se tuli sit 70e pikavoitto

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24241814:
kerro mulle mitä mie olen näppikseltäni suoltanut, kerro ihmeessä. haluan tietää.

mutta se on kuule fakta että jos mie tämän ketjun eteenpäin miehesi pomolle laitan niin hän tykkää kyttyrää.

kannattaa todellakin herjata myös omia työharjottelupaikkoja täällä (rovaniemellähän niitä on niin helvetisti että), vanhoja työpaikkoja, mahdollisia tulevia työpaikkoja, lasten koulua ja lasten opettajia (kun kaikki tietää missä sinun lapsesi on koulussa, joku tuossa jo teki alotuksen että sinun nimi ja lasten nimet oli helposti selvitettävissä palstan haun ja googlen avulla) ja kaikkia muitaki. eikö vaan. koska kun nimiä ei sano niin mitäänhän ei voi sattua?

unohat vaan sen että se minkä nettiin kirjottaa se netissä pysyy. on yllättävää mitä kaikkea palstalaisista (jotka kertovat elämästään liikaa, ja sie rollolainen, olet kertonu aivan liikaa) saa selville näiden kirjotusten avulla.

en ole väittäny että olen vaikutusvaltanen, väitän tosin että rollo on kärpäsen paskan kokonen paikkakunta jossa kaikki tuntee toisensa. helvetinkö mie sille voin että satun tuntemaan ihmisiä kun olen siellä reippaasti yli 15 vuotta asunu. ja kyllä, jos mie näen että jotakuta minun tuttua tai tutun firmaan julkisesti haukutaan niin kyllä mie siitä haluan eteenpäin sanoa. mulla ei ole mitään menetettävää mutta jollakulla muulla on.

ymmärrätkö sie että mitä tässäki tapahtu? mie haluan että sie ite ymmärrät ettei sinulle tartte aina vääntää rautalangasta kaikkea.
Kerro sinä miksi sinua niin kovasti häiritsee mitä ap miehensä työpaikasta kirjoittaa? Sinuako hän on tässä henkilökohtaisesti herjannut? HÄH?????
Mun mielestä SINÄ kiusaat tahallasi toista ihmistä ja se on kuvottavaa.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24241814:
kerro mulle mitä mie olen näppikseltäni suoltanut, kerro ihmeessä. haluan tietää.

mutta se on kuule fakta että jos mie tämän ketjun eteenpäin rollolaisen miehen pomolle laitan niin hän tykkää kyttyrää.
kannattaa todellakin herjata myös omia työharjottelupaikkoja täällä (rovaniemellähän niitä on niin helvetisti että), vanhoja työpaikkoja, mahdollisia tulevia työpaikkoja, lasten koulua ja lasten opettajia (kun kaikki tietää missä rollolaisen lapset on koulussa, joku tuossa jo teki alotuksen että nimi ja lasten nimet oli helposti selvitettävissä palstan haun ja googlen avulla) ja kaikkia muitaki. eikö vaan. koska kun nimiä ei sano niin mitäänhän ei voi sattua?

unohat vaan sen että se minkä nettiin kirjottaa se netissä pysyy. on yllättävää mitä kaikkea palstalaisista (jotka kertovat elämästään liikaa, ja rollolainen, on kertonu aivan liikaa) saa selville näiden kirjotusten avulla.

en ole väittäny että olen vaikutusvaltanen, väitän tosin että rollo on kärpäsen paskan kokonen paikkakunta jossa kaikki tuntee toisensa. helvetinkö mie sille voin että satun tuntemaan ihmisiä kun olen siellä reippaasti yli 15 vuotta asunu. ja kyllä, jos mie näen että jotakuta minun tuttua tai tutun firmaan julkisesti haukutaan niin kyllä mie siitä haluan eteenpäin sanoa. mulla ei ole mitään menetettävää mutta jollakulla muulla on.

ymmärrätkö sie että mitä tässäki tapahtu? mie haluan että rollolainen ite ymmärtää ettei hälle tartte aina vääntää rautalangasta kaikkea.

*edit* olikin tiinellin teksti, muokkasin
tunnen minäkin monia, mut en helvetissä jaksaa kivaa kaikkai aisoita, ei vois vähmpää kiinnostaa. Kyllä kinäkin olen asunut täällä pien 15v mutta sitli mua ei vois niin paljoo kiinnosta jonkun palstalaisen elämä tai sen mielipiteet että alakisan UHKAILEMAAN että kirjoitan miehen pomolle. Jos kerran olen sun mielestä herjannut sä vot kertoa sen sile työnatjalle, mutta miten sittne suu pannna jos s firma onkin väärä, kyllä mua ainakin hävettäis.

• Tykkää
Reactions: Fortune
Kerro sinä miksi sinua niin kovasti häiritsee mitä ap miehensä työpaikasta kirjoittaa? Sinuako hän on tässä henkilökohtaisesti herjannut? HÄH?????
Mun mielestä SINÄ kiusaat tahallasi toista ihmistä ja se on kuvottavaa.
:D kiitos. minä kiusaan kun haluan että ap tajuais ettei tänne kannata liian paljon itestään kertoa? mie kiusaan kun yritän saada ap:n ymmärtämään että kaikkea ei kannata julkisesti kertoa ihan sen takia ettei tule yksityiselämässä ongelmia?

mie luulen että ne kiusaajat on kuule ihan joitaki muita ko mie. tässäkään ketjussa en kiusaa, kerron vaan faktoja mitä tämmösistä ketjuista seuraa.

Kaikki ei täällä suinkaan vittuile Rollolaiselle. Onko teillä tullut mieleen, jotta jotkut saattavat täällä vielä ystävällisyyttään vääntää sitä rautalankaa ap:lle, koska näissä asioissa myös SAATTAA käydä huonosti.
Jossain menee oma ajatusmaailma vinoon, jos ajattelee kaikkien vain vittuilevan. Ihan yleisesti kaikille tuo lause, ei henkilökohtaisesti kenellekään. (väännetään tästäkin vielä rautalankaa...)

Mutta nyt se on ainakin jo huomattu, jotta ei kannata edes ystävällisesti mitään sanoa.

• Tykkää
Reactions: Nyynä
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24241860:
Siten, kun SINÄ täällä toitotat, mistä paikkakunnasta on kyse ja miten monta alan yritystä siellä on jne.
kuinka kauan sie olet palstaillu? mie olen palstaillu niin kauan että muistan vaikka mitä rollolaisen kertoneen elämästään.

kaikki tiedot mitä mie olen tässä kertonu on ihan pääteltävissä koska rollolainen on itse kertonu missä hän asuu.

vai kuinka moni luuli että rovaniemi on metropoli?

tästä on turha nyt syyttää minua että rollolainen näitä täällä kertoo.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24241865:
:D kiitos. minä kiusaan kun haluan että ap tajuais ettei tänne kannata liian paljon itestään kertoa? mie kiusaan kun yritän saada ap:n ymmärtämään että kaikkea ei kannata julkisesti kertoa ihan sen takia ettei tule yksityiselämässä ongelmia?

mie luulen että ne kiusaajat on kuule ihan joitaki muita ko mie. tässäkään ketjussa en kiusaa, kerron vaan faktoja mitä tämmösistä ketjuista seuraa.
sinähän UHKAILET tässäkin viestissä. että jos oikeen aletan hiuksia halkomaan voin stehdä syytteen laittomasta uhklailusta. EIkö sun kannatais lopettaa toi toisten asioiden kyylääminen. Mitä sä luulet niillä voittavasi?tosiaankin mäkin tiedän vaikka mitä monestkin ihmisestä, jutta kun ne ei vaikuta mitenkään mun elämään niin annan olla. EI paskaakaan väliä!

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24241884:
kuinka kauan sie olet palstaillu? mie olen palstaillu niin kauan että muistan vaikka mitä rollolaisen kertoneen elämästään.

kaikki tiedot mitä mie olen tässä kertonu on ihan pääteltävissä koska rollolainen on itse kertonu missä hän asuu.

vai kuinka moni luuli että rovaniemi on metropoli?

tästä on turha nyt syyttää minua että rollolainen näitä täällä kertoo.
Niin juuri, tätä tarkoitankin. Tästä yksittäisestä ketjusta ei kukaan osaisi yhdistää kyseistä firmaa mihinkään, mutta kun sinä tulet tänne luettelemaan tiimarivihkosi faktoja, niin siitähän se tunnistettavuus tulee.

• Tykkää
Joku muu ku ois tehnyt tälläsen alotuksen, siihen olis muutama tullut sanomaan, että aha. Joku ois ehkä sanonut, että jätä se sika ja se ois ollut siinä. Munkin ketjut jää aina parin sivun mittaisiksi, vaikka mitä kirjottasin. Miten ihmeessä jotkut jaksaa? Yksistä sakoista... Yhtäkkäiä asia on kääntynyt johonkin työnantajille ilmoittamiseen ja lapsiin ja vaikka mihin. :D

• Tykkää
"vieras"
sinähän UHKAILET tässäkin viestissä. että jos oikeen aletan hiuksia halkomaan voin stehdä syytteen laittomasta uhklailusta. EIkö sun kannatais lopettaa toi toisten asioiden kyylääminen. Mitä sä luulet niillä voittavasi?tosiaankin mäkin tiedän vaikka mitä monestkin ihmisestä, jutta kun ne ei vaikuta mitenkään mun elämään niin annan olla. EI paskaakaan väliä!
Sä itse raportoit elämästäs ja yksityisasioistas. Ei tarvii mitenkään kyylätä kun tuot kaikki suoraan tarjottimella eteen.

Kaikki ei täällä suinkaan vittuile Rollolaiselle. Onko teillä tullut mieleen, jotta jotkut saattavat täällä vielä ystävällisyyttään vääntää sitä rautalankaa ap:lle, koska näissä asioissa myös SAATTAA käydä huonosti.
Jossain menee oma ajatusmaailma vinoon, jos ajattelee kaikkien vain vittuilevan. Ihan yleisesti kaikille tuo lause, ei henkilökohtaisesti kenellekään. (väännetään tästäkin vielä rautalankaa...)

Mutta nyt se on ainakin jo huomattu, jotta ei kannata edes ystävällisesti mitään sanoa.
juuri näin, tätä mie yritin saaha aikaseksi. että ap huomais ettei sittenkään tartte kertoa ihan kaikkea.

no, ei sillä, antaa pelin jatkua vaan. kertokaa minun puolesta ihan kaikki, eihän se ole minulta pois.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja nyynä;24241914:
juuri näin, tätä mie yritin saaha aikaseksi. Että ap huomais ettei sittenkään tartte kertoa ihan kaikkea.

No, ei sillä, antaa pelin jatkua vaan. Kertokaa minun puolesta ihan kaikki, eihän se ole minulta pois.
no laitoitko sen viestin sille pomolle?
=d

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24241901:
Niin juuri, tätä tarkoitankin. Tästä yksittäisestä ketjusta ei kukaan osaisi yhdistää kyseistä firmaa mihinkään, mutta kun sinä tulet tänne luettelemaan tiimarivihkosi faktoja, niin siitähän se tunnistettavuus tulee.
niin? ja jos joku tämän ketjun laittaa jonnekki firmaan tiedoksi niin luuletko sinä että siitä firmasta ei ruveta ettimään muita kyseisen kirjottajan kirjotuksia? aika naiivi olet jos näin luulet.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24241901:
näin juuri

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24241914:
juuri näin, tätä mie yritin saaha aikaseksi. että ap huomais ettei sittenkään tartte kertoa ihan kaikkea.

no, ei sillä, antaa pelin jatkua vaan. kertokaa minun puolesta ihan kaikki, eihän se ole minulta pois.
Hienoa! Se ei tosiaankaan ole sinulta pois. Antakaa nyt ihmiset olla jo, ei kannata itseään tämän enempää munata.

"vieras"
Facebook-kirjoittelu on harvoin peruste potkuille, mutta työnantajallakin on oikeus edellyttää työntekijöitä käyttäytymään sosiaalisessa mediassa.

- Jollain tavalla sosiaalisesta mediasta on useissa yhteyksissä tehty yleisestä työelämästä irrotettu oma ilmiö, jonka työoikeudellinen harkinta vaatisi omaa lainsäädäntöä. Näin se ei ole, sanoo työoikeusryhmän vetäjä Anu Kaisko asianajotoimisto Castrén & Snellmanilta.

Kaisko painottaa, että vakiintunut työlainsäädäntö antaa perustan ja riittävän pohjan sosiaalista mediaa koskevien ristiriitatilanteiden käsittelyyn. Työlakien nojalla työnantajalla on muun muassa oikeus edellyttää työntekijöitä käyttäytymään sosiaalisessa mediassa työtehtäviensä edellyttämällä tavalla.

Käytännössä rajanveto siitä, mikä on sopimatonta käytöstä, on usein vaikeaa. Facebookin ja muiden sosiaalisten medioiden myötä työantajan on kuitenkin aiempaa helpompaa esittää todisteita syytöstensä tueksi, huomauttaa lakimies Juha Ilola Borenius & Kemppiseltä.

Molemmat asiantuntijat painottavat, että irtisanomisprosessin on edettävä työlainsäädännön edellyttämällä tavalla. Siksi työnantajan on käytännössä usein annettava työntekijälle ensin varoitus epäasiallisesta kirjoittelusta sosiaalisessa mediassa ennen kuin ryhtyy mihinkään vakavampiin toimiin.

- Kirjoittelu sosiaalisessa mediassa on vähän sama asia kuin että pistäisit ilmoitustaululle kirjeen, jossa arvostelet työnantajaasi. Kyllä normaalijärjellä varustettu henkilö varmasti ajattelee, että näin ei kannata tehdä. Kun teet sosiaalisessa mediassa jotakin, siitä jää helposti nettiin jäljet ja se on helpompi todentaa, Ilola sanoo.

Anu Kaiskon mukaan asianajotoimisto Castrén & Snellmanin hoidettavana on ollut kolme riitatapausta, joissa työntekijä irtisanottiin pääasiallisesti sosiaalisessa mediassa käydyn kirjoittelun seurauksena. Kaikissa tapauksissa oli kyse esimiestason työntekijöistä, ja ne sovittiin oikeusistuimen ulkopuolella.

- Tapaukset osoittivat niin asiatonta käytöstä, että samat asiat sanottuna esimerkiksi kahvihuoneessa, olisivat johtaneet samaan lopputulokseen. Osassa tapauksista myös ulkopuoliset henkilöt pääsivät lukemaan kirjoituksia. Joidenkin Facebook-ystäväpiirissä oli myös kyseisille henkilöille raportoivaa linjaorganisaatiota, kertoo Kaisko.

Lue koko juttu Facbook-potkuista torstain painetusta Kauppalehdestä.

Kirsi Hantula
kirsi.hantula@kauppalehti.fi

• Tykkää
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24241937:
niin? ja jos joku tämän ketjun laittaa jonnekki firmaan tiedoksi niin luuletko sinä että siitä firmasta ei ruveta ettimään muita kyseisen kirjottajan kirjotuksia? aika naiivi olet jos näin luulet.
:LOL:

Ei tässä nyt voi ketään ulkopuolista syyttää. Jokainen tietää, jotta Rovaniemi on pieni paikka. Ei tarvita, kuin yksi ilkeä harmaa, joka haluaa elämäänsä jännitystä ja laittaa ketjun muutamaan Rovaniemen bussifirmaan ja homma on siinä.

Nyynä ei uhkaillut missään vaiheessa ketään vaan sanoin suoraan, jotta tuntee jonkun, mikä käy ihan hemmetin hyvin ESIMERKKINÄ siitä, kuinka pienet piirit netissä on.

Aina joku tuntee jonkun! Netissä tieto on kaikkien! luettavissa ja kuten täältäkin olette huomanneet, niin varsinkin ap:ta kohtaan on paljon pahantahtoisia ihmisiä, niin siksi kannattaisi ottaa järki käteen ja miettiä mitä kaikkea kirjoittaa.

• Tykkää
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24241908:
Joku muu ku ois tehnyt tälläsen alotuksen, siihen olis muutama tullut sanomaan, että aha. Joku ois ehkä sanonut, että jätä se sika ja se ois ollut siinä. Munkin ketjut jää aina parin sivun mittaisiksi, vaikka mitä kirjottasin. Miten ihmeessä jotkut jaksaa? Yksistä sakoista... Yhtäkkäiä asia on kääntynyt johonkin työnantajille ilmoittamiseen ja lapsiin ja vaikka mihin. :D
Voi olla. Mutta jos keskitytään nyt vain siihen, mitä työnantajasta on sopivaa kirjoittaa netissä? Teillähän on perhefirma? Entä jos työntekijäsi (jos teillä siis sellaisia on) haukkuisi täällä tunnistettavasti firmanne työtavat, teidän tapanne kohdella työntekijöitä, vihjailisi teidän rikkovan työehtolakeja, haukkuisi työn jäljen yms yms. Et varmaan katselisi hyvällä?

:D voi hyvänen aika sentään. että sitten mennään tälle tasolle kun ei enää muuta osata sanoa ja huomataan että olenki ehkä saattanu olla oikeassa? (minä ja moni muu tässä ketjussa)

ei minun tarvi kyylätä (eikä kenenkään muunkaan), kyllä sie ihan ite oot kaikki auliisti tänne kirjottanu :LOL:

ja vielä selvennykseksi: minä EN ole se, joka alotti sen sinun nimen selvittämisketjun, sen voit tarkistaa modeilta jos haluat.

niin. ja muistatko sen facebook-jutun josta sulle yksityisviestiä laitoin? joten on ihan turha tulla mulle selittämään että minä olen se joka kiusaa ja minä uhkailen. mutta kiitos vaan, miehän olen vaan paska ja vittumainen ihminen joka uhkailee eikä ymmärrä sitä että joku HALUAA jakaa aivan KAIKEN elämästään netissä AVOIMESTI.

kyllä se niin näköjään on että haukut saat kun yrität auttaa, en yritä enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24241937:
Niin, mutta onko siinä enää kyse julkisesta herjauksesta? Jos yksittäisiä tietoja pitää oikein onkimalla onkia, eikä sittenkään varmuudella yhdistää mihinkään tiettyyn firmaan tai henkilöön, niin miten ihmeessä siinä voi olla kyseessä julkinen herjaus? Yhtä lailla julkista herjaamista voi olla nämä "tänään uimarannalla nähtyä" -aloitukset. Asuinpaikkakunnan perusteella voi päätellä missä rannalla on ollut ja viestien ajankohdasta voi päätellä rannalla oleskelun ajankohdan.

[QUOTE="vieras";24241978]Voi olla. Mutta jos keskitytään nyt vain siihen, mitä työnantajasta on sopivaa kirjoittaa netissä? Teillähän on perhefirma? Entä jos työntekijäsi (jos teillä siis sellaisia on) haukkuisi täällä tunnistettavasti firmanne työtavat, teidän tapanne kohdella työntekijöitä, vihjailisi teidän rikkovan työehtolakeja, haukkuisi työn jäljen yms yms. Et varmaan katselisi hyvällä?[/QUOTE]

Ei meitä olisi mitään syytä haukkua sillä saralla.
Sitten olisi tietysti ikävää, jos tämä asianomainen laittaisi oikein yrityksen nimen keskusteluun. Mutta Rollo ei ole laittanut kai mitään urityksen nimeä, ei omaa nimeään, ei miehen nimeä yms. Ei ole mitään perusteita ruveta siitä siis sättimään.

Yhteistyössä