Jess! Saatin niin hyvä asumistuki että!!!!

  • Viestiketjun aloittaja lunta tupaan
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
suomessa on totuttu siihen, että yksilön ei tarvitse ottaa vastuuta yhtään mistään. Ei edes omista lapsistaan tai siitä montako niitä maailmaan tekee. Tässä maailmantalouden tilanteessa monelle tulee sitten yllätyksenä kun niitä tukia todellakin joudutaan karsimaan ja kiristämään. sitten alkaa motkotus ja voivotus kuinka ennen kaikki oli paremmin ( vaikka siitä entisestäkin on maristu ) Tämä maa ei tule tällä tavalla pyörimään.
 
ap.
Varmasti on. Mutta ainakin talla palstalla ihmisilla tuntuu olevan useampia lapsia vaikka eivat pysty pitamaan heista huolta. Minusta yksilolla pitaisi olla paljon isompi vastuu jalkelaisistaan.
Etkö ulkonainen osaa ollenkaan ajatella, että silloin kun ihminen saa lapsia, elämäntilanne voi olla sellainen, että ilman tukia eläminen onnistuu. Sitten tuleekin se elämää suurempi ylläri ja on pakko hakea tukia, että ei joudu aivan hunningolle?
 
suomessa on totuttu siihen, että yksilön ei tarvitse ottaa vastuuta yhtään mistään. Ei edes omista lapsistaan tai siitä montako niitä maailmaan tekee. Tässä maailmantalouden tilanteessa monelle tulee sitten yllätyksenä kun niitä tukia todellakin joudutaan karsimaan ja kiristämään. sitten alkaa motkotus ja voivotus kuinka ennen kaikki oli paremmin ( vaikka siitä entisestäkin on maristu ) Tämä maa ei tule tällä tavalla pyörimään.
Niinniin. Suomessa on yleisesti totuttu siihen...
Maailmassa, jossa eletään ilman yhteiskunnan luomaa sosiaaliturvaa ihmiset, ikävä kyllä, ovat yhtä tottuneita samaan kuin suomalaisetkin. Heidän elonsa kustannukset ruokitaan kaikenlaisella yksityisellä hyväntekeväisyys- ja laupeudentyöllä. Katsos, on kuitenkin olemassa vielä ihmisiä, joiden mielestä yhteiskunnan tulee kantaa huolta heikommistaan....
 
Ulkopuolelta
Mina en ole tottunut tallaiseen menoon, mita koko ajan tulee vastaan palstalla, eli kaikessa yksinkertaisuudessa ajatellaan etta mita enemman saa valtiolta tukia, sen parempi. Ja viela toinen yksinkertainen ajatus: Valtion verorahat riittavat kaikkeen ja ikuisesti.

Mina olen yrittajaperheesta eika tukia ole nosteltu, paitsi lapsilisaa, ja aina tehty kovasti toita. Olisi ollut hapea nostella tukia. Kauhistuttaa tama Suomen nykymeno.
Todellakin, en ollenkaan voi ymmärtää tällaista touhua! Yrittäjäperheestä minäkin, aina olen työtä tehnyt ja opiskelut kustantanut työnteolla JA opintolainalla, joka on jo maksettu.
 
ap.
Johan mun pikkualoitukseni saa aina vaan lisää palstalaisten karvat pystyyn. Ihan vallan ulkomaita myöten. Upeaa huomata tämä provosoitumisen syvyys lainkaan tietämättä perheemme tilannetta. Lisää lunta tupaan!
 
selkis
Olettamuksia, olettamuksia. Missä kohtaa olen maininnut edes sitä, että OLEN IHAN ITSE KAIKKI KUUSI PYÖRÄYTTÄNYT? Keskivertopalstalainen ei varmaan osaa ajatella, että on muitakin tilanteita huolehtia lapsista.

Joo ei ole mennyt putkeen, ei. Onneksi väliaikaista. Helpottiko?
Kerro sitten faktat, niin ei tarvitse tehdä olettamuksia. Kotonaolovuosiakaan et halua kertoa, koska tiedät, että olen lusmuillut aivan liian kauan veronmaksajien rahoilla.
 
selkis
No ei sun putkeesi, todellakaan. Mutta siten putkeen kyllä, että olen elämääni vallan tyytyväinen.:saint:
Jos 30e on sinusta massiivinen asumistuki niin kai se sitten on.:D
Sitä ei ole peruttu lähinnä siitä syystä, että makselemme takaisin joskus liikaa perittyä tukea (ajalta, jolloin olin vauvan kanssa kotona ja mies teki keikkahommia ) ja se menee mukavasti +-0. Tulossa on muuten at:n tarkistus jonka seurauksena tuki varmaankin lopetetaan.
En minä on sinusta puhunut mitään, vaan ap:sta. Etkö ymmärrä lukemaasi?
 
suomessa on totuttu siihen, että yksilön ei tarvitse ottaa vastuuta yhtään mistään. Ei edes omista lapsistaan tai siitä montako niitä maailmaan tekee. Tässä maailmantalouden tilanteessa monelle tulee sitten yllätyksenä kun niitä tukia todellakin joudutaan karsimaan ja kiristämään. sitten alkaa motkotus ja voivotus kuinka ennen kaikki oli paremmin ( vaikka siitä entisestäkin on maristu ) Tämä maa ei tule tällä tavalla pyörimään.
Pätee ehkä nuorempiin sukupolviin? Mulle, 70 -luvun lapselle kyllä on tehty selväksi että itse pitää itsensä ja perheensä elättää.
 
ap.
Jos me sitten tehdään, arvon haukkujat, niin, että meidän perhe peruuttaa tuon valtavan asumistuen. Menköön samalla lapsilisätkin. Lähetään katteleen jotain yksiötä tai pientä kaksiota, johon mahdutetaan kahdeksan henkeä.

Sit täytynee mennä sosiaalitoimistoon hatunreuhka kädessä anomaan toimaria. Ai, niin mutta kun sehän vasta onkin häpeällistä ja luuseria.

Ok. Ei mennä sinnekään. Vaihtoehdoksi jää katu ja pahvilaatikko. Ei taida kyllä peruspalstalainen sitäkään hyväksyä. Sossuja aletaan varmasti huutaa tekemään huostaanotto.

Sit varmaan kysytään, miten on mahdollista HYVINVOINTI-SUOMESSA, että kuusilapsinen perhe asuu pahvilaatikossa. Eikö kukaan huolehdi? Missä on yhteiskunnan vastuu?
 
Jos me sitten tehdään, arvon haukkujat, niin, että meidän perhe peruuttaa tuon valtavan asumistuen. Menköön samalla lapsilisätkin. Lähetään katteleen jotain yksiötä tai pientä kaksiota, johon mahdutetaan kahdeksan henkeä.

Sit täytynee mennä sosiaalitoimistoon hatunreuhka kädessä anomaan toimaria. Ai, niin mutta kun sehän vasta onkin häpeällistä ja luuseria.

Ok. Ei mennä sinnekään. Vaihtoehdoksi jää katu ja pahvilaatikko. Ei taida kyllä peruspalstalainen sitäkään hyväksyä. Sossuja aletaan varmasti huutaa tekemään huostaanotto.

Sit varmaan kysytään, miten on mahdollista HYVINVOINTI-SUOMESSA, että kuusilapsinen perhe asuu pahvilaatikossa. Eikö kukaan huolehdi? Missä on yhteiskunnan vastuu?
No näinhän se menee. Mutta kun arvostelun asialla ovat kadun kirkkaimmat lamput niin emmehän me muut voi olla kuin VÄÄRÄSSÄ!
 
selkis
Johan mun pikkualoitukseni saa aina vaan lisää palstalaisten karvat pystyyn. Ihan vallan ulkomaita myöten. Upeaa huomata tämä provosoitumisen syvyys lainkaan tietämättä perheemme tilannetta. Lisää lunta tupaan!
Älä sitten tee tällaisia typeriä aloituksia, jos et ole valmis valottamaan tilannettanne enemmän. Totta hemmetissä tuollainen asetelma herättää ihmettelyä ja arvostelua.
 
ap.
Kerro sitten faktat, niin ei tarvitse tehdä olettamuksia. Kotonaolovuosiakaan et halua kertoa, koska tiedät, että olen lusmuillut aivan liian kauan veronmaksajien rahoilla.
Mitä mahtanet tarkoittaa, kun kirjoitat: " ... koska tiedät, että olen lusmuillut aivan liian kauan ...". Sinäkö ihan tunnustat lusmuilleesi vuosia? :)

Jos yhtään helpottaa, niin olen ollut pois työstäni nyt vuoden verran.
 
"vieras"
Jos me sitten tehdään, arvon haukkujat, niin, että meidän perhe peruuttaa tuon valtavan asumistuen. Menköön samalla lapsilisätkin. Lähetään katteleen jotain yksiötä tai pientä kaksiota, johon mahdutetaan kahdeksan henkeä.

Sit täytynee mennä sosiaalitoimistoon hatunreuhka kädessä anomaan toimaria. Ai, niin mutta kun sehän vasta onkin häpeällistä ja luuseria.

Ok. Ei mennä sinnekään. Vaihtoehdoksi jää katu ja pahvilaatikko. Ei taida kyllä peruspalstalainen sitäkään hyväksyä. Sossuja aletaan varmasti huutaa tekemään huostaanotto.

Sit varmaan kysytään, miten on mahdollista HYVINVOINTI-SUOMESSA, että kuusilapsinen perhe asuu pahvilaatikossa. Eikö kukaan huolehdi? Missä on yhteiskunnan vastuu?
Jos ihan vaikka työntekoa kokeilisit(te).
 
selkis
Jos me sitten tehdään, arvon haukkujat, niin, että meidän perhe peruuttaa tuon valtavan asumistuen. Menköön samalla lapsilisätkin. Lähetään katteleen jotain yksiötä tai pientä kaksiota, johon mahdutetaan kahdeksan henkeä.

Sit täytynee mennä sosiaalitoimistoon hatunreuhka kädessä anomaan toimaria. Ai, niin mutta kun sehän vasta onkin häpeällistä ja luuseria.

Ok. Ei mennä sinnekään. Vaihtoehdoksi jää katu ja pahvilaatikko. Ei taida kyllä peruspalstalainen sitäkään hyväksyä. Sossuja aletaan varmasti huutaa tekemään huostaanotto.

Sit varmaan kysytään, miten on mahdollista HYVINVOINTI-SUOMESSA, että kuusilapsinen perhe asuu pahvilaatikossa. Eikö kukaan huolehdi? Missä on yhteiskunnan vastuu?
Mikä on toimari?

Näköjään olet sossun vakiasiakas, kun slangi on hanskassa.
 
Ulkopuolelta
Pätee ehkä nuorempiin sukupolviin? Mulle, 70 -luvun lapselle kyllä on tehty selväksi että itse pitää itsensä ja perheensä elättää.
No todellakin! Me olimme lapsuudessani ns. hyväosaisia, minkä eteen isä teki yrittäjänä paljon töitä. Silti emme saaneet "mitä vaan", vaan opetettiin, että töitä on tehtävä ja opiskeltava, rakennettava itse oma elämänsä. Siitä olen todella kiitollinen, sillä vaikka joskus on ollut todella vaikeaa, voin sanoa, että olen pärjännyt elämässäni. Luksusta ei ole, mutta mitään olennaista ei puutu, vaikka tulot eivät ole suuret.
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä