassa? törkeetä! :hug:

Onnea Yanis! :heart:

R-M: meillä kans! mulla oli pitkään alapäävaivoja, joten me ei sekstailtu tärppikierrossa kuin kerran, muistaakseeni. sekin oli silleen, että kiertopäiviä oli jo vaikka miten ja sitten tuli sellanen omituinen äkillinen kipu mahaan, ja mietin, että hei voiskos toi nyt olla oviskipu.... sitten laitoin miehelle viestin että kun tulee kotiin niin sekstataan ja sit sanoin sille, että "siemennä mut" :heart: ja niin se tehtiin :heart: :LOL:

Tänään oltiin sairaalassa perätila-yliaikakontrollissa. Olemme siis nyt taas raivotarjonnassa, painoa 3,5kg ja kaikki hyvin ultran mukaan. Käyrään en päässyt. Lääkäri sanoi, ettei mitään jatkoaikoja anneta.....siis hetkinen, tässä ollaan 41+0 eikä mitään ohjeita jatkosta? jäimme hieman raapimaan päätämme, mutta soitin sitten neuvolaan, ja siellä käyn huomenna ja sitten saan lähetteen ensi tiistaille normaaliin yliaikakontrolliin. Ja lääkäri oikein innostui kun kerroin eilisistä kipeistä suppareista 4min välein, no arvatkaapa mitä, kohdunsuu täysin kiinni ja 3cm kaulaa jäljellä! :O Eli tässä voi mennä vielä kaaaaaaaaaaaaUan.... :whistle:

Tänään on tullut vähän suppareita ja paljon kipeitä potkuja, ei sen ihmeempää. Nukuin viime yönä vähän huonosti potkujen takia, nyt voisin koittaa taas levätä.

Mä lähetän teille kaikille kärsijöille supparituulien sijaan vesienmeno-pistoksia! Sitten ainakin pääsette suht pian tositoimiin! *bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz*

Voikaa hyvin rakkaat mahakkaat ja lapsekkaat! :heart:
tömpsis ja super 41+0
 
Terkut tännekin synnäriltä! FB:n puolelle jo kirjottelinkin! Menin siis tänään itku kurkussa ja pelokkaana painoarvioon. "Pienellä" painoa ultran mukaan 4.3kg mutta lääkäri oli sitä mieltä, että todellisuudessa voi olla mitä vaan välillä 4 ja 4.5 kiloa. Oli niin ihana lääkäri, että meinasi itku päästä jo sen takia. Ensimmäinen henkilö, kuka otti mun synnytyspelon tosissaan. Ja tämä pelko siis pohjautuu paljon siihen, että itselläni on ollu yli 5 kiloa syntymäpainoa laskuettuna päivänä ja synntys on ollut varallinen sekä minulle, että äidille. Noh, pähkäili sitten hetken ja suositteli käynnistystä sillä perusteella, että pojalla on iso pää ja nyt pää antaa vielä periksi. Mitä pidemmälle mennään niin pään joustavuuskin vähenee. Noh, sain jäädä samantien osastolle ja sain yhden cytotecin, jotta jäljellä oleva kaula lähtis pois. Kolme senttiä olin auki, joten aamulla sitten saliin ja kalvot puhki, jos mitään ei ole tapahtunut. Ja vielä ei ainakaan ole ollut yhtään supistusta. Eli odotellaan...

Kiippu: onneksi alkaa olo jo helpottaa!

Supparit käyrällä: ai mitkä, makoilin käyrällä tosi pitkään ja yli 25 ei noussu muuta kuin silloin, kun vauvan liikkeet kiristi mahaa. 20 on kuulemma se arvo, joita ei lasketa supistuksiksi.

Hasselille
voimahali, ihmeen paljon vaihtelee nää käytännöt kyllä sairaaloiden ja paikkakuntien välillä.

Ja onnea vielä vauvaantuneille!!

Marsa
 

Yhteistyössä