[QUOTE="AEL";24445565]Minä vein esikoiseni päiväkotiin 1v ihan siitä syystä, että halusin mennä töihin. Koin kotona olemisen erityisen haastavaksi. Koin olevani lapselleni parempi äiti, kun pääsin aikuisten ihmisten seuraan. Jaksoin olla sitten paremmin läsnä lapseni kanssa työpäivän jälkeen. Odotan nyt toista ja tämäkin lapsi menee päiväkotiin, kun hän on vuoden.
Meillä on ollut äärimmäisen hyvä päiväkoti ja olen aina kokenut, että hoitajat ovat ihan oikealla allalla lastentakia ja syli on kyllä löytynyt sitä kaipaavalle. Lapseni on vuoropäiväkodissa. En kadu päätöstäni ja kukaan ei saa minua tekemään toisella tavalla. Toki jos mieheni haluaa jäädä kotiin sekin sopii. Mutta minun palkkani ei kyllä tätä perhettä elätä.[/QUOTE]
Mun mielestä tää on just ok, että jos äiti ei halua kotona olla, niin sitten lapsi hoitoon. Mua ainakin ärsyttää ne, jotka sanoo haluavansa olla kotona, mutta rahat ei riitä. Jos tiukasti elää, niin riittää. Mun miehellä ei kummoiset tulot ja silti asutaan ihan uudehkossa keskikokoisessa ok-talossa ja meillä on ihan ok auto. Lapsillekin pystytään ostamaan hyvät vaatteet ja kunnollista ruokaa. Muuten sitten säästelläänki... ei matkustella, ei ajella turhaan, ei biletetä, ei olla kuntokeskusten jäseniä jne.