Mä muistan vieläkin kuinka mua vedätettiin Polarn o Pyret kaupassa viime syksynä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Katselin viime syksynä elokuussa lasten turkooseja toppatakkeja. Niitä oli esillä tyyliin 7 kappaletta ja vain yksi kappale per yksi koko. Kysyin myyjältä, että onhan näitä lisää varastossa tai tulossa lisää, jos ostaisin tämän koon 104 cm vasta pakkasten tultua marraskuussa.

Myyjä vastasi, ei, kyllä ne on tässä ne kaikki koot eikä lisää tule enää lainkaan koko syksynä eikä talvena.

Mä sit ostin elokuussa täyshintaisen turkoosin toppatakin. Kävin liikkeessä usein koko syksyn ja talven, kas kummaa, aina oli rekissä kaikkia kokoja ja vielä päätyi iso läjä aleenkin jossain vaiheessa. Tuskinpa oli samat takit myymättä koko kauden. Ku jossain vaiheessa oli enempi esillä eli monta samankokoista takkia......

Aika törkeetä. Mitä mieltä olette?

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24305740:
Ai mitä mieltä olen? Ammattitaitoinen myyjä.

Siis kun valehteli päin naamaa? Että elokuussa rekissä oleva turkoosi toppatakki kokoa 104 cm on ainoa kappale koko tulevana syksynä ja talvena ja jos en sitä nyt osta ja joku muu ostaakin sen, en voi enää sitä saada, koska se oli AINOA KAPPALE. Mutta kun tämä ei ollu totta.

No joo, valehteluahan se oli, jos myyjä tiesi, että takkeja on lisää.
Toisaalta, voihan olla, että saivatkin lisäeriä, joista myyjä ei tiennyt etukäteen.

Mutta siis myyjä on kuitenkin myyjä ja haluaa saada tuotteet menemään heti eikä vasta joskus tulevaisuudessa. Toisaalta voipi olla, että kun jää valehtelusta kiinni, menettää asiakkaita.
Eli törkeetä juu, mutta ehkä jossakin määrin ymmärrettävää.

[QUOTE="aloittaja";24305748]Siis kun valehteli päin naamaa? Että elokuussa rekissä oleva turkoosi toppatakki kokoa 104 cm on ainoa kappale koko tulevana syksynä ja talvena ja jos en sitä nyt osta ja joku muu ostaakin sen, en voi enää sitä saada, koska se oli AINOA KAPPALE. Mutta kun tämä ei ollu totta.[/QUOTE]

Myyjän tehtävä on myydä. Hän onnistui.

[QUOTE="aloittaja";24305748]Siis kun valehteli päin naamaa? Että elokuussa rekissä oleva turkoosi toppatakki kokoa 104 cm on ainoa kappale koko tulevana syksynä ja talvena ja jos en sitä nyt osta ja joku muu ostaakin sen, en voi enää sitä saada, koska se oli AINOA KAPPALE. Mutta kun tämä ei ollu totta.[/QUOTE]

No miks ihmeessä uskoit?

En juuri mitään mieltä. Sait haluamasi takin. Mitään kovin suurta huijausta en asiassa näe ja kauppahan perustuu petokseen aina: Kalliimmalla myydään mitä ostetaan;)

joo, myyjänä oisin sanonut, että en tiedä tulevista eristä, että jos varmasti takin haluat juuri siinä koossa, niin ota se nyt... sehän on totuus! ei myyjä voi tietää mitä aleen jää :D höpsö!

Niin, so what? Ihan yhtä hyvin sitä kokoa 104 ei olisi ollutkaan juuri silloin marraskuussa, kun sinä olisit sen hakenut, ja taas olisit ulissut kun myyjä huijasi... Nytpä sait takkisi, ja saa olla aika urpo kauppias jos sanoo että joo älä osta, ne tulee kuitenkin aleen. Hyvä myyjä saa asiakkaan tekemään ostopäätöksen heti + mahdollisesti ostamaan jotain vielä kylkeen, mitä asiakas ei "tiennyt tarvitsevansa".

