Jess! Saatin niin hyvä asumistuki että!!!!

  • Viestiketjun aloittaja lunta tupaan
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
[QUOTE="red";24434428]Siivellä?Jos ollaan pari (ja vielä lapsia), ja toinen joutuu työttömäksi tms. onko se sitten siivellä elämistä, jos toinen joutuu hetken elättämään koko perhettään? Sinusta siis olisi parempi mennä sossun luukulle, jossa yhteiskunta (jolla ilmeisesti sun mielestä on rahaa kuin roskaa) elättää?[/QUOTE]

No kyllä se on siivellä elämistä, jos ei millään lailla osallistu talouden kuluihin, olisi kuitenkin mahdollisuus saada työttömyysrahaa mutta ei hae sitä, miksi ei?
Veikkaanpa, että ei vaan halua työkkärin kirjoille, ettei ne vaan vahingossakaan pakota töihin.

Onko se muka miehellekin ok, että naisella olisi mahdollisuus saada työttömyysturvaa, mutta ei hae sitä vaan käyttää mielummin miehen rahoja.

Sossunluukku on sitten asia erikseen, mutta puhun nyt työttömyysrahasta, josta maksetaan myös veroa.
 
Ja eiköhän useimmat oo jossain vaiheessa töitäkin tehneet. Minä oon palkkatitä tehnyt siihen asti kun sain esikoisen, plus tässä välissä ennen uutta raskautta ihan kiitettävällä tahdillä töitä paiskinut kouluni lomassa (oli muuten ne kolme vapaata per kk töistä koulupäiviä aina :D) ja sen vuoksi saan sitten melko mukavaa äitiyspäivärahaa. Mutta nehän on niitä verorahoja perkele! Olis kannattanutkin olla tekemättä töitä että saisi minimiä, vähemmän verorahoja, vähemmän halveksuttavaa?
 
ulkonainen
Olen tosissani :)
Maksetaan niistä pienistä summista veroa. Ja joo, ne tulee valtiolta. Aletaanko sitä ajattelemaan sitten niin, että mistä ne kaikki rahat alunperin tulee. Ja äitiys- ja kotihoidontuet ovat kuitenkin jokaiselle oikeutettuja, myös sinulle. Olet varmaan ollut ilman näitä tukia lapsen/lasten kanssa kotona, vai? Sinulla ei taida olla lapsia.

Ollaan kiitollisia siitä, että suomessa on tälläinen mahdollisuus olla lapsen kanssa kotona ainakin se 9kk. Mitähän se tulisikaan maksamaan, jos pienet vauvat joutuisi laittaa päiväkoteihin kun äiti lähtee töihin..
En ole saannut mitaan tukia, ulkomailla elelen. Mutta eihan tuota voi hyvallakaan ajatella veronmaksuksi, eivat ne ole itseansaittuja rahoja.
 
En ole saannut mitaan tukia, ulkomailla elelen. Mutta eihan tuota voi hyvallakaan ajatella veronmaksuksi, eivat ne ole itseansaittuja rahoja.
Eiköhän sitä olla ennen lapsia oltu ansiotyössä ja makseltu niitä veroja..
Itse ainakin kerkesin olemaan sen verran töissä enne lapsia, että ihan hyvällä omallatunnolla voin olla kotihoidontuella kotona. Jonka olen ennen lapsia verojen muodossa maksanut valtiolle :)
 
pohjantähdenalla
[QUOTE="Tutu";24434486]Muut veronmaksajat ovat ne sinun tulonsiirtosi maksaneet jo ennen kuin PÄÄSIT maksamaan niistä veroja.[/QUOTE]

Selvää katkeruutta ilmassa :saint:
 
ulkonainen
Eiköhän sitä olla ennen lapsia oltu ansiotyössä ja makseltu niitä veroja..
Itse ainakin kerkesin olemaan sen verran töissä enne lapsia, että ihan hyvällä omallatunnolla voin olla kotihoidontuella kotona. Jonka olen ennen lapsia verojen muodossa maksanut valtiolle :)
:D, eikohan niita sinun muutaman vuoden tyossaolon verorahoja tarvita muuhunkin kuin sinun kodinhoidontukeesi? Kaikenlaista tukea pitaisi saada, ilmaisia tai puoli-ilmaisia palveluja, elakkeitakin pitaisi maksella. Miten ihmeessa luulette etta ne teidan maksamanne pienet verorahat riittavat kaikkeen?

Tuntuu etta ihmisilla on kasitys etta verovarat ovat aivan loputtomat :D.
 
läjä
Mitä väliä sillä on kuka sen vuokran maksaa. Te narisijat voitte aina myös lopettaa työn ja antaa kelan maksaa. Ja jos tilanne vaatii niin silloin pitää hakea tukea, viisastahan se on.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
:D, eikohan niita sinun muutaman vuoden tyossaolon verorahoja tarvita muuhunkin kuin sinun kodinhoidontukeesi? Kaikenlaista tukea pitaisi saada, ilmaisia tai puoli-ilmaisia palveluja, elakkeitakin pitaisi maksella. Miten ihmeessa luulette etta ne teidan maksamanne pienet verorahat riittavat kaikkeen?

Tuntuu etta ihmisilla on kasitys etta verovarat ovat aivan loputtomat :D.
Kotihoidontukeen sijoitetut rahat eivät mene mielestäni hukkaan. Siksi Suomessa hoidamme asiat näin ja annamme mahdollisuuden hoitaa lasta kotona. Onko maassasi mielestäsi hyvä tilanne?
 
ulkonainen
Alkuperäinen kirjoittaja läjä;24434631:
Mitä väliä sillä on kuka sen vuokran maksaa. Te narisijat voitte aina myös lopettaa työn ja antaa kelan maksaa. Ja jos tilanne vaatii niin silloin pitää hakea tukea, viisastahan se on.
Eihan silla ole mitaan valia, annetaan vaan kelan maksaa, heillahan riittaa rahaa meille kaikille. Voi tata yksinkertaisuuden kasautumaa talla palstalla.
 
ulkonainen
[QUOTE="vieras";24434641]Kotihoidontukeen sijoitetut rahat eivät mene mielestäni hukkaan. Siksi Suomessa hoidamme asiat näin ja annamme mahdollisuuden hoitaa lasta kotona. Onko maassasi mielestäsi hyvä tilanne?[/QUOTE]

Kylla on hyva tilanne eli jokainen miettii jo etukateen monta lasta voi aikuiseksi asti kasvattaa ja jokainen on kotona vain omilla tuloillaan.
 
Khimaira
Jos mä jään yh:ksi niin en todellakaan aio kokea huonoa omaatuntoa siitä että saisin asumistukea- miksi pitäisi?
Eikös yhteiskunnan tuet ole tarkoitettu väliakaisiksi tuiksi elämän yllättävien tilanteiden äärellä? Menee niitä verovaroja turhempaankin..
 
"red"
[QUOTE="vieras";24434558]No kyllä se on siivellä elämistä, jos ei millään lailla osallistu talouden kuluihin, olisi kuitenkin mahdollisuus saada työttömyysrahaa mutta ei hae sitä, miksi ei?
Veikkaanpa, että ei vaan halua työkkärin kirjoille, ettei ne vaan vahingossakaan pakota töihin.

Onko se muka miehellekin ok, että naisella olisi mahdollisuus saada työttömyysturvaa, mutta ei hae sitä vaan käyttää mielummin miehen rahoja.

Sossunluukku on sitten asia erikseen, mutta puhun nyt työttömyysrahasta, josta maksetaan myös veroa.[/QUOTE]

Tottakai voi väliaikaisesti hyödyntää apuja. Miehen rahoja? Eikö perheen rahat ole yhteisiä? Kuka tahansahan voi joutua ikävään tilanteeseen, olen minäkin yksin elättänyt hetken koko perhettä. En kokenut, että mies olisi elänyt siivelläni. Työttömyysturva on eri asia jos oletetaan että työnhakija hakee töitä, siitähän ei ole edes kysymys tässä ketjussa.
Aloituksessa(kin) käy selväksi, että valtio maksaa yli puolet asumiskuluista.
Ei ollut kysymys siitä, että jos joudut äkkiä työttömäksi, et saisi hakea turvaa, tottakai haet, siksihän se on olemassa, turvaamaan toimeentulosi, kunnes saat töitä. Ei muuhun.
 
"red"
Alkuperäinen kirjoittaja läjä;24434631:
Mitä väliä sillä on kuka sen vuokran maksaa. Te narisijat voitte aina myös lopettaa työn ja antaa kelan maksaa. Ja jos tilanne vaatii niin silloin pitää hakea tukea, viisastahan se on.
Et voi olla tuota mieltä. :O
 
Alkuperäinen kirjoittaja läjä;24434631:
Mitä väliä sillä on kuka sen vuokran maksaa. Te narisijat voitte aina myös lopettaa työn ja antaa kelan maksaa. Ja jos tilanne vaatii niin silloin pitää hakea tukea, viisastahan se on.
Sillä on se väli että vuokranantajat pystyy kiskomaan itselleen kovilla vuokrilla lisää rahaa.
 
totuus
Helppohan täällä on tietämöttömyyttään/suurissa harhoissaan väittää,että sitä rahaa tulee ovista ja ikkunoista,kun makaa kotona.
Tekisi näille kaikille räksyttäjille tehdä ihan hyvää elää pari vuotta pienillä tuloilla. Taistella vakuutusyhtiöitä,kelaa ym vastaan että saa leipää pöytään.

Miehenikin painaisi mielellään selkä väärällään duunia,kuin istuisi kotona. Minkäs teet kun olet enää yhden käden varassa,lääkäri määrännyt sairasloman määräämättömäksi ajaksi,ja tähän asti ollut kotona jo 5v työtapaturman takia.
Ei ole tähän mennessä tapelematta rahoja saanut,nytkin kaikki hakemukset hylätty ja taistelee niin kelaa,vakuutusyhtiötä ym vastaa että saisi edes jotain. Yli 6kk eletty minun pienillä rahoilla.

Jos joku väittää ,että tämä on herkkua niin on hyvä vaan ja kokeilee. Voisi noi loputkin harhat loppua.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä