Kysymys VAIN teille jotka yli 30v.

  • Viestiketjun aloittaja "jenni"
  • Ensimmäinen viesti
Heipparallaa
Mulla ei ole kiinni valvomisista tms. Haluan vain tässä vaiheessa jo hieman eri asioita kuin vauvoja. Lapset ovat kivoja kouluiässä ja oma muu elämä on niin mielenkiintoista, ettei sellaista vauvaa ole syntynytkään, että voisi minun silmissäni päihittää tuon kaiken mikä minua kiehtoo.
Ymmärrän hyvin, ajattelin nuorempana juuri noin, paitsi tietenkin sillä erotuksella ettei minulla ollut yhtään lasta. Nyt kun olen saanut elämässäni 34 vuoden ajan kaikkea muuta kiehtovaa, haluan niitä vauvoja. Ainakin jonkin aikaa.
 
Hmm... vaikea sanoa. Ehkä viimeinen hetki hankkia lapsi alkaa olla siinä 35-vuotiaana.

Tiedän lähipiiristä pari melko iäkkäänä (37 v. ja 39 v.) lapsen saanutta. Näiden äitien lapset jäävätkin luultavasti ainokaisiksi, ihan jo iänkin puolesta.

Itse täytin kesällä 30 vuotta, ja nyt yritämme hankkia ensimmäistä lastamme mieheni kanssa :)
 
"Lidia"
Helppohan se on sanoa jos on saanut lapsilukunsa täyteen alle 30-vuotiaana. Itse olen ainokaiseni saanut 23-vuotiaana eikä toista näy ja mulla on nyt ikää 31v. Ei se mene kaikilla kuin tanssi tuo lasten saaminen.
 
Aina ei suunniteltua
En lähde määrittelemään mitään "sopivaa" ikää. Elämä vie juuri niinkuin tahtoo. Itse olin 37-vuotias esikoisen saadessani, nyt poika on vuoden ja kyllä ainakin yhden kaverin tälle haluaisin. Minun vain piti pussata montaa sammakkoa ennenkuin prinssini löysin. Ja olen onnellinen, etten niiden sammakoiden kanssa lisääntynyt. Pieni prinssi on paljon mukavampi kuin nutipää... ;-)
 
Non compos mentis
[QUOTE="vvv";24440098]Aika lailla näin myös täällä. 20 - 35-vuotianaan tuli reissattua, biletettyä yms. Nyt on vauvojen aika. :D[/QUOTE]

Kuka mitenkin. :) Mä en tunne suurta intohimoa bailaamiseen tms. Työnteko taasen on eri juttu! Siihen on aikaa nyt, kolmekymppisenä.
 
No alle kolmekymppisenä ajattelin et max. 30-vuotiaana. Mut kuopus syntyi, kun oli 31.
Tällä hetkellä suunnitelmissa on sterilisaatio. Mulle ei enää lapsia, kiitos. :)

(se, milloin muut niitä hankkivat, ei liikuta mua hiukkaakaan enkä tunne edes paremmuutta omasta valinnastani)
 
"vvv"
Alkuperäinen kirjoittaja Keskellä Ei Mitään;24438426:
Hmm... vaikea sanoa. Ehkä viimeinen hetki hankkia lapsi alkaa olla siinä 35-vuotiaana.

Tiedän lähipiiristä pari melko iäkkäänä (37 v. ja 39 v.) lapsen saanutta. Näiden äitien lapset jäävätkin luultavasti ainokaisiksi, ihan jo iänkin puolesta.

Itse täytin kesällä 30 vuotta, ja nyt yritämme hankkia ensimmäistä lastamme mieheni kanssa :)
Itse taas tunnen lisäkseni monia jotka saaneet 34-38 -vuotiana pari lasta, ehkä tekevät vielä lisääkin, kuin myös itse, 35-40-vuotiaana.

Hedelmällisyyskin on yksilöllistä eikä katso aina ikää.
 
"Sirkkeli"
Täytän 39 v., ja olen jo useamman vuoden ajatellut jotta ei enää tässä iässä. Mutta vain omalla kohdallani, muut lisääntykööt vaikka 50-vuotiaana jos niin tahtoo :)
 
J-t harmaana
Oon nyt 33v ja mulla kolme lasta, nuorin kohta 4kk. Oon ajatellu, että nyt on lapsiluku täynnä ja ikä tulee vastaan. Mutta ehkä tässä vielä vois ajatella, että vuoden kahden päästä vielä yksi lapsi sais tulla. Ite oon "iltatähti" ja mun äiti oli 35v kun mä synnyin :)
 
Arew
Itse olen 43, enkä todellakaan enää hankkisi biologista lasta. Jotain 35-37 olisi varmaan ollut mulla yläikäraja, mutta sen saneli tietyt fyysiset vaivat, ei niinkään kronologinen ikä.
 
Äippä 40v.
Se on niin henkilökohtainen juttu, että siihen ei oikein ole oikeaa vastausta... nuorempana tuli varmaan jotain aikarajoja asetettua, mutta niistä on luovuttu aikaa sitten. Olen 40-v ja toinen on toiveissa (jos luoja suo).
 
Aikaa ennen lapsia, oletin saavani lapseni jo ennen,kuin olin täyttänyt 30v. Ja olin asettanut, jonkinasteisen henkisen takarajan, 35v, jonka jälkeen en enää lapsia "tekisi". Elämä ei mennyt olettamuksieni mukaan, tai minä en mennyt, tiedä sitä.. mutta lapseni sain lähes 33v ja lähes 35-vuotiaana. Ja vielä yhden 37-vuotiaana. Sen jälkeenkin mietin vielä, että vieläkö.. ja asetin takarajaksi 40v. Se tuli täyteen, eikä lapsia tullut lisää. Nyt en enää haluaisi, enkä tiedä, mitä tekisin, jos vielä yllättäin raskaaksi tulisin.
 

Yhteistyössä