Jess! Saatin niin hyvä asumistuki että!!!!

  • Viestiketjun aloittaja lunta tupaan
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Kyllä suomalaiset ovat vaan niin katkeraa, kateellista ja ahnetta kansaa.
Miksi heti on oletus, että juuri sinun verorahoistasi maksetaan kotiäidin tuet?
Tällä ajatustapalla voidaan sitten miettiä, että minun ansiopalkasta maksamani verot ja miehen nykyään maksamat verot ovat sitten niitä minun kotihoidontukeani. Ei muiden tarvitse päätään enää sillä vaivata, että te maksaisitte minun kht:ni.

Kun ap tulee kertomaan omasta hyvästä asiastaan, alkaa heti katkera nalkutus "nii me maksetaan se!!" ok. Ahdasmielistä.
Totta on se, että verorahoistahan ne maksetaan, mutta on paljon muitakin asioita mitä maksetaan verorahoilla. Ja sitähän se on, ytheistyötä, jotta tämä yhteiskunta toimisi.
 
selkis
Alkuperäinen kirjoittaja läjä;24434631:
Mitä väliä sillä on kuka sen vuokran maksaa. Te narisijat voitte aina myös lopettaa työn ja antaa kelan maksaa. Ja jos tilanne vaatii niin silloin pitää hakea tukea, viisastahan se on.
Voi äly! Mistähän luulet sitä rahaa tulevan, jos kaikki alkaisivat elää tuilla, eikä kukaan tekisi töitä. Luuletko, että raha kasvaa puussa?
 
Tuskin kuuden lapsen äiti on kovin paljoa ehtinyt töitä tekemään.
Mistä puristaa?
Kyllähän äiti myöhemmin lasten kasvettua palaa työelämään. Ja niistä kuudesta lapsesta kasvatetaan meille tulevaisuutta, myöhemmin veronmaksajia yhtälailla. Ajattele asiaa sitten niin, että ne lapset tulee myöhemmin maksamaan siitä, että saivat olla kotona.
Miksi aina vaan ajatellaan että se olen juuri MINÄ joka sen maksaa. Yhtälailla muutkin sitä tekevät.
 
Eikö se olisikin hienoa, että jokainen saisi itse päättää mihin ne omat verorahansa laittavat. Sitten ne suurituloiset voisivat maksella niistä kaikenmaailman kotitalousvähennyksiä ja asuntolainanverovähennyksiä ja muita juttuja, jotka koskettaisivat heitä enemmän.
 
"alma"
Voi mitä järjen köyhyyttä... Taitaa olla turha tällaisille tapauksille selittää yhtään mitään.
Aivan. Mä kanssa ihmettelen, että voiko joku olla niin yksinkertainen, että kuvittelee olevansa joku yhteiskunnan tukipilari, kun maksaa tuesta veroa. Joo, valtio antaa satasen, annan 20 takaisin.
Jos tää matematiikka toimisi, niin tuplataan kaikki tuet. Saadaan sitten enemmän verotuloja! Oujee!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24435135:
Niin, et vuokrat pitäis suhteuttaa ihmisten tulotasoon?

Tämä onkin suuri iso ongelma. Pääkaupunkiseudulla vuokrat on tuplasti korkeempia kun mitä jossain muualla. Silti samalla alalla työskentelevillä on sama palkka. Onhan se kiva, että siellä tuppukylässä vaikka sairaanhoitaja saa palkkaa käteen 1500e/kk. Hän maksaa asumisestaan 300e/kk. Pk-seudulla samasairaanahoitaja saa sen 1500e/kk käteen ja maksaa asumisestaan 1000e/kk..
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24435135:
Niin, et vuokrat pitäis suhteuttaa ihmisten tulotasoon? Mulla on lainaa asunnosta maksettavana, ja vastike,asunnosta joka on vuokralla, mihis ne suhteutattais?
Vähän riippuu. Haluatko keskituloiset Kelan luukulle nostamaan asumistukea?
 
selkis
Mistä puristaa?
Kyllähän äiti myöhemmin lasten kasvettua palaa työelämään. Ja niistä kuudesta lapsesta kasvatetaan meille tulevaisuutta, myöhemmin veronmaksajia yhtälailla. Ajattele asiaa sitten niin, että ne lapset tulee myöhemmin maksamaan siitä, että saivat olla kotona.
Miksi aina vaan ajatellaan että se olen juuri MINÄ joka sen maksaa. Yhtälailla muutkin sitä tekevät.
Syrjäytyneiden lapsista tulee usein myös syrjäytyneitä. Malli saadaan kotoa. Tiedän monta tällaista perhettä, joissa vanhemmat pelkäävät saavansa työosoituksen työkkäristä. Lapsiin on iskostettu sama työnteon välttelyn meininki.
 
