Tiedätkös muuten mitä 99 prosenttia suomalaisista miehistä eikä naisista hakkaa toisiaan parisuhteissa, mutta ilmeisesti rasistisia yleistyksiä voi tehdä suomalaisista surutta sen yhden prosentin perusteella. Vähän niinkuin äärifeministit jauhavat kuinka jokainen mies on potentiaalinen raiskaaja.
Minun mielestäni nimenomaan selkeä enemmistö miehistä ei ole mitään potentiaalisia raiskaajia. Raiskaus on sellainen rikos, jota ei voi tehdä vahingossa. Ihmiset eivät myöskään ala raiskaamaan, vaikka heiltä menisi työpaikka tai he sairastuvat. En usko, että edes siellä sodassa läheskään kaikki raiskaavat. Ei se tarvi montaa äijää niissä siviilikylissä mellastamaan, että on jo raiskausaalto.
Eri asia sitten se, jos kasvaa kulttuurissa, jossa nainen on esine, joka otetaan jos huvittaa. Siinä on vähän vaikeampi sitten opettaa että hupsistakeikkaa ei noin saakaan tehdä. Jos sota kestää sen parikymmentä vuotta niin sitten voi jo käsitykset normaalista muuttua niin paljon, että raiskaajat saattaisivat kovasti yleistyäkin.
Normaalia miestä saattaa panettaa kovastikin, mutta luulisi innon lopahtavan innoikkaimmaltakin kännipäältä kun toinen alkaa huitomaan ja itkemään että ei ei. Ei ne miehet sitä munaansa pystyyn ihan minkä edessä tahansa saa, saatikka sitten halua tunkea sitä mihin tahansa (vaikka välillä vähän vastakkaista esimerkkiä näkyykin).
Usein näissä raiskauksen uhreja syyllistävissä keskusteluissa alennetaan usein samalla mies eläimen asemaan. "Miehet nyt kuitenkin raiskaa" Se on kuin luonnonvoima, jolle ei mitään voi ja se pitää hyväksyä. No ei. Kaikki terveet miehet pystyvät olemaan raiskaamatta, se on heille helppoa, se tulee ihan luonnostaan. He kun eivät alunperinkään halua ketään raiskata. Raiskaajilla on jotain vikaa siellä päässä ja heidän ei tulisi antaa kulkea vapaana ihmisten keskuudessa tuhoamassa toisten elämiä.
Uhreja syyllistävät naiset yleensä toteuttavat kierolla tavalla itsesuojeluvaistoaan. "Tuo nainen teki jotain väärin ja minulle ei voi käydä noin koska minä en tee samalla tavalla". Tämä on mielestäni älyllisesti köyhää, mutta kuitenkin inhimillistä (paitsi silloin kuin se kohdistetaan suoraan uhriin). En kuitenkaan ymmärrä raiskattuja syyllistäviä miehiä. Itse asiassa epäilisin heitä niiksi potentiaalisiksi raiskaajiksi. Jos heidän on jotenkin helpompi ymmärtää raiskausta hameen helman pituuden takia ja mahdollisesti vielä heitellään ilmoille jotain "se kerjäsi sitä" "antoi ymmärtää muttei ymmärtänyt antaa" niin lähtisin ja helvetin nopeaa helvetin kauas. Osa tietysti voi olla vain jotain naisvihaajia ja katkeria poikamiehiä, mutta se potentiaalinen vaara tuollaisten ihmisten kanssa seurustelemisessa on varmasti huomattavasti suurempi kuin minihameen pukemisessa kapakkaan.
Mutta joo. Alkaa mennä jo aikamoiseksi tajunnanvirraksi eikä silmät pysy auki. Jälleen kerran juututtu koneelle vaikka olisin voinut nukkua jo monta tuntia. Paska. Noh, huomenna päikkärit.