Pikkutirri Voi pihkura sitä lekuria ja törppöjä ohjeita, mutt kuten Zillian kirjoitti, ei yhdestä lugesta varmaan haittaakaan ole, ku jatkat sitten su tai ma uusilla annoksilla. Peukutuksia :heart:!
Rominas Ihkua kuulla kapustakin pitkästä aikaa :kiss:. Ihanaa, ett masuasukilla kaikki hyvin ja sulla pian vauva sylissä :hug:.
Putunen Toivotaan, että nyt on Se Kierto ja pääse plussaamaan pian noiden kolmen listalla olijan jälkeen :heart:!
anjamarita Simppasten on kai tärkeintä olla paikalla ennen ovista eli teillä on varmasti jo pullat hyvin uunissa, vaikka ei lisäkään pahaa tee. Pupusteluhan parantaa kohdun verenkiertoakin, joten ei se silleen pahaa tee.
mur-mur Onnittelut onnistuneesta hankinnasta :kiss:.
ON Tavallaan rankka päivä takana, mutt kiitollisena tässä istuksin ajatellen, että nyt on rakas setä ja viimeinen lajiaan, hän oli kuollessaan 91 vuotias, saatettu haudan lepoon. Uskomatonta kuinka ihanaa olikaan taas nähdä toisenkin puolen serkkuja. Äidin puolen suvun kanssa ollaan oltu aina enemmän tekemisissä, kun se suku on niin laaja. Isän puolelta serkkuja tavatessaan tunteekin sitten aina saaneensa taas jotain uutta elämäänsä.
Ja taas
ON Ukko teki taas saunassa yhden ilkeän tempun. Olin terassilla istuksimassa, kun hän meni löylyihin. Olis ollut vielä ihana istuksia ulkona, mutt ajattelin olla 'fiksu' ja mennä löyöyihin kanssaan yht'aikaa, ku ei olla saunassakaan yhdessä oltu kunnolla pitkään aikaan. Mies oli kai löylyjä heitellyt, mutt kun menin lauteille ja olin siellä hetken istunut ja mies näytti tekevän lähtöä, ojensin kättäni, että hän antaisi minulle kauhan. En siis pyytänyt sitä, mutt ele oli selvä. Mies lähti lauteilta ja laittoi kauhan kauimmaiseen nurkkaan minusta. Minä ihmettelemään, että mikä oikein on. Mies tiuskaisi, että "Olisit nyt pysynyt siellä terassilla istumassa". Eipä siinä mitään, lähdin lauteilta ja sanoin että hyvä on menen sitten ja lähdin ulos. Eikä kauaakaan, kun ukko tulee huutamaan perään, että sehän on puhdasta matematiikkaa, paljonko 6 kilowatin kiukaalle voi heittää löylyä. Siihen en kommentoinut, mutta viimein kun olin saunonut ja mies oli menossa nukkumaan, sanoin hänelle, että en todellakaan enää jaksa jos ei tuo jatkuva kiukuttelu ja äkäily lopu. Sitä on nyt jatkunut kolme viikkoa. Yhtään hyvää sanaa mies ei ole minulle tai minusta sanonut, vaan kaikki on väärin ja kierossa. Ja tän kolme viikkoa olen hiljaa mielessäni miettinytkin sitä tosiasiaa, ett ehkä meitä ei oikeastikaan ole tarkoitettu toisille ja että tätä suhdetta ei ole tarpeen jatkaa. Lopettaminen sattuu, mutt varmasti esim. mun elämänlaatu paranisi lopulta niin paljon, että se on sen väärti.
Nyt on tietty helppo näin kirjoitella, kun on saanut päivän olla sisarusten ja sukulaisten seurassa ja tuntuu, ett on taas ladannut rakkausenergiaa patterit niin täyteen, ett jaksaa hetken mitä vain. Vaikka hautajaisissa oltiinkin, niin on meidän lauman tapaan taas itketty ja naurettu vuoron perään. Saan todellakin olla kiitollinen, että minulla on niin paljon niin ihania ja rakkaita ihmsiä mukana tällä matkalla.
Pikkasen olen nyt kuitenkin katkera siitä, että ovislimoja on jo havaittavissa ja taas olisi ns. hedelmällinen aika käsillä, vaan ei miestä jonka kanssa sitä hyödyntää. Mies suunnittelee mökille menoa huomenna, mutt totuus on, ett nyt mua ei inspaa lähteä kanssaan minnekään, ei ylipäätään olla saman katon alla. Mökillä olisi nyt pimeinä ja lämpiminä syysöinä ihana polttaa tulia ja kynttilöitä ja mua jurppii sekin, kun siellä pitää olla aina sähkövalon loisteessa eli boikotoin mökkiä, kunnes mies oivaltaa, että haluan sinne tunnelmaa
.
Sori omanapaisuus, kauniita unia ja kullan kuvia kaikille :heart::kiss:.