Pitkästä aikaa kuvaketju pystyyn? Myös miehet mukaan :)

Miksi ihmeessä naiset näkee itsensä jotenkin viallisina ulkoisesti. Ei ne kilot tee kenestäkään rumaa vaan se luonne. Toki pitää olla katsojan silmälle jotain erityisen miellyttävää että haluaa jotain henkilöä, mutta kun se ei ole kuin pinnallisissa ihmisissä ne painoindeksit mielessä. Ja tietysti jos ollaan siellä 100+ kiloissa niin ihan sama kumpaa sukupuolta on, ei kuulu sille "halutuimmalle" markkinaosuudelle, muttei se silti automaattisesti tee ihmisestä jotenkin rumaa. Mutta silti, täälläkin oikeasti kauniit naiset on ihmeissään kun heidän ulkonäöstä tykätään, miksi? Ei saa olla niin itseinhoinen että ne muutamat makkarat tai leveä perse aiheuttaisi kauhean alennustilan. Ei miehet oikeasti ole niin pinnallisia kaikki että pistää ekana vaakaan ja sitten sanoo päivää.
No mun entinen mieheni ainakin sai mut uskomaan,että mä olen kaikkea muuta,kuin kaunis...
Itsetunto oli ihan nollassa...
Ja edelleenkin vahdin syömisiäni liiankin tarkoin ( ja syön liian vähän ) ,etten vain lihoisi samanlaiseksi kun olen ollut,ettei tarvitse läski sanaa kuunnella tai mitään vastaavia..

Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24353327:
No mun entinen mieheni ainakin sai mut uskomaan,että mä olen kaikkea muuta,kuin kaunis...
Ja edelleenkin vahdin syömisiäni liiankin tarkoin ( ja syön liian vähän ) ,etten vain lihoisi samanlaiseksi kun olen ollut,ettei tarvitse läski sanaa kuunnella tai mitään vastaavia..
Jos jollakin on "kumppani" joka ei osaa arvostaa sitä mitä on ja tekee huomautuksia ilkeämielisesti ulkonäöstä, se ihminen ei ansaitse ketään rinnalleen ennenkuin ymmärtää mikä arvo on ihmisellä eikä kuorella.

Miksi ihmeessä naiset näkee itsensä jotenkin viallisina ulkoisesti. Ei ne kilot tee kenestäkään rumaa vaan se luonne. Toki pitää olla katsojan silmälle jotain erityisen miellyttävää että haluaa jotain henkilöä, mutta kun se ei ole kuin pinnallisissa ihmisissä ne painoindeksit mielessä. Ja tietysti jos ollaan siellä 100+ kiloissa niin ihan sama kumpaa sukupuolta on, ei kuulu sille "halutuimmalle" markkinaosuudelle, muttei se silti automaattisesti tee ihmisestä jotenkin rumaa. Mutta silti, täälläkin oikeasti kauniit naiset on ihmeissään kun heidän ulkonäöstä tykätään, miksi? Ei saa olla niin itseinhoinen että ne muutamat makkarat tai leveä perse aiheuttaisi kauhean alennustilan. Ei miehet oikeasti ole niin pinnallisia kaikki että pistää ekana vaakaan ja sitten sanoo päivää.
Olen tästä täysin samaa mieltä. Mutta silti en sitä omalle kohdalle osaa niin ajatella, voi ku sen oppisikin.

No, mä en ainakaan hyväksynyt omaa kroppaani, jonka omalla toiminnallani rumaksi sain. Pidin sitä vastenmielisenä ja helvetin rumana, enkä voinut käydä edes uimassa päivällä, ettei kukaan ainakaan näe mua, mun naamaa tai kaameeta kroppaa. Siinä ei auta mikään ja mä uskallan väittää, että 1 loukkaava sana sitä kroppaa kohtaan kumoaa 100 kehuvaa.
Itsetunto vaikutti (ja vaikuttaa edelleen) mulla siihen, että pidin itseäni tuollaisena. Se oli koulussa jo poljettu niin maahan (mä olin mielestäni ylä-asteella hoikka (60kg/166cm) ) ettei sitä ole vieläkään korjattu.

Naiset on monimutkasia otuksia, enkä mä nyt vastannut kuin omasta puolestani.

sama juttu. paitsi et mä olin alipainoinen mut sen miehen mielest läski tai jotain.

"Jenny"
Mulla ainakin koulukiusaus on jättänyt sellaiset arvet, etten pitkään uskonut olevani millään tavalla siedettävän näköinen. Edelleenkin urheilen ja mietin syömisiäni hulluna, että pysyisin hoikkana ja kelpaisin ihmisille. Pelkään että jos lihon niin kukaan ei tyyliin kehtaa liikkua mun seurassa. Nykyisin itsetunto alkaa kyllä jo oleen parempi, enkä kuole siihen jos joku sanoo jotain negatiivista musta. Voin silti olla ihan hyvä ihminen.

On kyllä paljon kauniita naisia!

Niin tuota legginsi asiaa lisää. Kyllähän kaikki saa pukeutua miten haluaa, ja minä saan palstalla nimettömänä asiallisesti arvostella. Päin naamaa en arvostele.

Ja siis itse tykkään naisellisemmasta tyylistä. Usein leggarit tekee kantajiensa jaloista lyhyemmän ja paksumman näköisiä kuin mitä oikeasti ovatkaan. Sukkahousut tai kokonaan ilman on paremman näköistä minusta. Kerran on asiasta tullut puhetta tuttuva porukalla, ja tuntuu että monilla miehilläki samantyylistä mielipidettä. Toki en sitä kiellä että leggarit on kätevämmät kuin valuvat sukkikset.

Kepsis
No, mä en ainakaan hyväksynyt omaa kroppaani, jonka omalla toiminnallani rumaksi sain. Pidin sitä vastenmielisenä ja helvetin rumana, enkä voinut käydä edes uimassa päivällä, ettei kukaan ainakaan näe mua, mun naamaa tai kaameeta kroppaa. Siinä ei auta mikään ja mä uskallan väittää, että 1 loukkaava sana sitä kroppaa kohtaan kumoaa 100 kehuvaa.
Itsetunto vaikutti (ja vaikuttaa edelleen) mulla siihen, että pidin itseäni tuollaisena. Se oli koulussa jo poljettu niin maahan (mä olin mielestäni ylä-asteella hoikka (60kg/166cm) ) ettei sitä ole vieläkään korjattu.

Naiset on monimutkasia otuksia, enkä mä nyt vastannut kuin omasta puolestani.
Ymmärrän sinänsä sellaisen itsearvostelun kun ei pidä siitä mihin on itsensä "päästänyt", mutta pitäisi silti ymmärtää että voi olla haluttu ja tykätty silti vaikka itse ei olisi tyytyväinen. Voin taata ja alleviivata että nainen joka on mukava ja lämmin saa aina jonkun vierelleen pitemmäksi aikaa, kuin se itseään täynnä oleva prinsessa-nainen joka on mallin mitoissa.

On kyllä paljon kauniita naisia!

Niin tuota legginsi asiaa lisää. Kyllähän kaikki saa pukeutua miten haluaa, ja minä saan palstalla nimettömänä asiallisesti arvostella. Päin naamaa en arvostele.

Ja siis itse tykkään naisellisemmasta tyylistä. Usein leggarit tekee kantajiensa jaloista lyhyemmän ja paksumman näköisiä kuin mitä oikeasti ovatkaan. Sukkahousut tai kokonaan ilman on paremman näköistä minusta. Kerran on asiasta tullut puhetta tuttuva porukalla, ja tuntuu että monilla miehilläki samantyylistä mielipidettä. Toki en sitä kiellä että leggarit on kätevämmät kuin valuvat sukkikset.
Haluaisitko vielä kertoa miten se, että käyttää näitä lyhentäviä ja paksuntavia legginsejä, joista ei edes miehet tykkää, tarkoittaa että nainen ei kunnioita itseään?

tuota saa ihmetellä aina. mutta älä sitä sano erikseen kellekkään. saat välittömästi vonkaus syytteen.

Kepsis
[QUOTE="Jenny";24353383]Mulla ainakin koulukiusaus on jättänyt sellaiset arvet, etten pitkään uskonut olevani millään tavalla siedettävän näköinen. Edelleenkin urheilen ja mietin syömisiäni hulluna, että pysyisin hoikkana ja kelpaisin ihmisille. Pelkään että jos lihon niin kukaan ei tyyliin kehtaa liikkua mun seurassa. Nykyisin itsetunto alkaa kyllä jo oleen parempi, enkä kuole siihen jos joku sanoo jotain negatiivista musta. Voin silti olla ihan hyvä ihminen.[/QUOTE]

Tiedän juurikin tilanteesi tuon kiusauksen ja sen seurauksien suhteen. Mutta oma ihmettelyni olikin enemmän siihen kohdistuva että lähes poikkeuksetta tuo kuvaamani tilanne koskee melkein kaikkia naisia, jossain vaiheessa elämää, useimpia läpi elämän ja se on huutava vääryys. Kaikki me ei kumminkaan olla koulukiusattuja tai huonon exän terrorisoimia.

Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24353431:
tuota saa ihmetellä aina. mutta älä sitä sano erikseen kellekkään. saat välittömästi vonkaus syytteen.
Otin riskin, kyllä se pska valuu jossain välissä kumminkin niskaan kun uskaltaa olla millään tavalla positiivisesti kommentoiva edes hetken :D

Haluaisitko vielä kertoa miten se, että käyttää näitä lyhentäviä ja paksuntavia legginsejä, joista ei edes miehet tykkää, tarkoittaa että nainen ei kunnioita itseään?
Musta itseään kunnioittava nainen pukeutuu kauniisti ja vartaloaan imartelevasti. Musta legginsit on nykypäivän nappiverkkarit. Jotenki halpa ja tylsä vaate. Minusta pitää kunnioittaa kauneuttaan ja pukeutua kauniisti.

Olet kyllä ihan oikeasti kaunis...

Kepsis
Onpahan enemmän niille miehille vongattavaa jotka ei välitä pikkujutuista mitkä totaalisesti ilmeisesti tuhoaa joidenkin miesten halut ja intohimot :D Tokihan kaikkien pitäisi aina olla pyntätty stereotyyppisesti vaikka menisi muksujen kanssa ulos.

"Jenny"
Tiedän juurikin tilanteesi tuon kiusauksen ja sen seurauksien suhteen. Mutta oma ihmettelyni olikin enemmän siihen kohdistuva että lähes poikkeuksetta tuo kuvaamani tilanne koskee melkein kaikkia naisia, jossain vaiheessa elämää, useimpia läpi elämän ja se on huutava vääryys. Kaikki me ei kumminkaan olla koulukiusattuja tai huonon exän terrorisoimia.
Kai se sit on yksinkertaisesti vaan se kilpailu, minkä naiset aloittaa jo nuorina tyttöinä. Yläasteella sillä onjo väliäkuka on kaunein ja suosituin. Kaikki me halutaan olla kauniita ja kuulla kehuja ulkonäöstä. Yleensä itse tulee itseään vertailtua vaan hollywood-tähtiin ja huippumalleihin ja se latistaa itsetuntoa kun ei ole yhtä upea. Siis päätelmäni on; ulkoinen paine tuollaiseen käytökseen lähtee jo yläaste ajalta, joten naiset oppivat käyttäytymään em. tavalla.

Yhteistyössä