PC vai Mac?

"vieras"
Onhan se totta, että Macin hinnassa on hieman ylimääräistä, johtuen hypestä ja maineesta "paremman väen koneena". Mutta sitä ei pidä välttämättä ajatella huonona puolena, vaan asiana että myös jälleenmyyntiarvo on suhteessa parempi verrattuna pc-koneeseen.
Hieman, puolet ja monasti ylikin?
Ja jälleenmyyntiä ei ole tietokoneilla, koska sen jälkeen kun ne on kynnyksen yli kannettu, ne ovat romurautaa
 
"www"
Onhan se totta, että Macin hinnassa on hieman ylimääräistä, johtuen hypestä ja maineesta "paremman väen koneena". Mutta sitä ei pidä välttämättä ajatella huonona puolena, vaan asiana että myös jälleenmyyntiarvo on suhteessa parempi verrattuna pc-koneeseen.
meiltä ei oo koskaan myyty mitään avaruusromua... kun se on vanhaa, se viedään jäteaseman kierrätyspisteeseen...

vanhenee ne mäkitkin
 
"omppu"
[QUOTE="vieras";24237344]Hieman, puolet ja monasti ylikin?
Ja jälleenmyyntiä ei ole tietokoneilla, koska sen jälkeen kun ne on kynnyksen yli kannettu, ne ovat romurautaa[/QUOTE]

Katso hopeinen omena sivustolta kätytettyjen kauppaa. Käytettyjen hinnat on naurettavan korkeita. Early macbookista saa 3-4 sataa. Siis viisi vuotta vanhasta läppäristä
 
[QUOTE="omppu";24237387]Katso hopeinen omena sivustolta kätytettyjen kauppaa. Käytettyjen hinnat on naurettavan korkeita. Early macbookista saa 3-4 sataa. Siis viisi vuotta vanhasta läppäristä[/QUOTE]

Joo, tämä on outo ilmiö. Jos yrittäisin myydä 5 vuotta vanhaa PC-läppäriä, minulle naurettaisiin päin naamaa. Sen sijaan vanhat Macit käyvät hyvin kaupaksi.
 
[QUOTE="vieras";24237344]Hieman, puolet ja monasti ylikin?
Ja jälleenmyyntiä ei ole tietokoneilla, koska sen jälkeen kun ne on kynnyksen yli kannettu, ne ovat romurautaa[/QUOTE]
Ota huomioon tuo mäkkikäyttäjien yksinkertaisuus. Heitä ei välttämättä kiinnosta koneen suorituskyky, kunhan saa vaan halvalla semmoisen vehkeen, jossa on omenalogo kyljessä. Kun on se niin erinomainen :rolleyes: Eli en epäile yhtään, etteikö täysin vanhentuneestakin mäkistä saisi nyhdettyä herkkäuskoisilta rahaa.
 
Hyviä mielipiteitä olen saanut ja kiitos niistä. :) Todellakin en hirveästi ymmärrä teknisiä tietoja lukiessa, esim. ydinten määrä: 4 ..ok..aha.. ihan kiva.. ;)

Lähinnä osaan kytätä näytön kokoa, tallennustilaa, muistikortin paikkaa sekä cd/dvd asemaa. Ehkä nyt olen kumminkin kallistun macin puoleen ja ihan kokeilun vuoksi, voihan sitä aina myöhemmin palata vanhaan. :) Onneksi kun kyse on yhdestä valmistajasta on mallitkin heti huomattavasti rajoittuneemmat niin ei tule niin valinnan vaikeutta. ;) Taidan valita tuon linkittämäni koneen ellei myyjä osaa puhua sitten ympäri.
 
