Lutkamarssi lauantaina -aiotteko osallistua?

äiti 45 v
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24323790:
Voisin tulla marsille. mutta sinähäb sanoit aiemmin, ettei marssiminen auta yhtään mitään. miksi siis marssisimme, kun se on niin tyhmää ja halveksittavaa?
Kuten sanoin, TÄMÄ MARSSI KOKONAISTEN PILLUJEN PUOLESTA saisi aikaan liikehdintää. Tällä olisi vaikutusta, voisimme kuulla kansakunnan mokuttajien vaikerrusta. Eikä se siihen jäisi, aselakiakin varmasti taas tiukennettaisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24323174:
Minä taas nimenomaan olen jo pitkään odottanut suomalaisilta feministeiltä näkyvää ulostuloa niiden naisten olojen parantamisen puolesta, joita tänne on tuotu mm. kaavuissa taapertamaan. Mutta mitään ei ole tapahtunut, ei Suomessa eikä Ruotsissa. Nyt onneksi muutamat Euroopan maat ovat burkhaa kieltämässä.

Mutta milloin esimerkiksi aletaan seuraamaan tiettyjen kulttuurien mamutyttöjen ympärileikkauksia, kun kuitenkin tiedetään että tyttöjä lähetetään Suomesta kotimaihinsa (muka turvattomiin maihin) silvottavaksi!?

Feministiperkeleet voivat pitää turpansa kiinni, jos naisten todellinen hätä ei heitä kiinnosta! Kyllä sitä lutkamarssille uskalletaan Suomessa mennä, mutta miten feministit ja naisasialiike ajatteli auttaa Suomessa alistettua somalinaista? Muuten kuin hyysäämällä niiden patalaiskoja äijiä!?
Ilmeisesti sinulla ei ole aavistustakaan siitä mitä suomalaisessa sosiaali- ja terveydenhuollossa sekä opetustoimessa tehdään mm. somalinaisten ja -tyttöjen aseman parantamiseksi. Sinulla ei myöskään taida olla aavistustakaan, mitä Suomessa tehdään, jotta tyttöjen ympärileikkaukset voitaisiin estää. Tai mitä yritetään tehdä, jotta naiset saataisiin kotoa integroitua työelämään. Aivan varmasti voitaisiin tehdä vielä enemmän, ja aivan varmasti koko ajan yritetäänkin tehdä enemmän, mutta suuren laivan kääntäminen vie aikansa. tarvitaan kuitenkin yhteistä tahtoa ja yhtenäisyyttä asioiden parantamiseen - ei sitä, että mollataan toisten yrityksiä tai yrittämättömyyttä. Muslimikulttuuriin pystyy loppujen lopuksi vaikuttamaan parhaiten muslimi itse. Siksi on tärkeää panostaa näihin nuoriin toisen tai kolmannen polven mamu -taustaisiin (joista mediassakin on esiintynyt muutama hieno esimerkki länsimaiseen kulttuuriin sopeutumisesta ja tasa-arvon ajamisesta) nuoriin, jotta he omaksuisivat länsimaista tasa-arvoista kulttuuria ja edistäisivät tasa-arvoa omiensa parissa.

Nipaa
Ilmeisesti sinulla ei ole aavistustakaan siitä mitä suomalaisessa sosiaali- ja terveydenhuollossa sekä opetustoimessa tehdään mm. somalinaisten ja -tyttöjen aseman parantamiseksi. Sinulla ei myöskään taida olla aavistustakaan, mitä Suomessa tehdään, jotta tyttöjen ympärileikkaukset voitaisiin estää. Tai mitä yritetään tehdä, jotta naiset saataisiin kotoa integroitua työelämään. Aivan varmasti voitaisiin tehdä vielä enemmän, ja aivan varmasti koko ajan yritetäänkin tehdä enemmän, mutta suuren laivan kääntäminen vie aikansa. tarvitaan kuitenkin yhteistä tahtoa ja yhtenäisyyttä asioiden parantamiseen - ei sitä, että mollataan toisten yrityksiä tai yrittämättömyyttä. Muslimikulttuuriin pystyy loppujen lopuksi vaikuttamaan parhaiten muslimi itse. Siksi on tärkeää panostaa näihin nuoriin toisen tai kolmannen polven mamu -taustaisiin (joista mediassakin on esiintynyt muutama hieno esimerkki länsimaiseen kulttuuriin sopeutumisesta ja tasa-arvon ajamisesta) nuoriin, jotta he omaksuisivat länsimaista tasa-arvoista kulttuuria ja edistäisivät tasa-arvoa omiensa parissa.
Asustelen itse lähiössä jossa on paljon maahanmuuttajia ja voin ihan suoraan sanoa, että tehtävä on mahdoton. Ja sitten meillä on tämä ilmapiiri maassa jossa kaikki epäkohdat mitä tulee maahanmuuttajiin tulkitaan rasismiksi, joten mitään edistystä ei ole tällä menolla luvassa ikinä.

Toivon sydämestä, että olen väärässä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24323686:
Se jää siihen marssimiseen. Sen jälkeen sinäkin olet tyytyväinen, että "tulipa tehtyä, se siitä".

Päättäjien ja poliitikkojen pitää tehdä oikeasti asioille jotain, lutkamarssit on yhtä tyhjän kanssa. Ei niillä ole mitään oikeaa merkitystä. Onpahan taas yksi muoti-ilmiö.
Kenellä jää, kenellä ei. Tunnen monta ihmistä, jotka aikovat osallistua kyseiselle marssille ja jotka oikeasti päivittäin tekevät työtä tasa-arvoon liittyvien asioiden parissa. Ei kannata yleistää niin kärkkäästi.

Asustelen itse lähiössä jossa on paljon maahanmuuttajia ja voin ihan suoraan sanoa, että tehtävä on mahdoton. Ja sitten meillä on tämä ilmapiiri maassa jossa kaikki epäkohdat mitä tulee maahanmuuttajiin tulkitaan rasismiksi, joten mitään edistystä ei ole tällä menolla luvassa ikinä.

Toivon sydämestä, että olen väärässä.
Mahdoton tai ei, sitä ei voi varmuudella tietää. Tärkeää on kuitenkin yrittää, eikä vain nostaa hanskat pystyyn ja moittia niitä, jotka päivittäisessä työssään (ei ainoastaan yksittäisillä marsseilla) yrittävät asioihin vaikuttaa. Mitäköhän nämäkin, jotka tästä marssista täällä rutkuttavat, ovat itse esimerkiksi tehneet edistääkseen naisen ja miehen -oli mamu tai kantasuomalainen- tasa-arvoa?

"Miesparat erehdy vähän raiskailemaan"? Voi vittu ei se niin mene että miehet kännipäissään rupeavat vähän raiskailemaan. Kyllä ne raiskaajat on valmiiksi mieleltään sairaita ihmisiä joita tulisi vältellä. Typerää yleistää miehet paroiksi, jotka juovuksissa raiskaavat heti kun tissin sivu vilahtaa.

Jos nyt leikitään että miehiltä kiellettäisiin viinan juonti ja öisin liikkuminen niin sillä ei olisi mitään vaikutusta mihinkään muuhun kuin siihen että satunnaiset kahakat snagareilla vähenesivät. Jos naisille, ja varsinkin nuorille, saataisiin päähän että tilannetaju ja terve itsesuojeluvaisto ovat hyviä asioita, säästyttäisiin monelta harmilta. En ymmärrä miksi tätä vasten pitää taistella.

Kyllähän hullu tunkee tarpeen tullen vaikka kotiin, ei näihin pysty koskaan 100% varautumaan. Omalla toiminnalla voi kuitenkin pyrkiä minimoimaan riskejä.

En ole nainen eikä minua ole raiskattu. Hakattu ja ryöstetty sen sijaan on. En usko että mikään marssi vaikuttaisi paljoakaan siihen että saisin humalassa kävellä aamuyöllä ilman pelkoa tulla hakatuksi. Se että kuljen yöllä nykyään taksilla sen sijaan auttaa.
Eivät kaikki raiskaajat tosiaankaan mitään diagnosoituja hulluja ole. Tiesitkö, että iso osa raiskauksista tapahtuu parisuhteessa tai muuten lähipiirissä siten että uhri ja tekijä tuntevat toisensa? Avioliitossa tapahtuva raiskaus kriminalisoitiin vasta vuonna 1994, joten voi mennä vielä aika kauan aikaa ennen kuin edes tämä asia on sisäistetty normiksi. Ja puhutaan sentään suomalaisesta kulttuurista...

