Jess! Saatin niin hyvä asumistuki että!!!!

  • Viestiketjun aloittaja lunta tupaan
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"red"
[QUOTE="vieras";24434353]Mistäs sinä sitten rahasi silloin hait, kun olet noin jyrkästi tukia vastaan....sinähän et niitä varmaan sitten ottanut vastaan? Elitkö miehesi siivellä?[/QUOTE]

Siivellä?Jos ollaan pari (ja vielä lapsia), ja toinen joutuu työttömäksi tms. onko se sitten siivellä elämistä, jos toinen joutuu hetken elättämään koko perhettään? Sinusta siis olisi parempi mennä sossun luukulle, jossa yhteiskunta (jolla ilmeisesti sun mielestä on rahaa kuin roskaa) elättää?
 
selkis
Kylläpäs sitä nyt ollaan myötätuntoisia, kun joku täällä kehuskelee saavansa asua lähes ilmaiseksi muiden kustannuksella.

Muutama päivä sitten kimppuuni hyökättiin raivoisasti, kun kehtasin valittaa typerästä työlainsäädännöstä, jonka takia 5 vuotias lapseni joutui olemaan 'yksin' kotona puoli päivää. Oli kuulemma liikaa vaadittu, että lainsäädäntöä muutettaisiin niin, että yövuorossa ollut vanhempi saisi nukkua ja toinen vahempi olisi tällöin oikeutettu tilapäiseen hoitovapaaseen sairaan lapsen takia. Näitä tilanteita ei kuitenkaan kovin usein tule, mutta sekin oli palstamammojen mielestä liikaa vaadittu. Ja työantajan piikkiin sekin olisi mennyt, ei veronmaksajien.

Nyt ymmärrän räksytyksen. Mammat ovat näköjään suurimmaksi osaksi muiden veronmaksajien rahoilla loisivia sosiaalipummeja, joille työnteko (ja varsinkin yötyö) on aivan vieras käsite. Eihän työssäkäyville vanhemmille riitä yhtään ymmärrystä. Sen ollaan heti taputtamassa, kun joku saa lapsille ilmaiset hoitopaikat tai saa asua lähes ilmaiseksi veronmaksajien kustannuksella.
 
"Tutu"
[QUOTE="Loviisa";24434409]Kai sitten olette jättäneet ottamatta myös lapsilisän? Käytätte yksityistä puolta sairaanhoidossa ettekä haet maksuista korvauksia mistään? Lapsenne on yksityisessä päivähoidossa ettekä hae Kelasta siihen tukea? Koulun lapset totta kai käyvät myös yksityisesti? Käytätte vain yksityisiä teitä? Ette ole itse opiskeluaikana nostaneet mitään tukia ja opetatte lapsenne samaan? Olette vapaaehtoisesti maksaneet lukukausimaksua opiskelupaikkoihinne? Olette maksaneet kouluruoasta vaikka se olisikin ollut maksutonta?[/QUOTE]

On hiukan eri asia kai kuitenkin käyttää yleisiä teitä kuin loisia muiden elätettävänä?
 
[QUOTE="Tutu";24434398]Jos on aina vähän keräillyt tukia ja puskenut lapsia maailmaan ja pyörinyt sossussa ja kelassa vuorotellen niin voi olla vaikeaa käsittää että meitä teidän elämisen maksajia voi hiukan joskus vituttaa.[/QUOTE]

Jos joku on oikeutettu asumistukeen, niin turha siinä on olla naama nurinpäin.
 
-.-
Mä ihmettelen ihmisiä mitkä pröystäilee sillä miten saavat rahaa kelalta/sossusta. Tulee olo että ollaan tyytyväisiä kun rahaa tulee helpolla ja moni jääkin sitten elämään niillä rahoilla kun tulee niin helposti.

ja kyllä, mä tiedän elämän vaikeista tilanteista kyllä enemmän kun tarpeeksi. Olen aikanaan saanut itsekin asumistukea mutta enpä siitä sanallakaan silloin sanonut kellekään. Ei ole kehumisen arvoinen asia mun mielestä.
 
selkis
[QUOTE="Loviisa";24434318]Toivon, että et oikeasti ole äiti koska ei noin vähä-älyisen ole suositeltavaa lisääntyä.[/QUOTE]

Minä sanoisin saman sinulle.
 
"Loviisa"
[QUOTE="Tutu";24434441]On hiukan eri asia kai kuitenkin käyttää yleisiä teitä kuin loisia muiden elätettävänä?[/QUOTE]

Edelleen tilanteita on erilaisia. Vai pitäisikö laittaa sillan alle asumaan tilanteeseen syyttömät lapset? Entä vähävaraiset eläkeläiset? Entä kehitysvammaiset? Onnettomuuksissa loukkaantuneet? Opiskelijat nuo tulevaisuuden työntekijät ja veronmaksajat?
 
