[QUOTE="Hömps";24237280]niin,ulosotto vie minulta 1/3 palkasta. Suojaosuus on myös olemassa jos on pienituloinen, ja lasten määrä vaikuttaa myös. Ihan olen itse säästänyt meidän ulkomaanmatkat etukäteen,ei ole tarvinnut ostella velaksi ja maksaa jälkeenpäin takaisin ja rahaa on säästössä aina senverran että pääsisi sinne sairaalaan vaikka limousinilla jos tarve tulee. Ei luottotiedoton tarkoita välttämättä sitä,että olet KÖYHÄ,sossun elätti tms. En mä rikas ole,en sitä väitä,mutta omavarainen kyllä ja olenpa oppinut sen,että lainakierteeseen en enää lähe!
Eiköhän mulle jää käteen ihan saman verran ulosoton jälkeen kuin teillä lainoja ottaneilla,kun ensin maksatte ne autolainat ja osamaksut.
Think about it.[/QUOTE]
No tuota, eiköhän jokainen suht täysjärkinen ihminen säästä etukäteen ulkomaanmatkat yms vaikka luottotiedot onkin kunnossa.
Ja vaikka sulla jäisikin ulosoton jälkeen saman verran rahaa käyttöön kuin "meillä" (mulla ei oo autolainaa, asuntolainaa tai osamaksuja) lainoja ottaneilla, mutta meillä on ainakin puhtaat luottotiedot, ja asiat on hoidettu kuten ne minusta kuuluu hoitaa, eli eletään varojen mukaan ja maksetaan laskut ennen kun ne ovat perinnässä ja ulosotossa.
Ja kuten jo on todettu, luottotiedottomuus vaikuttaa kyllä erinäisiin asioihin elämässä. Siksi en ymmärrä sitä ajattelutapaa, että ekana tehdään velkaa, sitten ei voida sitä maksaa, mutta so what kun ulosotto on ihan pikkujuttu kuitenkin...mulle se olisi iso ja kamala juttu, nolottaisi ja olisin vihainen itselleni kun en osaa huolehtia taloudestani. Mutta kaikenmaailman osamaksut ja kulutusluotot on päivän sana, ja meikäläinen tunsi viimeeksi eilen itsensä ihan epänormaaliksi kun sanoin ettei oo nyt rahaa ostaa isoa taulutelkkaa ja kotiteatteria - sain vastaukseksi tuhahduksen siitä että 'niitä saa hei osamaksulla Hobby Hallista jos on luottotiedot kunnossa'. Kunnossa on juu, ja pysyykin kunnossa kun en elä yli varojeni, olenhan opiskelija kaiken lisäksi.