No joo, valehteluahan se oli, jos myyjä tiesi, että takkeja on lisää.
Toisaalta, voihan olla, että saivatkin lisäeriä, joista myyjä ei tiennyt etukäteen.

Mutta siis myyjä on kuitenkin myyjä ja haluaa saada tuotteet menemään heti eikä vasta joskus tulevaisuudessa. Toisaalta voipi olla, että kun jää valehtelusta kiinni, menettää asiakkaita.
Eli törkeetä juu, mutta ehkä jossakin määrin ymmärrettävää.

Mä en vain ymmärrä tuollaista valehtelua. Mitä se myyjä siitä hyötyi? Hänhän oli vain palkkatyöntekijänä siellä. Mitä se on siltä pois, jos olisi puhunut rehellisesti. Polarn o Pyret kyllä menetti yhden hyvän asiakkaan tolla menettelyllä. Mun maailmankuvaan ei mahdu tuollainen valehtelu.

[QUOTE="aloittaja";24305770]Mä en vain ymmärrä tuollaista valehtelua. Mitä se myyjä siitä hyötyi? Hänhän oli vain palkkatyöntekijänä siellä. Mitä se on siltä pois, jos olisi puhunut rehellisesti. Polarn o Pyret kyllä menetti yhden hyvän asiakkaan tolla menettelyllä. Mun maailmankuvaan ei mahdu tuollainen valehtelu.[/QUOTE]

No voi jumalauta, sai sinut ostamaan sen takin!!

• Tykkää
Reactions: Minskii
No on kyllä törkeää mun mielestä. Eikä mun mielestä myyjä ollut ammattitaitoinen eikä osannut myydä, koska saattaa tuolla tavalla menettää asiakkaita. Ja paha kello kauas kuuluu jne. Mä en ainakaan menis uudelleen kyseiseen liikkeeseen.

Olis voinut sanoa, että en osaa sanoa, saattaa olla ettei niitä tule lisää, jos niin arvelen.

Kyse ei ole siitä, että olisin kysynyt, että jääkö takkia kokoa 104 cm aleen. Eihän myyjä voi sitä tietää! Eikä marraskuussa ole todellakaan mitkään toppavaatteiden alet vielä. Nehän alkaa just ennen joulua tai joulun jälkeen.

Kun lapseni on nopeasti venähtävää sorttia, niin pohdin kahden eri takkikoon välillä ja sit ajattelin, että jospa ostan takin vasta silloin kun sitä tarvitaan eli marraskuussa niin tulee ostettua suoraan oikea koko, kun tiedän tarkkuudella lapsen pituuden silloin.

Niin mun mielestä on törkeää valehdella, että juu, tässä esillä on kaikki nämä turkoosit toppatakit ja lisää ei ole tulossa.

Kun niitä tuli sinne varmaan todellisuudessa satoja kappaleita. Ja jäi vielä aleenkin (mutta se ei ole pointti tässä).

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24305780:
No voi jumalauta, sai sinut ostamaan sen takin!!

No jumalauta mä olisin varmuudella tullu ostaa takin anyway marraskuussa ja vielä varmuudella ihan oikean koon! Mutta tällä menettelyllä mä en osta sieltä enää koskaan mitään.

[QUOTE="aloittaja";24305798]No jumalauta mä olisin varmuudella tullu ostaa takin anyway marraskuussa ja vielä varmuudella ihan oikean koon! Mutta tällä menettelyllä mä en osta sieltä enää koskaan mitään.[/QUOTE]

siis oikeastiko olet sitä mieltä, että myyjä ois voinu luvatu sulle, että haluamaasi kokoa on vielä marraskuussa?? mitäs oisit sanonut jos ei ois ollutkaan?? =)

• Tykkää
Reactions: Sammeli
[QUOTE="aloittaja";24305770]Mä en vain ymmärrä tuollaista valehtelua. Mitä se myyjä siitä hyötyi? Hänhän oli vain palkkatyöntekijänä siellä. Mitä se on siltä pois, jos olisi puhunut rehellisesti. Polarn o Pyret kyllä menetti yhden hyvän asiakkaan tolla menettelyllä. Mun maailmankuvaan ei mahdu tuollainen valehtelu.[/QUOTE]

Tiesithän että ne ei oo Polarn o Pyret:n omia myymälöitä vaan ihan itsenäisten yrittäjien... Toki konsepti sanelee tietyt asia varmasti, mutta palvelu on ehtaa SUOMALAISTA.