Nipaa
Eivät kaikki raiskaajat tosiaankaan mitään diagnosoituja hulluja ole. Tiesitkö, että iso osa raiskauksista tapahtuu parisuhteessa tai muuten lähipiirissä siten että uhri ja tekijä tuntevat toisensa? Avioliitossa tapahtuva raiskaus kriminalisoitiin vasta vuonna 1994, joten voi mennä vielä aika kauan aikaa ennen kuin edes tämä asia on sisäistetty normiksi. Ja puhutaan sentään suomalaisesta kulttuurista...
Mitähän helvettiä sinä oikein selität, hullujen kulttuuriin kuuluu raiskaaminen, ei suinkaan suomalaisten kulttuuriin. Valitettavasti kaikissa kansalaisuuksissa on hulluja ja joissakin kulttuureissa naisen asema ja arvo lähes täysi nolla, suomalaisessa ja länsimaalaisessa kulttuurissa naisen arvo ei ole mikään nolla.

Niin, ja jos ketään yhtään kiinnostaa, niin suunnittelimme tänään ystävien kanssa asusteita marssille. Mietinnässä on, pistänkö päälle korsetti-asun vai pukeudunko ylikorostuneen siveellisesti kaulaan asti napitettuun puseroon ja pitkään alaosaan.

Nipaa
Tiedätkös muuten mitä 99 prosenttia suomalaisista miehistä eikä naisista hakkaa toisiaan parisuhteissa, mutta ilmeisesti rasistisia yleistyksiä voi tehdä suomalaisista surutta sen yhden prosentin perusteella. Vähän niinkuin äärifeministit jauhavat kuinka jokainen mies on potentiaalinen raiskaaja.

"huh"
Suomessakin on tehty aiheesta tutkimus ja siinäkin todettiin ihan selvästi, että pukeutumisella ei ole mitään vaikutusta tuleeko raiskatuksi vai ei, herneet meni nenään siitä kun samaisessa tutkimuksessa ylläri pylläri todettiin, että ei herranjestas puolet raiskauksista olisi voitu estää omalla toiminnalla.

Tätä ei saa kertoa naisille, heillä menee tälläisestä hermot. Naisia ei siis saa varoittaa tolkuttoman viinan käytön riskeistä ja minä pidän tolkuttomaa viinan käyttöä syyllisenä suurimpaan osaan rikoksista tässä maassa.
Toivottavasti kaltaisillasi ei ole poikalapsia ja jos on, toivon että eivät elä pitkään.vaan päätyvät saunan taakse ennen kuin osaavat käyttää muniaan. sinulla tai sinusta lähtönsä saaneilla oksennuksilla ei ole mitän oikeutta koskea keneenkään ilman lupa, puhua koulussa ilman lupaa jne.

Mitähän helvettiä sinä oikein selität, hullujen kulttuuriin kuuluu raiskaaminen, ei suinkaan suomalaisten kulttuuriin. Valitettavasti kaikissa kansalaisuuksissa on hulluja ja joissakin kulttuureissa naisen asema ja arvo lähes täysi nolla, suomalaisessa ja länsimaalaisessa kulttuurissa naisen arvo ei ole mikään nolla.
Enhän mä missään ole väittänyt, että suomalaiseen kulttuuriin kuuluu raiskaaminen. Totesin vain sen, että iso osa raiskauksista tapahtuu lähipiirissä. Nämä ovat tosin niitä raiskauksia, joita ei poliisille läheskään aina ilmoitella, tai ne ilmoitukset syystä tai toisesta perutaan.

Naisen arvo ei tosiaankaan ole suomalaisessa kulttuurissa nolla, kuten ei vaikkapa afganistanilaisessakaan kulttuurissa. Ja kyllä, suomalaisen naisen asema on monin verroin parempi kuin afgaaninaisen. Yritin kommentillani todeta, että kaikki raiskaajat eivät ole diagnosoituja tai diagnoosia vailla olevia hulluja, vaan raiskaajia löytyy ihan matti meikäläisistä, tavallisista perheenisistä ja naapurin jampoistakin.

