Jess! Saatin niin hyvä asumistuki että!!!!

  • Viestiketjun aloittaja lunta tupaan
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
Ap:n tilanne saattaa olla ihan mikä vaan, hän ei tarkoituksellisesti kaikkea siitä kerro. He saattavat toimia vaikka sijoituskotina ja hoitaa muuten ties missä olevia lapsia. Tälläisen toiminnan tukeminen on kaikkien etu.
 
  • Tykkää
Reactions: Tellu Po
ap.
[QUOTE="vieras";24436022]Ap:n tilanne saattaa olla ihan mikä vaan, hän ei tarkoituksellisesti kaikkea siitä kerro. He saattavat toimia vaikka sijoituskotina ja hoitaa muuten ties missä olevia lapsia. Tälläisen toiminnan tukeminen on kaikkien etu.[/QUOTE]

Vihdoinkin järjen ääni! Kiitos.
 
ap.
Palaan vielä, kun tuo viimeisin kommentti on niinkin järkevä. Aiemmille huutelijoille ei ole ollut tarvetta valottaa mitään.

Juu, todellakin perheessä on minun synnyttämiäni lapsia ja muita lapsia. Nuo muut olisivat huostaanotettuja, jos eivät olisi perheessämme.
 
"tunne"
Onneksi olkoon.

Itse olen onnellinen siitä että omistamme oma kodin, joka alkaa olla kohta puoliin maksettu. Vaikka asunnon arvo romahtaisi puoleen, silti meille on jäännyt jotain käteen. Mä olen siitä iloinen. Paljon iloisempi kuin olisin asumistuesta.
 
"vieras"
No voi helvetti minkä sortin empatiaa taas löytyy...Kelan tuet ovat tarkoitettu kaikille niitä tarvitseville ja se siitä! Joskus kuka tahansa voi joutua hakemaan tukia, joten aivan turha siitä aukoa päätään asumistuen tarvitsijalle. Ja jos tuki on noinkin suuri, niin apu on varmasti tullut tarpeeseen.
Toivon vaan, että tuki on laskettu oikein. meille kävi aikanaan niin, että saatiin vuoden ajan liiikaa tukea n. 200e/kk ja maksetaan sitä edelleen takaisin.
Oliko tuki laskettu alkujaan väärin? Onhan päätökseen kuitenkin laitettu tulonne ja siitä olisi voinut ilmoittaa.
Vai oliko tulot nousseet ja välitarkastus unohtunut tehdä?
 
"vieras"
Joku kysyi, paljonko tuo asumistuki sitten on? Kerron: lähes 800 euroa (kah-dek-san-sa-taa eu-ro-a)
Asumistuki on enintään 80 % kohtuullisista asumismenoista. Ruokakunta maksaa itse aina vähintään 20 % asumismenoistaan.

Tässä nyt ap hiukan pyöristelee lukuja tai jotain, koska jos tuo 20% on sen sata euroa, minkä joudutte maksamaan, niin vuokran pitäisi silloin olla 500€. Toisaalta jos 800€ on tuo maksimituki, niin vuokra olisi 1000€ ja itse maksettavaa 200 euroa.
Että totuus lienee jossain siellä välimaastossa...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24436569]Asumistuki on enintään 80 % kohtuullisista asumismenoista. Ruokakunta maksaa itse aina vähintään 20 % asumismenoistaan.

Tässä nyt ap hiukan pyöristelee lukuja tai jotain, koska jos tuo 20% on sen sata euroa, minkä joudutte maksamaan, niin vuokran pitäisi silloin olla 500€. Toisaalta jos 800€ on tuo maksimituki, niin vuokra olisi 1000€ ja itse maksettavaa 200 euroa.
Että totuus lienee jossain siellä välimaastossa...[/QUOTE]

Ja vuokraa maksavat itse satasen.
 
yh
minä kahden lapsen yksinhuoltaja tienaan nettona noin 1600 € kuussa ja maksan vuokran 700€ kk, en saanut senttiäkään kelalta. Melkein sama olis olla työttömänä kotona koska silloin sais täyden asumislisän.
 
"vieras"
[QUOTE="äiti";24434343]Kyllä muistan koska olen parhaillaan työtön mutta en ota mitään työmarkkinatukea. Tulemme muutenkin toimeen. Emme hae asumistukea tms.[/QUOTE]

No ette tietenkään hae jos ette saisi sitä. JOS olisit oikeutettu työmarkkinatukeen nostaisitko sitä vai olisitko marttyyri ja jättäisit nostamatta? Miksi muuten vaahtoat ap:n asumistuesta kun itse et ole viitsinyt tehdä töitä edes sen vertaa että saisit liiton rahaa? Vai oletko maannut niin kauan kotona että nekin on jo tuhlattu? Entä jos miehesi jäisi sinut? Jäisitkö tulottomaksi ja muuttaisit pahvilaatikkoon?
Outoa muutenkin sanoa että asumistukea ei pitäisi maksaa. Meille sitä maksettiin vaikka molemmat olimme töissä. Minä valitettavasti vain osa-aikatöissä kun olin koulussa päivät niin loppui tunnit vuorokaudesta kesken.
 
ap.
[QUOTE="vieras";24436569]Asumistuki on enintään 80 % kohtuullisista asumismenoista. Ruokakunta maksaa itse aina vähintään 20 % asumismenoistaan.

