Miten suhtautuisitte tähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitipuoli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, siis miksi ei sais kutsua äidiksi? Muuten kuin siksi että lasten biol.äiti kokee sen itselleen uhkaksi. Ehkä mä keskustelisin sen biol.äidin kanssa, että ei ole hänen äitiydelleen uhka vaikka lapset sanos isän uutta vaimoakin äitiksi ollessaan isällään. Onhan ap jollain tasolla lapsille äiti.

Mä myös keskustelisin biologisen äidin kanssa, ja isänkin, että jos lapset nyt näin tekee, niin itse ei näin ajatella, eikä siis kenelläkään ole tarve loukkaantua.

[QUOTE="ehkäpä";24556715]sitten se asia selitetään uudestaan ja uudestaan niin että lapselle menee jakeluun.[/QUOTE]

Helpommalla pääsee, jos ihmisistä käyttää heidän nimiään, ei sukulaissuhdetta kuvaavia sanoja.

Tytär½:kin kutsuu minua nimellä, kuten biologiset lapsenikin. Helppoa ja selkeää. :D

Mutta kukin tavallaan.

On sun mielipide. Mä taas olen sitä mieltä, että ei se niin vaarallista ole jos jonkun aikaa toista äidiksi sanookin, jos se sillä hetkellä tuntuu lapsesta tärkeälle. Kyllä jokainen aikuinen ihminen tietää kuka tuon lapsen äiti on, ja lapsen motiivi voi olla todella vilpitön. Ettei siis omasta äidistään ole "luopumassa".

Olen vielä sitäkin mieltä, että se toisen naisen äidittely varmasti loppuu kun lapsi vähän kasvaa. Yleensä ainakin käy näin.

Mä en ainakaan itse äitinä haluaisi kuulla että lapseni puhuisi jostakin toisesta ihmisestä äitinä. Kyllä lapsenkin pitää tajuta äidin ja uuden puolison ero.
Tosin en nyt kyllä mitään raivopäisiä puheluita tämän takia alkaisi soitella...

Mä en ainakaan itse äitinä haluaisi kuulla että lapseni puhuisi jostakin toisesta ihmisestä äitinä. Kyllä lapsenkin pitää tajuta äidin ja uuden puolison ero.
Tosin en nyt kyllä mitään raivopäisiä puheluita tämän takia alkaisi soitella...

Minun näkemykseni mukaan ihmisen arvo ei ole riippuvainen siitä, miksi häntä nimitetään. Ihminen on ihminen, kutsuttiin sitten äidiksi, äitipuoleksi tai vaikka Jaanaksi. Jaana voi olla näitä kaikkia, mikä tahansa "äiti" ei.

Yhteistyössä