Mitä lelua et koskaan saanut lapsena?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
[QUOTE="aloittaja";24289178]Hei lisätään tähän miesnäkökulmaakin. Kysykääpä miehiltänne, muistaako ne mitä lelua ne ois halunnu,eikä koskaan saaneet.

Olen muuten yllättyny miten hyvin aikuiset ihmiset muistaa tällaiset lapsuuden pettymykset![/QUOTE]

Meillä mies oli jo 2 -vuotiaalle ostamassa sellaista höyrykonetta, jota oli koko lapsuutensa toivonut (eikä siis saanut). Onneksi sentään tajusi, että niiden ikäsuositukset alkoivat jotain 8v ylöspäin. :D

Mä niin halusin radio-ohjattavan auton.
Olin tod. iloinen, kun näin sellaisen mummini luona,
mutta sitten mummi tokaisi että tämä tulee pikkuserkullesi (poika),
joka on minua n. 8-vuotta nuorempi..
Ja minulle hän hankki radio-ohjattavan auton n. metrin mittaisella johdolla, eli aina piti kävellä mukana jos halusin sil autol leikkiä.
Kyllä oon vähän katkera tänä päivänä,
että n. 10-11-vuotias tyttö saa sellasen johdolla kiinnitettynä,
ja n. 2-3-vuotias poika taas ilman johtoa.......

Noooh, enpäs ainakaan ite tule syrjimään miun tyttöi tietyil leluil,
jos tyttöi ikin saan. :D

tämä lapsuuden traumaattinen lelu haave on jäänyt mieleen; mä siis haluamalla halusin tuhkimo-barbin, kun sillä oli niin nätti mekko, ja ihanat kengätkin... :D nyt kun olen itse saanut tytön (muru 3kk:tta) arvatkaas mitä paketista löytyy jonain jouluna??? :rolleyes:

muistoja
Leikkimökki :D ja sellanen kirjan mallinen penaali, missä oli vaikka kuinka paljon ihanan värisiä kyniä! Leikkimökki luvattiin, muttei sitä koskaan rakennettu.

Jos jotakin oikein kovasti toivoin jotain niin yleensä sain sen synttäri- tai joululahjaksi. Äiti oli tiukempi siinä, ettei kaikkea saanu mitä halusi. Lauantaisin piti valita joko lehti tai karkkilaatikko (se pieni), molempia ei voinut saada.

sellaista isoa, vihreää krokotiili- uimalelua . tänä kesänä yritin etsiä , nyt kun on tuo lapsikin mutten löytänyt mistään :( liekö valmistus lopetettu.. muuten kyllä sain kaikki toivomani lelut, ainut lapsi kun olen.

"kemeli"
En saanut aitoa My little -ponia. Muutenkin leluja oli aika vähän. Kuitenkin ne tarpeellisimmat löytyi. Nauretaan aina veljien kanssa, että kun muut leikki vesisotaa jollain jättivesitykeillä, niin me ruikittiin vanhoilla ketsuppipulloilla ;). Joo, olen kyllä leluostosten suhteen hövelimpi omien lasteni kohdalla...

Voi, niitä on lukemattomia. Isä oli kuollut ja äiti eleli leskeneläkkeellä kasvattaen viittä lasta. Ei häneltä liiennyt rahaa kuopuksen lelutoiveisiin. Tapasinkin hehkutella jotain ihanaa lelua, kunnes kyllästyin sen ajattelemiseen. Sitten taas seuraavan toteutumattoman toiveen kimppuun...

"krokotiili"
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;24292521:
sellaista isoa, vihreää krokotiili- uimalelua . tänä kesänä yritin etsiä , nyt kun on tuo lapsikin mutten löytänyt mistään :( liekö valmistus lopetettu.. muuten kyllä sain kaikki toivomani lelut, ainut lapsi kun olen.
Honkogissa olen nähnyt ja prismoissakin on ollut niitä.

silti onnellinen lapsuus
Tulee mieleen sellasta pikku tilpehööriä mikä oli muotia sillon mm. trolli (semmosia pikkusia peikkoja joilla oli eriväriset pystytukat), sitten semmonen merkki jojo (sprite, coca-cola,fanta ym.) Sitten semmonen pallon mallinen mikä oli tehty muovisista "hapsuista" niillä oli kädet ja kaikki, oli joku skuussi ym. en muista. Mut noi nyt ainakin tulee mieleen.

Tulee mieleen sellasta pikku tilpehööriä mikä oli muotia sillon mm. trolli (semmosia pikkusia peikkoja joilla oli eriväriset pystytukat), sitten semmonen merkki jojo (sprite, coca-cola,fanta ym.) Sitten semmonen pallon mallinen mikä oli tehty muovisista "hapsuista" niillä oli kädet ja kaikki, oli joku skuussi ym. en muista. Mut noi nyt ainakin tulee mieleen.
Meillä on näitä trolleja :D Löysin kerran kirppikseltä kokonaisen perheen johon lapseni ihastui.

ööööööö
En saanut cd-soitinta. Toivoin kovasti "joulupukilta" cd-soitinta, mutta se toi mulle kasettisoittimen. Olin NIIN pettynyt. Sit kun vanhemmat (he sen olivat ostaneet yheltä huoltsikalta) vain iloitsi siintä ja käski mun niin olla kuvassa se soitin kädessä. Meinasin heittää sen seinään :( Kova paikka ja muistan tuon kuin eilisen!

"Vieras"
Sellaista valkoista muovihevosta, jolla oli nivelet niin, että jalkoja pystyi liikuttelemaan eri asentoihin. Ei ollut barbille, vaan jollekin toiselle nukelle, en vaan muista mille. Sen nuken sain, mutta hevosta en.

Tai no joo... Sain sellaisen mustan hevosen, jolla ei ollut niitä niveliä. Näin myöhemmin katsoen sen musta oli parempi, kun niillä nivelhevosilla löystyi ne nivelet ja ne ei edes pystyneet seisomaan sen jälkeen. :D

Mutta se ei silloin paljoa lohduttanut.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ööööööö;24293211:
En saanut cd-soitinta. Toivoin kovasti "joulupukilta" cd-soitinta, mutta se toi mulle kasettisoittimen. Olin NIIN pettynyt. Sit kun vanhemmat (he sen olivat ostaneet yheltä huoltsikalta) vain iloitsi siintä ja käski mun niin olla kuvassa se soitin kädessä. Meinasin heittää sen seinään :( Kova paikka ja muistan tuon kuin eilisen!
Mä sain cd-soittimen, kun olin vuoden säästänyt karkkirahoja. Vanhemmat maksoi sit loput.

Yhteistyössä