"Tutu"
Mä ihmettelen ihmisiä mitkä pröystäilee sillä miten saavat rahaa kelalta/sossusta. Tulee olo että ollaan tyytyväisiä kun rahaa tulee helpolla ja moni jääkin sitten elämään niillä rahoilla kun tulee niin helposti.

ja kyllä, mä tiedän elämän vaikeista tilanteista kyllä enemmän kun tarpeeksi. Olen aikanaan saanut itsekin asumistukea mutta enpä siitä sanallakaan silloin sanonut kellekään. Ei ole kehumisen arvoinen asia mun mielestä.
Samaa mieltä. Tuo vaan tuntuu olevan nykyajan henki että ei jakseta nähdä minkään eteen vaivaa ja kaikki pitää saada kun muillakin on. Ja koko ajan suurempi ja suurempi osa elää noin.
 
pohjantähdenalla
[QUOTE="Tutu";24434398]Jos on aina vähän keräillyt tukia ja puskenut lapsia maailmaan ja pyörinyt sossussa ja kelassa vuorotellen niin voi olla vaikeaa käsittää että meitä teidän elämisen maksajia voi hiukan joskus vituttaa.[/QUOTE]

Ei ne siltikään sinun rahoistasi pois ole,veroja mekin maksetaan pienistä rahoistamme.
 
"Loviisa"
Mä ihmettelen ihmisiä mitkä pröystäilee sillä miten saavat rahaa kelalta/sossusta. Tulee olo että ollaan tyytyväisiä kun rahaa tulee helpolla ja moni jääkin sitten elämään niillä rahoilla kun tulee niin helposti.

ja kyllä, mä tiedän elämän vaikeista tilanteista kyllä enemmän kun tarpeeksi. Olen aikanaan saanut itsekin asumistukea mutta enpä siitä sanallakaan silloin sanonut kellekään. Ei ole kehumisen arvoinen asia mun mielestä.
Miksi otatte ap:n kirjoituksen kehumisena? Jospa hän onkin iloinen kun saavat helpotusta vaikeaan tilanteeseen?
 
Mä ihmettelen ihmisiä mitkä pröystäilee sillä miten saavat rahaa kelalta/sossusta. Tulee olo että ollaan tyytyväisiä kun rahaa tulee helpolla ja moni jääkin sitten elämään niillä rahoilla kun tulee niin helposti.
En usko, että sitä jäätäisiin huvikseen elämään tuilla, koska rahaa tulee niin helposti. Se raha tulee kyllä helposti, asian eteen tekemättä mitään, mutta ei ne summat sen kummosempia ole, että nillä eläisi ilman hyvää syytä.
Välillä on vaan paras ratkaisu se, että hakee sitä tukea. Ei sitä pyhällä hengelläkään elä.

Me ei saada asumistukea, vaikka tulotkaan ei huikeet ole. Mutta silti en lähde osoittelemaan sormella niitä, ketkä tuen saa. "Mun mies maksaa teidänki vuokrat!" Joo, oon kotona lasten kanssa ja mies päivätyössä.
 
-.-
[QUOTE="Loviisa";24434473]Miksi otatte ap:n kirjoituksen kehumisena? Jospa hän onkin iloinen kun saavat helpotusta vaikeaan tilanteeseen?[/QUOTE]

Kuulosti kehuviestiltä. Asian voisi ilmaista myös erilailla, jos ahdistuksissaan tuntisi että on saanut helpotusta.
 
"Tutu"
Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla;24434467:
Ei ne siltikään sinun rahoistasi pois ole,veroja mekin maksetaan pienistä rahoistamme.
Muut veronmaksajat ovat ne sinun tulonsiirtosi maksaneet jo ennen kuin PÄÄSIT maksamaan niistä veroja.
 
ulkonainen
Toi on aina typerää heittää väliin "naapurisi maksaa sun vuokras!1" ym. Ihan yhtälaillahan sitä itse tuen saajakin niitä veroja on joskus maksanut / maksaa edelleen. Äitiys- ja kotihoidontuista ja muistakin otetaan aina ne verot pois. Verottomana ei taida saada kun lapsilisän, tietääkseni.
Eiköhän sitä itse kukin niitä veroja myös maksele valtiolle, että voi hyvin mielin ottaa asumistuen tai muun tuen vastaan, jos sitä tarvitsee.
Toivottavasti et nyt ole ihan tosissasi... Aitiys- ja kodinhoidontuesta maksetaan veroa? Joo, mutta eikohan nuokin rahat tule valtiolta?
 
"vieras"
Just kun aloin taas ns.tykätä rieputarallan ajatuksista ja kirjoituksista,niin veti taas mahtavasti maton alta pois.Mikä sitä ihmistä oikein vaivaa?
 
Mä ihmettelen ihmisiä mitkä pröystäilee sillä miten saavat rahaa kelalta/sossusta. Tulee olo että ollaan tyytyväisiä kun rahaa tulee helpolla ja moni jääkin sitten elämään niillä rahoilla kun tulee niin helposti.

ja kyllä, mä tiedän elämän vaikeista tilanteista kyllä enemmän kun tarpeeksi. Olen aikanaan saanut itsekin asumistukea mutta enpä siitä sanallakaan silloin sanonut kellekään. Ei ole kehumisen arvoinen asia mun mielestä.
Tarviiko sen olla pröystäilyä jos joku mainitse saavansa kelalta tai sossusta rahaa?( osalla tietty voi olla, mutta ei varmasti kaikilla )Jos on vähävarainen syystä tai toisesta niin eivätkö he saisi sanallakaan mainita, että saavat avustusta?Joskus se maininta saattaa olla vaikka helpotuksen huokaus eikä kehuskelua.
 
"Loviisa"
[QUOTE="vieras";24434500]Just kun aloin taas ns.tykätä rieputarallan ajatuksista ja kirjoituksista,niin veti taas mahtavasti maton alta pois.Mikä sitä ihmistä oikein vaivaa?[/QUOTE]

Jalka.
 
"vieras"
[QUOTE="Tutu";24434398]Jos on aina vähän keräillyt tukia ja puskenut lapsia maailmaan ja pyörinyt sossussa ja kelassa vuorotellen niin voi olla vaikeaa käsittää että meitä teidän elämisen maksajia voi hiukan joskus vituttaa.[/QUOTE]

Ihan sulle tiedoksi, että kelan tuistakin maksetaan veroa, vieläpä enemmän kuin moni maksaa palkastaan. Työttömyysrahasta menee 20% veroa samoin kotihoidontuesta ja äitiyspäivärahasta jne. Joten turha sanoa, että työttömät elää työssäkäyvien verorahoilla.
 
Toivottavasti et nyt ole ihan tosissasi... Aitiys- ja kodinhoidontuesta maksetaan veroa? Joo, mutta eikohan nuokin rahat tule valtiolta?
Olen tosissani :)
Maksetaan niistä pienistä summista veroa. Ja joo, ne tulee valtiolta. Aletaanko sitä ajattelemaan sitten niin, että mistä ne kaikki rahat alunperin tulee. Ja äitiys- ja kotihoidontuet ovat kuitenkin jokaiselle oikeutettuja, myös sinulle. Olet varmaan ollut ilman näitä tukia lapsen/lasten kanssa kotona, vai? Sinulla ei taida olla lapsia.

Ollaan kiitollisia siitä, että suomessa on tälläinen mahdollisuus olla lapsen kanssa kotona ainakin se 9kk. Mitähän se tulisikaan maksamaan, jos pienet vauvat joutuisi laittaa päiväkoteihin kun äiti lähtee töihin..
 
Viimeksi muokattu:
"Tutu"
[QUOTE="vieras";24434514]Ihan sulle tiedoksi, että kelan tuistakin maksetaan veroa, vieläpä enemmän kuin moni maksaa palkastaan. Työttömyysrahasta menee 20% veroa samoin kotihoidontuesta ja äitiyspäivärahasta jne. Joten turha sanoa, että työttömät elää työssäkäyvien verorahoilla.[/QUOTE]

Ei hyvää päivää..
 
"vieras"
Saat olla iloinen. Nyt teillä riittää rahaa ruokaankin!

terveisin: yllättäen 4 lapsen yh:ksi jäänyt äiti joka joutuu myös hakemaan asumistukea siihen asti että valmistuu ammattiin ja pääsee palkkatöihin.
 
ulkonainen
[QUOTE="vieras";24434514]Ihan sulle tiedoksi, että kelan tuistakin maksetaan veroa, vieläpä enemmän kuin moni maksaa palkastaan. Työttömyysrahasta menee 20% veroa samoin kotihoidontuesta ja äitiyspäivärahasta jne. Joten turha sanoa, että työttömät elää työssäkäyvien verorahoilla.[/QUOTE]

En nyt ymmarra, eiko nuokin "tulot" tule valtiolta? Eihan siina yksilo silloin voi ottaa mitaan kunniaa siita etta "maksaa" veroja? Onko nyt jotain mita en ymmarra?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä