Mitä lelua et koskaan saanut lapsena?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Minä en saanut barbia, sisko kyllä sai. Mun lelut olivat enemmän poikien leluja vaikka olisin kyllä tahtonut jotain tyttömäisempää. Pikkusiskolla oli aina pitkä selkään ulottuva tukka, minulla aivan lyhyeksi nyrhitty ruma tukka, äidin selitys kuului että kun mulla on niin ohut tukka :( ja itseasiassa se oli ihan yhtä paksu kuin siskolla. En vieläkään ymmärrä miksen saanut kasvattaa pitkää tukkaa.

"aloittaja"
Minä en saanut barbia, sisko kyllä sai. Mun lelut olivat enemmän poikien leluja vaikka olisin kyllä tahtonut jotain tyttömäisempää. Pikkusiskolla oli aina pitkä selkään ulottuva tukka, minulla aivan lyhyeksi nyrhitty ruma tukka, äidin selitys kuului että kun mulla on niin ohut tukka :( ja itseasiassa se oli ihan yhtä paksu kuin siskolla. En vieläkään ymmärrä miksen saanut kasvattaa pitkää tukkaa.
anna, arvaan, sä sit aikuisena kasvatit pitkän tukan?

Mä oikeen yritin miettiä, mutta ei tuu mitään mieleen. Mä luulen että olen pienempänä saanut kaiken mitä halusinkin... Ainoo mitä meidän äiskä ei suostunut meille lapsille ostamaan oli leikkiaseeet. Vesipyssyt oli ok, mutta kaikki aidonnäköiset lalupyssyt, miekat, ym oli ehdoton ei. Minua vaan ei harmittanut tuo sääntö ihan niin paljon kun veljeä.

"bbb"
sitä en saanut, mutta kyllä mielestäni opettaa arvostamaan myös tavaroita kun ei saa kaikkea. Olen huomannut että lapset esim. rikkovat ja kohtelevat leuluja huonommin kun niitä on paljon / liikaa.

"vieras"
- Pissaavaa ja kakkaavaa nukkea (sillon ei vielä ollut baby bornia, mut vastaavanlaisia oli ja kaverilla oli sellainen), koska se olisi sotkenut
- Poikanukkea, en ymmärrä miksen saanut, vaikka sitä kaikilta sukulaisilta ruinasin
- Isoa puista nukkekotia, koska olisin kuulema hajottanut (sain sitten mini-barbin ja sille talon mikä oli kuin nukkekoti, muovia)

Aion kyllä ostaa omalle tytölle sellaisen ison nukkekodin!

[QUOTE="aloittaja";24285228]anna, arvaan, sä sit aikuisena kasvatit pitkän tukan?[/QUOTE]

En ole Peppari, mutta minäkään en pienenä lapsena saanut kasvattaa polkkatukkaa pidemmäksi (kouluikäisenä sain). Ja tukkaa en ole kauheasti lyhentänyt kymmenennen ikävuoden jälkeen. Teininä kasvatin hirveän pitkät kynnetkin, koska lapsena kynnet piti aina leikata inhottavan lyhyiksi. Ainoa lelu, minkä muistan jääneen harmittamaan, oli sellainen leikkikeittiö.

"höh"
Pikkuautot (paitsi ykai) ja meccanot jäi saamatta, vaikka niitä olisin halunnu (toisaalta en kyllä muista toivoinko niitä koskaan joululahjaksi, mut muuten). Sit niillä pitikin päästä leikkimään joka kerta kun mentiin perhetutuille missä oli poikia, joilla noita oli (ja "poikamaisuudesta" ei ollu kyse, koska vesipyssyjä ja legoja ym. meillä oli). Itellä ei oo vielä lasta, mut tuttujen lapsia jos oon vahtinu, niin on kyllä tullu leikittyä niillä pikkuautoillaki :D.

"höh"
Aijoo, ja lisäks oisin halunnu Brion(?) puisen hellan, mut me saatiinkin joku sellanen muovinen. Olihan sekin ihan kiva, ku siinä oli kanssa jääkaappi ym., mut se puinen olis ollu vaan kivempi... :D.

"aloittaja"
[QUOTE="vesimeloni";24285838]Minä haaveilin vuosia kaalimaan kakarasta (se nukke, jos joku muistaa?), mutta en koskaan saanut. :([/QUOTE]

Mä sain kyllä kaalimaan kakaran :) Se on mulla vieläkin.

!
Mä en koskaan saanut hiekkalelusihtiä vaikka ruinasin sitä lapsena ympäri vuoden. Kaikilla kavereilla ja sukulaisilla oli. Ei olis ollut rahasta tosiaankaan kiinni ja vanhemmat ei myöskään ymmärrä miks eivät voineet yhtä tollasta mulle ostaa. Mulla ei myöskään juuri ollut hiekkaleluja. Yhden ämpärin, lapion ja kaksi muottia sain monen kesän ruinaamisen jälkeen joskus kouluikäisenä, mut mä olisin niin tarttenut sitä sihtiä. Toinen kummallisuus on se et mulle ostettiin eräs joulu se iso Lundbyn nukketalo kun olin ihan pieni, mut mulle ei koskaan ostettu siihen kalusteita. En edes ollut osannu tollasta itse toivoa. Tuntui hiukka kiusaamiselta että oli nukketalo ja kaksi nukkea mut ei tavaroita millä olis siellä leikkinyt. Ja ei siis olis ollut rahasta kiinni hankkia leluja.

Yhteistyössä