Karppaatteko? Miksi/Miksi ette?

  • Viestiketjun aloittaja Real
  • Ensimmäinen viesti
karppi
Enpä ole ikinä kuullut tuollaista syytä sille että ei syö välipaloja. Vau, voiko kauempaa enää hakea...?
Pitää kyllä ihan paikkansa, jos saa muuten tarpeeksi rasvaa. Rasvanpoltto toimii parhaiten keskeytyksettä.
Jos treenaa paljon, voikin syödä useammin. Itse jaksan lenkkeillä ja vetää kevyet treenit tuolla kolmen aterian rytmillä, en toki ole mikään himo/huippu-urheilija. :)
 
mamukas
[QUOTE="Tiina";24437155]Ei siirtyisi reisiin, jos vuorokauden kalorimäärä pysyisi siinä mitä tarvitset.[/QUOTE]

No ei, mutta leipä siinä alkaisi ensin palamaan..
Ja en edes jaksa alkaa väittelemään jos vielä kalorit sotket asiaan.
Vrt. bensamoottorit 50-luvulta ja 2000-luvulta 1.0 litran koneet ja 3.5 litran koneet.
bensan energiamäärä (kalorit) vakiona.
 
mamukas
[QUOTE="saana";24437185]Jos laihdutat niin anteeksi vaan, kyllä on merkityksellistä rasvanpolton tasainen jatkuminen.

Oletko vähän yksinkertainen?[/QUOTE]

Mä en laihdutakkaan, jätin hiilarit pois ja paino vaan alko tippumaan.
 
epäilen
Olen kyllä useammin kuullut sen että tehokasta aineenvaihduntaa pitää parhaiten yllä se että elimistö saa tasaisesti pieniä määriä ruokaa.
Rasvanpoltto kuulunee tähän myös. Mutta ei sen väliä, jokainen uskokoon mitä haluaa.
Rasvanpoltto on kuule vähän eri juttu. Jatkuva syöminen pitää myös yllä insuliinintuotantoa mikä ei ole hyvä asia jos se nousee ja laskee jatkuvasti.
 
"mä"
[QUOTE="saana";24437207]Sinä kuulostat aivan uskomattoman typerältä.

Et ole tainnut laihduttaa koskaan, tai sinua ei yleensäkään kiinnosta miten elimisto toimii?[/QUOTE]
Terveellisesti syömällä ei ole ollut tarvetta laihduttaa, eikä karpata.
 
Huom harmaana
[QUOTE="saana";24437185]Jos laihdutat niin anteeksi vaan, kyllä on merkityksellistä rasvanpolton tasainen jatkuminen.

Oletko vähän yksinkertainen?[/QUOTE]

En ole, kiitos kysymästä.
"viralllisempi" totuus on kyllä ravintoalan ammattilaisten mukaan se, että aineenvaihdunta toimii tehokkaammin ja tasaisemmin jos elimistö saa terveellistä kuormaa tasaisesti kuin että se saa sitä isoja annoksia kolme kertaa päivässä. Mutta usko toki totuuteesi jos haluat. Minä uskon ennemmin ammattilaisia tässä asiassa. Olen nimittäin päässyt aika hyviin tuloksiin noudattamalla niitä ohjeita.
Laihduttanut en ole missään vaiheessa.
 
"Emma."
[QUOTE="mä";24437222]Terveellisesti syömällä ei ole ollut tarvetta laihduttaa, eikä karpata.[/QUOTE]

Terveellisesti syömällä on ollut tarvetta laihduttaa ja nyt karppaan
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja epäilen;24437219:
Rasvanpoltto on kuule vähän eri juttu. Jatkuva syöminen pitää myös yllä insuliinintuotantoa mikä ei ole hyvä asia jos se nousee ja laskee jatkuvasti.
jatkuvasti = neljä viisi kertaa päivässä?

rasvanpoltto on eri asia kuin aineenvaihdunta? OK.
 
plm
Mä olen normaalipainoinen nyt mutta olen kyllä laihduttanut 18 kg joten mielestäni tiedän jotain aiheesta.
Jos syön välipalaksi esim omenan ja siihen menee aika 1 minuutti, ei kaada mun maailmaani jos rasvanpoltto katkeaa sen minuutin ajaksi.
Mutta toki tästäkin voi joku läski keksiä uuden tekosyyn sille miksi ei laihdu, rasvanpoltto ikävästi häiriintyy syödessä välipalaa.
 
voin hyvin juuri näin
En karppaa. Tykkään pastasta, leivästä ja puurosta kovasti. Olen hoikka, joten uskon että nykyinen ruokavalioni sopii minulle. Syön kolmen-neljän tunnin välein jotakin. EN pidä rasvasta ja lihasta siinä mittakaavassa, että voisin ryhtyä karppaajaksi.
 
karppi
Mä olen normaalipainoinen nyt mutta olen kyllä laihduttanut 18 kg joten mielestäni tiedän jotain aiheesta.
Jos syön välipalaksi esim omenan ja siihen menee aika 1 minuutti, ei kaada mun maailmaani jos rasvanpoltto katkeaa sen minuutin ajaksi.
Mutta toki tästäkin voi joku läski keksiä uuden tekosyyn sille miksi ei laihdu, rasvanpoltto ikävästi häiriintyy syödessä välipalaa.
Rasvanpoltto ei tietenkään katkea vain siksi ajaksi, kun syöt, sillä eihän se elimistössäsi sekunnissa häviä... Jokin hedelmä esim voi katkaista rasvanpolton pariksi tunniksikin.
Hienoa, jos se ei ole sinulle ongelma. Monelle välipalat voivat nimenomaan laihduttamisessa koitua ongelmaksi, joten koitetaan nyt hyväksyä sekin tosiasia.
 
"vieras"
[QUOTE="Emma.";24437247]Ravintosuositusten mukaan, paino tippu kun jätin perunan ja leivän pois[/QUOTE]
Sittenhän sä olet syönyt liikaa, koska vähentämällä olet alkanut laihtumaan.
 
"saana"
En ole, kiitos kysymästä.
"viralllisempi" totuus on kyllä ravintoalan ammattilaisten mukaan se, että aineenvaihdunta toimii tehokkaammin ja tasaisemmin jos elimistö saa terveellistä kuormaa tasaisesti kuin että se saa sitä isoja annoksia kolme kertaa päivässä. Mutta usko toki totuuteesi jos haluat. Minä uskon ennemmin ammattilaisia tässä asiassa. Olen nimittäin päässyt aika hyviin tuloksiin noudattamalla niitä ohjeita.
Laihduttanut en ole missään vaiheessa.
Ihan virallinen totuus on tuokin että rasvanpoltto keskeytyy syömisen ajaksi. Riippuu vähän mitä virallisia tahoja seurataan. Ravintola-alan ammattilainen tuskin on ammattilainen aineenvaihdunnassa. Sen sijaan esimerkiksi lääkärit jotka selittävät asiaa näin ovat kaiketi kokeneempia asiassa.

Kyllä se nyt on ihan tutkittu juttu että insuliinitasojen heittelehtiminen ylös ja alas on huonosta. Usko pois. Ja se että SINÄ olet onnistunut yritykselläsi ei kerro oikeastaan mitään muuta kuin että sinä olet onnistunut tämmöisellä tavalla. Mitään muuta se ei kerro.
 

Yhteistyössä