Enemmistö kansanedustajista kannattaa valomerkkiä yökerhoihin kello 0130.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kello 0130
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aukiolot vapaaksi. Mielummin talvipakkasilla odottelee taksijonojen pahimmat ryysisajat sisällä baarissa, kuin jonossa rähisijöitä väistellen. Sama snagarilla. "Jatkot" järjestyy kätevästi myös siellä baarissa istuskellen, eikä tarvitse lähteä häiritsemään kenenkäään naapureita. Jokainen valuu kotiinsa sitten omaan tahtiinsa, ja ne ruuhkat = potentiaaliset ääliöiden tappeluareenat poistuvat kokonaan.

[QUOTE="vieras";25729538]Aukiolot vapaaksi. Mielummin talvipakkasilla odottelee taksijonojen pahimmat ryysisajat sisällä baarissa, kuin jonossa rähisijöitä väistellen. Sama snagarilla. "Jatkot" järjestyy kätevästi myös siellä baarissa istuskellen, eikä tarvitse lähteä häiritsemään kenenkäään naapureita. Jokainen valuu kotiinsa sitten omaan tahtiinsa, ja ne ruuhkat = potentiaaliset ääliöiden tappeluareenat poistuvat kokonaan.[/QUOTE]

Se onkin sit taksikuskille mitä ihaninta saada kyytiin tapaus joka on nauttinut ne jatkotkin kaupungilla, kulkee kontaten tukka silmillä ja kusee alleen.

Vaikka en ole mikään Räsäs-fani, niin mun mielestä ehdotus oli jopa järkevä. Ihmiset aikaisemmin baareihin ja aiemmin sieltä ulos. Sehän on vaan tottumiskysymys.

[QUOTE="vieras";25729583]yrittäjillä pitäisi olla vapaus päättää itse koska ravintolansa pitävät avoinna[/QUOTE]

Juuri näin! Voisi ainoastaan rajoittaa alkoholin tarjoilua vaikka klo 24. Silloin ihmiset voisi jatkaa biletystä, kännisten määrä vähenisi, ei olisi taksiruuhkia, ei tulisi työttömiä tarjoilijoita...

[QUOTE="vieras";25729594]Kotona jatkoilijat vs. baarissa valvonnan alla dokaavat. Mietis uudestaan. Jollain sieltä kotibileistäkin omaan kotiin mennään.[/QUOTE]

Nykyään baarissa kyllä juotetaan ihmiset tolkuttomaan kuntoon, ei sitä kukaan vahdi. Ja järkkärit on sellaisia punttipellejä ettei niillä tolkku pelaa edes selvin päin. Siinä meidän "valvonta".

Miksi tuo Räsänen aattelee ettei porukka riehu ja rellestä kahden aikoihin vaan ainoastaan neljän jälkeen? Eli tämä vaan siirtäis poliisien hommat aiemmaksi, kännääjät aloittais jo iltapäivällä, aiheuttais häiriöitä jo alkuillasta+ne jotka haluaa juoda pitkään, aiheuttas häiriöitä vielä sillon neljän jälkeenkin, mutta kotonaan/kaverillaan. Ja lapsiperheistäkin vanhemmat lähtis jo aiemmin liikkeelle ja krapula ois kuitenkin ihan niinku ennenkin.

Mä kannattaisin sitä että ravintolat sais ite päättää aukioloaikansa, samoin sisällä polttamiset sun muut.

80-luvulla valomerkki tuli 1:30 ja kyllä pilkun aikaan oli kapakassa porukka yhtä änkyräkännissä kuin nykyisinkin. Pohjia alettiin vetämään ja ravintolaan mentiin vaan aikaisemmin kuin nyt. Kuten joku jo sanoikin, niin yhdeksän aikaan oli jo jonoa. En silti kannata Räsäsen ehdotusta, koska monet ihmiset nykyisin pääsevät töistäkin myöhemmin kuin 80-luvulla. Ei ollut silloin kaupat klo 21 tai jopa klo 23 asti auki. Pankeissakaan ei ollut kaikenmaailman sijoitusneuvontapalveluita enää klo 16 jälkeen kuten nykyisin on. Ihmisten työajat ovat muuttuneet ja töistä päästään aiempaa myöhemmin, joten mielestäni on ihan perusteltua, että myös ravintoloihin mennään myöhemmin ja ne ovat myöhempään auki.

Siis täh? En tajua, miksi aikuisia ihmisiä pitää vahtia..?
Moni täällä puhuu, että on hyvä juoda baarissa "valvonnan alla". Jo pitää olla ihmisellä jotain vialla, jos ei osaa juoda ilman jotain lapsenlikkaa.
Minusta juopot joutaa ihan hyvin ryypätä kotonaan, eipähän ole kaupungilla mölyämässä.
Ja jos ei osata juoda ilman valvontaa, niin siinäpähän riehuvat ja tappelevat keskenään siellä kotonaan..

Siis täh? En tajua, miksi aikuisia ihmisiä pitää vahtia..?
Moni täällä puhuu, että on hyvä juoda baarissa "valvonnan alla". Jo pitää olla ihmisellä jotain vialla, jos ei osaa juoda ilman jotain lapsenlikkaa.
Minusta juopot joutaa ihan hyvin ryypätä kotonaan, eipähän ole kaupungilla mölyämässä.
Ja jos ei osata juoda ilman valvontaa, niin siinäpähän riehuvat ja tappelevat keskenään siellä kotonaan..

Toivottavasti ne asuvat sitten sinun naapurissasi. Itse mielummin nukun kotonani rauhassa.

Et tajua, miksi ihmisiä pitää vahtia, ja silti kannatat aikuisten ihmisten valinnan vapauden rajoittamista ja holhousta?

[QUOTE="sondersson";25729629]Miksi tuo Räsänen aattelee ettei porukka riehu ja rellestä kahden aikoihin vaan ainoastaan neljän jälkeen? Eli tämä vaan siirtäis poliisien hommat aiemmaksi, kännääjät aloittais jo iltapäivällä, aiheuttais häiriöitä jo alkuillasta+ne jotka haluaa juoda pitkään, aiheuttas häiriöitä vielä sillon neljän jälkeenkin, mutta kotonaan/kaverillaan. Ja lapsiperheistäkin vanhemmat lähtis jo aiemmin liikkeelle ja krapula ois kuitenkin ihan niinku ennenkin.

Mä kannattaisin sitä että ravintolat sais ite päättää aukioloaikansa, samoin sisällä polttamiset sun muut.[/QUOTE]

Tupakointikielto oli minusta ihan järkevää.Baarityöntekijät joutuivat vuosikausia työskentelemään karmeassa krääsässä vaikka eivät itse olisi polttaneet.Sen sijaan känniin ne ei tule katsellessaan muiden dokaamista.

[QUOTE="akka";25727731]Se syy millä Räsänen oikeuttaa baarien sulkemisen aikaisemin kun on aivan älytön.Perustelis edes asiansa jollain järkevällä.Vain täysi idiootti räpsyttää silmiään ja toteaa että kun baarit laitetaan aikaisemmin kiinni,poliisien työtaakka vähenee.Vitut,se vaan siirtyy muualle.Työt lisääntyy kun alat pitkin kaupunkia eri puolilla rauhottelemaan sitten kotibileitä ja niistä johtuvia häiriöitä.
Se viinanjuonti ei maailmasta lopu,ei vaikka sitä miten rajoitetaan.
Mä olen sitä mieltä että baarit auki yötäpäivää,24 tuntia vuorokaudessa.Kun rajoitukset poistuu aukioloista,kansa käy siellä silloin kun niille sopii eikä kaikki keskity tiettyihin kellonaikoihin.[/QUOTE]

ei Räsästä kannata ottaa vakavasti. Koko puolueen voisi poistaa eduskunnasta. Ei siltä tule ikinä muita kuin tyhmiä aloitteita ja ajatuksia. Jeesus-harhoissaan elänyt elämänsä.

[QUOTE="akka";25729728]Tupakointikielto oli minusta ihan järkevää.Baarityöntekijät joutuivat vuosikausia työskentelemään karmeassa krääsässä vaikka eivät itse olisi polttaneet.Sen sijaan känniin ne ei tule katsellessaan muiden dokaamista.[/QUOTE]

Juujuu, siksipä juuri ravintolat saisi päättää siitä itse. Mun kantiksessa kaikki työntekijät polttaa ja eiköhän niitä vituta ravata ulkona tupakalla tai ettei pääse ollenkaan jos on paljon jengiä.

Samaten se aukioloaika, saisi päättää mikä sille ravintolalle parhaiten sopii. Kännääjiä ja häiriötä tulee joka tapauksessa olemaan, oli aika mikä tahansa.

[QUOTE="akka";25729728]Tupakointikielto oli minusta ihan järkevää.Baarityöntekijät joutuivat vuosikausia työskentelemään karmeassa krääsässä vaikka eivät itse olisi polttaneet.Sen sijaan känniin ne ei tule katsellessaan muiden dokaamista.[/QUOTE]

olen täysin eri mieltä. En tunne yhtäkään baarityöntekijää, joka ei itse tupakois. Lisäksi todella hankala pienissä pubeissa, joissa päivällä yksi työntekijä. Ennen poltti tiskillä asiakkaan kanssa. Nyt ei mahdollista.

Aukiolon lyhentämistä kannatan. Lopulta sais baarit kannattamaan paremmin. Työvoimaa tartteis vähemmä ja ihmiset jois baareissa enemmän kun eivät tulisi vasta pikkutunneilla jo valmiiksi päissään.

Ihan jees ratkaisu. Viina ei ihmistä ainakaan fiksummaksi muuta, mitä vähemmän sitä käyttää sitä paremmin yhteiskunnalla menee. Toivottavasti aukioloaikojen lyhentäminen vähentäisi kulutusta eikä vaan siirtäisi sitä yksityisasuntoihin..

Kaikki jotka sepostaa ettei liity hänen elämäänsä. Huomaa sen sitten kun naapurissa alkaa enemmän ja enemmän olemaan jatkoja. Jos nyt ei ihan mettän keskellä asusta. Typeräähän tämä on. Kohta kai alkoholia saa enää ostaa työaikana ja baaristakin pitää lähtä ennen pikkukakkosta. Ei mutta miksi ei voitaisi keskittää juhlivat ihmiset sinne minne ne kuuluukin, eli baarien ympärille. Ja jos satut asumaan baarin läheisyydessä ja melu ärsyttää, niin kyllä olet tiennyt että on baari ja jos et. On talonyhtiöllä ollut oma sanansa siinä saako baari tulla jo teidän muutettua naapuriin. Yhtä kaikki. Ongelmat lisääntyy häiriöt laajenevat asuin alueelle ja poliisi työllistyy lisää, vaikka on jo nyt alityöllistetty. Joten hip hip huraa. Itse harvoin baarissa olen neljään asti. Mutta kyllä se on hyvä että ihmisillä on siihen mahdollisuus. Mielestäni aukiolo ajat voisi ottaa vaikka kokonaan pois. Eiköhän se ihminen itse tajua lähteä siinä vaiheessa kotia kun pitää ja jos ei tajua, niin paleltuupahan baarin viereen hankeen..

Yhteistyössä