Nipaa
[QUOTE="huh";24327263]Toivottavasti kaltaisillasi ei ole poikalapsia ja jos on, toivon että eivät elä pitkään.vaan päätyvät saunan taakse ennen kuin osaavat käyttää muniaan. sinulla tai sinusta lähtönsä saaneilla oksennuksilla ei ole mitän oikeutta koskea keneenkään ilman lupa, puhua koulussa ilman lupaa jne.[/QUOTE]

Nih.

Tiedätkös muuten mitä 99 prosenttia suomalaisista miehistä eikä naisista hakkaa toisiaan parisuhteissa, mutta ilmeisesti rasistisia yleistyksiä voi tehdä suomalaisista surutta sen yhden prosentin perusteella. Vähän niinkuin äärifeministit jauhavat kuinka jokainen mies on potentiaalinen raiskaaja.
Kuinka niin saa tehdä yleistyksiä? Tässä puhuttiin kaiketi raiskaavista ihmisistä, ei kaikista suomalaisista. En minä ole yleistänyt, että kaikki miehet ovat potentiaalisia raiskaajia vaan yrittänyt selvittää, että kaikki raiskaajat eivät ole hulluja, vaan raiskaaja voi olla ihan tavallinen jamppa. Itse taisit yleistää, että hullujen kulttuuriin kuuluu raiskaaminen. No eipä se ihan niinkään ole. Eivät kaikki hullut raiskaa.

Nipaa
[QUOTE="huh";24327277]Niin. siitä se lähtee, että pojat eivät ole millään jalustalla, vaan heidät laitetaan kuriin ja kunnioittamaan toisia. Tiellä ei vetelehditä eikä kylillä, vaan kotiin tekemään kotitöitä ja siivoamaan ja hoitamaan pienempiään.[/QUOTE]

Okei.

Minun mielestäni nimenomaan selkeä enemmistö miehistä ei ole mitään potentiaalisia raiskaajia. Raiskaus on sellainen rikos, jota ei voi tehdä vahingossa. Ihmiset eivät myöskään ala raiskaamaan, vaikka heiltä menisi työpaikka tai he sairastuvat. En usko, että edes siellä sodassa läheskään kaikki raiskaavat. Ei se tarvi montaa äijää niissä siviilikylissä mellastamaan, että on jo raiskausaalto.

Eri asia sitten se, jos kasvaa kulttuurissa, jossa nainen on esine, joka otetaan jos huvittaa. Siinä on vähän vaikeampi sitten opettaa että hupsistakeikkaa ei noin saakaan tehdä. Jos sota kestää sen parikymmentä vuotta niin sitten voi jo käsitykset normaalista muuttua niin paljon, että raiskaajat saattaisivat kovasti yleistyäkin.

Normaalia miestä saattaa panettaa kovastikin, mutta luulisi innon lopahtavan innoikkaimmaltakin kännipäältä kun toinen alkaa huitomaan ja itkemään että ei ei. Ei ne miehet sitä munaansa pystyyn ihan minkä edessä tahansa saa, saatikka sitten halua tunkea sitä mihin tahansa (vaikka välillä vähän vastakkaista esimerkkiä näkyykin).

Usein näissä raiskauksen uhreja syyllistävissä keskusteluissa alennetaan usein samalla mies eläimen asemaan. "Miehet nyt kuitenkin raiskaa" Se on kuin luonnonvoima, jolle ei mitään voi ja se pitää hyväksyä. No ei. Kaikki terveet miehet pystyvät olemaan raiskaamatta, se on heille helppoa, se tulee ihan luonnostaan. He kun eivät alunperinkään halua ketään raiskata. Raiskaajilla on jotain vikaa siellä päässä ja heidän ei tulisi antaa kulkea vapaana ihmisten keskuudessa tuhoamassa toisten elämiä.

Uhreja syyllistävät naiset yleensä toteuttavat kierolla tavalla itsesuojeluvaistoaan. "Tuo nainen teki jotain väärin ja minulle ei voi käydä noin koska minä en tee samalla tavalla". Tämä on mielestäni älyllisesti köyhää, mutta kuitenkin inhimillistä (paitsi silloin kuin se kohdistetaan suoraan uhriin). En kuitenkaan ymmärrä raiskattuja syyllistäviä miehiä. Itse asiassa epäilisin heitä niiksi potentiaalisiksi raiskaajiksi. Jos heidän on jotenkin helpompi ymmärtää raiskausta hameen helman pituuden takia ja mahdollisesti vielä heitellään ilmoille jotain "se kerjäsi sitä" "antoi ymmärtää muttei ymmärtänyt antaa" niin lähtisin ja helvetin nopeaa helvetin kauas. Osa tietysti voi olla vain jotain naisvihaajia ja katkeria poikamiehiä, mutta se potentiaalinen vaara tuollaisten ihmisten kanssa seurustelemisessa on varmasti huomattavasti suurempi kuin minihameen pukemisessa kapakkaan.

Mutta joo. Alkaa mennä jo aikamoiseksi tajunnanvirraksi eikä silmät pysy auki. Jälleen kerran juututtu koneelle vaikka olisin voinut nukkua jo monta tuntia. Paska. Noh, huomenna päikkärit.

Viimeksi muokattu:
"huh"
[QUOTE="Rauni";24323508]100% raiskauksista voitaisiin estää miesten omalla toiminnalla. Jos miehet käyttäytyisivät kuten yhteisö olettaa, eivät joisi liikaa, eivätkä liikkuisi pimeällä puistoissa, vältettäisiin aika monta raiskausta.[/QUOTE]

Näin. Hirveän paljon enemmän kuria. Mutta mikä siinä on kun opettajatkin yläasteela pelkäävät joitakin paskakasoja. Tytöt on paljon helpompi laittaa kuriin ja vaatia enemmän.

"huh"
Minun mielestäni nimenomaan selkeä enemmistö miehistä ei ole mitään potentiaalisia raiskaajia. Raiskaus on sellainen rikos, jota ei voi tehdä vahingossa. Ihmiset eivät myöskään ala raiskaamaan, vaikka heiltä menisi työpaikka tai he sairastuvat. En usko, että edes siellä sodassa läheskään kaikki raiskaavat. Ei se tarvi montaa äijää niissä siviilikylissä mellastamaan, että on jo raiskausaalto.

Eri asia sitten se, jos kasvaa kulttuurissa, jossa nainen on esine, joka otetaan jos huvittaa. Siinä on vähän vaikeampi sitten opettaa että hupsistakeikkaa ei noin saakaan tehdä. Jos sota kestää sen parikymmentä vuotta niin sitten voi jo käsitykset normaalista muuttua niin paljon, että raiskaajat saattaisivat kovasti yleistyäkin.

Normaalia miestä saattaa panettaa kovastikin, mutta luulisi innon lopahtavan innoikkaimmaltakin kännipäältä kun toinen alkaa huitomaan ja itkemään että ei ei. Ei ne miehet sitä munaansa pystyyn ihan minkä edessä tahansa saa, saatikka sitten halua tunkea sitä mihin tahansa (vaikka välillä vähän vastakkaista esimerkkiä näkyykin).

Usein näissä raiskauksen uhreja syyllistävissä keskusteluissa alennetaan usein samalla mies eläimen asemaan. "Miehet nyt kuitenkin raiskaa" Se on kuin luonnonvoima, jolle ei mitään voi ja se pitää hyväksyä. No ei. Kaikki terveet miehet pystyvät olemaan raiskaamatta, se on heille helppoa, se tulee ihan luonnostaan. He kun eivät alunperinkään halua ketään raiskata. Raiskaajilla on jotain vikaa siellä päässä ja heidän ei tulisi antaa kulkea vapaana ihmisten keskuudessa tuhoamassa toisten elämiä.

Uhreja syyllistävät naiset yleensä toteuttavat kierolla tavalla itsesuojeluvaistoaan. "Tuo nainen teki jotain väärin ja minulle ei voi käydä noin koska minä en tee samalla tavalla". Tämä on mielestäni älyllisesti köyhää, mutta kuitenkin inhimillistä (paitsi silloin kuin se kohdistetaan suoraan uhriin). En kuitenkaan ymmärrä raiskattuja syyllistäviä miehiä. Itse asiassa epäilisin heitä niiksi potentiaalisiksi raiskaajiksi. Jos heidän on jotenkin helpompi ymmärtää raiskausta hameen helman pituuden takia ja mahdollisesti vielä heitellään ilmoille jotain "se kerjäsi sitä" "antoi ymmärtää muttei ymmärtänyt antaa" niin lähtisin ja helvetin nopeaa helvetin kauas. Osa tietysti voi olla vain jotain naisvihaajia ja katkeria poikamiehiä, mutta se potentiaalinen vaara tuollaisten ihmisten kanssa seurustelemisessa on varmasti huomattavasti suurempi kuin minihameen pukemisessa kapakkaan.
Kyllä se vaan on niin, että ylimieliset ja itseän jalustalla pitävät esim. jääkiekkoilijat raiskaavat juuri,kun heille on opetettu että ovat jotenkin parempia kuin toiset. Ei heillä mitään diagnoosia ole, ovat näiden palstamammojenkin mielestä ihmiskunnan eliittiä.
Pojilla pitäisi vain olla hirveän paljon kovempi kuri. Kielletty puhuminen huorittelu yläkoulussa jne. ja esim. koulusta erottamiset pitäisi tehdä helpommaksi ja hyvävelijärjestelmät pitäisi lopettaa.

Nipaa

Tuli mieleen yksi juttu minkä luin joskus kuinka sodissa ihminen menee lähes eläimen tasolle ja hän käyttäytyy kuin eläin eli kyse on jostain äärimmäisestä hengissä pysymisen vaistosta mikä tapahtuu ihmiselle sodissa. Noista raiskausjutuista minulla ei ole sen tarkempaa tietoa, tiedän että nykyään ja varmasti ennenkin raiskauksia on käytetty sodankäynnin välineenä.

[QUOTE="huh";24327287]Kyllä se vaan on niin, että ylimieliset ja itseän jalustalla pitävät esim. jääkiekkoilijat raiskaavat juuri,kun heille on opetettu että ovat jotenkin parempia kuin toiset. Ei heillä mitään diagnoosia ole, ovat näiden palstamammojenkin mielestä ihmiskunnan eliittiä.
Pojilla pitäisi vain olla hirveän paljon kovempi kuri. Kielletty puhuminen huorittelu yläkoulussa jne. ja esim. koulusta erottamiset pitäisi tehdä helpommaksi ja hyvävelijärjestelmät pitäisi lopettaa.[/QUOTE]

Ei se diagnoosia tarvi. Päässä on vikaa, jos voi tehdä toiselle jotain niin kamalaa kuin raiskaus ja tällaiset ihmiset tulee poistaa yhteiskunnasta.

Olen samaa mieltä, että sekä kotona että kulttuurissa yleensäkin tulisi opettaa poikia kunnioittamaan naisia ja tekemään oman osansa sen sijaan, että jotkut vieläkin edistävät asenteita, joissa vain miehet "ovat jotakin" ja naiset on maailmassa heitä miellyttäkseen ja palvellakseen.

Tuli mieleen yksi juttu minkä luin joskus kuinka sodissa ihminen menee lähes eläimen tasolle ja hän käyttäytyy kuin eläin eli kyse on jostain äärimmäisestä hengissä pysymisen vaistosta mikä tapahtuu ihmiselle sodissa. Noista raiskausjutuista minulla ei ole sen tarkempaa tietoa, tiedän että nykyään ja varmasti ennenkin raiskauksia on käytetty sodankäynnin välineenä.
Niin ja on tutkittu sitä, kuinka helvetin iso osa sotilaista ei oikeasti edes ammu vihollista kohti, vaan ampuvat ilmaan. Kun eivät halua tappaa, siltikin vaikka se perkeleen vihollinen siinä ampuu heitä kohti ja kavereita kuolee. Varmasti jokunen sekopää vetääkin hulkit siellä ja alkaa reuhaamaan (ja varmaan itsesuojeluvaisto voi saada aikaan hulluja esim. lähitaistelussa), mutta on paskapuhetta että kaikki miehet muuttuvat joiksikin raiskaaviksi ja raateleviksi villipedoiksi.

Ämmät vielä yleensä maiskuttelee sillä, että "sinunkin miehesi siellä raiskaisi sitten jotain aasialaisia pikkutyttöjä samalla äitiä suolestaen". Kai se jotenkin tasoittaa sitä vitutusta, kun se oma ukko on perseestä ja toisen mies vaikuttaa niin mukavalta.

Mutta nyt oikeasti unille...

Viimeksi muokattu:
Näin minäkin olen sotiin liittyvistä raiskauksista lukenut. Häpäistään vihollinen raiskaamalla naiset (ja lapset) miesten edessä.

Yhteistyössä