Tytön nimelle naurettiin.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";24320359]Entäs Viivi sitten..

wee wee = A childish word for urinating
"Mummy! I need to go wee wee real bad!"

Mä kyllä harkitsin nimen vaihtoa ihan oikeasti, jos tollainen moka olisi käynyt.[/QUOTE]

Viivi on kyllä ääntämyksellisesti kaukana tosta wee wee:stä. Tuplavee kun ääntyy ihan eri tavalla kuin v.
 
Mites kristian(kristitty) tai assi(perse)? Kyllä aikuinen on sivistymätön, jos ei edes ajattele lapsensa tulevan nimen tarkoitusta tai lausumista ulkomailla. Eri asia jos siitäkin huolimatta tietoisena seurauksista haluaa antaa lapselleen sellaisen nimen. Kuitenkaan ketään ei saa nimistä kiusata, mutta kyllä se lapsi itse oppii nimeään häpeämään. Itsellä hiukan "hassu" sukunimi, ja olen todella onnellinen että pääsen tästä eroon naimisiin mennessä. On se vaan liike-elämässä helpompi että on fiksu nimi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24320108:
Minäkin tunnen oikein hyvin (harrastepiireistä) yhden naisen jonka nimi on Anu S...., vieläpä siten että tuo sukunimi lausuttuna yhdessä tuon etunimen kanssa tarkoitaa jotain todella hulvatonta.

En olisi itse tuona henkilönä todellakaan mennyt naimisiin/ottanut tuota S:llä alkavaa miehen sukunimeä.

Fanny/ Fanni on nätti nimi.

Pippa tarkoittaa nussia på svenska. Pippa Middletonista kun on kirjoiteltu... :D
Hänen nimensä on kyllä Philippa.
 
Mites kristian(kristitty) tai assi(perse)? Kyllä aikuinen on sivistymätön, jos ei edes ajattele lapsensa tulevan nimen tarkoitusta tai lausumista ulkomailla. Eri asia jos siitäkin huolimatta tietoisena seurauksista haluaa antaa lapselleen sellaisen nimen. Kuitenkaan ketään ei saa nimistä kiusata, mutta kyllä se lapsi itse oppii nimeään häpeämään. Itsellä hiukan "hassu" sukunimi, ja olen todella onnellinen että pääsen tästä eroon naimisiin mennessä. On se vaan liike-elämässä helpompi että on fiksu nimi.

Minä olen hiukan eri mieltä. Aika vaikea kuvitella että joku tosiaan alkaisi lapsen nimeä miettiessään googletella että tarkoittaako nimi jotain hassua jollain kielellä. Ja kyllähän sellaisia nimiä on paljon jotka tarkoittavat, silti niitä annetaan.

Minusta vika on aina niissä naureskelijoissa, ei nimen antajassa. Ja jos joku naureskeleekin, niin normaalilla itsetunnolla varustettu ihminen ei siitä romahda.
 

Yhteistyössä