Kivunlievitys viimeksi mentiin ilokaasulla ja lopuksi epiduraali! Samoilla haluaisin nytkin mennä! paitsi että olin viimeksi koko ajan sängyssä pötköllään, koko ajan käyrällä ja siinä makoillessa tuli sitten höngittyä överit sitä ilokaasua ja olin aivan pihalla hetken aikaan... eli nyt haluaisin olla enemmän jalkeilla ja kokeilla jotain muutakin, ja sitte vaan silloin tällöin ottaa sitä ilokaasua!
Sairaalakassi viimeksi ei tainnut olla mukana kuin neuvolakortti ja OMA pyjama. Kukaan ei ollu tälle raukalle kertonut imetysliivien tärkeydestä heti alusta asti saatikka joistakin liivinsuojuksista!
Suklaata raijasi joka mummo sairaalaan mukanaa, eli sen riittävyydestä ei ollut huolta koko loppu vuonna! Mies nappasi töistä tulessaan evästä kummallekin ja synnytyksen jälkeen saatiin vielä kummallekin sämpylää, jogurttia ja mehua!
Tällä kertaa ajattelin pakata myöskin mukaan omaa vaatetta, pyjaman, aamutakin, tohvelit ja sukkia. Koin itsenin siellä viimeksi kovin yksinäiseksi, koska mies oli kotona yöt ja niin on tälläkin kertaa esikoiden kanssa, niin omat vaatteet lohduttaa ainakin itseäni!! Myös omat hygienia tuotteet laitan kassiin, nekin lisää sitä kotoisuuden tunnetta. Lempi CD-levyjä saliin rentouttamaan. Huulirasva on ehdoton! Tietenkin kamera ja laturi. Saattapi olla, että lähde itse kotiin samoissa vaatteissa joissa olen sinne mennykin, tai sitten saa mies tuoda tullessaan!? Vauvalle mies käy anopin kanssa ostamassa syntymä lahjaksi kotiutumis vaatteet, näin tehtiin esikosenkin kohdalla ja ihanat sekä vauvan itsensä näköiset olivat hankkineet :heart: Olivat myös käyneet ruokakaupassa ja täyttäneet kaikki kaapit sekä siivonneet kämpän lattiasta kattoon! Anoppi jo nyt suunittellee tuota kauppareissua, on kuulemma jo alkanut tekemään kauppalistaakin!
Esikoinen tosiaan menee anoppilaan tai jos lähtö tulee yöllä niin miehen sisko, joka asuaa vielä kotona, hurauttaa yöllä tänne ja menevät sitten aamusta mummin ja papan tykö, eli meidän ei tarvitse onneksi pakata poitsulle mitään kassia valmiiksi, koska anoppilassa hällä on oma huone jossa on varavaatteita ja kaikkea mitä nyt voi vaan tarvita!
Vaatehankinnat meitä tosiaan odottaa pari laatikollista vaatteita, ystäväni luona. Ne olisi tarkoitus sieltä tuossa hakea, kunhan saan tyhjennettyä tuon yhden kaapin niitä varten. onneksi se nyt on lähinnä vaan täynnä pojan askertlu tarvikkeita sekä valmiita piirustuksia, eli se on helppo raivata. Vaatteet tosiaan ovat esikoisen sekä tuon ystäväni pojan vanhoja, eli taitavat olla poikamaisia?! Mutta tarkoitus laittaa kaappiin vain neutraalit ja lisätä sitten varastosta poikien vaatteettaikka sitten kaupasta tyttöjen vaatteita kun nähdään kumpaa lajia tulokas on!
Hankinnoista valmiina on... kehto, sitteri, kaukalo, matkarattaa ja parvekevaunut. Nuilla nyt periaatteessa pärjätään vaikka vauva syntyisi jo nyt, eli ei olla pidetty mitään kiirettä!
Pinnis odottaa naapurin varastossa, rintapumppu kaverilla, kantopussi toisellaa kaverilla ja imetustyyny serkulla. Imetysliivejä on parit ja paitoja kans. Petivaattet on varastossa, ne tarvis vaan pestä ja pedata sitten sinne kehtoon. Pikkutilpehöörin kerkee hädän tullen mies ja anoppi ostaa lahjareissulla. Ja vaunutkin kerkee hädän tulleen ostaa vasta sitten syntymänkin jälkeen, koska nui parvekevaunuiksi tarkoitetut kyllä välttää ihan hyvin normikäytössäkin, lähinnä vaan omaan silmään ei enää näytä kivalta se nallekuosi mikä niissä on
Eli oon päättäny olla ressaamati ja hoitaa loput hommat sitten kun poika aloittaa koulun, ja minulla on ehkä ainakin aamupäivä aikaa hoitaa rauhassa hommia!
Täällä on tämä viikko menny siivillä! Ystävämme menevät naimisiin tänään ja olemme juosseet heidän hääasioilla koko viikon, mies bestmanin ominaisuudessa ja minä ihan vaan hyvää hyvyytäni! Keskiviikkona tehtiin yöpaloja puolivalmiiksi ja nyt olen eilisen ja tämän päivän niiden paistamiseen uhrannut! Onnistuin myös pilaamaan keittiöpöytämme tuossa hötäkässä...
eivät olleetkaan kasvishyrrät tarpeeksi kerenny jäähtyä, kun kippasin ne liinan päälle tuohon pöydälle ja nyt on musta pöytä täynnä vaaleen harmaita läikkiä!! No onneksi se oli muutenkin menossa vaihtoon ja tilalle oli tarkoitus hakea ainakin väliaikaisesti isäni autotallista veljen vanha iso työpöytä, eli nyt vaan on siirryttävä puheen tasolta toimintaa nopeammin!
Harmittaa vaan kun olisihan tuon vanhan nyt vpoinu vaikka myydä...
No onneksi tänään on häät ohi ja pääsee rentoutumaan, on sen verran koville ottanut tämä hääräily ja selkä huutaa armoa!
Poitsu lähtee miehen vanhempien mukana häistä etukäteen pois ja me saamme jäädä aikuisten kesken juhlimaan! Huomenna lähtevät edeltä mökille, johon me sitte miehen kanssa suuntaamme tiistaina supistelukontrollini jälkeen loppu viikoks! Ihanaa päästä mökille rentoutumaan ja anopin höösättäväksi!
Mökkireissun paluu matkalla olisi tarkoitus käydä Särkänniemessä hulluttelemassa. Ja kotona käymme sitten vaan pesemässä pyykkiä ja lähdemme käymään Tallinnan risteilyllä. Sitten alkaakin jo tuon miun vauvan koulu... Sniiiif
mihin tämä kesä oikein meni???
Kummit ollaan päätetty, pyydetty ja saatu. Miehen siskosta tulee sylikummi, sitten on ystävä pariskuntamme ja paras ystäväni. Eli yhteensä neljä kummia, tulee tällekin. Esikoisella tosin on kolme kummisetää ja yksi täti. Tulokkaalle tulee kolme kummitätiä ja yksi setä
Nimi Tytön nimi on valmiina, ollut jo seitsemän vuotta!
Pojalle mielestäni on nimi valmiina, vielä pitäs nimi myydä myös miehelle!!!
Miina ja vuokralainen 27+6