[QUOTE="aloittaja";24305798]No jumalauta mä olisin varmuudella tullu ostaa takin anyway marraskuussa ja vielä varmuudella ihan oikean koon! Mutta tällä menettelyllä mä en osta sieltä enää koskaan mitään.[/QUOTE]

Mitä jos niitä kokoja ei olisi ollut marraskuussa enää jäljellä?? Tuskin pienempääkään olisit ostanut. Siinä tapauksessa olisit varmaan marssinut toiseen kauppaan = menetetty asiakas.

[QUOTE="vieras";24305801]siis oikeastiko olet sitä mieltä, että myyjä ois voinu luvatu sulle, että haluamaasi kokoa on vielä marraskuussa?? mitäs oisit sanonut jos ei ois ollutkaan?? =)[/QUOTE]

Oikeasti olen sitä mieltä, että myyjä olisi voinut rehellisesti sanoa, että takkeja on tulossa lisää, mutta ei tietenkään voi luvata, että tätä kokoa on juuri silloin marraskuussa jäljellä. Mutta kun se sanoi oikein varmana, että tässä esillä on kaikki eikä lisää varmuudella tule. Siis oikeasti, elokuussa turkooseja toppatakkeja ja vain yksi kappale per yksi koko?!? Niin varmaan. Sitten jos takkeja ei olisi ollu marraskuussa, niin sitten ei olisi voinu mitään.

Tässä PÄÄPOINTTINA ON SE, ETTÄ MYYJÄ VALEHTELI. MUN MIELESTÄ SE ON TÖRKEÄÄ.

Ja tuota turkoosia toppatakkia koossa 104 cm oli joka ikinen kerta rekissä, kun kävin liikkeessä koko syksyn ja talven ja keväällä vielä. Ja yhdessä vaiheessa oli enemmän esillä kuin vain se 1 kappale. Mystisesti mun ostama ainoa 104cm takki oli aina rekissä.....

[QUOTE="aloittaja";24305818]Oikeasti olen sitä mieltä, että myyjä olisi voinut rehellisesti sanoa, että takkeja on tulossa lisää, mutta ei tietenkään voi luvata, että tätä kokoa on juuri silloin marraskuussa jäljellä. Mutta kun se sanoi oikein varmana, että tässä esillä on kaikki eikä lisää varmuudella tule. Siis oikeasti, elokuussa turkooseja toppatakkeja ja vain yksi kappale per yksi koko?!? Niin varmaan. Sitten jos takkeja ei olisi ollu marraskuussa, niin sitten ei olisi voinu mitään.

Tässä PÄÄPOINTTINA ON SE, ETTÄ MYYJÄ VALEHTELI. MUN MIELESTÄ SE ON TÖRKEÄÄ.[/QUOTE]

Jos se myyjä on todellakin ollut siellä vain rivimyyjänä, kuten sinä sanot, niin todennäköisesti ei ole edes tiennyt että niitä tulee lisää.

Sait takin ja sen kokoisen kun halusit. Myyjä sai tuotteen myytyä heti, mikä tietääkseni on myyjän tarkoitus. Mitä mieltä olen? kaikki saivat mitä halusivat. Miksi sitä ostosta olisi pitänyt lykätä marraskuulle. En ole ikinä tajunnut tuota, että kierretään katsomassa 10 kertaa samaa takkia ja joskus 5kk päästä ostetaan. Silloin ostetaan kun on tervetta.

[QUOTE="aloittaja";24305834]Vastauksistanne päätellen tuollainen moraaliton valehtelu on ihan ok. No, ei mun mielestä.[/QUOTE]

Olet sä kyllä hölmö asiakas kun et tajua kaupankäynnistä mitään. Just tuollaiset hölmöt luulee, että ne myyjät on siellä niiden ystäviä, eikä rahaa takomassa.