Kondomiautomaatteja yläkouluihin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En pidä ajatuksesta, tuo jotenkin kannustaa harrastamaan seksiä vaikkei ois aikonutkaan. Tai monelle voi tulla tunne että on pakko harrastaa, kun muutkin harrastaa, koska ostelevat kortsuja automaatista. Minusta seksi ei kuulu yläkoululaisille.

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Jos palstaa on uskominen, niin yläkouluikäinen on jo ihan kelpo äidiksi eikä missään tapauksessa teinin pidä aborttia tehdä. Kondomi voisi kuitenkin antaa sille teinille hieman lisää aikaa kasvaa aikuiseksi.

Jenkeissä lähti teiniraskaudet hurjaan nousuun kun lopetettiin seksivalistus ja porukka hommasi lupaussormukset. Yhtenä lieveilmiönä oli perspanojen raju kasvu, sillä kyllähän sitä voi tuota tehdä ja pysyä neitsyenä.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24363608:
silloinhan aletaan pentuja oikein yllyttämään seksiin. sulaa hulluuttahan tuo on

Kyllä meilläkin terkkari jakoi kumeja, yllyttikö hänkin seksiin? Muistan kun mun piti joskus teininä mennä ostamaan kumeja kaupassa ja ai, että mua hävetti. Jos ei olisi ollut kaveri mukana niin olisi kumit varmaan jäänyt kauppaan.

Mun mielestä olisi oikein hyvä idea, jos ei yläkouluihin niin sitten edes lukioihin ja amiksiin.

En pidä ajatuksesta, tuo jotenkin kannustaa harrastamaan seksiä vaikkei ois aikonutkaan. Tai monelle voi tulla tunne että on pakko harrastaa, kun muutkin harrastaa, koska ostelevat kortsuja automaatista. Minusta seksi ei kuulu yläkoululaisille.

Samat oli ekat ajatukset, että melkein kannustaa harrastamaan seksiä.

Mut sit taas toisaalta, saattaapi ne teinit sitä harrastaa muutenkii ja jos helposti sais kumeja niin voi välttyä taudeilta ja vahinkoraskauksilta.
kakspiippunen juttu..

Kyllä meilläkin terkkari jakoi kumeja, yllyttikö hänkin seksiin? Muistan kun mun piti joskus teininä mennä ostamaan kumeja kaupassa ja ai, että mua hävetti. Jos ei olisi ollut kaveri mukana niin olisi kumit varmaan jäänyt kauppaan.

Mun mielestä olisi oikein hyvä idea, jos ei yläkouluihin niin sitten edes lukioihin ja amiksiin.

no lukion ja amiksen ymmärtää, siellä opiskelevat nuoret on kuitenkin jo 16 vuotiaita ja sitä vanhempia. mutta yläaste ikäiset ei sellaista tarvii, tai ainakaan niiden ei kuulu tarvita

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24363624:
no lukion ja amiksen ymmärtää, siellä opiskelevat nuoret on kuitenkin jo 16 vuotiaita ja sitä vanhempia. mutta yläaste ikäiset ei sellaista tarvii, tai ainakaan niiden ei kuulu tarvita

Luuletko oikeasti, että yläkouluikäiset ei harrasta seksiä? :confused: Silloin kun olin yhdeksännellä luokalla, niin suurin osa sen hetkisistä yseistä menetti sinä vuonna neitsyytensä. Eikä ainakaan mun kavereilla ollut mitään yhdenillan kännisekoiluja, vaan lähes jokaisella oli kyseessä ensimmäinen oikea seurustelu suhde.

Mä näen tuossa ennenkaikkea roskaamisongelman. Pitäisi olla hintavia kondomeita, etteivät teinit ostaisi niitä huvikseen ja käyttäisi ilmapalloina, vetäisi päähänsä naamioiksi tai testaisi muuten niiden kestävyyttä. Kasiluokkalaisille jaetaan joka vuosi kondomeja terveystiedon yhteydessä ja suurin osa niistä löytyy mitä eriskummallisimmista paikoista koulun alueelta. Toisaalta voi olla tyytyväinen, että monet 15-vuotiaat ovat vielä niin lapsia, että keksivät kondomeille muuta käyttöä.

Luuletko oikeasti, että yläkouluikäiset ei harrasta seksiä? :confused: Silloin kun olin yhdeksännellä luokalla, niin suurin osa sen hetkisistä yseistä menetti sinä vuonna neitsyytensä. Eikä ainakaan mun kavereilla ollut mitään yhdenillan kännisekoiluja, vaan lähes jokaisella oli kyseessä ensimmäinen oikea seurustelu suhde.

no naikoot mun puolesta minkä kerkeevät. mutta yläkouluun ei kortusuja tarvii tulla. jos herrat sellaista suunnittelee, pitäis vanhempien nostaa kunnon älämölö. muuta valistusta kehiin, mutta ei mitään kumeja lapsille kehotukseksi kokeilemaan aikuisten leikkejä

[QUOTE="ope";24363647]Mä näen tuossa ennenkaikkea roskaamisongelman. Pitäisi olla hintavia kondomeita, etteivät teinit ostaisi niitä huvikseen ja käyttäisi ilmapalloina, vetäisi päähänsä naamioiksi tai testaisi muuten niiden kestävyyttä. Kasiluokkalaisille jaetaan joka vuosi kondomeja terveystiedon yhteydessä ja suurin osa niistä löytyy mitä eriskummallisimmista paikoista koulun alueelta. Toisaalta voi olla tyytyväinen, että monet 15-vuotiaat ovat vielä niin lapsia, että keksivät kondomeille muuta käyttöä.[/QUOTE]

niinpä sitten alkaa kauhea mölinä siitä kun niillä kortsuilla on sotkettu koko koulun ympäristö.

[QUOTE="ope";24363647]Mä näen tuossa ennenkaikkea roskaamisongelman. Pitäisi olla hintavia kondomeita, etteivät teinit ostaisi niitä huvikseen ja käyttäisi ilmapalloina, vetäisi päähänsä naamioiksi tai testaisi muuten niiden kestävyyttä. Kasiluokkalaisille jaetaan joka vuosi kondomeja terveystiedon yhteydessä ja suurin osa niistä löytyy mitä eriskummallisimmista paikoista koulun alueelta. Toisaalta voi olla tyytyväinen, että monet 15-vuotiaat ovat vielä niin lapsia, että keksivät kondomeille muuta käyttöä.[/QUOTE]

No mä nään ton vaan positiivisena. Nimittäin varmasti moni tutustuu ensikertaa kondomiin huumorin varjolla. Kaikki noi asiat kiinnostaa tossa iässä kuitenkin jo niin paljon. Silloinhan hormoonit on suurimmalla osalla lähtenyt hyrräämään oikein kunnolla.

Joo, kortsut pitää kieltää alaikäisiltä kokonaan. Henkkarit näytettävä vastedes aina kaupastakin ostaessa. Eiköhän samalla tehdä seksistä kokonaan laitonta.

Raskausarpiset ja kurttuiset mammat ovat vain kateellisia kun joku tässä maailmassa sentään saa seksiä.

ehkäisy on tarpeen myös yläasteikäisille!
Poikani ex-tyttöystävän äiti paheksui kovin nuorelle parille antamiani kondomeja (äitiyspakkauksesta, kun en niitä itse tarvinnut). Tytön äidin olisi mielestäni pitänyt hoksata, että kyllähän kondomit suojaavat hänen tytärtään raskaudelta ja mahdollisilta taudeiltakin. Meidän vanhempien poissaollessa kotonamme oli mm. saunottu, josta voi päätellä nuoren parin muut puuhat.

Jos ei kouluihin niin sitten johonkin muualle ns. helppoon paikkaan. Harva teini niitä kuitenkaan avoimesti kaupasta ostaa, vai?

....Peesi. Minusta kondomiautomaatit yläkouluihin ei ole kovin hyvä ajatus. Se nostaa tätä seksin harrastamis-kynnystä. Mun mielestä kortsuautomaatille hyvä säilytyspaikka olisi huoltoaseman vessa. Monella ABC-asemalla on, sieltä niitä olisi varmasti helpompi ostaa kuin kaupasta.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24363729:
samalla sinne kouluun vois laittaa sen tupakka ja alkoholi automaatin, kun kyllä ton ikäiset kumminkin juo ja tupakoi, näinhän sanoo palstamamma

OIkeasti. Eräällä paikkakunnalla, missä olin opettajana, 60 % 16-vuotiaista nuorista kantoi kondyloomaa. Mitäs luulet, olisiko ollut paikallaan jaella kondomeja jo vuosia ennen tuon tilanteen syntymistä? Ja todella tiedän, että näin oli, koska vedin oppilashuoltotyöryhmää yhdessä terveydenhoitajien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Et voi olla näin tyhmä;24363849:
OIkeasti. Eräällä paikkakunnalla, missä olin opettajana, 60 % 16-vuotiaista nuorista kantoi kondyloomaa. Mitäs luulet, olisiko ollut paikallaan jaella kondomeja jo vuosia ennen tuon tilanteen syntymistä? Ja todella tiedän, että näin oli, koska vedin oppilashuoltotyöryhmää yhdessä terveydenhoitajien kanssa.

ja mitenkähän toikin on tutkittu, jokaiselta otettu näyttet vai :D

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24363870:
ja mitenkähän toikin on tutkittu, jokaiselta otettu näyttet vai :D

16-vuotiaat tytöt syö lähes poikkeuksetta e-pillereitä, joten tutkimus tulee tehtyä siinä kun niitä myönnetään. Missä helvetin pullossa sinä oikein elät?

Yhteistyössä