Tänään särkyi yksi sydän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanha nainen hunningolla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vanha nainen hunningolla

Vieras
Mulla on ollut yhden miehen kanssa tapailua ja pientä romanssia ilmassa. Koska oon yksinhuoltaja ja ero melko tuore (vähän ennen joulua) halusin ottaa rauhassa, enkä rynnätä mihinkään. Nyt kun mulla oli töistä loma, niin halusin viettää sen lasten kanssa jotka nyt vähän oireilee ensimmäistä kesää ilman isää. Tälle uudelle tuttavuudelle oli ihan ok pitää pientä taukoa ja katsella sitten rauhassa.

Tänään pistin pitkästä aikaa viestiä jossa kerroin jotain pientä kuulumista ja ihan tällaista normaalia. Vastaukseksi tuli "Kiva juttu. Ollaan Niinan kanssa viettämässä mökkiviikonloppua. Palaataan kotiin varmaan alkuviikosta, viimeistään tiistaina." Tämä Niina (nimi muutettu) on puolestaan hänen eksänsä, josta on eronnut noin kaksi vuotta sitten.

Taisin sitten olla jo melkoisen rakastunut. Kun musta tuntuu että mua ois lyöty. Joku vois sanoa että eihän tuo välttämättä mitään tarkoita, MUTTA. Miten se muka ei vois mitään tarkoittaa, kun eivät olleet edes puheväleissä mutta nyt yhtäkkiä kaksin jossain mökillä?

Jos ei minusta niin pitänytkään niin minkäs sille mahtaa, mutta tuntuu vaan niin julmalta ilmoittaa siitä noin niinkun sivumennen sivulauseessa. Myönnän että tämän oman käyttäytymiseni ehkä saattoi ymmärtää niin että en ihan kympillä ole etenemässä, mutta silti, jos jonkun toisen löytää niin voisiko sen hienovaraisemminkin sanoa...

Ai että tuntuu pahalta...

Mulle kävi myös noin, tosin olin silloin 17v. Seurustelin vanhemman miehen kanssa, oli muutamia viikonloppuja minun luona. Oli pitkä välimatka.
Yksi viikonloppu hän ei tullut vaikka sovittiin. Viimein soittooni vastattiin, mutta sepä olikin hänen ex :( Voi hitto et meni viikonloppu pilalle, ensimmäinen rakkaus teki noin törkeen tempun ;(

Osaan täysin kuvitella tunteesi! Toivottavasti sinun kohdallasi on jokin järkevä selitys. Sinuna koittaisin ottaa selvää tilanteestanne, on pitkä aika odotella muutoin.

En tiiä, tollasta se nykyään tuppaa olemaan. Sitten kun asioista ei välttämättä puhuta niiden oikeilla nimillä, vaan oletetaan niin saatetaan ymmärtää väärin jne

Niin no jotain väärinymmärrystähän tässä voi olla mukana. Mutta silti, jotekin olen niin typerä että vaikka mies olisi ajatellutkin meidän olevan jotenkin "tauolla" tai ehkä ei vielä niin vakavissaan etteikö muitakin vois katsella, niin jotenkin satuttaa tuo asian ilmottaminen noin sivulauseessa ja ohimennen, tyyliin "juu eihän tässä mitään, kivasti menee, ilmoja pidelly ja ai niin muuten mulla on toinen". Ois nyt edes ennen mökille lähtöään pistäny viestiä että kiitti ja hei, kiinnostus on nyt toisaalla.

Voiko jollekin ihmissuhteet olla noin kevyt asia? Nytkö sitten me ollaan historiaa? Vai ihanko sitten jatketaan siitä mihin jäätiin mun loman jälkeen?

Pakko kai tämä olisi soittaa ja selvitellä, mutta todellakaan en ala pikkutunneilla sinne mökille soittelemaan. Kaipa sitten vaan murehdin kurjuuttani täällä viikonlopun... no huomisaamuna pitää olla lasten takia taas iloisemmalla tuulella.

No tottakai se sanoi että on Niinan kanssa mökillä, Niina korvat höröllä kuunteli puhelua, ukko kun oli juuri päässyt vakuuttamaan ettei hänellä ole koko eroaikana ollut yhtään ketään. Olis se Niina voinut haistaa palaneen käryä jos ukko olis ruvennu jotain valehtelemaan puhelimessa.

[QUOTE="vieras";24304283]No tottakai se sanoi että on Niinan kanssa mökillä, Niina korvat höröllä kuunteli puhelua, ukko kun oli juuri päässyt vakuuttamaan ettei hänellä ole koko eroaikana ollut yhtään ketään. Olis se Niina voinut haistaa palaneen käryä jos ukko olis ruvennu jotain valehtelemaan puhelimessa.[/QUOTE]

hohhhoijjaaa.... kyse oli tekstiviesteistä....

Jos olette sopineet pitävänne taukoa, niin kyllä minä ainakin ymmärrän sen niin, että ette seurustele tuon tauon aikana, ja jos ette seurustele, niin onhan silloin oikeus tapailla muita. Se on sitten taas ihan toinen juttu, jos olette sopineet, että ette tapaa muutamaan viikkoon. En kyllä kutsuisi sitä tauon pitämiseksi ja olisin tapaamattomuudesta huolimatta kyllä vaivautunut viestejä laittamaan ja soittelemaankin, jos kerran seurustellaan edelleen.

Olen pariin otteeseen joutunut lohduttelemaan kaveria, joka on ollut sitä mieltä, että nyt se sika entinen seurustelukumppani petti, kun löysi tauon aikana uuden, mutta en kyllä oikeasti tajua tuollaista ajatusmaailmaa, että pidetään jotain taukoa seurustelussa. Siis musta joko ollaan yhdessä tai sitten ollaan vapaita. Jos ollaan vapaita, niin voi tulla uusia käänteitä eikä välttämättä enää palata yhteen. Niin se vaan menee.

Alkuperäinen kirjoittaja ölli;24304330:
Etkös sä itse sanonut että päätitte pitää taukoa? Kai silloin saa olla mökillä eksän kanssa, jos tahtoo... Valitettavasti :(

No joo, mun loman ajan taukoa tapaamisissa että voin viettää aikaa lasten kanssa. En mä tienny että se on joku virallinen lupapassi pelehtiä muiden kanssa. Ei mulla nyt NIIN pitkä loma ole.

Mutta joo, jos mies haluaa muiden kanssa olla niin samapa se tietysti on tapahtuuko se mun luvalla vai ei. Kurjalta se tuntuu silti. En minä väitä että se minun vallassani olisi kieltääkään, mutta kunhan purin pahaa oloani.

No joo, mun loman ajan taukoa tapaamisissa että voin viettää aikaa lasten kanssa. En mä tienny että se on joku virallinen lupapassi pelehtiä muiden kanssa. Ei mulla nyt NIIN pitkä loma ole.

Mutta joo, jos mies haluaa muiden kanssa olla niin samapa se tietysti on tapahtuuko se mun luvalla vai ei. Kurjalta se tuntuu silti. En minä väitä että se minun vallassani olisi kieltääkään, mutta kunhan purin pahaa oloani.

Käsitin että olette ihan tauosta puhunut... No tuossa tapauksessa ei kovin hyvä juttu, että oli eksän kanssa :(

[QUOTE="Eee";24304405]Jos olette sopineet pitävänne taukoa, niin kyllä minä ainakin ymmärrän sen niin, että ette seurustele tuon tauon aikana, ja jos ette seurustele, niin onhan silloin oikeus tapailla muita. Se on sitten taas ihan toinen juttu, jos olette sopineet, että ette tapaa muutamaan viikkoon. En kyllä kutsuisi sitä tauon pitämiseksi ja olisin tapaamattomuudesta huolimatta kyllä vaivautunut viestejä laittamaan ja soittelemaankin, jos kerran seurustellaan edelleen.

Olen pariin otteeseen joutunut lohduttelemaan kaveria, joka on ollut sitä mieltä, että nyt se sika entinen seurustelukumppani petti, kun löysi tauon aikana uuden, mutta en kyllä oikeasti tajua tuollaista ajatusmaailmaa, että pidetään jotain taukoa seurustelussa. Siis musta joko ollaan yhdessä tai sitten ollaan vapaita. Jos ollaan vapaita, niin voi tulla uusia käänteitä eikä välttämättä enää palata yhteen. Niin se vaan menee.[/QUOTE]

Niin siis ensimmäinen viesti selitti asian ehkä vähän huonosti. Puhe oli siis siitä ettei tavata, siis fyysisesti, mun loman aikana, joka kestää neljä viikkoa. Syystä että vietän aikaa lasten kanssa. Ja tuo "ei viestiä pitkään aikaan" tarkoitti muistaakseni kolmea päivää, vaiko neljää, en ole varma. Mutta ei siis mitään kuukautta.

Ja missään vaiheessa ei ole ainakaan minun mielestäni ole ollut puhe mistään "tauosta seurustelussa", ei edes ole taidettu mitään tauko-sanaa käyttää, vaan siitä että minun loman aikana ei tavata koska olen lasten kanssa ja keskityn nyt heihin. Mutta ehkä mies sitten ymmärsi sen toisella tavalla. Vaikka olisi näinkin, niin silti tuntuu tosi pahalta tuo sivulauseessa asian kertominen. Jos on mökkireissu eksän kanssa suunnitteilla niin ehkä se on semmonen kuuluminen, jonka vois etukäteen kertoa. Ja jos ei halua kertoa, niin ei sitten tipautua tuolla tavalla puolihuolimattomasti pommia syliin sivulauseessa, olisi sitten kertonut vaikka puhelimessa kun tulevat pois...ei kai tuommoista tekstarilla kerrota?

Joka tapauksessa, tosi paha mieli.

No heh... sä oot ollu lomalla lastesi kanssa ja sun uus tuttavuutes viettää aikaansa toisaalla.
Entäs jos exä on ihan vaan kaveri nykyisin??? Vai tiedätkö varmuudella, että harrastaa petipuuhia exänsä kanssa?

En tiedä varmuudella harrastaako petipuuhia eksän kanssa vai ei, sen tiedän varmuudella että sanoi ettei ole ollut sanallakaan yhteydessä eksänsä kanssa eron jälkeen eikä ole kiinnostunut tapaamaankaan. Siksi olisi vähän vaikea kuvitella että on ihan vaan kaveri eksänsä kanssa nykyään. Siksipä tuo niin pahalta tuntuukin, kun en jotenkin osaa kuvitella että ihan hopsista noin vaan tämä mökki-idea on syntynyt, olisi ollut minusta kiva ilmoittaa jos jossain vaiheessa tätä minun tähän asti kahdeksan päivää kestänyttä lomaa on välit lämmenneet.

ap, jos mies oli sinulle tarkotettu niin hän ois kunnioittanu sinun pyyntöä saaha viettää lasten kanssa aikaa.

mie en kyseisen miehen perään enää tekstailis enkä soittelis.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24304591:
ap, jos mies oli sinulle tarkotettu niin hän ois kunnioittanu sinun pyyntöä saaha viettää lasten kanssa aikaa.

mie en kyseisen miehen perään enää tekstailis enkä soittelis.

Kiitos. Voi olla että olet oikeassa. Koitan nyt nostaa taas päätä pystyyn....

Oikeasti taisin olla enemmän rakastunut kuin luulinkaan, kun näin pahalta tuntuu. Ja koitan vielä kehitellä kaikkia typeriä selityksiä miten asia voisi selvitellä parhain päin (ehkä laitoin viestin väärään numeroon - no kappas kun sitten vastasi noin joku ventovieras? Ehkä joku muu pilailee kun sai hänen puhelimensa - no äläs ny viitti, kuka muka pilailis tollain? Ehkä se onkin joku ihan muu Niina, vaikka joku sukulais-Niina? - no äläs nyt viitti, jos ei puhuis jostain Niinasta jonka tiedän, niin eikö vähän tarkentais tuota viestiä....)

Äh. Inhottavaa kun pää ei suostu hyväksymään tosiasioita. Tai sydän...

[QUOTE="vieras";24304620]Kyllä mulla ainakin olisi suhde loppu siinä vaiheessa kun minua ei kelpuutettaisi loman viettoon.[/QUOTE]

Niin, no suosittelisin ettet sitten ala tapailla henkilöä jolla on lapsia, koska hän ei ehkä ihan alkuvaiheessa halua sinua lasten kanssa viettämäänsä aikaan mukaan. Mutta mukavaa ettei sinulla ole tällaisia ongelmia.

Kun lapsille on tosiaan vaikea pala ollut tämä isänkaipuu, niin katsoin että heille ei vieras ihminen mukana lomalla ole ihan helpoin asia juuri nyt. Ja minusta aikuinen ihminen kykenee kyllä lasten parhaan vuoksi muutaman viikon odottelemaan. Ehkä olin väärässä.

[QUOTE="vieras";24304620]Kyllä mulla ainakin olisi suhde loppu siinä vaiheessa kun minua ei kelpuutettaisi loman viettoon.[/QUOTE]

Jos sulla olisi lapsia, joiden isästä olisit eronnut vähän aikaa sitten, käyttäisitkö lomasi, lasten ensimmäisen loman ilman isän mukana oloa, lasten ehdoilla vai mahdollisen uuden seurustelukumppanin ehdoilla?

Toimit aivan oikein lapsiasi kohtaan. Harva noin viisaasti jaksaa edes toimia. Ukko on typerys, ja älä vaan ala perässä roikkumaan. Nyt et ota yhteyttä vaan antaa ukon itse ilmotella itsestään; ja sä suuntaat jo ajatukses muualle

Niin, no suosittelisin ettet sitten ala tapailla henkilöä jolla on lapsia, koska hän ei ehkä ihan alkuvaiheessa halua sinua lasten kanssa viettämäänsä aikaan mukaan. Mutta mukavaa ettei sinulla ole tällaisia ongelmia.

Kun lapsille on tosiaan vaikea pala ollut tämä isänkaipuu, niin katsoin että heille ei vieras ihminen mukana lomalla ole ihan helpoin asia juuri nyt. Ja minusta aikuinen ihminen kykenee kyllä lasten parhaan vuoksi muutaman viikon odottelemaan. Ehkä olin väärässä.

Minulla on omia lapsia ja mieskin, mutta jos minä eroaisin ja alottaisin uuden suhteen, en todellakaan jatkaisi jos en kelpaa heidän elämäänsä myös lomalla. Sais mun puolesta ettiä sitten suhteen sellasen kanssa joka tykkää on/off suhteesta. Olis se, olisin odottanut lomaa että ehditään olemaan kunnolla yhdessä ja vaikka vähän reissaamaankin lasten kanssa ja muuta kivaa, tutustumaan kunnolla niihin lapsiin ja sitten lyötäis lappu luukulle, ei kiitos!

Yhteistyössä