"vieras"
[QUOTE="omppu";24237387]Katso hopeinen omena sivustolta kätytettyjen kauppaa. Käytettyjen hinnat on naurettavan korkeita. Early macbookista saa 3-4 sataa. Siis viisi vuotta vanhasta läppäristä[/QUOTE]

No huh, ostaako niitä kans joku?
Toki mun on vaikea tietää, koska en ikinä ole käytettyä ostanut ja en ikinä ole käytettyä myynyt, antanut olen pois
 
"hippi"
Ebay:sta voi tilata omenatarran siihen kuoreen :D
Esim. hp- sammui ylikuumenemiseen pelkääjän penkillä varttitunnissa pelkkää maastokarttaa ajettaessa. Sen alle oli pakko laittaa jotain kovaa jotta ilma kiertää. Siinä on suunnitteluvirhe jonka seurauksena pohjaan on jäänyt ilmanvaihtoaukko. Samoin se tarvitsee matkaan lisälaitteeksi invertterin ja laturin. Ja sen näyttö on niin himmeä että se on nostettava syliin kun sitä katsoo. Lisäksi tietoturvaohjelmisto ei toiminut pc pohjalla. Microsoft yhteensopivaa suojausta ei ollut
 
Kaulin
IT-alalla niitä pidetään yleisesti lähinnä yksinkertaisten ihmisten koneina.
Tuo johtuu vain siitä syystä, että maccia ei ole rakennettu ruuvailtavaksi ja tuunattavaksi. Siksi pc-koneet on suositumpia. Ja it-alalla noita koneita menee sellaista tahtia, että olisi yritykselle/kunnalle/kaupungille iso kuluerä, mikäli ostettavat koneet olisivatkin mac-koneita.
 
"vieras"
Hyviä mielipiteitä olen saanut ja kiitos niistä. :) Todellakin en hirveästi ymmärrä teknisiä tietoja lukiessa, esim. ydinten määrä: 4 ..ok..aha.. ihan kiva.. ;)
Mä oon sata varma ettei noista enää nykypäivänä tiedä kukaan muukaan.
Sen sijaan huijataan ihmisiä noilla markettikoneilla laittamlla mainostekstiin "HUIPPU SUORITIN", "TÄYDELLINEN PELIKONE" jne. jne. ja osat ovat halvimmat mahdolliset ja hinnassa on 35% ilmaa verrattuna oikeaan pelikoneeseen jonka saa itse kasaamalla tai alan liikkeestä
 
"vieras"
[QUOTE="hippi";24237438]Esim. hp- sammui ylikuumenemiseen pelkääjän penkillä varttitunnissa pelkkää maastokarttaa ajettaessa. Sen alle oli pakko laittaa jotain kovaa jotta ilma kiertää. Siinä on suunnitteluvirhe jonka seurauksena pohjaan on jäänyt ilmanvaihtoaukko. Samoin se tarvitsee matkaan lisälaitteeksi invertterin ja laturin. Ja sen näyttö on niin himmeä että se on nostettava syliin kun sitä katsoo. Lisäksi tietoturvaohjelmisto ei toiminut pc pohjalla. Microsoft yhteensopivaa suojausta ei ollut[/QUOTE]

Onneks noi saa vaihdettua uuteen, itse sain vaihdettua 3 vuotta vanhan HPn läppärin uuteen malliin, kun olin HPen yhteydessä. Takuukaan ei ollut enää voimassa
 
"hippi"
Taidan valita tuon linkittämäni koneen ellei myyjä osaa puhua sitten ympäri.
IMHO se näyttö on liian suuri.

Itse en ostaisi niin isoa. Se on kannettava eikä raahattava. 13" on mielestäni parempi. Sen saa kiinni kotiteatteriin tarvittaessa. Se ei ole naimisissa sen laturin piuhan kanssa ja kotelo kestää käsittelyä, joten sille ei tule mitään vakiopaikkaa pöydälle kuitenkaan.
 
[QUOTE="hippi";24237492]IMHO se näyttö on liian suuri.

Itse en ostaisi niin isoa. Se on kannettava eikä raahattava. 13" on mielestäni parempi. Sen saa kiinni kotiteatteriin tarvittaessa. Se ei ole naimisissa sen laturin piuhan kanssa ja kotelo kestää käsittelyä, joten sille ei tule mitään vakiopaikkaa pöydälle kuitenkaan.[/QUOTE]

Mun nykyisessä on muistaakseni 17 tuuman näyttö ja lähinnä mietin onko tuossa uudessa liian pieni, mutta kun siina macin isommassa ei taas ole paikkaa muistikortille. Kirjoittelen aktiivisesti blogia ja luen myös paljon muitten blogeja, jolloin tykkään ettei tarvi alkaa tihrustamaan kuvia tai tekstiä. Yleensä käytän läppäriä sohvalla. :)
 
"vieras"
[QUOTE="hippi";24237492]IMHO se näyttö on liian suuri.

Itse en ostaisi niin isoa. Se on kannettava eikä raahattava. 13" on mielestäni parempi. Sen saa kiinni kotiteatteriin tarvittaessa. Se ei ole naimisissa sen laturin piuhan kanssa ja kotelo kestää käsittelyä, joten sille ei tule mitään vakiopaikkaa pöydälle kuitenkaan.[/QUOTE]

Täh, eihän ap puhunut kuin macin ja pcn eroista, ei siitä että koneen pitää olla kanniskeltavissa muualle. Ei kukaan 13" näytöltä nettiä jaksa käyttää kuten ei myöskään 15,4". Kyllä se pitää olla edes kytkettynä sitten johonkin 22" tai isompaan monitoriin
 
lol :)
[QUOTE="vieras";24237561]Ei kukaan 13" näytöltä nettiä jaksa käyttää kuten ei myöskään 15,4"[/QUOTE]

Itselläni on autossa 2,7" näyttö. Kyllä sitä kautta tulee nettiä käytettyä aika paljon. Facebook on jatkuvasti online, sähköposti tulee sitä kautta, navigointi, synkronoitu kalenteri ym. tarpeellinen. Välillä jos on aikaa tulee sitä kautta katsottua tv:tä tai elokuvia. Ääni on ihan jees kun se tulee autoradion kautta.
 
"vieras"
Itselläni on autossa 2,7" näyttö. Kyllä sitä kautta tulee nettiä käytettyä aika paljon. Facebook on jatkuvasti online, sähköposti tulee sitä kautta, navigointi, synkronoitu kalenteri ym. tarpeellinen. Välillä jos on aikaa tulee sitä kautta katsottua tv:tä tai elokuvia. Ääni on ihan jees kun se tulee autoradion kautta.
Noh, toiset pitää scrollailusta toiset ei, makuasia
 
Tälle idiootille tuo oli vieläkin liikaa.. :ashamed:
Ota PC-läppärin tiedoista prosessorin malli ja etsi sitä tuolta sivulta. Koko nimeä ei tarvitse, jokin mallinumero riittää. Jos se on vaikkapa sijalla 156. ja toisen samanhintaisen läppärin prosessori sijalla 171., niin tiedät saavasi nopeamman koneen ensimmäisestä rakkineesta. Koko totuutta se ei tietenkään kerro. Näytönohjaimelle on oma listansa, eikä pidä unohtaa koneen varustelua.
 
"hippi"
[QUOTE="vieras";24237561]Täh, eihän ap puhunut kuin macin ja pcn eroista, ei siitä että koneen pitää olla kanniskeltavissa muualle. Ei kukaan 13" näytöltä nettiä jaksa käyttää kuten ei myöskään 15,4". Kyllä se pitää olla edes kytkettynä sitten johonkin 22" tai isompaan monitoriin[/QUOTE]

Itse en ainakaan mäkkiin siirtyessäni ajatellut sitä, että se kone on oikeasti kannettava. PC:n kanssa kun oli naimisissa sen laturin kanssa ja sitä tuli lähinnä käytettyä pöytäkoneena vaikka se olikin nimellisesti kannettava. Eipä tuota 13" konetta tule katseltua lisänäytöltä kuin leffoja katsellessa. Tosin ymmärrän kyllä pc käyttäjän valituksen scrollausta vastaan. Niissä osaa olla aivan järkyttävän huonoja hiirilevyjä. Ei niiden käyttämisestä mitään tule
 
Ota PC-läppärin tiedoista prosessorin malli ja etsi sitä tuolta sivulta. Koko nimeä ei tarvitse, jokin mallinumero riittää. Jos se on vaikkapa sijalla 156. ja toisen samanhintaisen läppärin prosessori sijalla 171., niin tiedät saavasi nopeamman koneen ensimmäisestä rakkineesta. Koko totuutta se ei tietenkään kerro. Näytönohjaimelle on oma listansa, eikä pidä unohtaa koneen varustelua.
ok, kiitos :)
 

Yhteistyössä