Jess! Saatin niin hyvä asumistuki että!!!!

  • Viestiketjun aloittaja lunta tupaan
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
ulkonainen
joku ongelmahan sulla on siellä korvien välissä, et asu edes Suomessa, joten mitäpä se sinua liikuttaa miten verorahoja väärinkäytetään mielestäsi?
Tokihan kotihoidontukea tms parempi juttu on kustantaa niitä torkkupeittoja!
Mina en ole tottunut tallaiseen menoon, mita koko ajan tulee vastaan palstalla, eli kaikessa yksinkertaisuudessa ajatellaan etta mita enemman saa valtiolta tukia, sen parempi. Ja viela toinen yksinkertainen ajatus: Valtion verorahat riittavat kaikkeen ja ikuisesti.

Mina olen yrittajaperheesta eika tukia ole nosteltu, paitsi lapsilisaa, ja aina tehty kovasti toita. Olisi ollut hapea nostella tukia. Kauhistuttaa tama Suomen nykymeno.
 
Khimaira
Mina en ole tottunut tallaiseen menoon, mita koko ajan tulee vastaan palstalla, eli kaikessa yksinkertaisuudessa ajatellaan etta mita enemman saa valtiolta tukia, sen parempi. Ja viela toinen yksinkertainen ajatus: Valtion verorahat riittavat kaikkeen ja ikuisesti.

Mina olen yrittajaperheesta eika tukia ole nosteltu, paitsi lapsilisaa, ja aina tehty kovasti toita. Olisi ollut hapea nostella tukia. Kauhistuttaa tama Suomen nykymeno.
Suomessa ei edes ole niin hulluja juttuja kuin esim. surullisen kuuluisassa kreikassa :saint:
 
"red"
joku ongelmahan sulla on siellä korvien välissä, et asu edes Suomessa, joten mitäpä se sinua liikuttaa miten verorahoja väärinkäytetään mielestäsi?
Tokihan kotihoidontukea tms parempi juttu on kustantaa niitä torkkupeittoja!
Monia ihmisiä kiinnostaa kotimaansa asiat, vaikka asuisi ulkomailla, ainakin minua kiinnosti, kun ulkomailla asuin. Ja kuvittele, monia ihmisiä kiinnostaa myös muiden maiden asiat, ihan yleisellä tasolla, sillä kaikki vaikuttaa kaikkeen. Joskus on terveellistä kurkistaa sen oman takapihan taakse.
Kukaan ei ole nyt viemässä teiltä tukia, mutta ne on vain väliaikaistukia, ei ilmaista rahaa. Siitä keskustelu. Kukaan ei syyllistä, vaan yrittää tarttua tähän suureen ongelmaan, joka meillä Suomessa on. Vai etkö ole huomannut, että Suomi köyhtyy, jos ihmiset jäävät kotiinsa tuille elämään? (ja ei, torkkupeitoilla ei olisi kustannettu yhtään mitään. Sen sijaan niillä tuettiin suoamalaista työtä ja yrittäjyyttä)
 
"äiti"
[QUOTE="vieras";24434558]No kyllä se on siivellä elämistä, jos ei millään lailla osallistu talouden kuluihin, olisi kuitenkin mahdollisuus saada työttömyysrahaa mutta ei hae sitä, miksi ei?
Veikkaanpa, että ei vaan halua työkkärin kirjoille, ettei ne vaan vahingossakaan pakota töihin.

Onko se muka miehellekin ok, että naisella olisi mahdollisuus saada työttömyysturvaa, mutta ei hae sitä vaan käyttää mielummin miehen rahoja.

Sossunluukku on sitten asia erikseen, mutta puhun nyt työttömyysrahasta, josta maksetaan myös veroa.[/QUOTE]

Miehelle ok en saa työmarkkinatukea miehen tulojen takia.
 
No voi helvetti minkä sortin empatiaa taas löytyy...Kelan tuet ovat tarkoitettu kaikille niitä tarvitseville ja se siitä! Joskus kuka tahansa voi joutua hakemaan tukia, joten aivan turha siitä aukoa päätään asumistuen tarvitsijalle. Ja jos tuki on noinkin suuri, niin apu on varmasti tullut tarpeeseen.
Toivon vaan, että tuki on laskettu oikein. meille kävi aikanaan niin, että saatiin vuoden ajan liiikaa tukea n. 200e/kk ja maksetaan sitä edelleen takaisin.
 
:D, eikohan niita sinun muutaman vuoden tyossaolon verorahoja tarvita muuhunkin kuin sinun kodinhoidontukeesi? Kaikenlaista tukea pitaisi saada, ilmaisia tai puoli-ilmaisia palveluja, elakkeitakin pitaisi maksella. Miten ihmeessa luulette etta ne teidan maksamanne pienet verorahat riittavat kaikkeen?

