Jotenkin outoa, kun jotkut kutsuvat itseään eläimen (esim. koiran) äideiksi / isiksi

• Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="joo";24554517]ja sitten varmaan hankitaan se vauvakirja koiraa varten. sillä sellanen todellakin on jo keksitty![/QUOTE]

Kiitti tiedosta, pitääpä käydä ostamassa moinen. Ei tartte sitten enää kirjata pennun elämän alkuvaiheita ruutupaperille!

• Tykkää
Reactions: mie88
"vieras"
Minä olen lapsille äiti ja koiralle mami. Koira tuli vuotta ennen lapsia ja mami vakiintui käyttöön silloin jo. Äitiä ei tainnut tulla mieleenkään käyttää vaikka mami samaa tarkoittaakin. Karvaiseksi lapseksi meidän koiraa kyllä kutsutaan :)

Keittiönoita
En ole koskaan ollut äiti lemmikeilleni. Äiti olen vain biologisille ihmislapsilleni. Niille, jotka olen kohdustani ulos puskenut. Mamma sen sijaan olen ollut niin kissoille, koiralle, hamstereille kuin kanillekin.

"vieras"
Eläin on eläin vaikka olisi lemmikkieläin ja perheenjäsen. En ole eläimen äiti ja käytän eläimestä sanaa se. Käytän kyllä myös ihmisestä sanaa se, mutta se ei vähennä yhtään ihmisen arvoa. Höpöttelen lemmikeille kaikkea hassua, mutta en koskaan kutsu itseäni niiden äidiksi.

"heh"
[QUOTE="joo";24554517]ja sitten varmaan hankitaan se vauvakirja koiraa varten. sillä sellanen todellakin on jo keksitty![/QUOTE]

Mä keksin sellaisen jo 80- luvulla. Tein ihan itse koiralleni vauvakirjan. Siinä oli tällaisia osioita kuin "Minä tulin tähän maailmaan (koirani syntymäpäivä) & koirani syntymäpaikka.
Äidin ja isän nimet, sukutaulu. Sisarusten nimet.
"tassunjälkeni 8-viikkoisena", "koska opin sisäsiistiksi".
"oppia ikä kaikki- osio", koska opin: istumaan käskystä, tulemaan luokse,
maahan- käsky, paikalla. "Ensimmäinen näyttelyni"
Siinä oli valokuvia ja kaikkea, mitä vauvakirjoissakin on. Jopa "ensimmäinen tupsu pentuturkistani" ja "ensimmäinen minulta leikattu kynsi".
Ikävä kyllä, se kirja on hukkunut. Se olisi tosi hauskaa luettavaa.

miulla on tuon nuoremman hampaita tallessa.. :) ja kalenterissa on ekan kolmen kuukauden ajalta paino viikon välein ylhäällä. sit en enää ruvennu nostelee kun oli laskettu niin lähellä ja koiralla reilusti painoo.. :) ja ovenkarmissa on myös pennun säkäkorkeus merkattuna, niinku tytönki pituus.. vanhemmasta koirasta ei oo mitään pentu juttuja kun otettiin se melkein aikuisena, se onki semmonen reppana ku piesty edellisellä omistajalla melkein hengiltä, mut nykyään tasapainonen koira.. tarvis vaan todella paljon rakkautta.. :)

"vieras"
miulla on tuon nuoremman hampaita tallessa.. :) ja kalenterissa on ekan kolmen kuukauden ajalta paino viikon välein ylhäällä. sit en enää ruvennu nostelee kun oli laskettu niin lähellä ja koiralla reilusti painoo.. :) ja ovenkarmissa on myös pennun säkäkorkeus merkattuna, niinku tytönki pituus.. vanhemmasta koirasta ei oo mitään pentu juttuja kun otettiin se melkein aikuisena, se onki semmonen reppana ku piesty edellisellä omistajalla melkein hengiltä, mut nykyään tasapainonen koira.. tarvis vaan todella paljon rakkautta.. :)
Sairasta, ei mahda mitään:(

"vieras"
Joo, olen kahden koiran äiskä. Voi kamalaa, on tää maailma niin sairas. Kyllä mä olen vinoutunut ja eläimet vähintään vahingoittuneet. Hirveetä, kaameeta!

Oikeasti, keksikää oikeita kauhistelun aiheita. Tälläisen asian kauhistelu on vaan osoitus kauhistelijan huumorintajuttomuudesta.

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24554597]Eläin on eläin vaikka olisi lemmikkieläin ja perheenjäsen. En ole eläimen äiti ja käytän eläimestä sanaa se. Käytän kyllä myös ihmisestä sanaa se, mutta se ei vähennä yhtään ihmisen arvoa. Höpöttelen lemmikeille kaikkea hassua, mutta en koskaan kutsu itseäni niiden äidiksi.[/QUOTE]
Mä en ole ihmisenkään äiti, jos en ole sitä ihmistä synnyttänyt. Mulle ihminenkin on vain yksi eläimistä, yhtään ihmisen arvoa elollisena olentona väheksymättä. Mutten pidä ihmistä sen arvokkaampana kuin vaikkapa kastematoa. Eläimiä me ollaan kaikki :)

voijukra
On se varmaan outoa juu, mutta elämää se vaan on. Ja meillä oon koiralle mami koska on helpompi puhua että mami antaa ruokaa kuin että käyttäs nimeään. Ja nukkuuhan se mamin vieressäkin pikkukarvaturpa :)

Keittiönoita
[QUOTE="a.p";24555014]Mä oon äiti mun miehelleni. On niin vaivalloista kutsua miestä, että "tulisitko tänne Leenan luokse". Samassa se mies tottelee äiti-sanaa kuin lapsetkin![/QUOTE]
YÄK!!!! Mä en ikinä voisi olla parisuhteessa enkä edes yhden yön suhteessa miehen kanssa, jolle olisin äiti. Ja mä sentään olen melko avarakatseinen :D

Yhteistyössä