Jotenkin outoa, kun jotkut kutsuvat itseään eläimen (esim. koiran) äideiksi / isiksi

• Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
"marianna"
No minä puhun äitinä joskus vahingossa meidän koiran pennulle itsestäni. Sepostan kuitenkin äiti muodossa noille lapsille niin lipsahtaa siinä sitten tuolle pennullekin joskus.

"niin"
Meillä ei ole lapsia, mutta koira on. Sille lässytän, kun kukaan ei ole kuulemassa ja olen sen mamma. Kellekään (ihmiselle) en myöntäs näin olevan. :D Ei se voi sillon suakaan haitata.

"pieras"
Mä olen itse asiassa pohtinut tätä samaa, varmaan siitä syystä että joudun samalla tässä myös lapsettomuuden hyväksymisen kanssa painimaan... Meille tulee (toivottavasti) ensi keväänä koira ja olen miettinyt että miksi itseäni koiralle nimitän. Jotain nimitystä tulee kuitenkin käytettyä, mutta mitä? Äidiksi en pysty itseäni sanomaan, ja toivon ettei muutkaan sitä tule käyttämään, se tekisi liian kipeää. Eräs ystäväni käyttää Mamia, se kuulostaa ihan hauskalta, joku tämän tyyppinen juttu minunkin tarvitsisi keksiä, ehdotuksia? :)

"mamma"
Meillä on kaksi lasta ja koira. Puhun kyllä että mami tulee, kuka on mamin poika jne, eli olen ns äiti koiralleni. Tiedän etten tietenkään ole ;D haloo, mutta koira on alemmassa ja avuttomammassa asemassa kuin aikuinen ihminen joten on luontevaa kutsua koiraa niin, että itse on sen MAMI :)

Blue
Siinä samassa käytetään koirille isi ja äiti nimitystä kuin lapsillekin. Kun nimitetään itseämme lapsille noilla nimillä niin meille ainakin olisi hankalampaa sanoa koiralle (ja eri nimet sekoittaisivat koiriakin) että mene Pertiltä pyytämään ruokaa, tai että missä Leena on. Helpommin hoituu että mene isiltä pyytämään ruokaa ja missä äiti on. Mutta voihan sitä nipottaa toisten tekemisistä, oli niissä järkeä tai ei.

"vieras"
Eihän sitä olekaan koiran, kissan, liskon, kanin, hamsterin tai muun eläimen biologinen äiti. Kyllähän sen jokainen tajuaa. Mutta eläin on perheenjäsen, siksi voi sanoa että tulepas nyt äidin luo, äiti antaa sulle ruokaa. Vaikka kyseessä olisi vaan kultakalakin. Ei kukaan silti oikeasti pidä lemmikkiä tärkeämpänä kuin omia lapsiaan, tärkeitä ne silti ovat ja hyvin rakkaita. Kyllä niillekin voi olla äiti, siinä merkityksessä että on oman laumansa
emo ja huolehtii niistä.

"akka"
[QUOTE="meriska";24554241]Onhan se outoa:( Siitä huomaa että lemmikit alkaa olla "liian hyvin pidettyjä", usein näissä tapauksissa lapset jää perheessä kakkossijalle:([/QUOTE]

Näinhän se meilläkin menee,kissat ruokailee pöydällä,nukkuu mun ja miehen kanssa samassa sängyssä,koiran kanssa grillailtiin kesälomalla makkaraa ja lihaa.
Lapset...ne pärjää kyllä itekseenkin.

Yhteistyössä