"vieras"
Ajetteletteko te muut sitä, että mitkä mahdollisuudet teillä on lasten kasvettua isoiksi, auttaa heitä taloudellisesti?

Jos jo lasten ollessa pieniä, on taloudellisesti tiukkaa, niin kannattaako lapsia enää hankkia enempää?

En yritä olla mitenkään ilkeä, lähinnä mietin vaan omaa elämääni...
 
ap.
Kuinka monta vuotta olet ollut kotona?
Vastaan tuohon sitten, kun kerrot mikä on pointtisi. En myöskään ymmärrä, miten kysymyksesi liittyy aloitukseeni.

En sitä paitsi ole maininnut tilanteestamme muuta kuin, että työpaikka odottaa. Sitä en ole kertonut, miksi odottaa.

Olet selvästi provosoitunut aloituksesta ja tehnyt siitä johtopäätöksiä, joilla aiot hyökätä haukkumaan minua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24435196:
Mun ei nyt tarvi hakea Kelasta as.tukea, ja en varmaan tällä hetkellä ole edes keskituloinen, vaan reippaasti alle. Olkoon itsekästä, mutta en aio harjoittaa hyväntekeväisyyttä vuokraamalla puoli-ilmaiseksi.
Tuskin kukaan muukaan vuokranantaja haluaa vuokrata "puoli-ilmaiseksi". Jos ihmisillä ei riitä rahat vuokraan niin onhan meillä asumistukijärjestelmä joka ei ainakaan ole mikään suora tulonsiirto vuokranantajille...
 
[QUOTE="vieras";24435335]Ajetteletteko te muut sitä, että mitkä mahdollisuudet teillä on lasten kasvettua isoiksi, auttaa heitä taloudellisesti?

Jos jo lasten ollessa pieniä, on taloudellisesti tiukkaa, niin kannattaako lapsia enää hankkia enempää?

En yritä olla mitenkään ilkeä, lähinnä mietin vaan omaa elämääni...[/QUOTE]

En ole niin pitkälle osannut ajatella koskaan, eikä siihen ole mielestäni tarvettakaan. Mutta useinhan sanotaan, että pikkulapsiperheissä on menot suuret..on asuntolainaa, opintolainaa ja paljon ostotarpeita, tiukkaa tekee etenkin jos toinen on kotihoidontuella. Lapset kasvavat, tulee vakiduuneeja palkankorotuksia ja ikälisiä (jos putkeen menee ) , eiköhän siitä sitten voi lohkaista lapsillekin jos tarvitsevat. ja jos palstaan on uskominen, niin vain luuserit aikuiset lapset ruikkaavat rahaa vanhemmiltaan.:saint:
 
po
Mä ainakin maksan mielelläni veroni ja olen tyytyväinen, että ne menee sellaisiin tarkoituksiin kuin asumistukiin niitä tarvitseville. On todellakin turhempiakin tapoja käyttää verorahoja kuin turvata kuusilapsisen perheen asuminen. Kaikki valittajat voisivat olla tyytyväisiä siitä, että kykenevät tekemään "normaalisti töitä ja maksamaan oman elämisensä". Kaikki eivät siihen pysty.
 
Syrjäytyneiden lapsista tulee usein myös syrjäytyneitä. Malli saadaan kotoa. Tiedän monta tällaista perhettä, joissa vanhemmat pelkäävät saavansa työosoituksen työkkäristä. Lapsiin on iskostettu sama työnteon välttelyn meininki.
Jos äiti on kotona hoitamassa pieniä lapsia, niin miten se liittyy mihinkää syrjäytymiseen? Sä itse puhut työkkäreistä ja työttömyydestä, vaikka ap on sanonut että työpaikka odottaa. Eikä ole mitään työnteon välttelyä. Pysy nyt asiassa, äläkä heittele päästäs jotain olettamuksia jotka lauot faktana.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä