Karppaatteko? Miksi/Miksi ette?

  • Viestiketjun aloittaja Real
  • Ensimmäinen viesti
Huom harmaana
[QUOTE="saana";24437262] Ravintola-alan ammattilainen tuskin on ammattilainen aineenvaihdunnassa. Sen sijaan esimerkiksi lääkärit jotka selittävät asiaa näin ovat kaiketi kokeneempia asiassa.

Kyllä se nyt on ihan tutkittu juttu että insuliinitasojen heittelehtiminen ylös ja alas on huonosta. Usko pois. Ja se että SINÄ olet onnistunut yritykselläsi ei kerro oikeastaan mitään muuta kuin että sinä olet onnistunut tämmöisellä tavalla. Mitään muuta se ei kerro.[/QUOTE]

Missä puhuin ravintola-alan ammattilaisesta? On aika eri asia kuin treeniruokavalioihin erikoistunut ravintoterapeutti, jollaista itse siis käytän :D
 
plm
Rasvanpoltto ei tietenkään katkea vain siksi ajaksi, kun syöt, sillä eihän se elimistössäsi sekunnissa häviä... Jokin hedelmä esim voi katkaista rasvanpolton pariksi tunniksikin.
Hienoa, jos se ei ole sinulle ongelma. Monelle välipalat voivat nimenomaan laihduttamisessa koitua ongelmaksi, joten koitetaan nyt hyväksyä sekin tosiasia.
Totta mutta kaikissa laihdutusjutuissa (pl karppaus) korostetaan sitä miten tärkeää on syödä useammin mutta pieniä annoksia jotta verensokeri ei heittele.
Ja ei, se ei todellakaan tarkoita koko ajan puputtamista.
Menee vähän asian vierestä mutta en todellakaan usko että hedelmävälipalat kaataa kenenkään laihdutusta, vaan syyt on jossain muualla.
 
"saana"
Mä olen normaalipainoinen nyt mutta olen kyllä laihduttanut 18 kg joten mielestäni tiedän jotain aiheesta.
Jos syön välipalaksi esim omenan ja siihen menee aika 1 minuutti, ei kaada mun maailmaani jos rasvanpoltto katkeaa sen minuutin ajaksi.
Mutta toki tästäkin voi joku läski keksiä uuden tekosyyn sille miksi ei laihdu, rasvanpoltto ikävästi häiriintyy syödessä välipalaa.
Musta on vähän ihmeellistä että ihminen ei saa olla kiinnostunut siitä miten maksimoida oma kiinteytyminen ja laihtuminen. Jos minä nyt satun tietämään lukemani perusteella että rasvanpoltto keskeytyy kun syö kuten se keskeytyy kun juo vaikkapa alkoholia niin miksi ihmeessä minä en voisi seurata tätä ajatusta ja jättää välipalat syömättä. Että pitää tulla oikein ihmettelemään sitä millaisia tapoja maailmassa on vau!

Niin, ei kai tämä ole sen kummallisempaa kuin ohjeistu syödä rankan treenin jälkeen proteiinipitoista ruokaa lihaskuntoa ajatellen ja palautumista. Tai helvetti mikä tahansa muu asia maailmassa joka nyt vain sattuu olemaan totta ja sopimaan omaan päämäärään. Tsiisus.
 
Huom harmaana
[QUOTE="saana";24437283]Musta on vähän ihmeellistä että ihminen ei saa olla kiinnostunut siitä miten maksimoida oma kiinteytyminen ja laihtuminen. Jos minä nyt satun tietämään lukemani perusteella että rasvanpoltto keskeytyy kun syö kuten se keskeytyy kun juo vaikkapa alkoholia niin miksi ihmeessä minä en voisi seurata tätä ajatusta ja jättää välipalat syömättä. Että pitää tulla oikein ihmettelemään sitä millaisia tapoja maailmassa on vau!

Niin, ei kai tämä ole sen kummallisempaa kuin ohjeistu syödä rankan treenin jälkeen proteiinipitoista ruokaa lihaskuntoa ajatellen ja palautumista. Tai helvetti mikä tahansa muu asia maailmassa joka nyt vain sattuu olemaan totta ja sopimaan omaan päämäärään. Tsiisus.[/QUOTE]

Minäkin olen samasta asiasta kiinnostunut ja sinä kritisoit minun ajatuksiani. Maksimoin nimenomaan treenimielessä ruokailuni ja siihen kuuluvat nuo välipalat, jotta jaksan treenata maksimaalisella teholla.Ja se on toiminut paremmin kuin hyvin ravintoterapeutin ohjeiden mukaan. Miksi siis sinun ajatuksesi ovat oikeita mutta muiden ei...?
 
"Emmi"
[QUOTE="vieras";24437261]Sittenhän sä olet syönyt liikaa, koska vähentämällä olet alkanut laihtumaan.[/QUOTE]

Ruoan määrä on sama, syön jopa enemmän kun ennen. Mutta vain 20g hiilaria päivässä.
Ennen 2-4 perunaa ja pari palaa leipää.
 
plm
[QUOTE="saana";24437283]Musta on vähän ihmeellistä että ihminen ei saa olla kiinnostunut siitä miten maksimoida oma kiinteytyminen ja laihtuminen. Jos minä nyt satun tietämään lukemani perusteella että rasvanpoltto keskeytyy kun syö kuten se keskeytyy kun juo vaikkapa alkoholia niin miksi ihmeessä minä en voisi seurata tätä ajatusta ja jättää välipalat syömättä. Että pitää tulla oikein ihmettelemään sitä millaisia tapoja maailmassa on vau!

Niin, ei kai tämä ole sen kummallisempaa kuin ohjeistu syödä rankan treenin jälkeen proteiinipitoista ruokaa lihaskuntoa ajatellen ja palautumista. Tai helvetti mikä tahansa muu asia maailmassa joka nyt vain sattuu olemaan totta ja sopimaan omaan päämäärään. Tsiisus.[/QUOTE]

No mun mielestä on varsin erikoista että mun välipalahedelmät tuomitaan tosta vaan tietämättä mitään mun elämästäni. Jos mä syön lounaan klo 11 ja päivällisen joskus illalla harrastusten jälkeen, keneltä se on pois jos syön välipalaa että vatsa ei kurni töissä ja jaksan tehdä jotain töiden jälkeenkin? Sun logiikka ei aukea mulle mitenkään.
Kiinteytymistä enemmän mua kiinnostaa mun hyvinvointi ja jaksamínen. Rasvanpolton keskeytyminen minuutiksi ei onneksi haittaa mua ja elämässäni on onneksi muutakin kuin timmin kropan tavoittelu. Suosittelen muillekin.
 
mamukas
Otetaan se autovertaus.
Ihmisethän ovat erilaisia.
50-luvun autossa on 3.5 litranen moottori mutta siitä ei jää talteen (voimaa pyörille) kun 54 hevosvoimaa.
2011 luvun 1.4 litrasesta autosta saa jopa 180 hevosvoimaa talteen, vetäville pöyrille.
Bensan energia määrä on vakio.
Turha enään kenekään on puhua kaloreista.. saatika sitten laskea niitä.

Jos sun vatsa toimii niinkun 1.4 litranen TSI moottori, lihoat pienemmällä määrällä.

p.s kuka tykkää postmanista ja leimasimesta?
 
"vieras"
[QUOTE="Emmi";24437325]Ruoan määrä on sama, syön jopa enemmän kun ennen. Mutta vain 20g hiilaria päivässä.
Ennen 2-4 perunaa ja pari palaa leipää.[/QUOTE]
Se on jännä juttu, koska missään maailmalla tehdyssä tutkimuksessa ei ole pystytty todistamaan ihmisen laihtumista eri hh/r-jakaumilla, jos energiamäärä on pysynyt samana.

Mikään tutkimus ei ole ikinä huomannut metabolista etua rasvapainoitteisella ruokavaliolla taikka tehokkaampaa laihtumista kalorikontrolloiduissa tiloissa, proteiinin määrän ollessa sama. Toistan. Ikinä.
Pakkotoisto: Dieettaaminen - asiat, joilla EI ole merkitystä
 
"Emmi"
[QUOTE="vieras";24437394]Et taida ymmärtää, että tuolloin kalorimäärä ei ole sama. Näin ollen karppaus ei ole laihtumisen aiheuttaja, vaan pienempi energiansaanti.[/QUOTE]

Sanoinko että kalorimärä on sama? Jätin vaan leivän ja perunan pois.
 
"joku"
[QUOTE="vieras";24437394]Et taida ymmärtää, että tuolloin kalorimäärä ei ole sama. Näin ollen karppaus ei ole laihtumisen aiheuttaja, vaan pienempi energiansaanti.[/QUOTE]

Ruoan määrä on sama, syön jopa enemmän kun ennen. Mutta vain 20g hiilaria päivässä.
Ennen 2-4 perunaa ja pari palaa leipää.

ei tos lue et syö saman energiamäärän
 
viierasss
[QUOTE="Emmi";24437405]Sanoinko että kalorimärä on sama? Jätin vaan leivän ja perunan pois.[/QUOTE]
[QUOTE="joku";24437412]Ruoan määrä on sama, syön jopa enemmän kun ennen. Mutta vain 20g hiilaria päivässä.
Ennen 2-4 perunaa ja pari palaa leipää.

ei tos lue et syö saman energiamäärän[/QUOTE]
Sahaatteko te nyt omaa oksaanne? Jos sanotte, että pienemmällä energiamäärällä laihtuu, sehän tarkoittaa että karppaaminen ei ole laihtumisen syy. :D
 
UMBK?
[QUOTE="vieras";24437420]Joo, se onkin todella yllättävää, että karppikirjailijat yrittävät myydä omia tuotteitaan omilla argumenteillaan. Rahaahan he yrittävät tehdä.[/QUOTE]

Väitätkö että jos otetaan 1000 satunnaista samapainosta ihmistä ja annetaan niille 2 vuotta tasan saman verran ruokaa, kaloreissa mitattuna, että painavat 2 vuoden päästä saman verran?
Vaikka liikkusivat saman verran joka päivä?
 
"juu"
Väitätkö että jos otetaan 1000 satunnaista samapainosta ihmistä ja annetaan niille 2 vuotta tasan saman verran ruokaa, kaloreissa mitattuna, että painavat 2 vuoden päästä saman verran?
Vaikka liikkusivat saman verran joka päivä?
Joo, sähän voit nähdä tämänkin niin mustavalkoisesti, että annetaan toiselle hh/p/r 20-30-50 ja toiselle 100-0-0. Onnea matkaan.
 

Yhteistyössä