Mä muistan vieläkin kuinka mua vedätettiin Polarn o Pyret kaupassa viime syksynä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";24305748]Siis kun valehteli päin naamaa? [/QUOTE]

Eräs asiakas saattaa ajatella minusta näin.. Kävipä tällänen tilanne.

Asiakas oli muutaman viikon aikana käyny pari krt viikossa kysymässä Babyn toppahousuja. Soitinki meidän pääkonttoriin henkilölle joka vastaa meidän tuotemääristä ja osaa kertoa tuleeko jotain tuotetta vai ei. No soitin sit asiakkaan aikana. ( koska en todellakaan tiedä onko tulossa vai ei ) Mulle sanottiin että EI ole tulossa, koska niitä ei ole ostettu tälle sesongille. Asiakkaalle tämän kerroin ja asia ok. No nyt niitä oli sit KUMMINKIN tullut loppuviikosta. En ole valehdellut vaikka asiakas saattaaki näin luulla.

Mua ihmetyttää kans, että mistä tietää, että myyjä valehteli? Kyllä kaupoissa usein voi käydä niin, että tuote mitä ei ole enää pitänyt olla saatavilla niin sitten sitä saakin lisää.

Huoh. No jos se takki oli niin hieno, että sä oikeasti halusit sen, kyllähän sun olisi se kannattanut ostaa siltikin heti, vaikka niitä olisikin ollut tulossa. Eihän se myyjä olisi voinut sulle luvata, että takkeja on vielä marraskuussa. Mistä hän olisi sen voinut tietää. Siis, jos mä löydän oikeasti jotain mitä todella haluan, tietysti mä ostan sen heti. Joskus niitä näkee sit myöhemmin puoleen hintaan, mutta se on sitten voi voi. Vähän saa käyttää järkeä itsekin. Kyllähän ne myyjät yrittää saada kaikki kaupan ja hölmöjä asiakkaita huijattua. Oli se sit oikein tai väärin, mutta sellaista se on. On täällä paljon epäoikeudenmukaisuutta ja vääryyttä, ei ihan noin kauheasti kannata vetää pultteja vielä vuodenkin jälkeen. Älä mene sinne kauppaan enää.

Oliko nyt sitten niin välttämätöntä saada juuri kyseinen ja juuri kyseisen värinen takki? Jos oli, silloin pitää olla valmis maksamaan ja tyytyväinen siihen, että lapsi on heti ekoista pakkasista asti saanut pitää (äidin) mieleistä takkia.
Tollasesta suoranaisesta huijaamisesta en itsekään tykkää ja voi olla että välttäisin juuri kyseistä liikettä, en niinkään merkkiä. Toisaalta myyjä myi. Meistä liian rehellisistä ei varmaan olis myyjiksi ;)