Karppaatteko? Miksi/Miksi ette?

  • Viestiketjun aloittaja Real
  • Ensimmäinen viesti
mamukas
[QUOTE="vii";24436937].[/QUOTE]

Miten niin turhaan?
Jos mulla on aterioiden välillä nälkä ja verensokeri on laskenut, niin mä otan täyslihamakkaran.
Ei se ole turhaan eikä mene hukkaan, vaan mun mahaan.
 
Cilla.
[QUOTE="Tiina";24436956]Lihan syönnistä on kyse...TOki syö lihaa ja pitääkin syödä proteiinien takia, mutta kohtuudella![/QUOTE]

no sulla on sitten se sama riski saada anussyöpä kun mullakin.
onnea!
 
Huom harmaana
[QUOTE="joku";24436953]karpaajien ja hiilareita vähän syövien rajana on:
karpeilla on aina punainen paita ja jäsenkirja.
muita ei saa kutsua karpeiksi[/QUOTE]

Mahtavaa, minulla sattuukin poikkeuksellisesti olemaan punainen paita päällä ja varmaan jonkin sortin jäsenkirjakin jostain löytyy. Olenko siis karppi...?
 
Black/White
[QUOTE="Tiina";24436968]Ja punaisen lihan. Kalaa ja kanaa saa syödä. Karppaajathan puhuu isoista pihveistä kermakastikkeessa. Pekoniakin syödään joka aamu ja ilta. JEstas.[/QUOTE]

Sanoo ihminen joka ei tiedä, vaan luulee.
Ja jos et karppaa syö pastaa ja pottua koko ajan, niin että nenestä tulee perunamuussia
 
karppi
[QUOTE="vii";24436979]Välipala on eri asia kuin turhaan napsittavat suupalat. Mietihän kumman vuoksi suomalaiset ovat ylipainoisia.[/QUOTE]

Miten eroaa välipala ja suupala tosistaan? Jos molempia ottaa päivän aikan vaikka kaksi? (itse en harrasta kumpiakaan) Veikkaan, että se välipala on isompi paha kuin yksi leikkele. Ellei se ole välipala.. :p
 
Huom harmaana
[QUOTE="vii";24436979]Välipala on eri asia kuin turhaan napsittavat suupalat. Mietihän kumman vuoksi suomalaiset ovat ylipainoisia.[/QUOTE]

Jaa, minä olen ymmärtänyt että suomalaiset eivät syö tarpeeksi välipaloja vaan ennemminkin liian isoja annoksia ja väärin pääruuilla. ja siksi lihoavat :D
Leikkeleiden en ole koskaan kuullut olevan syynä lihavuuteen.
 
vhh tarkoittaa hiilareiden välttämistä/vähentämistä, ei sitä että syö kolme perunaa ja ruisleivän aterialla. En usko että kukaan on todennut että jos syö pari perunaa ja ruisleipää per ateria, hyväkarppaa. Hyväkarppauksella itse miellän sen, että syö hedelmiä ja vihanneksia mielen mukaan eikä laske hiilareita, mutta jättää pastat, risiit, perunat ja leivät sun muut väliin.
Mutta varmaan termit ovat vähän epäselviä ja niitä käytetään eri tavalla.
Sulla varmaan on vaikea soveltaa annettuja ohjeita elämässä, kun tossakin tulkitset että ainoa tapa on syödä se tasan kolme pottua, jos noudattaa ruokaympyrää. Entäpä jos syö ruisleivän ja ruokaisan salaatin? Onko se hyväkarppausta?

Mutta minä kykenen syömään suklaata ja jäätelöä, joten karppaaja en ole. Sen tiedän. Vaikka en syökään juuri pastaa tai riisiä (koska minusta vaan niiden ravintoarvot ovat nolla)
 
Ex-Carppitar
Mutta minä kykenen syömään suklaata ja jäätelöä, joten karppaaja en ole. Sen tiedän. Vaikka en syökään juuri pastaa tai riisiä (koska minusta vaan niiden ravintoarvot ovat nolla)[/QUOTE]

Karppajat ei saa syödä mitään makea, siksi se on hankalaa.
 
Huom harmaana
Yksilöllistä. Itse voin paljon paremmin ilman välipaloja, syömällä 3krt/vrk. :)
En ole ylipainoinen.
Itse söin ennen myös kolme kertaa päivässä ja olen opettelemalla joutunut opettelemaan välipalojen syömisen. Ennen ateriaväli saattoi olla 9-10 tuntia helposti. Ravintoterapeutti antoi tuosta aikamoiset moitteet eikä silloin jaksa treenata, se on selvää. Mutta yksilöllinen juttu, minulle sopii jokin terveellinen välipala iltapäivällä hyvin.
 
"vierailija"
Sulla varmaan on vaikea soveltaa annettuja ohjeita elämässä, kun tossakin tulkitset että ainoa tapa on syödä se tasan kolme pottua, jos noudattaa ruokaympyrää.
Kokeilin syödä tuota tänne laitettua lautasmallikuvaa, mutta vain näytön lasi narskui hampaissani. Ainoa vaihtoehto minulle taitaa olla sitten karppaus, koska se on ihmeitä tekevä jeesuksen uusi tuleminen.
 
Huom harmaana
Sulla varmaan on vaikea soveltaa annettuja ohjeita elämässä, kun tossakin tulkitset että ainoa tapa on syödä se tasan kolme pottua, jos noudattaa ruokaympyrää. Entäpä jos syö ruisleivän ja ruokaisan salaatin? Onko se hyväkarppausta?

)
Eikös nyt ollut vain ja ainoastaan siitä näkyvillä olleesta lautasesta, josta kysyit että onko se hyväkarppausta. Itsehän tässä sekoitat asioita.
 
"jiihaa"
[QUOTE="vierailija";24437096]Kokeilin syödä tuota tänne laitettua lautasmallikuvaa, mutta vain näytön lasi narskui hampaissani. Ainoa vaihtoehto minulle taitaa olla sitten karppaus, koska se on ihmeitä tekevä jeesuksen uusi tuleminen.[/QUOTE]

Hei kokeile ihmeessä!

Pääsetpä ainakin eroon tuosta itseäsi vaivaavasta epäluulosta. Ja näet että Jeesus ei tule, karppaat tai et. Onnellisemmaksi sen sijaan voit tulla (varoitus!).
 

Yhteistyössä