Tässä nyt ap hiukan pyöristelee lukuja tai jotain, koska jos tuo 20% on sen sata euroa, minkä joudutte maksamaan, niin vuokran pitäisi silloin olla 500€. Toisaalta jos 800€ on tuo maksimituki, niin vuokra olisi 1000€ ja itse maksettavaa 200 euroa.
Että totuus lienee jossain siellä välimaastossa...[/QUOTE]

kerro toi tietosi kelalle. näin nyt kuitenkin on meillä on. en tiedä, mistä tuo 20 % on mieleesi tullut. enkä pyöristele.
 
ap.
[QUOTE="tunne";24436474]Onneksi olkoon.

Itse olen onnellinen siitä että omistamme oma kodin, joka alkaa olla kohta puoliin maksettu. Vaikka asunnon arvo romahtaisi puoleen, silti meille on jäännyt jotain käteen. Mä olen siitä iloinen. Paljon iloisempi kuin olisin asumistuesta.[/QUOTE]

Onnea myös sinulle! :) Oma tupa, oma lupa Meillä ei valitettavasti ole varaa omaan tupaan. Lottovoittoa odotellessa.
 
"Vieras"
Jos tämä on totta niin onnea hyvästä tuesta!

Teillä on kyllä sitten todella pienet tulot tai/ja suuri perhe?
Mies oli hetken työttömänä vuos sitten ja minä minimiäitiysrahalla, lapsia 2. Saatiin 300€ asumistukea ja itselle jäi maksettavaksi reilut 400€ vuokraa. Sitten kun mies sai töitä niin asumistuki loppui kokonaan.
 
ap.
[QUOTE="alma";24437365]Hassua iloita suuresta tuesta, ts. siitä että on köyhä.[/QUOTE]

Iloitsen todella. Sellainen mankeli takana, että olen todella iloinen. Köyhiä emme toki ole, pienituloisia kylläkin. Toki isommat tulot ovat tervetulleita. Hyvä, jos sinä et asumistukea tarvitse.
 
"Joo"
Kyllä suomalaiset ovat vaan niin katkeraa, kateellista ja ahnetta kansaa.
Miksi heti on oletus, että juuri sinun verorahoistasi maksetaan kotiäidin tuet?
Tällä ajatustapalla voidaan sitten miettiä, että minun ansiopalkasta maksamani verot ja miehen nykyään maksamat verot ovat sitten niitä minun kotihoidontukeani. Ei muiden tarvitse päätään enää sillä vaivata, että te maksaisitte minun kht:ni.

Kun ap tulee kertomaan omasta hyvästä asiastaan, alkaa heti katkera nalkutus "nii me maksetaan se!!" ok. Ahdasmielistä.
Totta on se, että verorahoistahan ne maksetaan, mutta on paljon muitakin asioita mitä maksetaan verorahoilla. Ja sitähän se on, ytheistyötä, jotta tämä yhteiskunta toimisi.
Sun mielestä pitäis varmaan siirtyä Kreikan malliin että maksetaan kaikille ja paljon. Kai ne velat sitten joku joskus kuittaa.
Vaikka suomalaiset ovat "katkeria, kateellisia ja ahneita" niin hoitavat sentään valtiontalouden esimerkillisesti!
 
"Sini"
suomessa on totuttu siihen, että yksilön ei tarvitse ottaa vastuuta yhtään mistään. Ei edes omista lapsistaan tai siitä montako niitä maailmaan tekee. Tässä maailmantalouden tilanteessa monelle tulee sitten yllätyksenä kun niitä tukia todellakin joudutaan karsimaan ja kiristämään. sitten alkaa motkotus ja voivotus kuinka ennen kaikki oli paremmin ( vaikka siitä entisestäkin on maristu ) Tämä maa ei tule tällä tavalla pyörimään.
Samaa mieltä! Monet tekevät paljon lapsia siksi että luottavat yhteiskunnan viimekädessä ottavan vastuun heidän elättämisestään. Todellisuudessa hyvin harvalla on oikeasti varaa noin moneen lapseen. Tukia saadaan jos jonkinlaisia ja niiden varaan lopulta lasketaan kaikki.
 
ap.
[QUOTE="Sini";24437495]Samaa mieltä! Monet tekevät paljon lapsia siksi että luottavat yhteiskunnan viimekädessä ottavan vastuun heidän elättämisestään. Todellisuudessa hyvin harvalla on oikeasti varaa noin moneen lapseen. Tukia saadaan jos jonkinlaisia ja niiden varaan lopulta lasketaan kaikki.[/QUOTE]

Lue sinäkin pässi koko ketju ennen kuin alat päteä.
 
ap.
Olen ihmetellyt, kun ei kukaan ole tarttunut tuohon, että meillä ei kaikki lapset ole omia ja silti saadaan asumistukea. Noh, missäs ovat ihmettelijät vai joko haukkumiskiintiönne tuli täyteen?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä