Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Noopulle paljon onnea pojasta!

Jeeni :hug: Ikävä kun pojalta löytyi noinkin harvinainen sairaus, mutta toisaalta hyvä kun havaittiin heti niin voidaan hoitaa.

Imetysliiveistä Mulla on tällä hetkellä koko 75F ja Carriwelin kaarituettomat koko L ja Bravadon seamlesit koko L sopii hyvin. Näissä on vielä tilaa varmaan yhdenkupin verran kasvaa ja liivinsuojat mahtuu kanssa. Carriwelien mukana tuli lisäksi jatkopala jos ympärys kasvaa.
 
Lista päivitetty.

Kaikille pienille jo syntyneille kovasti tsemppiä elämän alkutaipaleelle ja pikaista kotiutumista toivon myös! Huldiksen kuvat tosiaan herkistivät. Jeenin perheelle tsemppiä pienen sairauden kanssa :hug:

Turvotusta havaittavissa täälläkin. Painoa oli oman vaa'an mukaan tullut viikonlopun aikana 3 kiloa, mutta ummetus selittänee osan ja turvotus lopun. Perjantaina neuvolaan, sitten saa lopullisen tuomion ;) Vatsa mulla on kasvanut ihan muutamassa päivässä hurjasti! Napakin pullistuu ihan eri tavalla kuin edellisissä raskauksissa :O Ja nahkaa kiristää. Samaten ensimmäistä kertaa ikinä, mulle tulee huono olo selinmakuulla.


M :heart: 33+4
 
No täällähän tapahtuu!!!
Paljon onnea myös Noopulle!!!:flower:
Huldis laittanut ihania kuvia pikkuisesta,ihan tuli tippa linssiin:)Niin pieni ja täydellinen tyttö!
Jeenin pojulla ollu hyvät mitat viikoihin nähden!
Kiitos uudesta pinosta!!
-Suffi&Tähti 32+4
 
jeeni, ikävä tuollainen sairaus, toivottavasti se ei kuitenkaan haittaa jatkoa? Tsemppiä!!!
Huldiksella ihanat kuvat :heart:

miirikkikö se oli, joka oli joutunut pupuvanhuksen pois laittamaan? osanotot, herkisti tämäkin kun itseltä kaksi kania löytyy ja välillä oikein koskee kun miettii, että joskus niitä ei enää ole :'( Oliko miten iäkäs pupunen?

Täällä tosiaan nlalääkärissä eilen käyty. Tilanne oli sen lääkärin mielestä ennallaan, puolipehmeäksi arvioi kohdunsuun tilanteen muttei siis mikään synnytyspehmeä ollenkaan. Pää keikkui kuulemma eli ei ollut kiinnittynyt. Mut tää lääkäri nyt sanoi et kohdunsuu kiinni :O Hiukan ihmettelin, mutta ota niistä sitten selvää... Samaten tää sanoi käsikopelolla et kohdun kaulaa pari senttiä jäljellä niinku viimeksikin näköjään ollut, luki siis äitiyspolin tekstistä että 2cm ollut jäljellä, ja mulla lukee neuvolakortissa 3.8cm, mutta se tais sit olla ultramitta. Jännästi vaihtelee.... No, lähtölupa heltisi, ja automatka sujui hyvin vaikka kestikin Tuurun reissuineen koko päivän meolkein. Puoli-istuvassa asennossa matkustin ja omaa kroppaa kuuntelemalla pärjää pitkälle...

Mädchen muuten, kiitos uudesta pinosta!

Imetysliiveistä, eilen tilasin Carriwell cofortit yöksi ja sairaalassaololiiveiksi...Muita en uskaltanut vielä, kun maito on noussut, täytyy käydä Changesta hakemassa sitten parit sopivat. Jos nuo Carriwellit on ok, tilaan toiset mokomat ekoiksi päiviksi...

Sairaalakassin ajattelin varuiksi pakata ensi viikolla kun palataan kotiin. Tosin, eipä sinne tarvitse paljoa laittaa, hygieniatuotteet ja kirjan ehtii laittamaan lähdön hetkelläkin...kai :D

InnoM on tilannut samat vaunut kuin meilläkin on. Minkä väriset otitte?

Nukkuminen on mitä on. Yöllä tulee käytyä vessassa 1-2 kertaa, lonkkia särkee ja kylkeä saa tiiviisti vaihdella. Lisäksi olen alkanut kuorsaamaan, muilla samaa vaivaa?
Lisäksi keskellä yötä jos herää, on usein maha aika kipeä, mistä tää mahtaa johtua? Ihmeellistä, voiko muksu möyriä niin paljon siellä että satuttais koko mahaa :O
Potkii ajoittain kylkiin ja se jos jokin viholoo ikävästi!

Täytyy sanoa, että kaverin sanoin, en ihmettele yhtään että tätä tilaa kutsutaan raskaudeksi ja odotukseksi, tää on just sitä. Toki toivon, että lapsi ainaikin sinne 37 viikkoon asti on mahassa mukana, mutta alkaa kyllästyttää ja väsyttää tämä tuskailu; henkeä ahdistaa, olo on iso, kömpelö ja turvonnut, liikkuminen hidasta ja kaikki vaikeaa. Ja jestas tosiaan, miten paljon ihmisen päivään mahtuu kumartelua, joka tuntuu muuten tosi ikävältä...Joku muu oli samaa valitellut, tömpsiskö se oli...? Mutta onneksi sitä jaksaa olla myös iloinen ja yritteliäs, etten nyt ihan kyspältä hapannaamalta kuulosta, ajoittain vain sellainen fiilis :LOL:

Hyviä vointeja kaikille ja jaksellaanhan vielä :)

Zophie + murunen 33+0
 
Suuret onnittelut Noopulle :flower: Ja Jeenin perheelle isot tsempit vauvan kanssa :) Huldiksella ihanat kuvat :heart:

Näin me vain jakaudutaan :) Jospa ei itsellä ihan vielä olisi kuitenkaan lähtö vaikka on suppaillut aika ikävästi jo useamman päivän. Eilen neuvolassa ei terkka kyllä mitenkään noihin suppailuihin reagoinut. Tälläkin hetkellä aika tiukka menossa :|

Tällaisia arvoja neuvolasta:
Rv 34+2
Painoa 525gr/vko (yht. 9,3kg)
RR 139/83 (ei ole ikinä alapaine ollut noin korkea vaan välillä 64-75) tähänkään ei terkka tarttunut
Pissa puhdas
Sf 29
RT (Jee!! mut ei ole laskeutunut ollenkaan)
Syke + ja liikkeet ++

Tosiaan suppareitahan on tullut jo viikkoja mut viikonlopun aikana muuttuneet paljon napakammiksi ja kait niitä kivuliaiksikin voi kutsua. Ei tartte irvistää mutta pysähtyä pitää ja mennä maate tai istua. Kohdunsuulla vihloo ja häntäluu tuntuu jotenkin siltä että ois vinksallaan kun istuu jollain kovemmalla tuolilla. Närästää kamalasti koko ajan ja vatsanahka on tosi kireä. Välillä tuntuu että repeän kahtia. Raskausarpia ei kylläkään ole tulut yhtään. Toivotaan ettei kamalasti tulisikaan :)

Sain tänään vasta äitiyspakkauksen :D Tosi nopeita täällä meidän kelassa nämä käsittelyt :) Huomenna pitää laittaa koneeseen nuo vaatteet. Kestovaippoja (palstalaiselta ostetut) olen pessyt jo useempaan kertaan. Haluan että ne ovat valmiiksi mahdollisimman imukykyisiä :)

Tänään vaihdettiin vihdoinkin meidän auto! Siis meillä oli Dodge ram, sellainen vani joka on muutettu pakettiautoksi. Tosi kätsy ollut tähän asti, mutta turvakaukalon takia jo piti vaihtaa. Ja siksi että se söi ihan tuhottomana bensaa :O Nyt meillä on farmaripösö :) Näppärä ja iso takatila!

Huomenna käyn hakemassa vaunut matkahuollosta :) Tilasin Rokkibeibiltä nämä

Pinna ollut tosi tiukalla ja miehen kanssa ollaan äksyilty ihan molemmat :( Onneksi eilen illalla saatiin sovittua ja kaikki taas hyvin ainakin toistaiseksi :D Ennen kuin mulla leviää taas pää :LOL:

Mut nyt pitää mennä nukkumaan. Seuraavalla kerralla lisää...

Ruutinen ja Leo 34+3
 
Mulla on nyt sairaalassa tällaiset liivit. Nää on siis vähän tällaiset venyvät verkkosukka-liivit, mutta on tosi huomaamattomat päällä vaikka nukkuessa ja venyvät tosi paljon. Kannattaa vaikka nää hommata, jos jotkut haluaa ihan vaan pitämään liivinsuojia paikallaan. Ei nää paljon tue, mutta ei puristakkaan :D

Pienten Parhaaksi - Carriwell Comfort Feeding/Sleeping Bra - pehmoimetysliivit

Näitä löytyy eri paikoista eri hintaisina. Löytyy Googlesta PEHMOIMETYSLIIVIT-nimellä.
 
Kiitos taas uudesta pinosta Mädchen =)

Noopulle ja jeenille hurjasti onnea nyyteistä:flower:

Jeeni olipa harvinainen...jaksamisia sinne :hug: viimeks ainakin neuvolassa sanottiin ,että on normia hiota mahottomasti synnytyksen jälkeen..vissiin nesteet poistuu kehosta siihen tapaan:D

Huldis ihania kuvia:heart: Onko sun Hb jo nousu suuntanen? kun niin mahottaman alas meni :/


Tänne pitäis vimpat tavarat tulla tällä viikolla postissa=) Vihdoin katottiin viime neuvolassa, että nappula on rt:ssa:p aikasemmin ei oo katottu :O

muffi + nappula:heart: POKS 35+0
 
Huldis ihania kuvia:heart: Onko sun Hb jo nousu suuntanen? kun niin mahottaman alas meni :/


muffi + nappula:heart: POKS 35+0
Sain kaksi pussia verta, niin nousi 102 ja tänään oli laskenut 95, mutta on siis jo tosi hyvä taas. Leikkauksessa en menettänyt kuin n. 200 ml verta, mutta juuri ennen (olin jo sairaalassa verenvuodontakia tullut edellisenä päivänä) kiireelliseen sektioon joutumista verta lensi pitkin poikin lattiaa ja vessanpönttöön tuli kätilön mukaan jalkapallon kokoinen verihyytymä kappaleina. Siksi siis hb:n raju lasku vuorokaudessa 125 -> 68. Yritän huomenna kertoilla vähän tarinaa, niin pysytte kartalla käänteistä ;)
 
Mulla on nyt sairaalassa tällaiset liivit. Nää on siis vähän tällaiset venyvät verkkosukka-liivit, mutta on tosi huomaamattomat päällä vaikka nukkuessa ja venyvät tosi paljon. Kannattaa vaikka nää hommata, jos jotkut haluaa ihan vaan pitämään liivinsuojia paikallaan. Ei nää paljon tue, mutta ei puristakkaan :D

Pienten Parhaaksi - Carriwell Comfort Feeding/Sleeping Bra - pehmoimetysliivit

Näitä löytyy eri paikoista eri hintaisina. Löytyy Googlesta PEHMOIMETYSLIIVIT-nimellä.
Kiitos vinkistä. tilasin yhdet ja löytyi muutakin. =D
Ihania kuvia pienestä! :heart:
 
Oi miten pieni poika on Noopulle tullut! Onnea ihan hirmuisesti! :flower: Miten siellä noin yhtäkkiä tultiin maailmaan? Toivottavasti voitte hyvin koko perhe :) :hug:

Laura: :LOL: tai sitten :'( Mä ihan oikeasti olen mooooonta kertaa miettinyt niiden lehmä-utare-liivien hankintaa... :headwall: Isot tissit on niiiiiiin helvettiä! :headwall: Viimeksi kun liivit ostin niin taisi olla kuppikoko jotain H... ja nyt raskauden aikana on toi ympärysmittakin kasvanut... mut miks niihin laitetaan lehmille sanomalehteä? Onko se niinku liivinsuojus? :D Ehkä mäkin laitan sitä, ei tartte ostaa erikseen :p Niin ja meillä oli tänään aamulla lammen päällä usvaa :) Mä en odota hattivatteja, vaan kutsun varsinkin peltojen päällä kelluvaa usvaa keijusumuksi... :)

Arvatkaapas kuinka kiva on asioida tosi asiallisessa ja ystävällisessä rintaliivikaupassa, jossa joka kerta myyjä kysyy "oletkos ajatellut mennä rintojenpienennysleikkaukseen?"..... heeeeeeh. Kun aina sanotaan, että imetys kuihduttaa tissit, niin siinähän on mulle hyvä kannustin imettää kauan :D Jos niistä jäis jäljelle vaan sellaset rukkaset, oi ihanaa! :) :p

Mökinakka: varmasti ois hyvät :) Oon nähny villaisia myynnissä netissä, ainakin lämmitystarkotukseen varmaan tosi hyvät :)

maximilian: neuvolan täti kysy tänään, että joko on kassi pakattu :O Voi kääääk! eikä vieläkään oo vaatteita pesty tai laitettu huonekaluja paikalleen....

Santtu: mä tilasin Carriwellit toisesta kaupasta, missä niitä oli ihan "hyllyssä" :) Kahdet erilaiset, ja sitten topin. Kaikki kokoa XL, löysin sieltä jostain kokotaulukon, ja näytti siltä, että noi pitäis mahtua. No jos ei mahdu nyt, niin ehkä myöhemmin, tai sitten myyn ne eteenpäin. Rintsikat ahdistaa mua niin paljon, että yleensä kuljen ilman, ja kaarituellisia en oo käyttäny enää pariin vuoteen kuin suurimman hädän edessä. Olitko se sinä, joka sanoit, ettet imetä vaan pumppaat ja syötät pullosta? Miten se toimii käytännössä, se pumppaaminen ja säilöminen lähinnä? Mua kovasti kiinnostais tää vaihtoehto. hmm mitenköhän ne maidonkerääjät toimii, pitää tutkia...

Hurrikas: voi että kuulostaa kurjalta! onkohan hermopinne sama asia kuin rannekanavaoireyhtymä? mun mieheltä on leikattu se molemmista käsistä, ja sitä ennen elämä oli kyllä tuskaa... mutta luultavimmin sulta häviää se vaiva pian synnytyksen jälkeen :hug:

Huldis: voi miten paljon letkuja ja johtoja osastolla meneekään joka suuntaan! Mutta suloiselta ja hyvänkokoiselta tyttö näyttää! Kyllä se syöminen siitä varmasti pian alkaa sujumaan :hug:

raisu: tänään on ollut helpompi päivä hengittää. neuvolassa sanoivat, että kunhan maha laskeutuu niin sen vaivan pitäisi lähteä.

Neuvolakuulumisia 34+5:

Raivotarjonnassa mukula on :) Saatiin miehen kanssa molemmat kokeilla päätä, kun lekuri laitto mun kädet ensin omiensa alle ja sit miehen :) Siellä se pallero majaili ihan alhaalla, kiinnittynyt ei vielä ole :) Miten toi lekuri oikein tökkii kun sisätutkimuskin tekee ihan helevetin kipeetä??? ja sieltä kun lähdettiin niin johan tuntui, että vauva syntyy justiinsa, sattu niin kovin alavatsaan, häpyluun seutuun ja kohdunsuulle! :O
Kohdunkaula pehmennyt ja lyhentynyt - noin 2cm oli nyt, mutta ei mitään tarkkoja arvioita halunnut antaa mistään asiasta. paitsi korttiin kirjas että kiinteä/pehmeä ja kiinni, noin 3cm.
Paino noussut kahdessa viikossa noin 700g - eli verkkareiden verran, kun viimeksi olin hellemekossa puntarilla :D :D
Verenpaine 110/76
HB 136
SF-mitta 30cm
syke 140
Turvotus on kadonnut kun ilmat viileni, eli siihen kohtaan -
Pissa puhdas (katotaanko multa ees mitään leukkareita....? ei kortissa ainakaan lue, eikä ne oo ikinä mitään sanonu :O)
Seuraava sokerimittaus vasta noin 3 viikon päähän :) mutta nyt alkaa käynnit jo viikon välein, joko muillakin on niin tiheesti?

Jeeni: kiva että poikakin pääsee pian kotiin :) Onko toi sairaus vaikea tulevaisuudessa? Toivottavasti kaikki menee pian hyvin :) Ja jos mun tissit kasvaa maidon noustua 2 kokoa niin menen kuulkaas suoraan leikkaussaliin pienennykseen, se vaan ei ole mahdollista, että ne tästä yhtään kasvais mihinkään suuntaan, NIIIH! :kieh:

Zophie: minäpä minä! olen vasta nyt huomannut miten paljon ihminen joutuu kumartelemaan, varsinkin kun on koiria ja kissoja... ja kaikkeen siivoomiseen jotenkin kuuluu kumartelu, kun kissanpennut tiputtaa miljoona tavaraa koko ajan... :p Tekee tosi kipeetä mahaan se kumartelu. Mulla on yöllä herätessä maha usein kipeä sen takia, että rakko on liian täynnä, eli kun on nukkunut vähänkin pidempään kuin puoli tuntia niin on jo kiire vessaan... :whistle:

Tänään tuli matkahuollosta turvaistuin, telakka, harsoja, pyyhe ja tutteja ja tuttipulloja :) Sitterikin on jo - mies valitsi ja tilasi kun ihastui yhteen niin kovin :D :heart: Sitten kun saataisiin pian jo tavarat paikalleen niin oisin melkeen valmis.... pännii niin kovin kun en ite pysty mitään juurikaan tekemään :headwall: No onhan meillä tässä aikaa.... :whistle:

Voikaa hyvin,
tömpsis ja super 34+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Noopulle pojasta ja Huldiksella ihania kuvia.

Tömpsis älä vaan ota tosissaan näitä mun juttuja. Vaikka kuinka sanotaan, että ei niin suurta vitsiä, ettei totta toinen puoli. Mä vaan oon tämmönen - iso zorppa. En ota elämää niin vakavasti aina. Tähän rinnastettakoon se, että yksi vanhempi naisystäväni, jota suuresti arvostan, löysi miehensä tapettuna ja joutui vielä verijäljet sen jälkeen siivoamaan. Seinällä oli Olvin mainos " älä ota sitä vakavasti ". Karmea vertauskuva, mutta hän aina puhuu tilanteesta näin... Siinä shokkitilanteessa vaan oli tuo mainos pompannut seinästä verkkokalvoille. Mutta siis kyllä tuo H HURJAN isolta kuulostaa.... Ymmärtääkseni ne sanomalehdet on siellä vaan vähän auttamassa, ettei ne ihan polje niitä alleen, kun rapisevat. Ja ainahan ne pestään ennen lypsyä, mutta se suurin paska jää siihen sanomalehteen.

Tänään on mulla eka virallinen mammaloman päivä, pitäskö ihan laittaa juhlat pystyyn? Eilen olin miehen mukana mullikkatilalla, kun kävi iltatarkastuksella lykkimässä rehut takasin niitten eteen. Siinä oli ainakin juhlaa, kun katto niitä mahtisonneja :rolleyes: Yhelläkin kusta riitti varmaan viis minuuttia ja roikutti vehettään! Ja ne pallit on todella erikoisen näköset, ihan kun kaurapussi roikkuis...

Hieroja antoi vinkkejä teille, joilla selkä jumittaa. Arveli siis vähän issias tyyppistä mulla. Jostakin syystä hieroi vaan oikean puolen selästä, makasin vasemmalla kyljellä, ja sitten istuviltaan niskoja ja selkää. Alaselkä oli tosi tiukkana, olin kuuluma istunu meidän pohjosen reissun ajan perse tukevasti penkissä. Niskat oli jumissa myös, nuo vieraat yöpaikat kun siellä ei pysty rentona nukkumaan ja lihakset ei sitten saa lepoa, näköjään jumiuttaa mulla vähän joka paikan. Siitä siis huimaus, osasyynä on varmasti myös raudan puute.... Päästä otti välillä mukavasti. Sit alko taas veri kiertää yläpäässäkin, alapäässä tuo nyt tuntuu kiertävän vähän liiankin vauhdilla välillä...

Häntäluun mutkalla olosta itse huomasin saman. Kun tota värkkiä sen reissun aikaan pesi, niin tunti oikeen kun laitto sormen sisään ( ja kyllä sitä harrastan, varsinkin nyt kun on ollu ihanaa itestään ohimenevää hiivakökkärettä havaittavissa... ) niin oikeen tunti sen häntäluun siellä. Vai onko se ees mahollista? Töissä seison lähestulkoon sen koko työpäivän, istuminen ei koskaan oo tehny mun kropalle hyvää. Ja seisominen ei oo kyllä jalkoihin käyny, varsinkaan kun ei seiso paikoillaan pitkiä aikoja. Hieroja kehotti myös muistamaan pitämään ryhdin, eli hakemaan se vaikka niin, että menee seinää vasten seisomaan ja PYSYÄ siinä asennossa. Ettei ole selkä notkolla. Myös käsiä voi roikottaa lattiaa kohden, niin selän asento usein korjaantuu. JA nukkumaan mennessä laittaa tyyny jalkopäähän petarin alle ja toinen tyyny polvien väliin... Sitten jos se heräessä on lattialla, niin ottaa se vaan sieltä takas oikeelle paikalleen. Ja paikallaan seisoessa on tärkeää jännittää lantion alueen lihakset ja alavatsa, että ryhti pysyy.

Alottaako teillä muilla miehet isyysloman, kun itse kotiudutte laitokselta?
Onko vauvabonusta käytössä? Täällä maksetaan 200 e.

Hengittäminen on täällä myös ajoittain aika pinnallista, olen huomannu ite, kun on lihakset kireenä, ja nukkuu huonosti, niin se pahentaa... Ilmalämpöpumpun alle on hyvä mennä aina vetämään syvään henkeä, niin muistaa taas, että HENGITÄ nainen. TUntuu myös pientä pöpöä olevan ilmassa, kun työt on taas alkanu monella ja kohta koulut. Parina yönä heränny semmoseen kuivaan yskään ja nenän limakalvot tuntuu kans tosi kuivilta.

Tisseistä ei täällä ole tullu vielä mitään maidon tapastakaan Neuvolassa neuvottiin jo tässä vaiheessa rasvaamaan bepanthenilla noita, mutta en ottanu neuvosta vaaria.... Ihan perus Tummelia ostin apteekista, sit jos näyttää että kuivuvat ja halkeilevat. Vai pitääkö sitä ennalta ehkäistä?

Olipa eilen kummallista käydä ostamassa semmonen pikkupaketti Liberon vaippoja 2 kg eteenpäin. Pinnasänky on nyt siirretty makkariin ja sinne oon noita "käyttötavaroita" kasannu. Miehekkeen äiti anto myös oman äitiyspakkauksensa mukana tulleita vaatteita, kuvitelkaa vuodelta 1976 Legendaarista :D Sain ne jo pestyä..... Tossa äp-pakkauksessa on myös lista, mitä se sillon aikoinaan on sisältäny. Pitäs jaksaa joskus vaikka tänne rustata. Kuviakin mulla noista vaatteista on, jospa myöhemmin....

Nyt putsaamaan 10 litran sanko mustikoita. Mä en todellakaan ollu niin ahkera kun marja.... Oltiin kermaperseitä, ja kun tuo miehen kaveri otti vaimon thaimaasta, joka on asunu nyt 3 kk suomessa, niin se keräs hyvin mielellään, on keränny muillekkin ja myyny. Siinä tais voittaa molemmat, thaimaassa kun keskiansio kuussa on 200 e. Vaikka tulihan sillä ninnillä selkä kipeäksi, mutta ehkä sen kestää =)

Maanantaina neuvola! Jos kävis nyt loppuviikosta taas kilpirauhasarvot antamassa, niin kuulis ne sit sieltä... Lääkärin soittoaika kun aina menee parin viikon päähän.

Meillä on muuten nyt alta 10-viikkonen kissakin koirien lisäks, jonka nimesin Viikariksi. Kolli on, ja oottelee vaan, että kaveriperhe ottaa sen itselleen. On siis miehen kotitilalta, perus maatiainen ja vähän arka. Ei kuitenkaan sähise tai kynsi. Tuli tähän meille eka vähän sosiaalistumaan ihmisiin, kun ei kehtaa sitä tommosena antaa eteenpäin. Eläintenhoitajaksi opiskelin aikoinaan pohjoisessa, siellä oli hauska kun kaikki oli naisia ja osa vähän "kuivahkoja", niin oli vähän tapana aina, jos oli huumorijuttu tulossa, niin sanoa jo ennen sitä vitsiä, että TÄSSÄ TULEE VITSI. Pitäs varmaan varmuuden vuoksi käyttää tuota useammin, ettei ihmiset käsitä mua väärin :whistle:

Laura ja iivari 35+0
 
Alottaako teillä muilla miehet isyysloman, kun itse kotiudutte laitokselta?

-Saattaa aloittaa heti kun vauva on syntynyt kun esikoisen kanssa pitäisi jonkun olla kotona.

Onko vauvabonusta käytössä?
-Mikä vauvabonus?!

Pinna kireällä täälläkäin aika usein ja tulee sanottua mitä sattuu ja raivareitakin välillä tulee otettua :D

Omaa napaa.. Vauva pyörii ja monottaa oikein urakalla.. Välillä tuntuu että virtsaputki lähtee irti :O Eli vauva työntää päätä ilmeisesti tuonne alas niin että tuntuu tosi inhottavaa vihlontaa virtsaputkella.. Yöllä edelleen on inhottavia pistelyitä ja nipistelyitä vatsalla ettei pysty liikkumaan senttiäkään tai tuntuu että repee paikat.. kiristystä ja supisteluiita on täällä edelleen ja lepää saa jatkuvasti.. Esikoista ei enää kovinkaan paljoa tule nosteltua kun alkaa joka paikkaan ottamaan.. Esikoinen on kyllä aivan ihana kun halailee, suukottelee ja paijaa vatsaa ja sanoo "Vauva/ veli liikkuu siellä" ikää esikoisella vajaat 2v :)
Tänään pitäisi vihdoin ja viimein pestä äitiyspakkauksen vaatteet että olis sitten valmiina kun pikkunen tulee kotiin.. muutenkin on ollut aikalailla järkkäilyitä tässä ennen vauvan tuloa kotiin.. paljon olis vielä tehtävää kun on jokseenkin laiskuus/jaksamattomuus yllättänyt :D

Ja aivan ihania kuvia Huldis oli laittanut =)

Kaikille oikein kovasti voimia viimeisille hetkille ja tsemppiä kipuilujen kanssa..

O&O + pikku jäppinen 34+4
 
Zophie, täältä, tämä väri pehmeällä kopalla :) Eikä edes hinnan takia, vaan just tuo väri miellytti eniten, kun käytiin kerran livenä katsomassa. Kivasti sattui olemaan just tuo väri halvimmalla ja muualta ei edes tuota väriä enää löydetty. Mustaa en halunnut ja toiseksi mietin ruskea/turkoosia, jossa olikin turkoosi liian hailakka makuuni (samoin musta/limessä lime liian hailakka). Entäs te? :) Voisivat vaan jo tulla.. malttamaton, kun olen :D Maanantaina tilasin, toimitus 2-4 arkipäivää, joten tällä viikolla luulisi tulevan.

innoM + Pulla 35+6
 
Isyysloman mies aloittaa varmaankin suoraan synnytyksestä, koska on noita lapsia ennestään hoidettavana. Mitään vauvabonuksia ei tule.

Maitoa ei tihku, ei puristamallakaan. Silti sitä on riittänyt ennenkin ihan riittämiin.

Olo on nyt tosi tukala, jotenkin kiristää mahaa ja polttelee selkää. Ei varsinaisesti supista, mutta inha on olla.

Täytyy kaivaa ne harsot laatikosta ja pestä. Pinnasänkyyn ostaa uusi patja ja reunus ja kasata sänky varastosta. Vaippoja ostaa vauvalle ja itselle. Ehkä tuttejakin. Apteekista hakea Bepanthenia ja Ceridalia. Mitähän vielä?! Monta asiaa ehtii hankkia tarpeen mukaan vauvan synnyttyäkin. Esim. imetysliivejä hommaan sitten uusia. Vielä ei ole rinnat kasvaneet yhtään, pikemminkin päinvastoin. Mahtuu aiempaa pienempi kuppikoko :O Multa löytyy nuo Carriwellin Comfort-liivit ja Drop Cupit ja jokuset Lindexin räppänät. Niillä pärjään hetken.

Sairaalakassia voisi alkaa hiljakseen pakkaamaan.

Mädchen :heart: 33+5
 
InnoM, meillä on nuo harmaat ihan perusharmaana niillä mustilla tehosteilla :) Tehtiin tällainen valinta, kun olisin itse halunnut ihan mustat ja mies ei halunnut niin tummia ;) Hyvän oloiset vaunut ovat kyllä, ja edulliset ja suomalaista laatua :)

Tömpsis, no muistinhan oikein! Meillä myös puput aiheuttaa kumartelua, kun häkkiä saa siivota, sitten joskus ajaa niitä kielletystä paikasta, esim. sängyn alta pois jne. Ja mä olen superhyvä pudottamaan asioita ja sättäämmään kovasti, joten aina saan olla nostelemassa omia tavaroitani ylös.... :rolleyes:

Mä tilasin myös yhdet tuollaiset Huldiksen linkkaamat liivit Potitosta alkuvkosta, ajattelin, että ovat hyvät ensin ja sitten koetan löytää sopivia kun kotiudutaan... Ja jos ovat oikein kivfat, saatan tilata toisetkin. Vai onko jollain näitä Pienten Parhaaksi - Carriwell Seamless Maternity/Sports Bra millaiset olisivat?

Ai niin, tuli vielä mieleen, paljonko teillä jo lapsia omaavilla on ollut imetyspaitoja jne? Kun mietin, kannattaako kauheasti edes ostaa, kun kotona ja tutuilla voi vetää paidan ylös jos imettää ja julkisesti tuskin tulee imetettyä...eikös masutuubeistakin ole hyötyä tässä esim kun haluaa maharöllykkänsä jollain piilottaa?
 
Viimeksi muokattu:
tömpsis Minä se olin, joka ei imetä ja pumppaa. Mutta meidän vauva tulee kasvamaan korvikkeella. Pieniä määriä omaakin kokeilen, mutta edellisille on aiheuttanut kamalat vatsanväänteet. Mulla kun noita allergioita on siunaantunut niin maidon koostumuskin on eri kuin terveellä äidillä. Tästä on muuten ihan tutkimus tehty, löytyy netistä duodecimin ja Teito lehden sivuilta. Tutkimus tehty v. 1999 muistaakseni.

Täälläkin on tänään eka äitiysloma päivä :D

Alottaako teillä muilla miehet isyysloman, kun itse kotiudutte laitokselta? Mies aloittaa isyysloman heti vauvan synnyttyä, isommat kun kuitenkin on kotona.

Onko vauvabonusta käytössä? Ei täällä Helsingissä sellaisia maksella :D

-S 31+5
 
Zophie: Mulla on tasan yksi imetyspaita ja senkin hankin viime raskaudessa odotuspaidaksi. Mahatuubi on tosiaan hyvä röllykän peittämiseen, kun sitä tavallista paitaa nostaa sen verran että vauva pääsee rinnalle.
 
Onnea Noopu!!:flower:

Alottaako teillä muilla miehet isyysloman, kun itse kotiudutte laitokselta?
Meillä aloittaa. Ollaan ajateltu, että pitää isyysloman putkeen, ja sitten kaikki maholliset isyysvapaat mitä vaan saa. Meillä kun on tämä pientila, jossa varmaan varsinkin aluksi kestää, että löytää sen oman uudistuneen arjen ja rutiinit. Ja sitäpaitsi, mies haluais kans olla kotona vauvan kans niin paljon kuin mahdollista. Rahahan se ratkaisee taas, olishan se mukava mutta kuka sen kustantaa.
Ja voi että on taas niin latinaa tuo Kelan kieli. Netistä ollaan yritetty tavata, että miten tässä pitää menetellä ja mitä kaikkea isäkin voi saada, mutta kai se on mentävä paikanpäälle ihan livenä keskustelemaan. Keksis vaan että missä välissä, remppa menee aikalailla kaiken etusijalle.

Onko vauvabonusta käytössä? Mikä tämä on?! :confused:

Ei ole täälläkään tullut tisseistä vielä mitään. Kuppikoko on kasvanut B:stä C:hen, kasvoi jo heti ihan alussa. Bongasin minäkin netistä luonnonvillaiset liivinsuojukset/tissinlämmittimet imettäjille, ja kyllä vain aion huovuttaa omien lampaitten villoista itelle moiset värkit.=)

Painosta. Mulla on nyt paino pysynyt kesäkuun puolesta välin samana.:confused: Kävin sielä äitiyspolilla raskausdiabeteksen takia, ja siellä kätilö useaan otteeseen huomautti, että painoa on tullut vähän liikaa. Oli silloin tullut n.10 kg? Olen normaalisti ihan normipainoinen, 165 cm ja 58kg, enkä tosiaan ollut huolestunut painonnoususta. Nyt sitten kun jätin kaikki sokerit ja hiilarit pois, niin painokaan ei ole noussut lainkaan. Vähän vaan hämää, kun eikös vauvan pitäis ottaa nyt oikein kunnon kasvuharppaus? Vauva kasvaa, minä laihdun? Onneksi ens tiistaina on taas äippäpoli, pääsee kunnon tutkimuksiin.
Koko ajan saa olla huolissaan jostain...:kieh:

Mukavahan tässä olis rupatella ja jäi kommentoimattakin muutamiin juttuihin, mutta pakko lähteä päivän touhuihin. Eilen siivosin keittiön oikein kunnolla lattiasta kattoon ja kitkin vielä kasvimaan, ja olin ihan poikki sen jälkeen. Eipä paljoa huvittanut, kun tuli soitto heinänmyyjiltä, että pellolla olisi vielä paalattua heinää, pääsisimmekö hakemaan. Eihän niitä voinut sinnekään jättää, joten ei muuta kuin autoon ja matkaan. Mieskin oli ihan puhki uurastettuaan koko päivän remontin parissa, mutta jotenkin ihanaa kun molemmat sitten tsemppaa toista. Hurttia huumoria ja tyhmiä juttuja, ja johan oli kuorma hetkessä valmis.

Mukavaa keskiviikkoa kanssamammat, voikaa hyvin!

MökinAkka 33+4
 
Laura: enhän mä pahastunut sun jutuista ollenkaan :) Mun on pakko nauraa näille utareille....Telkkarista oppisin uuden vastauksen siihen, kun joku taas kommentoi mun rintoja: "ei ne oo rinnat, ne on seikkailu" :LOL: Mutta se itku-hymiö oli vaan sitä, että kyllä niitä on tullut vuosien varrella itkettyäkin... ja ihan vakavissani olen joutunut niitä lehmien liivejä harkitsemaan... Mutta sulla on hyvä huumori, ei tartte ainakaan mulle laittaa vitsi-varotusta etukäteen ;) :D :D :heart:

Mökinakka: paskat tollasista motkotuksista, jos on 10 kiloa tullut! :kieh: Mulla kyllä lukee RD-papereissa että paino ei saisi nousta ekalla ja tokalla raskauskolmanneksella ollenkaan, ja vasta sitten viimesellä kolmanneksella sais nousta. Mutta kun on noin hoikka jo valmiiks, niin mahtuuhan siihen kilo jos toinenkin :) :hug: Muakin on huolestuttanut, että ei paino nouse, miten se vauva sitten kasvaa kun minä laihdun... no, ehkä se kasvaa sitten vanhoilla läskeillä :D

Mies on säästänyt yhden viikon kesälomaa lasketun ajan tienoolle ja sitten pitää heti syntymästä kaikki isyysvapaat. Ensi kesäksi on sitten varattuna 6 viikkoa vanhempainvapaata, vai mikä sen nimi onkaan. :) Ja siihen päälle normaali kesäloma! :heart:

Mulla alkaa äitiysloma huomenna. Ei kyllä paljon oo juhlimista, kun tulot putoaa puoleen... yks suu tulee lisää ruokittavaa ja rahaa sen verran vähemmän, oujea... :headwall:

Tänään pitäis varmaan lähteä veneilemään. Mies lähti jo evästä ostamaan ja mun pitäis siis kohta liikkua jo johonkin suuntaan... :p

Hermo menee noihin kissanpentuihin! 100 kertaa ne on pudottanu nyt hiiren tän tekstin aikana, raapii jalkaa, kiipee selkään, puree akillesjännettä ja tiputtaa kaikki tavarat ja ja ja! hulluks tulee! no ne on luovutusikäsiä pian, joten joudun niistä luopumaan - raskaus ja pennuista luopuminen on suht surullinen yhdistelmä, oon jo monena päivänä itkeny sitä, että ne lähtee... :p :D :(
No, koirat on ainakin onnellisia, ne saa taas nukkua rauhassa... :) ainakin noin kuukauden verran, kunnes tulee seuraava kiljukaula... :D

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 34+6
 
Kukahan tulisi meille kääntämään ja viikkaamaan noi minikokoiset vaatteet? Eilen pesin koneellisen (meillä 7kg kone) valkoisia, siis pelkästään vauvalle 50-62cm vaatteita :D ja nyt ne pitäisi kääntää ja viikata... Värillisiä on vielä enemmän kuin noita valkoisia ja mä INHOON vaatteiden viikkaamista!!

Kai se on vaan mentävä... Onneksi jatkossa noi minivaatteet on sekottunut ihmisten vaatteisiin :D En siis aio pestä pelkkiä vauvakoneellisia vaan menee sinä missä muutkin. Nyt kun on käyttöönottopesu, niin laitan vähemmän pesuainetta enkä silloin viiti muiden vaatteita laittaa sekaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Miuski00
Isyysvapaalle mies jäänee syntyksestä, koetin ehdottaa etää jäisi vasta kun kotiudutaan mutta ei suostunut...
Vauvabonus? Mikä se on?
Mökinakka, ihme motkotusta. Mulle on tullut jo 14,5kg lisää, normaalisti 168/60 mitat eikä tästä ole vielä kukaan valittanut. Omapahan on hommani se poiskin saada.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tömpsis;24321162:
Santtu: mä voin tulla, jos sä tuut kantamaan mun huonekalut paikalleen ja laitat kaappiin hyllylevyt ja kokoat pinnasängyn... ja ja :D
Mä voin kyl kasata ton pinniksen ja laitta hyllylevyt, mutta mitään en ala kantamaan ;) Joten kai se on vaan ite viikattava noi :D
 
Mä taidan olla jollakin tavalla kuitenkin seonnut tai jotain... Viikkasin ne valkoiset minivaatteet ja nyt on jo ne värillisetkin pestynä :D KAttelin kaappia, johon sain toiselle hyllylle ne valkosiet viikattuna ja toinen oli täynnä sekalaisessa järjestyksessä olevia pesemättömiä niin pakkohan ne oli koneeseen työntää :D

Eli huomenna luvassa jälleen viikkausvalitusta luultavimmin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Miuski00

Yhteistyössä