Tuntuu etta ihmisilla on kasitys etta verovarat ovat aivan loputtomat :D.
No miksi sitten täällä voidaan väittää, että MINÄ maksan SINUN kotona olosi jne.
Mistä sen itse voi sitten tietää, minne ne omat verorahat menee. Pitäisikö sitten mun alkaa täällä valittelee, että niistä MINUN maksamistani verorahoista maksan SINUN vuokrasi. Kun yhtähyvin voin ajatella, että niistä minun aiemmin maksetuista veroistani, maksan tällä hetkellä itselleni kotihoidontukea. 100% varmuutta kun sitä ei mistään saa, minne oikeesti juuri ne minun maksamani verot meneekään. Ja minne sinun maksamasi.
 
ulkonainen
[QUOTE="red";24434813]Monia ihmisiä kiinnostaa kotimaansa asiat, vaikka asuisi ulkomailla, ainakin minua kiinnosti, kun ulkomailla asuin. Ja kuvittele, monia ihmisiä kiinnostaa myös muiden maiden asiat, ihan yleisellä tasolla, sillä kaikki vaikuttaa kaikkeen. Joskus on terveellistä kurkistaa sen oman takapihan taakse.
Kukaan ei ole nyt viemässä teiltä tukia, mutta ne on vain väliaikaistukia, ei ilmaista rahaa. Siitä keskustelu. Kukaan ei syyllistä, vaan yrittää tarttua tähän suureen ongelmaan, joka meillä Suomessa on. Vai etkö ole huomannut, että Suomi köyhtyy, jos ihmiset jäävät kotiinsa tuille elämään? (ja ei, torkkupeitoilla ei olisi kustannettu yhtään mitään. Sen sijaan niillä tuettiin suoamalaista työtä ja yrittäjyyttä)[/QUOTE]

Onhan taalla jarjenaantakin :).
 
ap.
Kiitos aktiivisesta kinaamisesta, joka ei edes liity aloitukseeni.

Sen verran valotan, että tarkoitus ei ollut kehua. Toki mielelläni vaihtaisin tilanteemme sellaiseen, että ei tarvisi pitää yllä suhdetta Kelaan. Sekin aika vielä toivottavasti tulee. Joskus se aika on ollutkin. Kuten jotkut älykkäät palstalaiset totesivatkin, niin elämäntilanteet muuttuvat.

Nimimerkki "äidille" suon vienon hymyn ja totean, että tykkään. Ihanan provoisoivia mielipiteitä. Sai keskustelu vähän säpinää.
 
[QUOTE="Tutu";24434877]Ymmärtäisit varmasti jos tienaisit omat ja muiden rahat.[/QUOTE]

:D Ja sinäkö tienaat munkin rahat. Kiitos vaan, en ole ennen tainnut kiittääkään. 30e asumistukea ja 350e lapsilisää/kk.:flower:
 
Supara
Mä ainakin maksan mielelläni veroja ja toivon tukia kaikille niille jotka sitä oikeasti tarvitsevat. Ulkopuolisen on todella vaikea sanoa muiden elämäntilanteesta yhtään mitään. Itse olen joutunut hakemaan sossusta apua vuosia sitten, ja olin asiasta todella häpeissäni, mutta nykyään kiitollinen, sillä sen tuen avulla pääsin taas elämään mukaan, suoritettua koulun ja sitä kautta työelämään ja maksamaan veroja. Eli laitoin hyvän kiertämään... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
rieputarallaalle
Ja taas näitä... mene töihin ja maksa itse omat vuokrasi, niin normaalit ihmiset tekee.
kaikki ei muuten oo aina niinkuin sinä luulet. että asumistuen saaja on tahalleen työtön (tai hyvin pienituloinen, oletko kuullut että keikkatyöläiset voivat saada asumistukea ja jopa työttömyyskorvauksia kun töiden määrä on niin pieni?)
voisit joskus miettiä mitä nimimerkkis kanssa suusta lauot, moni tekis tollaset kommentit ihan vaan harmaana :)
täällä kirjottelee sellainen ihminen joka teki töitä, opiskeli alaa lisää ja alkoi etsiä uusia töitä, oli raskaana, ei saanut raskaanaolevana töitä (kukaan halunnut ilmeisesti palkata 3-4 kuukaudeksi töihin ja sen jälkeen äippälomalle?) ja näin ollen joutuukin nyt VALITETTAVASTI jostain noita tulojakin "kerjäämään", asumistukea ja muita tukia :) Mitä nyt vaan voi maksaa miehen tulojen puitteissa. Tuskimpa enää näin 2kk ennen laskettua muuten haenkaan töitä, mutta ilmeisesti sinun mielestäsi varmaan pitäisi. Ehtisinhän olla kuukauden jos joku hullu palkkaisi. Sen jälkeen jäisin äitiyslomalle ja hoitaisin lasta kotona ainakin 2-vuotiaaksi asti. Olisihan se uudelle työnantajallenikin täysin reilua!

Joten mieti 2 kertaa miten hienon kommentin päästit suustasi.


Ai kamala kun olen epänormaali ihminen ja työtön luusei tässä reilut parisen kuukautta vielä, aijaijai....
 
"Miksi"
Ne jotka asumistukea saavat eivät automaattisesti ole työttömiä. Itse en ollut (nyt kotona hoitamassa lasta) vaan kävin töissä niin naurettavan pienellä palkalla, että se ei olisi riittänyt edes koko vuokran maksuun. Suomessa kun ei ole standardia, että palkka pitää olla min 1500€ tai enemmän.

Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Mitä on viella elämässä, että pitää tulla tänne pätemään toisten ahdingolla?

Tilanteet muuttuvat elämässä ja elävät. Ei ole pitkä aika kun itse tienasin n. 2000€ käteen kuussa ja vielä lyhempi kun n. 600€ tällä hetkellä ei tule sitäkään, kun en ollut kaukaa viisas ja tehnyt tätä lastani puoltavuotta aiemmin. Toisaaltaan..valtio säästi tässä tapauksessa muutamia satasia niitä teidän veroraojanne, joita myös allekirjoittanut itse on maksanut milloin enemmän milloin vähemmän.

Jos maalma olis pelkkää suoraa viivaa ja niin helppoa, niin kukaan ei näkis nälkää tai olis köyhä.

Aloittajalle, Juhli vaan! Välillä on kiva kun ei tarvitse jokaa ropoa laskea :) Lottovoittoja on erilaisia ja olet nyt saanut pienimuotoisen sellaisen :)
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
selkis
En usko, että sitä jäätäisiin huvikseen elämään tuilla, koska rahaa tulee niin helposti. Se raha tulee kyllä helposti, asian eteen tekemättä mitään, mutta ei ne summat sen kummosempia ole, että nillä eläisi ilman hyvää syytä.
Usko pois vaan. Juuri tällaisten naiivien hyysääjätätien takia tämä yhteiskunta on tukien väärinkäyttäjiä pullollaan.

Vähän aikaa sitten tuli ohjelma Kukkaron herraksi, jossa nuori äiti kävi töissä, mutta lopetti sen, koska hän sai tukia lähes yhtä paljon kotona ollessaan. Tukia hänelle tuli 1700 e/kk. Eipä sitten ymmärtänyt ajatella yhtään kauankantoisemmin, että siitä työpaikasta voisi olla tulevaisuutta ajatellen aika paljon hyötyä. Paljon enemmän kuin kotona makaamisesta.
 
Mina en ole tottunut tallaiseen menoon, mita koko ajan tulee vastaan palstalla, eli kaikessa yksinkertaisuudessa ajatellaan etta mita enemman saa valtiolta tukia, sen parempi. Ja viela toinen yksinkertainen ajatus: Valtion verorahat riittavat kaikkeen ja ikuisesti.

Mina olen yrittajaperheesta eika tukia ole nosteltu, paitsi lapsilisaa, ja aina tehty kovasti toita. Olisi ollut hapea nostella tukia. Kauhistuttaa tama Suomen nykymeno.
ei kukaan ole asialla kehuskellut tai todennut, että jee, jään loisimaan. Ei ainakaan tässä ketjussa. Putkinäkö pois päältä :)
 
selkis
[QUOTE="vieras";24434514]Ihan sulle tiedoksi, että kelan tuistakin maksetaan veroa, vieläpä enemmän kuin moni maksaa palkastaan. Työttömyysrahasta menee 20% veroa samoin kotihoidontuesta ja äitiyspäivärahasta jne. Joten turha sanoa, että työttömät elää työssäkäyvien verorahoilla.[/QUOTE]

Voi mitä järjen köyhyyttä... Taitaa olla turha tällaisille tapauksille selittää yhtään mitään.
 
"vieras"
Minä ihan mielelläni tätä sosiaaliturvaa rahoitan, jos se estää mellakat ja levottomuudet. Minusta myös mukava kävellä kadulla ilman, että siellä tulee vastaan kodittomia lapsia ja kerjäläisiä. Hyvin toimeentulevien on helppo liputtaa sen puolesta, että tukia ei maksettaisi. Heillähän on sitten varaa vetäytyä omille turvallisille alueilleen. Sen sijaan me muut, keskituloiset ja pienituloiset, joutuisimme pelkäämään turvallisuutemme puolesta. Kaikista ei mitenkään voi tulla hyväosaisia, ei vaikka miten töitä tekisi.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä