Jess! Saatin niin hyvä asumistuki että!!!!

  • Viestiketjun aloittaja lunta tupaan
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
ulkonainen
Mä ainakin maksan mielelläni veroni ja olen tyytyväinen, että ne menee sellaisiin tarkoituksiin kuin asumistukiin niitä tarvitseville. On todellakin turhempiakin tapoja käyttää verorahoja kuin turvata kuusilapsisen perheen asuminen. Kaikki valittajat voisivat olla tyytyväisiä siitä, että kykenevät tekemään "normaalisti töitä ja maksamaan oman elämisensä". Kaikki eivät siihen pysty.
Ei ole ilmeisesti taalla sopivaa kysella, mutta edelleen ihmettelen etta miksi niita lapsia sitten taytyy hankkia enempaa kuin 1-2?

Jotenkin uskomatonta kun joka puolella maailmaa mietitaan sopivaa lapsilukua tulojen mukaan, mutta Suomessa luotetaan (taas kerran) valtion apuun.
 
Meilekin tuli viime kuussa iloinen lappunen kelasta ja vuokraa jäi itselle maksettavaksi n. 40% vuokrasta :)

Ja mä olen erittäin tyytyväinen asiantilaan.
(yhteikunnan loisina molemmat miehen kanssa opiskellaan seuraava vuosi jonka jälkeen toivonmukaan taas saadaan maksella vuokramme ihan itse kokonaan omasta pussista, mutta on kyllä ihana että tämän loisimis ajan yhteiskunta on päättänyt tukea meitä maksamalla asumistukea että rahaa jää vähän ruokaankin :) )
 
ap.
En ole niin pitkälle osannut ajatella koskaan, eikä siihen ole mielestäni tarvettakaan. Mutta useinhan sanotaan, että pikkulapsiperheissä on menot suuret..on asuntolainaa, opintolainaa ja paljon ostotarpeita, tiukkaa tekee etenkin jos toinen on kotihoidontuella. Lapset kasvavat, tulee vakiduuneeja palkankorotuksia ja ikälisiä (jos putkeen menee ) , eiköhän siitä sitten voi lohkaista lapsillekin jos tarvitsevat. ja jos palstaan on uskominen, niin vain luuserit aikuiset lapset ruikkaavat rahaa vanhemmiltaan.:saint:
On myös sairauslomia, avioeroja, puolison kuolemaa, yksinhuoltajuutta, leskeksi jäämistä. Kaikki sellaisia asioita, joihin ei voi varautua. Kunpa elämä menisikin niin kuin saduissa: he elivät elämänsä onnellisina ja ilman yhteiskunnan tukia elämänsä loppuun asti.
 
Ei ole ilmeisesti taalla sopivaa kysella, mutta edelleen ihmettelen etta miksi niita lapsia sitten taytyy hankkia enempaa kuin 1-2?

Jotenkin uskomatonta kun joka puolella maailmaa mietitaan sopivaa lapsilukua tulojen mukaan, mutta Suomessa luotetaan (taas kerran) valtion apuun.
Ei nyt sentään ihan joka puolella maapalloa moista perhesuunnittelua harrasteta :D Ei Suomi nyt niin outo paikka ole ihan kaikkiin muihin maihin verrattuna.
 
On myös sairauslomia, avioeroja, puolison kuolemaa, yksinhuoltajuutta, leskeksi jäämistä. Kaikki sellaisia asioita, joihin ei voi varautua. Kunpa elämä menisikin niin kuin saduissa: he elivät elämänsä onnellisina ja ilman yhteiskunnan tukia elämänsä loppuun asti.
Aivan, siksipä en ole koskaan katsonut tarpeelliseksi miettiä tulevaisuutta 20 vuoden tähtäimellä.
 
"vieras"
Ei ole ilmeisesti taalla sopivaa kysella, mutta edelleen ihmettelen etta miksi niita lapsia sitten taytyy hankkia enempaa kuin 1-2?

Jotenkin uskomatonta kun joka puolella maailmaa mietitaan sopivaa lapsilukua tulojen mukaan, mutta Suomessa luotetaan (taas kerran) valtion apuun.
Käsittääkseni Suomessa monelle on vain se kaksi lasta juurikin taloudellisista syistä ;)

Lapsiluku nyt ei liittynyt mitenkään minun pointtiini siitä, että sosiaaliturva luo yhteiskuntaan vakautta.

Ei ole kovin pitkää aikaa edellisestä sisällissodasta. Ihmeen lyhyt on muisti ihmisillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Tellu Po
ottamatta muuten kantaa niin se, että suunnittelee /hankkii/ saa 6 lasta niin siinä vaiheessa kyllä tulotkin on varmasti ihan mielettömät koska eihän niitä pyhällä hengellä ja rakkaudella elätä. Vaikka tulee muutoksia elämäntilanteisiin niin kyllä siinä vaiheessa kun lapsia suunnitellaan niin pitää joku realistinen suunnitelma olla ja tulot ihan mielettömät 6 lapsen kanssa.

nyt joku tulee sanomaan, että ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Joo totta, mutta kyllä 6 lapsen menot on jo valtavat.
 
selkis
En ole niin pitkälle osannut ajatella koskaan, eikä siihen ole mielestäni tarvettakaan. Mutta useinhan sanotaan, että pikkulapsiperheissä on menot suuret..on asuntolainaa, opintolainaa ja paljon ostotarpeita, tiukkaa tekee etenkin jos toinen on kotihoidontuella. Lapset kasvavat, tulee vakiduuneeja palkankorotuksia ja ikälisiä (jos putkeen menee ) , eiköhän siitä sitten voi lohkaista lapsillekin jos tarvitsevat. ja jos palstaan on uskominen, niin vain luuserit aikuiset lapset ruikkaavat rahaa vanhemmiltaan.:saint:
Ei ole ap:lla ainakaan mennyt putkeen. Ikää on ilmeisestikin jo reippaanlaisesti ja silti pitää turvautua massiiviseen asumistukeen. Jos on ehtinyt käydä 8 vuotta töissä ja pyöräyttää 6 lasta, niin ei voi enää olla kyse kolmekymppisistä ihmisistä.
 
ulkonainen
[QUOTE="vieras";24435501]Käsittääkseni Suomessa monelle on vain se kaksi lasta juurikin taloudellisista syistä ;)

Lapsiluku nyt ei liittynyt mitenkään minun pointtiini siitä, että sosiaaliturva luo yhteiskuntaan vakautta.

Ei ole kovin pitkää aikaa edellisestä sisällissodasta. Ihmeen lyhyt on muisti ihmisillä.[/QUOTE]

Varmasti on. Mutta ainakin talla palstalla ihmisilla tuntuu olevan useampia lapsia vaikka eivat pysty pitamaan heista huolta. Minusta yksilolla pitaisi olla paljon isompi vastuu jalkelaisistaan.
 
[QUOTE="vieras";24435501]Käsittääkseni Suomessa monelle on vain se kaksi lasta juurikin taloudellisista syistä ;)

Lapsiluku nyt ei liittynyt mitenkään minun pointtiini siitä, että sosiaaliturva luo yhteiskuntaan vakautta.

Ei ole kovin pitkää aikaa edellisestä sisällissodasta. Ihmeen lyhyt on muisti ihmisillä.[/QUOTE]

kyllä kyllä sosiaaliturva on hyvä asia silloin kun se on väliaikaista. nykyään tuntuu, että monelle se on jatkuvaa...esim. lapsiperheissä.
 
selkis
ottamatta muuten kantaa niin se, että suunnittelee /hankkii/ saa 6 lasta niin siinä vaiheessa kyllä tulotkin on varmasti ihan mielettömät koska eihän niitä pyhällä hengellä ja rakkaudella elätä. Vaikka tulee muutoksia elämäntilanteisiin niin kyllä siinä vaiheessa kun lapsia suunnitellaan niin pitää joku realistinen suunnitelma olla ja tulot ihan mielettömät 6 lapsen kanssa.

nyt joku tulee sanomaan, että ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Joo totta, mutta kyllä 6 lapsen menot on jo valtavat.
Jep. Kuuden lapsen kanssa tuskin asutaan enää ns. normikokoisessa asunnossa, joten pelkkä asuminen maksaa reilusti enemmän kuin keskivertoihmisillä. Puhumattakaan muista kuluista.
 
"äiti"
Ja vaikka edellinen puoliso kuolisi tai tulisi ero niin kuka sanoo että uuden puolison kanssa taas pitää lisää lapsia hankkia jos niitä ei ole varaa elättää. Pitäisi kyllä miettiä tuota lapsilukumäärää tarkemmin.
 
Ei ole ap:lla ainakaan mennyt putkeen. Ikää on ilmeisestikin jo reippaanlaisesti ja silti pitää turvautua massiiviseen asumistukeen. Jos on ehtinyt käydä 8 vuotta töissä ja pyöräyttää 6 lasta, niin ei voi enää olla kyse kolmekymppisistä ihmisistä.
No ei sun putkeesi, todellakaan. Mutta siten putkeen kyllä, että olen elämääni vallan tyytyväinen.:saint:
Jos 30e on sinusta massiivinen asumistuki niin kai se sitten on.:D
Sitä ei ole peruttu lähinnä siitä syystä, että makselemme takaisin joskus liikaa perittyä tukea (ajalta, jolloin olin vauvan kanssa kotona ja mies teki keikkahommia ) ja se menee mukavasti +-0. Tulossa on muuten at:n tarkistus jonka seurauksena tuki varmaankin lopetetaan.
 
"äiti"
Niin ja ap.hän jossain viestissään kirjoitti että kun menee töihin niin asumistuen määrä puolittuu? kannataisiko hommata paremmin palkattua työtä että jatkossa pystyisi itse maksamaan koko vuokran eikä vuodesta toiseen saisi asumistukea?
 
ap.
Ei ole ap:lla ainakaan mennyt putkeen. Ikää on ilmeisestikin jo reippaanlaisesti ja silti pitää turvautua massiiviseen asumistukeen. Jos on ehtinyt käydä 8 vuotta töissä ja pyöräyttää 6 lasta, niin ei voi enää olla kyse kolmekymppisistä ihmisistä.
Olettamuksia, olettamuksia. Missä kohtaa olen maininnut edes sitä, että OLEN IHAN ITSE KAIKKI KUUSI PYÖRÄYTTÄNYT? Keskivertopalstalainen ei varmaan osaa ajatella, että on muitakin tilanteita huolehtia lapsista.

Joo ei ole mennyt putkeen, ei. Onneksi väliaikaista. Helpottiko?
 
Kiinnostaisi kuulla, kuinka monella "vasta vänkääjällä" on lapsia ja kuinka monta? Paljonko oma asumisenne maksaa, paljonko tulonne on?
Oletteko koskaan ollut lapsen kanssa kotona äitiysrahalla/kotihoidontuella?
 
[QUOTE="äiti";24435568]Niin ja ap.hän jossain viestissään kirjoitti että kun menee töihin niin asumistuen määrä puolittuu? kannataisiko hommata paremmin palkattua työtä että jatkossa pystyisi itse maksamaan koko vuokran eikä vuodesta toiseen saisi asumistukea?[/QUOTE]

Nainen on hyvä ja tarjoilee niitä työpaikkoja sitten, kun niitä noin vaan hommataan?
 
[QUOTE="äiti";24435568]Niin ja ap.hän jossain viestissään kirjoitti että kun menee töihin niin asumistuen määrä puolittuu? kannataisiko hommata paremmin palkattua työtä että jatkossa pystyisi itse maksamaan koko vuokran eikä vuodesta toiseen saisi asumistukea?[/QUOTE]

=) No kai se yhteiskuntakin voisi maksaa tietyistä töistä hieman paremmin? Ja paremmin palkatun työn hankkiminen ei luultavasti ihan tuosta nuin vaan onnistu, paitsi tietty sinulla?
Voihan jopa olla niin, että miehellä ei ole syystä tai toisesta tuloja lainkaan tai sitten miestä ei ole...
 
[QUOTE="äiti";24435568]Niin ja ap.hän jossain viestissään kirjoitti että kun menee töihin niin asumistuen määrä puolittuu? kannataisiko hommata paremmin palkattua työtä että jatkossa pystyisi itse maksamaan koko vuokran eikä vuodesta toiseen saisi asumistukea?[/QUOTE]

Kuka nää huonommin palkatut työt sitten tekee? Puolalaiset?
 
"äiti"
Kiinnostaisi kuulla, kuinka monella "vasta vänkääjällä" on lapsia ja kuinka monta? Paljonko oma asumisenne maksaa, paljonko tulonne on?
Oletteko koskaan ollut lapsen kanssa kotona äitiysrahalla/kotihoidontuella?
Mä voin vastata. 1 lapsi on. Asuntolainaa lyhennetään korkoineen n. 500€/kk ja lisäksi muut asumiskulut n.250€/kk tulot 1700€/kk. Olen ollut minimiäitiyspäivärahalla.
 
"vieras"
Varmasti on. Mutta ainakin talla palstalla ihmisilla tuntuu olevan useampia lapsia vaikka eivat pysty pitamaan heista huolta. Minusta yksilolla pitaisi olla paljon isompi vastuu jalkelaisistaan.
Jos haluat muodostaa jonkinlaisen kuvan Suomen tilanteesta, älä pliis tee sitä tämän palstan kautta :D

Toisaalta, se mitä katsoo vastuuksi jälkeläisistään on sangen liukuva käsite. Sinun mielipiteesi on kai se, että siihen ei pitäisi mitään tukea yhteiskunnalta saada. Yleinen mielipide taas Suomessa taitaa olla se, että lapsiperheitä pitäisi tukea. Näin ollen moni katsoo, että jos kykenee huolehtimaan lapsistaan äitiyspäivärahalla/kotihoidontuella, on se ihan kelpo huolenpitoa. Jossain muualla on toisin. Joka maalla on ne omat prioriteettinsa siitä, mitä verovaroin kustannetaan.
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä